Jak odróżnić modele GE, FS, FP ?
Strona 1 z 1
Mam ptyanko
Nigdzie nie mogę znaleźć różnic pomiędzy modelami silników 1,8 a 20i ? FS – FP, GE ?
Pomóżcie .
Jak je odróżnić ?
Skąd wiedzieć jak sprawdzić jaką mają moc nie mając tego wpisanego do dowodu ?
W jakich latach jak te silniki się różniły ?
Jak się dowiedzieć czy posiada 2,0 – 136KM ? 115KM? 1,8 – 105KM ? bądź 90 KM
Pozdrawiam.
Nigdzie nie mogę znaleźć różnic pomiędzy modelami silników 1,8 a 20i ? FS – FP, GE ?
Pomóżcie .
Jak je odróżnić ?
Skąd wiedzieć jak sprawdzić jaką mają moc nie mając tego wpisanego do dowodu ?
W jakich latach jak te silniki się różniły ?
Jak się dowiedzieć czy posiada 2,0 – 136KM ? 115KM? 1,8 – 105KM ? bądź 90 KM
Pozdrawiam.
- Od: 26 lut 2008, 19:49
- Posty: 120
- Skąd: Eagle City
- Auto: 323f BG 1.8 GT 16v DOHC
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=72612
a po co ci dwa identyczne tematy
a po co ci dwa identyczne tematy
FS w GE był tylko w jednej wersji – 116KM.
Wersja 136KM była dopiero w GF.
Patrząc na silnik nie jesteś w stanie odróżnić FP od FS. Wyglądają identycznie. Osprzęt (np. przepływomierz) też jest identyczny.
Wersja 136KM była dopiero w GF.
Patrząc na silnik nie jesteś w stanie odróżnić FP od FS. Wyglądają identycznie. Osprzęt (np. przepływomierz) też jest identyczny.
Dzięki
A teraz co zrobić ?
Jakieś pomysły na odróżnienie ?
Może po nr silnika ?
Albo jest gdzieś rok na bloku ?
Pozdrawiam.
A teraz co zrobić ?
Jakieś pomysły na odróżnienie ?
Może po nr silnika ?
Albo jest gdzieś rok na bloku ?
Pozdrawiam.
- Od: 26 lut 2008, 19:49
- Posty: 120
- Skąd: Eagle City
- Auto: 323f BG 1.8 GT 16v DOHC
Nie ma na bloku roku produkcji.
jedynie po nr VIN auta w jakim był zamontowany
Lub po wizycie na hamowni.
Moc Poranka napisał(a):Może po nr silnika ?
jedynie po nr VIN auta w jakim był zamontowany
Lub po wizycie na hamowni.
Moc Poranka napisał(a):1,8 – 105KM ? bądź 90 KM
Jest jeszcze FP DOHC 101 KM w liftowanej GF. Ale w wykazie oznaczeń silników na mazdaspeed go nie uświadczysz:
http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/w ... oznaczenia
Grzyby napisał(a):FS w GE był tylko w jednej wersji – 116KM.
A nie 114KM i 168Nm?
Gibsong napisał(a):ja mam na bloku napis FS
Gibsong to nie jest napis na bloku tylko na głowicy .
Może jeszcze ktoś ma jakiś pomysł ?
Może po komputerze sterującym ?
Czy komputer od 1.8 może sterować 2,0 albo na odwrót ?
I jak jest z aparatami zapłonowymi można je konfigórować do woli z różnych silników ?
Pozdro.
- Od: 26 lut 2008, 19:49
- Posty: 120
- Skąd: Eagle City
- Auto: 323f BG 1.8 GT 16v DOHC
Moc Poranka napisał(a):Czy komputer od 1.8 może sterować 2,0 albo na odwrót ?
trafiony – są różne i nie są zamienne
Moc Poranka napisał(a):jak jest z aparatami zapłonowymi można je konfigórować do woli z różnych silników ?
teoretycznie sie da – w praktyce niezbyt. Konieczne są przeróbki instalacji. W zależności od modelu mają inne wyprowadzenia.
Moc Poranka napisał(a):Gibsong to nie jest napis na bloku tylko na głowicy
i w silniku 1.8 też jest wytłoczone FS
Grzyby napisał(a):Moc Poranka napisał(a):Czy komputer od 1.8 może sterować 2,0 albo na odwrót ?
trafiony – są różne i nie są zamienne
i tu się mylisz Mariuszu Ja mam FS'a ale komp i skrzynia od FP
- Od: 17 sty 2005, 21:18
- Posty: 2563
- Skąd: Tarnów
- Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi
Pajko napisał(a):i tu się mylisz Mariuszu
źle się wyraziłem – zamienne są ale auto nie zachowuje się tak jak powinno.
Było opisanych kilka takich przypadków na forum (w końcu trochę ten dział moderowałem )
Grzyby napisał(a):Moc Poranka napisał:
Może po nr silnika ?
jedynie po nr VIN auta w jakim był zamontowany
Przecież jest na bloku numer silnika zaczynający się właśnie od "FS" albo "FP"...
Moc Poranka napisał(a):W jakich latach jak te silniki się różniły ?
FS był identyczny pod względem mocy w czasie całej produkcji w GE – "115KM"
FP od 92' do 95' miał – "105KM" a po 95' – "90KM".
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6