Oj szumki Ty jak coś napiszesz to ja nie wiem czy się śmiać czy plakać. Po co mu filtr k&n za 55zł, skoro jc czy filtroon za 15zł jest równie dobry?
Skąd wiesz na jakim oleju jeździ?
A w ogóle myślisz że jak ktoś ma np 20+ letni samochód i jeździ na mineralnym to podczas problemów z kręceniem będzie jechał i wymieniał olej na pełny syntetyk? Bez sensu.
Nie pomyślałeś że to rozrusznik może niedomagać?
Ciężko kręci po długim postoju. 626 GE
Możliwe, że wystarczy rozebrać rozrusznik, przesmarować i wymienić szczotki.
Z tym olejem noxes to też prawda, że np na 0W40 będzie o wiele lżej kręcił przy mrozie niż na 15W40, ale nikt nie zmienia oleju z tego względu, a poza tym olej powinien być taki jaki ma być...
Z tym olejem noxes to też prawda, że np na 0W40 będzie o wiele lżej kręcił przy mrozie niż na 15W40, ale nikt nie zmienia oleju z tego względu, a poza tym olej powinien być taki jaki ma być...
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
kamilspider napisał(a):Z tym olejem noxes to też prawda, że np na 0W40 będzie o wiele lżej kręcił przy mrozie niż na 15W40, ale nikt nie zmienia oleju z tego względu, a poza tym olej powinien być taki jaki ma być...
Wiem, że prawda, ale żaden człowiek o zdrowych zmysłach nie zmieni oleju z minerala na pełny syntetyk tylko dlatego ze w zimę źle kręci to trzeba być już totalnie pojechanym.
Zajmnij się rozrusznikiem bo to w nim upatruję przyczynę.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
noxes napisał(a):Zajmnij się rozrusznikiem bo to w nim upatruję przyczynę.
Dokładnie i zerknij na tulejki, czy nie ma za dużego luzu.
-
VariaS
noxes właśnie pomijanie kwestii oleju silnikowego w porze zimowej jest dowodem na brak wiedzy i powielanie mitów "panów Mietków" którzy 30 lat temu naprawiali malucha czy innego wagena(20lat temu) czy poldolota .
Proponuję się zainteresować tematem olejów, po kilku doświadczeniach z przejściem z oleju mineralnego na syntetyczny wiem że warto i nic złego, co nie działo się wcześniej, bądź było efektem wcześniejszych ignorowanych usterek, się NIE dzieje, jest dokładnie odwrotnie, łącznie ze znacznie łatwiejszym odpalaniem w zimie przy mrozach rzędu -20stopni. Nikt przy zdrowych zmysłach nie powinien lać do Mazdy oleju gorszego niż półsyntetyczny 10W.
Oczywiście w kwestii rozrusznika masz rację, może mieć zużyte tulejki, bądź szczotki, trzeba zdemontować, rozebrać i sprawdzić. Martwi mnie tylko tak duży spadek napięcia akumulatora pod obciążeniem rozrusznikiem, ale to może być też wina samego rozrusznika.
Proponuję się zainteresować tematem olejów, po kilku doświadczeniach z przejściem z oleju mineralnego na syntetyczny wiem że warto i nic złego, co nie działo się wcześniej, bądź było efektem wcześniejszych ignorowanych usterek, się NIE dzieje, jest dokładnie odwrotnie, łącznie ze znacznie łatwiejszym odpalaniem w zimie przy mrozach rzędu -20stopni. Nikt przy zdrowych zmysłach nie powinien lać do Mazdy oleju gorszego niż półsyntetyczny 10W.
Oczywiście w kwestii rozrusznika masz rację, może mieć zużyte tulejki, bądź szczotki, trzeba zdemontować, rozebrać i sprawdzić. Martwi mnie tylko tak duży spadek napięcia akumulatora pod obciążeniem rozrusznikiem, ale to może być też wina samego rozrusznika.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
ProboszczV6 napisał(a): właśnie pomijanie kwestii oleju silnikowego w porze zimowej jest dowodem na brak wiedzy i powielanie mitów "panów Mietków" którzy 30 lat temu naprawiali malucha czy innego wagena(20lat temu) czy poldolota .
Tak? Gratuluję. Wymieniłes już olej na pełny syntetyk we wszystkich samochodach które posiadasz?
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Dzięki autografów nie rozdaję
noxes tak, zaraz po zakupie, we wszystkich jest pełny syntetyk bo taki się należy ale najlepszy efekt był w starym VW 1.4 co miał 280tys km przebiegu i conajmniej 100tys na mineralnym, dokładnie nie wiadomo ale mniej wiecej tyle w PL jeździł i wiem co do niego lała poprzednia właścicielka. Jedyne co się pogorszyło to powiększył się istniejący wcześniej wyciek z pokrywy głowicy, uszczelka była już stara, po wymianie spokój i cała masa pozytywnych efektów.
Tyle w temacie oleju.
noxes tak, zaraz po zakupie, we wszystkich jest pełny syntetyk bo taki się należy ale najlepszy efekt był w starym VW 1.4 co miał 280tys km przebiegu i conajmniej 100tys na mineralnym, dokładnie nie wiadomo ale mniej wiecej tyle w PL jeździł i wiem co do niego lała poprzednia właścicielka. Jedyne co się pogorszyło to powiększył się istniejący wcześniej wyciek z pokrywy głowicy, uszczelka była już stara, po wymianie spokój i cała masa pozytywnych efektów.
Tyle w temacie oleju.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Dziękuję wszystkim za odpowiedz.
Olej: Półsyntetyk i nie z filtronem
Powiem wam szczerze, że jak było ciepło to pierwszy rozruch też nie był zadowalający. Co prawda zwalałem to na kiepski akumulator, który jeszcze w plusowe temperatury odmówił posłuszeństwa.
Więc nie jestem w stanie odpowiedzieć czy w ciepłe dni na nowym akumulatorze kręciłby lepiej.
Samochód mam od niedawna (październik) i dlatego nie wiele mogę powiedzieć na jego temat.
Jednak bardziej obstawiałbym chyba rozrusznik, ponieważ inny mój samochód na mineralu przy -20C i sprawnym akumulatorze odpala od ręki.
Olej: Półsyntetyk i nie z filtronem
Powiem wam szczerze, że jak było ciepło to pierwszy rozruch też nie był zadowalający. Co prawda zwalałem to na kiepski akumulator, który jeszcze w plusowe temperatury odmówił posłuszeństwa.
Więc nie jestem w stanie odpowiedzieć czy w ciepłe dni na nowym akumulatorze kręciłby lepiej.
Samochód mam od niedawna (październik) i dlatego nie wiele mogę powiedzieć na jego temat.
Jednak bardziej obstawiałbym chyba rozrusznik, ponieważ inny mój samochód na mineralu przy -20C i sprawnym akumulatorze odpala od ręki.
- Od: 21 wrz 2012, 23:08
- Posty: 13
- Auto: Mazda 626GE 1.8B
Co do kręcenia, przed rozbieraniem rozrusznika bym sprawdził sprawność akumulatora, nie multimetrem za 15zł z tesko. To, że rano trzyma 12.5V nie znaczy, że trzyma prąd rozruchowy, nowy akumulator wcale nie znaczy, że jest sprawny.
- Od: 14 lut 2010, 22:32
- Posty: 2994 (13/28)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.
była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL
Co do akumulatora to też jestem zdania, że trzeba go przebadać lepszym sprzętem. Tam gdzie sprzedają aku powinni mieć taki tester.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Ja wbudowalem sobie taki elektroniczny modol w zegarek uruchamiany guziczkiem reset 3 diody stanu naladowania jak juz spada ponizej wartosci minimalnej akumulatora to miga na czerwono i wiem wtedy ze nawet nie mam co krecic silnikem zeby nie zabic aku ...kamilspider napisał(a):Co do akumulatora to też jestem zdania, że trzeba go przebadać lepszym sprzętem. Tam gdzie sprzedają aku powinni mieć taki tester.
Kiedyś zrobiłem mały test.
Postawiłem na całą noc przy mrozie -20 trzy bańki z olejami, mineralny, pół syntetyk i syntetyk i wiecie co? Nie było żadnych znaczących różnic pomiędzy nimi w gęstości.
Do autora tematu, ja dalej zostaję przy rozruszniku, zresztą piszesz ze "zdycha" przy pierwszym kręceniu, to być może szczotki i tulejki kłaniają się. Możliwe, że nawet pomoże tylko czyszczenie rozrusznika, lub nawet aku, albo gubi prąd;)
Postawiłem na całą noc przy mrozie -20 trzy bańki z olejami, mineralny, pół syntetyk i syntetyk i wiecie co? Nie było żadnych znaczących różnic pomiędzy nimi w gęstości.
Do autora tematu, ja dalej zostaję przy rozruszniku, zresztą piszesz ze "zdycha" przy pierwszym kręceniu, to być może szczotki i tulejki kłaniają się. Możliwe, że nawet pomoże tylko czyszczenie rozrusznika, lub nawet aku, albo gubi prąd;)
-
VariaS
Jjeśli możesz,to przy pierwszym porannym kręceniu podłącz zapasowy/drugi/pożyczony akumulator równolegle z tym zamontowanym w aucie. Jeśli lepiej odpalic, to upatrywalbym problem w akumulatorze, jeśli natomiast nic się nie zmieni, to stawiam na rozrusznik.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6