Wymiana uszkodzonej sondy Lambda – GE

Postprzez Grzyby » 18 kwi 2007, 12:10

gwlazlo napisał(a):jakiego konkretnie typu szukać?

nie wiem, ale
Grzyby napisał(a):Napisz do Smirnoffa www.carspeed.pl

powie ci wszystko
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez gwlazlo » 18 kwi 2007, 12:24

OK, tak zrobiłem
Dzięki
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 sty 2007, 14:50
Posty: 12
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD 120 KM

Postprzez Domelxyz » 20 kwi 2007, 01:30

stuk napisał(a):Założyłem nową NGK-NTK z allegro za 85zł

No raczej. Ja mam Boscha z allegro o ile dobrze pamiętam – też z allegro :)
Stara miała przebieg 185k KM :D
Grzyby napisał(a):U mnie po wymianie sondy spalanie spadło o jakieś 3 litry PB.

Qrde ja mam podwyższone spalanie, bo obroty muszę mieć podwyższone z powodu uszkodzonego aparatu zapłonowego który tak macha obrotami na luzie, że Madzia gasła na niskich :(
Muszę to zrobić zaraz po automacie który czeka remoncik :)
Grzyby napisał(a):Ale sondę mam droższą (też NGK) – chyba coś pod 3 stówy ysz

Ja wybadałem od kilku os. że droższa sonda nic nie zmieni, że różnice są nie odczuwalne. Ciekawe, czy to prawda.

Grzyby napisał(a):po mieście nie jeżdżę praktycznie, tyle co wjazd i wyjazd z Wawy

Po mieście mi pali 11-13l Pb98 :D
Raz miałem wynik 10 ale to był maksymalny lajt i brak jazdy w korkach :)

gwlazlo napisał(a):JAką sondę

Ja mam tą o ile dobrze pamiętam :) http://www.allegro.pl/item185934965_uni ... odowa.html
Never let your sense of morals get in the way of doing what's right
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2006, 18:59
Posty: 247 (2/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Jest:Skoda Octavia SCOUT
Była: 626 Cronos

Postprzez qbass » 6 lip 2007, 17:42

Panowie, szybkie pytanko:
Błąd 24- prawa sonda lambda – brak zmiany sygnalu

To ta przy ścianie grodziowej, czy chłodnicy?

EDIT: Nie było pytania, odpowiedź: przy ścianie grodziowej :)

Edit2: poprawiłem literówki.
Ostatnio edytowano 5 sie 2008, 15:11 przez qbass, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez Redoo » 7 lip 2007, 00:07

stuk na przyszłosc wd 40 hehehe hwila czekanie obstukac bo to wazne by drgania popusciły gwint ;) i krecimy jak sie nie da to palnik i jazda i wtedy musi puscic!!
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez Grybson » 10 sie 2007, 15:06

Witam wszystkich
Po skorzystaniu z opcji szukaj :) przypuszczam iż mam zepsutą sondę lambda, wnioskuję to nadmiernym spalaniem auta.
Moje pytanie dotyczy diagnostyki. Dla przykładu powiem że przeprowadzając diagnostykę "zrób to sam" i odłączając przepływomierz od razu pokazało jego błąd. Następnie reset i zero błędów, wiec wniosek iż sonda lambda jest ok, ale odłączając sondę lambda również nie pokazał żadnych błędów –> dlaczego?
Zamierzam kupić nowa sondę, ale chciałem się upewnić czy na pewno jest zepsuta, aby nie wydać pieniędzy na darmo, no i mam obawy, ze po wymianie na nowa nadal nie będzie jej widział.
Nie mam możliwości sprawdzenia samochodu na benzynie, ponieważ ostatnio dodatkowo mi padła pompa paliwa, po raz drugi w przeciągu kilku miesięcy.Acha, no i nie wiem której gen. mam instalacje gazu, ponieważ nie znam się na tych generacjach, ale wydaje mi się że I skoro na parowniku mam śrubę do regulacji.
Pozdrawiam
Michał.
Początkujący
 
Od: 10 sie 2007, 14:47
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 1,8 16V 1995r + LPG

Postprzez pawelc » 10 sie 2007, 15:28

a masz śrubę na wężu gazu ?czy jest tam krokowiec ,a tak na marginesie jeśli nie odrózniasz instalacji I od II generacji to lepiej jedź do gazowników maja testery sond lambda i bez problemu Ci to sprawdzą ...,nie odbieraj tego złośliwie ale raczej jako dobrą radę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Grybson » 10 sie 2007, 16:00

Instalacja LPG II generacji. Wygooglałem czym sie różnią i już wiem że moja jest II gen. ponieważ posiada ten elektroniczny sterownik.
Początkujący
 
Od: 10 sie 2007, 14:47
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 1,8 16V 1995r + LPG

Postprzez Hazu » 10 sie 2007, 20:53

w niektórych instalacjach lpg jet emulator sondy lambda i to on pewnie powoduje że komputer benzynowy nie rozpoznaje jej błędu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Grybson » 26 sie 2007, 22:01

Pewnie masz racje. Czeka mnie wiec regulacja instalacji i wymiana pompy paliwa, no i podejzewam ze nastepnie i sondy lambdy, a jesli nadal mi bedzie tyle palil to zakupie blosa i bede mial wszystko w nosie :) .....
Początkujący
 
Od: 10 sie 2007, 14:47
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 1,8 16V 1995r + LPG

Postprzez Pioteq25 » 5 lis 2007, 17:29

Może ktoś wie jakiej firmy była stosowana sonda na "pierwszy montaż"? Mam u siebie NTK i chyba była zmieniana jeszcze u Niemca. Podłączyłem dzisiaj oscyloskop i na wolnych obrotach oscyluje 0-0,2V a przy dodawaniu gazu pik osiąga max 0,6V
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez BartekB » 6 lis 2007, 13:21

Domelxyz napisał(a):Stara miała przebieg 185k KM


Witam

Czy proponujecie wymianę sondy co jakiś przebieg????

Na dzień dzisiejszy moja Madzia ma przebieg 160tyś – sonda jak podejrzewam nie była nigdy zmieniana – tester diodowy nie pokazuje błędów związanych z sondą.
Czy wg zasady "nic się nie dzieje pozostaw jak jest" nie ruszać jej ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2005, 14:22
Posty: 139
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r

Postprzez Grzyby » 6 lis 2007, 13:35

BartekB napisał(a):Czy proponujecie wymianę sondy co jakiś przebieg?

nie – jak jest sprawna to po chcesz ją wymieniać?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez qbass » 6 lis 2007, 15:38

Pioteq25 napisał(a):Może ktoś wie jakiej firmy była stosowana sonda na "pierwszy montaż"?

NGK/NTK.
BartekB napisał(a):Na dzień dzisiejszy moja Madzia ma przebieg 160tyś – sonda jak podejrzewam nie była nigdy zmieniana – tester diodowy nie pokazuje błędów związanych z sondą.

Tester diodowy nie zawsze pokaże błąd lambdy. Jakie styki w gnieździe diagn. łączysz? B+ i FEN? Na sprawdzenie działania sond lambda jest inna procedura, bądź oscyloskop/tester lambd.
Skoro auto nie pali dużo i jeździ OK, to ciesz się jazdą :)
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez BartekB » 6 lis 2007, 16:18

qbass napisał(a):Tester diodowy nie zawsze pokaże błąd lambdy. Jakie styki w gnieździe diagn. łączysz? B+ i FEN


W sumie to nie pamiętam jakie łączyłem, jednak miałem dokładny odczyt z sondy podczas ustawiania gazu za pomocą kompa – oscyluje od 0 do 1V czyli tak jak to powinno być.


qbass napisał(a):Skoro auto nie pali dużo i jeździ OK, to ciesz się jazdą


I tak też zrobię

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2005, 14:22
Posty: 139
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r

Postprzez puszaty » 14 sty 2009, 11:24

Jak w temacie – jaką warto kupić za rozsądne pieniądze i założyć bo na odczytach komp przy regulacji gazu – już prawie nie reagowała. A co za tym idzie nie mam możliwośći regulacji gazu a i spalanie jest zwiększone.

Z tąd moje pytanie – oferują mi uniwersalną sonde 4MAX -o nr 0219-03-0008 – za ok 120 zł – czy ona będzie ok? –
A może coś innego – bardzo proszę o pomoc w wyborze.
Początkujący
 
Od: 14 sty 2009, 11:05
Posty: 9
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 626 GE FS ,USA + GAZ II

Postprzez qbass » 14 sty 2009, 12:48

NGK, najlepszy zamiennik.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez puszaty » 14 sty 2009, 15:41

Dostałem także oferte na sondę uniwersalną firmy Magneti Marelli SLP4110 – raczej pewniejsza niż ta 4MAX.
Prosze o potwierdzenie albo zaprzeczenie mojego toku rozumowania.
Początkujący
 
Od: 14 sty 2009, 11:05
Posty: 9
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 626 GE FS ,USA + GAZ II

Postprzez qbass » 14 sty 2009, 16:48

Jakościowo są na tym samym poziomie.
Moja propozycja, to NGK-NTK OZA253-F6, najlepiej napisz do Smirnoff'a (biuro@carspeed.pl), da Ci najlepszą cenę.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez puszaty » 14 sty 2009, 17:06

Dzięki bardzo – juz napisąłem – mam nadzieję iż szybko sie odezwie i załatwie sprawe pozytywnie
Początkujący
 
Od: 14 sty 2009, 11:05
Posty: 9
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 626 GE FS ,USA + GAZ II

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6