626 KL 2.5 zużycie paliwa

Postprzez sarsaparilla » 28 mar 2006, 17:47

Witam. Wiem,że ten temat był poruszany wielokrotnie, ale... Nie udaje mi się zejść ze spalaniem w mieście poniżej 17L PB. Ostatnio nawet 18,5. Staram się jeździć spokojnie i nie mulić silnika. Wymieniłem filtr powietrza, przewody WN, świece i nic... Wydaje mi się, że w zakresie 1800 – 2000 rpm silnik sporadycznie gubi zapłony na jednym cylindrze. Ze spalaniem rzędu 14-15L jestem pogodzony, ale madzia zaczęła trochę przeginać.
Początkujący
 
Od: 3 lut 2006, 20:57
Posty: 18

Postprzez sarsaparilla » 28 mar 2006, 20:54

Przypomniałem sobie... Mam wyciek oleju spod filtra – dolałem łącznie 2 litry półsyntetyka. Może silnik był zalany doktorami albo mineralem... ( auto mam od niedawna i olej nie był jeszcze wymieniany )
Początkujący
 
Od: 3 lut 2006, 20:57
Posty: 18

Postprzez Puhcio » 28 mar 2006, 21:14

Stanowczo za dużo pali.

W miescie przy normalnej jeździe powinieneś liczyć 9 – 11 l. Przynajmniej tyle spalała moja millenia 2,5 V6 A/T.
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Karwoś » 28 mar 2006, 21:24

Mi nowa 6 spaliła przy pociskaniu po mieście jakieś 15 (2,3l 160KM 4-AT)Podobno powinna palić 12 przynormalnej jeździe.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez Puhcio » 28 mar 2006, 21:44

Przy przyciskaniu tak – ale przy normalnej jeździe 2,5 V6 (KL) powinień spalić 9 – 11l.
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez MARRUD » 28 mar 2006, 21:55

Obecnie jestem w fazie testów i na pierwszym baku wyszło mi 13,7 i chyba trochę za dużo, ale co tam, przynajmniej wiem za co płace :–)
Sprzedam różne części do mx-6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2005, 08:49
Posty: 301
Skąd: Warszawa
Auto: Q50 3,0 TT, było 3 BL 2,3 MPS, mx6,626, 6 GH 2,5

Postprzez sarsaparilla » 28 mar 2006, 22:02

Dzięki za odpowiedzi. Już chyba pozostanie do sprawdzenia sonda lambda. Zakatowany silnik to raczej nie jest (250kkm) raczej by kopcił i nie rozwijał pełnej mocy. Może jeszcze przepływka?
Początkujący
 
Od: 3 lut 2006, 20:57
Posty: 18

Postprzez Puhcio » 28 mar 2006, 22:06

sarsaparilla napisał(a):Zakatowany silnik to raczej nie jest (250kkm) raczej by kopcił i nie rozwijał pełnej mocy.


To już dość spory przebieg. :)

sarsaparilla napisał(a):Wymieniłem filtr powietrza, przewody WN, świece i nic...


Ori czy zamienniki ?

W przypadku filtra powietrza radziłbym zastosować ori. Pamietam różnice miedzy ori a zamiennikiem (JC – był papierowy ...).

Sprawdź jeszcze :
– ciśnienie w oponach
– sondy lambda
– czy na masz dziury w baku/przewodach paliwowych
– jak wyglądaja hamulce (czy sie cos nie zapiekło i nie trzyma koła)
– termostat (jak szybko się nagrzewa ?)

To tak na szybko. Sprawdź koniecznie te sondy !

Jeśli robisz b. krótkie odcinki 3 – 4 km ... to niestety spalanie moze takie wyjść.

sarsaparilla napisał(a):Wydaje mi się, że w zakresie 1800 – 2000 rpm silnik sporadycznie gubi zapłony na jednym cylindrze.


Aparat zapłonowy ?
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez sarsaparilla » 28 mar 2006, 22:27

Filtr powietrza to "Filtron" – ale ( bogowie mnie ukarzą ) zrobiłem koło setki bez ( w mokry dzień ). Kable, świece to NGK. Co do przebiegów w mieście, to rzeczywiście są krótkie ... w Szczecinie nie można więcej zrobić niż 5-6 km. Hanulce czego sobie życzyłem nie trzymają a jeśli chodzi o wycieki z układu paliwowego to takowych nie zauważyłem. Tak w ogóle to dzięki za zainteresowanie.
Początkujący
 
Od: 3 lut 2006, 20:57
Posty: 18

Postprzez Puhcio » 28 mar 2006, 22:29

sarsaparilla napisał(a):ale ( bogowie mnie ukarzą ) zrobiłem koło setki bez ( w mokry dzień )


Po tym się zaczeły 'przeboje' ?
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Marcin ( Pycia ) » 28 mar 2006, 22:34

sarsaparilla napisał(a):Filtr powietrza to "Filtron" – ale ( bogowie mnie ukarzą ) zrobiłem koło setki bez ( w mokry dzień ).


Gdzies wyczytalem <czytaj> ze jazda bez filtra powietrza grozi pozarem silnika .. to prawda ..??
Jesli tak to sarsaparilla ciesz sie ze tylko duzo ci pali ... :D
..... " Mazda " szkoda ze tak pozno ja poznalem ...
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2005, 16:49
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006

Postprzez sarsaparilla » 28 mar 2006, 22:39

Przeboje zaczęły się po pierwszej dolewce oleju. Ponieważ nie wiedziałem jaki był poprzednio, dolałem 10W40 półsyntetyk. Stąd to podejżenie o zadoktorowanie silnika.
Początkujący
 
Od: 3 lut 2006, 20:57
Posty: 18

Postprzez brii » 28 mar 2006, 23:28

Puhcio napisał(a):Przy przyciskaniu tak – ale przy normalnej jeździe 2,5 V6 (KL) powinień spalić 9 – 11l.

Czyli tyle co K8 w MX3?? Nie chce mi się wierzyć :|
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez bajer0 » 28 mar 2006, 23:38

brii napisał(a):Czyli tyle co K8 w MX3?? Nie chce mi się wierzyć

i mniej niz KF, porownywalnie z FS`em i z Fordem 1,4 mojego szwagra(min to 9 litrow w miescie, a srednio to 10l. – wszystko sprawne i w stanie bdb.)..... :|

Druga sprawa:
Puhcio napisał(a):
sarsaparilla napisał(a):Zakatowany silnik to raczej nie jest (250kkm) raczej by kopcił i nie rozwijał pełnej mocy.

To już dość spory przebieg. :)

Jezeli to jest spory przebieg, to polowa sprzedawanych Mazd powinna wogole nie jezdzic. Taki przebieg to pikus, kwestia jedynie czy o auto ktos dbal. Na pewno nie doszukiwalbym sie w tym przyczyny duzego spalania.
sarsaparilla napisał(a):Przeboje zaczęły się po pierwszej dolewce oleju. Ponieważ nie wiedziałem jaki był poprzednio, dolałem 10W40 półsyntetyk. Stąd to podejżenie o zadoktorowanie silnika.

a moze wczesniej byl mineralny?
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez sarsaparilla » 29 mar 2006, 08:57

Czy mineralny to tego nie wiem, jeżeli był to podobno nie można już powrócić na półsyntetyk.
Początkujący
 
Od: 3 lut 2006, 20:57
Posty: 18

Postprzez sołtys » 29 mar 2006, 10:08

bajer0 napisał(a):i mniej niz KF, porownywalnie z FS`em i z Fordem 1,4 mojego szwagra(min to 9 litrow w miescie, a srednio to 10l. – wszystko sprawne i w stanie bdb.).....


jakoś też mi sie nie chce wirzyć aby KL palił dokładnie tyle co FS skoro sam producent podaje że pali wiecej średnio o 1.6l wiecej.

Co do forda to takowego posiadałem teraz jeżdzi nim dzieczyna i wcina 8-9l LPG i nigdy nie przekroczył 11l LPG nawet w najwiekszych korkach.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez bajer0 » 29 mar 2006, 11:15

sołtys napisał(a):Co do forda to takowego posiadałem teraz jeżdzi n

moze OF top, ale co tam :P

rocznik 92 1,4 71KM. przebieg 130k KM. Po pelnym przegladzie, kompleksowych wymianach (wiadomo – od rozrzadu, przez filtry po plyny) i w zime, mimo iz raz dwa sie dogrzewa pali ok 10l. 11 przy butowaniu. Na trasie jadac dosc spokojnie spalil mi 8 litrow :| W wakacje na trasie spalil mi 6,5 :|
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez Malpiszon78 » 29 mar 2006, 11:34

z moim fordem bylo tez tak 1.4 98r pelen wtrysk zima 10 po miescie buhaha.. teraz jestem posiadaczem Mx6 KL .. jak zamulam 2000-2500 po miescie 9-10L przy normalnej jezdzie 10-12.. przy dynamicznej jezdzie wciaga duzo wiecej pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 15:27
Posty: 65
Skąd: Gdańsk
Auto: Mx6 KL, Mondeo 1.8HE, Ducato 2.8, Eagle Vision 3.5

Postprzez brii » 29 mar 2006, 12:24

Bez jaj – naprawdę KL tak mało pali?? Po co w takim razie zrobili KF i K8??
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez bajer0 » 29 mar 2006, 13:49

K8 chodzilo o ubezpieczenie, a KF to cholera wie ;p
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6