Wymiana uszkodzonej sondy Lambda – GE

Postprzez GofNet » 16 sie 2005, 20:34

Witam

Czy mile widziany jest reset ewentualnych błędów komputera (o których nie wiemy, bo nie mamy pod co go podpiąć) po wymianie uszkodzonej sondy LAMBDA? Druga jest sprawna, więc pozostawiliśmy ją w spokoju :)

Pozdrawiam.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez marek » 16 sie 2005, 21:17

jest jak najbardziej wskazany
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez tomekrvf » 17 sie 2005, 08:28

GofNet napisał(a):bo nie mamy pod co go podpiąć

Kazdy ma "komputer" :D do takiej mazdy – kawałek druta i dioda z przewodami. Zadnej różnicy w pracy silnika nie będzie jak już sonda będzie sprawna ale oczywiście po naprawie trzeba wykasować błędy z komputera aby po jazdach próbnych sprawdzić czy nie nanosi się błąd.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez hazell » 17 sie 2005, 15:45

Prawdopodobnie dzisiaj będę tą sondę wymieniał u siebie. Powiedzcie mi, na co mam się przygotować odkręcając ją z portek? Czy oczkowa 19-tka wystarczy czy raczej nie mam co liczyć? Będzie potrzebna jakaś rurka?
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez marek » 17 sie 2005, 23:03

hazell napisał(a):Będzie potrzebna jakaś rurka?


No u mnie trzeba było palnikiem podgrzewać rurę...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez hazell » 18 sie 2005, 08:57

Spoko, odkręciłem ręką, płaską 22 :)
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez GofNet » 18 sie 2005, 18:07

marek napisał(a):jest jak najbardziej wskazany
tomekrvf napisał(a):po naprawie trzeba wykasować błędy z komputera aby po jazdach próbnych sprawdzić czy nie nanosi się błąd
Dzięki bardzo. Właśnie takiej odpowiedzi oczekiwałem :) Dzięki za pomoc.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez J23 » 4 maja 2006, 10:41

Panowie
wymieniłem ostatnio w mojej 626 GE -LPG sonde lambda
(ps. jeśli części to tylko Smirnoff) :)
sonda jest cała pokryta białym osadem
domniemywam, że jest to osad z wody, czy przyczyną czasami nie jest wydmuchana uszczelka pod głowicą tak mi zasugerował mechanik ponadto ucieka mi woda w chłodnicy jest też troche jasnego dymu z rury (dotą myślałem że to LPG)

co to może być <głaszcze>

ps. rok temu jak kupiłem auto wymieniałem cały rozrząd <jelen>
Po Madzi 323 BJ DitD pozostało juz tylko wspomnienie :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2005, 17:53
Posty: 40
Skąd: Dolnośląskie
Auto: Mazda 626 GE FP (LPG- NL)

Postprzez stuk » 5 maja 2006, 23:05

Nie wiem co to może być, ale niech mi ktoś powie jak to g* odkręcić? Męczyłem się godzinę, a sonda ani drgnęła... <oczy>
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez genewa » 5 maja 2006, 23:15

Witam,

jeśli jeździsz na LPG i autko nie bierze oleju, to kolor biały jest normalną rzeczą (świece też powinieneś mieć białe).

Odp. dla stuk'a: lać naftę przez kilka dni (bo dobrze penetruje) a później gaz rurka na klucz i powinno pójść.

Pozdrawiam
marek
President Valery + drut na magnesie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2005, 10:57
Posty: 88 (1/0)
Skąd: Brzeg
Auto: 626 GE FP 96' + SGi

Postprzez Grzyby » 8 maja 2006, 16:06

genewa napisał(a):Odp. dla stuk'a: lać naftę przez kilka dni (bo dobrze penetruje) – tylko nie jeździć wtedy <diabełek> a później gaz rurka na klucz i powinno pójść

WD 40 + mocny klucz + młotek = 15 minut stukania i puściło.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Grzyby » 8 maja 2006, 16:07

J23 – może by tak temat poprawić?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez stuk » 8 maja 2006, 22:19

Grzyby napisał(a):WD 40 + mocny klucz + młotek = 15 minut stukania i puściło.

WD40 – tak, mocny klucz oczkowy (wtyczka przeszła przez oczko) – tak, lekko ciepły wydech (nie gorący, nie zimny), nieco siły i poszło bez młotka <jupi>
Stara sonda czarna i wypalona (oryginał, 174 tys. przebiegu). Założyłem nową NGK-NTK z allegro za 85zł (od starej odciałem wtyczkę i połączyłem do nowej). Reset kompa i teraz trzeba trochę na benzynie pojeździć. Woltomierz pokazuję ładną pracę na Pb. Z gazem jest gorzej, piszę o tym w dziale LPG.
Ale ogólnie stara sonda naprawdę wyglądała już źle, a miałem wrażenie że benzyna z baku idzie szybciej niż się tankuje :D
Po odpaleniu auta z nową sondą po chwili poszedł z jej okolic ładny dym, ale okazało się, że to się wypala wd-40 które ściekło po rurze <lol>
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez Grzyby » 9 maja 2006, 10:34

U mnie po wymianie sondy spalanie spadło o jakieś 3 litry PB.
Ale sondę mam droższą (też NGK) – chyba coś pod 3 stówy :|
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez stuk » 9 maja 2006, 11:00

Grzyby napisał(a):U mnie po wymianie sondy spalanie spadło o jakieś 3 litry PB.
Ale sondę mam droższą (też NGK) – chyba coś pod 3 stówy

Też mam nadzieję, że spalanie spadnie (na Pb od razu, na gazie po regulacji).
Ile Ci teraz pali Pb a ile gazu?
300zł za sonde to chyba normalna cena "sklepowa", nie wiem skąd na allegro mają te sondy tanie. Pełno tam np. Bosha po 75zł (ja wolałem NGK).
Jak na razie na Pb nie widzę żadnej różnicy w jeździe z nową sondą, mam nadzieję że zobaczę ją na stacji :D
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez Grzyby » 9 maja 2006, 11:16

Pb pali koło 8,5 – trasa 110-160 km (po mieście nie jeżdżę praktycznie, tyle co wjazd i wyjazd z Wawy)
LPG – nie sprawdzałem dokładnie ale coś koło 10-11
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Quaki » 9 maja 2006, 11:30

ja osbiscie zalozylem boscha i komp juz nie pokzauje usterki czyli sonda chodzi moglem tez kupic NGk ale kupilem zeby sprawdzic i dziala teraz zoabczymy ile wytrzyma
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 14:02
Posty: 189
Skąd: Gdynia
Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro

Postprzez gwlazlo » 18 kwi 2007, 11:40

Witam, mam pytanko – JAką sondę NGK dokładnie kupiłeś? Moja sonda w maździance 626 1.8 ('96) właśnie padła i chcę kupić jakąś uniwersalną. "Gazownicy" polecali mi jakąś NTK albo NGK, ale nie wiedzieli jaki konkretnie typ ma być.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 sty 2007, 14:50
Posty: 12
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD 120 KM

Postprzez Grzyby » 18 kwi 2007, 11:43

gwlazlo napisał(a):NTK albo NGK

to to samo :)

Napisz do Smirnoffa www.carspeed.pl
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez gwlazlo » 18 kwi 2007, 11:50

dobrze wiedzieć, dzięki, a podpowiesz jakiego konkretnie typu szukać?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 sty 2007, 14:50
Posty: 12
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD 120 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6