Strona 1 z 9

Układ Sterowania Vrisami. Prosze potwierdzać chęć zakupu

PostNapisane: 16 maja 2006, 18:31
przez mbmaster
Układ działa jak powinien więc kto ma ochotę zapraszam na listę.
Obrazek
Obrazek

Instrukcja montazu znajduje sie tutaj

http://www.fordprobe.pl/upload/goget.ph ... s_box4.doc



Lista chętnych:

-Tomekrvf (zamontowany)
-Marrud (zamontowany)
-Marcini...
-Smirnoff (zamontowany)
-Marcinkosky (zamontowany)
-pawelc (zamontowany)
-Change
-Przemol (zamontowany)
-deejaybialy (zamontowany)
-fastpinio (zamontowany)
-michaulus
-LukasKK

I z klubu Forda Probe:

-Quaki (zamontowany)
-RX (zamontowany)
-Ronin (czekam na wplate)
-Indi (zamontowany)
-Ada (wyslany)
-Thax (zamontowany)
-Kędziorkowie (zamnotowany)
-Pakułek (wyslany)
-Goncia1 (zamontowany)
-Wiesiek (wysłany)
-Sin (wyslany)
-Lukask (zamontowany)
-Slkl (zamontowany)
-Kitt (zamontowany)
-Misiek (wyslany)
-Marcos (zamontowany)
-luki55 (zamontowany)
-Arturo77 (wyslany)
-Asic (brak info)
-Sebastian (brak info)
-Cienki (wyslany)
-Marek V6 (wyslany)
-Kamil 01 (brak info)
-Krycha (wyslany)
-Koszyk(wyslany)
-BOB
-Krzycho
-lempis x2 (ford probe.net)
-pablos11
-znajomy Marcosa




Witam! Jestem z forum mazdaspeed.pl i jak w większości Mazd z silnikiem KL mam problem z Vrisami. Widze, że brat Probe też ma ten problem dlatego pytam także o wasze zdanie na ten temat.

Normalnie bym tego nie ruszał ale jeden Vris jest na stałe otwarty i wywala mi błąd 46. Niektórzy twierdzą że Vrisy maja bardzo małe znaczenie ale ja mam przyjemność podmiany kostek w swoim aucie i widze jak zachowuje sie silnik po załączeniu Vris 2. Idzie jak rakieta!!! Poza tym na odłączonych Vrisach na hamowni wykres wyszedł beznadziejny

Fabryczny wykres
Obrazek

Moj wykres z hamowni ;–(
Obrazek

Punkty dzialania Vris
Obrazek

PostNapisane: 16 maja 2006, 22:03
przez MARRUD
Moje zdanie na ten temat znasz. Jeżeli chodzi o ten układ z forum probe to byłem z nim na Wolumenie i koleś wycenił mi częsci na około 40 -50 zeta albo mniej. Pozostaje kwestia zrobienie płytki i podłączenia. W tym tygodniu powiniem wiedzieć, czy jeden spec podejmie się zrobienia czegoś takiego :)

PostNapisane: 16 maja 2006, 23:13
przez mbmaster
Pewnie marrud działaj. Co dwie głowy to nie jedna. Najgorsze jest to ze Pawelc juz skonstrulowal taka polytke ale uniwersalna i u niego nie dziala. Z moim ojcem jest o tyle dobrze ze niema opcji zeby nie dzialalo <lol>

PostNapisane: 17 maja 2006, 00:42
przez Smirnoff
Witam.
Jak zrobicie układ działający w 100%, z mozliwością płynnej regulacji punktów aktywacji poszczególnych solenoidów VRIS oraz podacie ostateczną cenę takiego wynalazku, to pewnie będę zainteresowany (o ile cena nie będzie z sufitu).
Jakby doszło co do czego, to proszę o info na biuro@carspeed.pl
Pozdrawiam serdecznie
Smirnoff :)

PostNapisane: 17 maja 2006, 08:46
przez pawelc
mbmaster napisał(a):Z moim ojcem jest o tyle dobrze ze niema opcji zeby nie dzialalo


dla mnie też nie było takiej opcji ;) ,czekam na waszą pracę może popełniam jakiś głupi błąd ,tylko żeby znowu projekt nie pozostał tylko teorią ....

PostNapisane: 17 maja 2006, 10:22
przez mbmaster
ee ojciec sie zajmuje budowa sterownikow do pojazow elektrycznych wiec to dla niego raczej zaden problem nie bedzie <lol> Bo to zasadniczo prosty uklad a przynajmniej na taki wyglada... w porownaniu z innymi ktore robil

Tutaj jakies tam jego dziela :D
http://arbiter.pl/galeria/eandre lub tu
http://my.opera.com/eandre/albums/

PostNapisane: 17 maja 2006, 11:10
przez Marcin783
Ja oczywiście się piszę na to :D
Pozdrowionka

PostNapisane: 17 maja 2006, 22:32
przez Indi
Zależności od ceny, ale czy można by zmodyfikować ten układ o to by załanczał vrisy wzależności od otwarcia przepustnicy czylii 75 % otwarcia co odpowiada napięciu z tps-u 2.9 V ?

PostNapisane: 17 maja 2006, 22:44
przez marcinkosky
Marek ja tez sie bede chyba sklanial ku temu i oczywiscie jedtem chetny

PostNapisane: 17 maja 2006, 23:35
przez mbmaster
Jeszcze niewiem. Narazie weryfikujemy uklad od gryga ale jest juz ta pare bledow.
Najprawdopodbniej bedzie to prosty uklad pomijajacy przepustnice. Jak pisalem wczesniej w silnikach KF dziala to z pominieciem.

PostNapisane: 5 cze 2006, 13:24
przez mbmaster
Witam Projektowanie zakonczone wiec do niedzieli testowy układ powinien juz byc zamontowany w aucie. Obejmuje takze czujnik otwarcia przepustnicy (75% by niezklucic niskiego spalania)

PostNapisane: 5 cze 2006, 13:29
przez tomekrvf
Marek, wpadnij na chwilę to zobaczę jak to działa

PostNapisane: 5 cze 2006, 19:11
przez Indi
Super, że załanczanie zleży też od tps-a, jest możliwoś dowolnej regulacji.
Jak sprawuje się układ sterowania ?

PostNapisane: 6 cze 2006, 14:04
przez Przemol
kazdy KL ma walniete vrisy?

PostNapisane: 6 cze 2006, 18:57
przez mbmaster
Nie kazdy. Zazwyczaj Vrisy dzialaja w w nowszych modelach np po 95roku. Uklad sie wlasnie sklada do kupy a szczerze mowiac to tragiczny do skladania jest. Plytka ma wymiary kolo 8cm na 6cm + jeszcze dojdzie uklad do tps-a. Indi a do czego ta regulacja? Jak chcesz to mozesz dostac jakis inny model ale niewiem do czego?

PostNapisane: 6 cze 2006, 19:41
przez Indi
mbmaster napisał(a):Indi a do czego ta regulacja? Jak chcesz to mozesz dostac jakis inny model ale niewiem do czego?


Chodziło mi czy można regulować punkt zapięcia vrisów wzależności od położenia przepustnicy, ale nie jest to konieczne. W układzi będzi możliwość regulacji jeżeli chodzi o prędkość obrotową czy jest ustawienie stałe którego nie da się zmianiać ?
Ogólnie to trzymam kciuki, by to chulało.

PostNapisane: 6 cze 2006, 20:46
przez K8
mbmaster Jak coś to i ja sie na to pisze o ile bedzie mnie na ten wynalazek stać :| jakby co prosze o info na PW pozdrawiam i zycze powodzonka :)

PostNapisane: 7 cze 2006, 00:32
przez mbmaster
Wedlug programow symulujacych dzialnie ukladow wszystko powinno dzialac. Czujnik polozenia przepustnicy i calego sterowania znajduje sie na jednej plytce. Vris-y beda sterowane dokladnie jak podaje manual 0-3250 3250-4250 4250-6250 6250-7000

Narazie problemem jest wytrawienie plytki bo male rozmiary sciezek utrudniaja wykonanie prototypowej plytki w sposob domowy. Pozniej jak bedzie dzialao i beda zamowienia to plytki zostana oddane do profesjonalnego trawienia. Niestety uklad jest sztywny ale niewiem czy nie mozna go raz indywidualnie zaprogramowac. Musze zapytac ojca. Niewiem czy udalo mu sie wytrawic w koncu bo bylem na zlocie i juz spi.

PostNapisane: 7 cze 2006, 20:12
przez Indi
mbmaster napisał(a):Wedlug programow symulujacych dzialnie ukladow wszystko powinno dzialac. Czujnik polozenia przepustnicy i calego sterowania znajduje sie na jednej plytce. Vris-y beda sterowane dokladnie jak podaje manual 0-3250 3250-4250 4250-6250 6250-7000


Czyli tak położenie przepustnicy załancza się 3/4 otwarcia przepustnicy, co równa się napięciu 2.9Vz tps-a, reszta jak servisówce ,czyli
0-3250 zamknięte oba
3250-4250 otwrty vris#1
4250-6250 otwarte oba vris#1 i 2
6250-7000 oba zamknięte
Jeżeli tak to gites.

PostNapisane: 7 cze 2006, 20:41
przez mbmaster
Dokladnie tak