tco_tm napisał(a):Ja bym powiedzial, ze lewa jest przednia... jesli ktos tak woli.
A mazda lewą głowicę nazywa prawą, choć według wszelkich prawideł stronę silnika oznacza się patrząc na jego przód czyli od tego "końca" silnika gdzie jest napęd rozrządu
marek napisał(a):Dokładnie.
A podstawą jest prawidłowa diagnoza rodzaju klepania. Bo przecież w najgorszym przypadku klepanie może wynikać z dużej ilości nagaru na tłokach/zaworach a wtedy wymiana czegokolwiek poza czyszczeniem silnika nic nie daje.
Dokładnie tak. W tym przypadku napinacz nie był najlepszym strzałem:)
Mazda chodzi cicho ale zastosowałem następujące zabiegi:
-1000 km na płynie Wyyns do czyszczenia HLA(wraz z nowym olejem Lotos 10W/40, swoją drogą super olej)
-usuwanie nagaru z komór spalania – płyn Wynns Carburator Cleaner w aerozolu
-na koniec Wynns Oil System Cleaner 25minut pracy silnika na 2500 obr/min
-spuszczenie oleju (leciał przez 4 godziny do ostatniej kropli)
-wymiana oleju na Shell Helix Ultra 5W/40(tylko na tym jeżdzę, polecam)
Teraz jedyne co mi się nie podoba to przebieg cisnienia oleju(patrz wyżej). W najbliższym czasie ściągam michę i zobaczę jak wygląda zworek i sprężyna w pompie(wymieniam na nowe).
Ciekawostka o HLA: HLA od Kia o numerze katalogowym 0K247-12-101 jest identyczna jak w silnikach KL,FS,FP,BP itd i nie kosztuje 190PLN tylko 64.