VRIS – warunki/sposób działania układu

Postprzez bazyl wspaniały » 29 wrz 2008, 16:30

waldii napisał(a):chyba nie masz sie czym przejmowac

waldii napisał(a):jakby komp siadal

no faktycznie optymistyczne podejście <lol>
no kopa ma niby ;)

chudy napisał(a):Takie rzeczy to tylko w erze

prawda, ja jestem żywym dowodem :)

chudy napisał(a):no chyba że masz na myśli setki oleju

też prawda, ja jestem... j.w hahaha
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Hazu » 29 wrz 2008, 16:33

bazyl wspaniały
Więc moje przypuszczenia że przy przy otwartym vris-e na w niskim zakresie obrotów silnik K() pali mniej, jest prawdziwe?

bazyl wspaniały napisał(a):chudy napisał:
no chyba że masz na myśli setki oleju

też prawda, ja jestem... j.w


przecież KL -ki nie biorą :P (jak twierdzą niektórzy)

widocznie to kF nie biorą ;) przynajmniej te z którymi ma do czynienia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez waldii » 29 wrz 2008, 20:20

Hazu napisał(a):Ale jak się nad tym zastanowić to:

silnik na niskich obrotach, przy otwartych obydwu, vris-ach dostanie mniej powietrza, więc i paliwa mniej dostanie .

Więc teoretycznie powinien spalać mniej (przy delikatnej jeździe)

odwrotnie.Przy otwartych vrisach silnik dostaje wiecej powietrza i z tym w parze paliwa ;) ;) Im mniejsza pojemnosc kolektora ssacego na wolnych obrotach tym lepiej.Stad taki system



arni0000 napisał(a):jak ruszę i jadę na dwójce i puszczę gaz to strasznie szarpie nie wiem co jest grane podobnie jest na jedynce jak ruszę i odpuszczę gaz to skokami do przodu.

mi to wyglada na zle ustawiony TPS.Zle odczytuje info o polozeniu przepustnicy.Po ludzku-komp nie widzi czy gaz jest wcisniety czy puszczony
waldii
 

Postprzez Hazu » 29 wrz 2008, 20:41

waldii napisał(a):Przy otwartych vrisach silnik dostaje wiecej powietrza i z tym w parze paliwa


Tak ale tylko przy wysokich obrotach gdy prędkość powietrza osiągnie wartości rezonansowe.

A vris-y po to są zamknięte na niskich obrotach aby predkość przepływjącego powietrza była wyższa i aby cylindry się efektywniej napełniały (doładowanie dynamiczne)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez waldii » 29 wrz 2008, 20:48

Hazu napisał(a):A vris-y po to są zamknięte na niskich obrotach aby predkość przepływjącego powietrza była wyższa i aby cylindry się efektywniej napełniały (doładowanie dynamiczne)

Hazu troszku pomieszales.Uwierz,ze chodzi tylko i wylacznie o pojemnosc kolektora ;)
waldii
 

Postprzez bazyl wspaniały » 29 wrz 2008, 20:49

Hazu napisał(a):przecież KL -ki nie biorą

w polsce wszyscy biorą, moja zaczeła jak tylku granicę przekroczyła <lol>

Hazu napisał(a):widocznie to kF nie biorą

biorą, ale lepiej się maskują <lol>

Hazu napisał(a):Więc moje przypuszczenia że przy przy otwartym vris-e na w niskim zakresie obrotów silnik K() pali mniej, jest prawdziwe?

bardzo możliwe, bo to spalanie czasami robi się "normalne" ale ogólnie to mało pali. być może że kiedy załapie tak jak powinno to zaczyna więcej łykać. ja mam delikatną nogę więc tego nie czuję.
pieron wie z tymi japońcami, po ludzku mówić nie umieją więc i może z silnikami też coś namodzili <lol>

waldii napisał(a):arni0000 napisał:
jak ruszę i jadę na dwójce i puszczę gaz to strasznie szarpie nie wiem co jest grane podobnie jest na jedynce jak ruszę i odpuszczę gaz to skokami do przodu.

mi to wyglada na zle ustawiony TPS.Zle odczytuje info o polozeniu przepustnicy.Po ludzku-komp nie widzi czy gaz jest wcisniety czy puszczony

być może, mi na wolnych obrotach nic nie szarpie tylko sobie jedzie płynnie, praktycznie na każdym biegu (na V zaczyna zamulać i charczeć ;) )
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Hazu » 29 wrz 2008, 21:08

waldii napisał(a):Hazu troszku pomieszales.Uwierz,ze chodzi tylko i wylacznie o pojemnosc kolektora


Trochę pomieszałem ale sedno jest to samo :

założeniem konstruktorów układu vris było aby w całym zakresie obrotów silnika zapewnic jak najefektywniejsze napełnianie cylindrów , z wykożystaniem zjawisk falowych itp.

Wiec jeśli vris-y nie działają poprawnie to możliwe ze silnik przy pewnych obrotach nie jest optymalnie wykorzystany.

arni0000 jaką masz instalację gazową/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez waldii » 29 wrz 2008, 21:31

Hazu napisał(a):założeniem konstruktorów układu vris było aby w całym zakresie obrotów silnika zapewnic jak najefektywniejsze napełnianie cylindrów , z wykożystaniem zjawisk falowych itp.

Wiec jeśli vris-y nie działają poprawnie to możliwe ze silnik przy pewnych obrotach nie jest optymalnie wykorzystany.

no teraz sie zgadza ;)
waldii
 

Postprzez arni0000 » 30 wrz 2008, 11:49

Instalacja sekwencyjna KME na początku było ok na autostradzie jechał bez problemu na gazie 215 teraz max 195. Wymieniłem wczoraj alternator ale nic sie nie zmieniło muszę jeszcze sprawdzić poduszki silnika. TPS na razie nie będę ruszał bo muszę mieć pewność.
Posiadam wszystkie części do XEDOSA 6 jeśli czegoś potrzeba proszę o kontakt. Kontakt do kolegi proszę powołać się na forum mazdy tel 793 163 816.
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 12:53
Posty: 130
Skąd: Bełchatów
Auto: XEDOS 6 2.0 V6

Postprzez kuraq » 30 wrz 2008, 18:12

Zresetowałem komputer i nic się nie zmieniło pod tym względem... Jakie kroki mam teraz podjąć??? Ktoś mówi żeby sprawdzić zawory po odłączeniu TPS tylko który to??? :)
Początkujący
 
Od: 17 paź 2007, 01:15
Posty: 6
Skąd: Pruszków
Auto: Mx 6 2.5 V6 GE KL
Premacy 2.0 CP FS

Postprzez qbass » 30 wrz 2008, 18:41

chudy napisał(a):Hazu napisał:
Kl-ki palą po 7/100

Takie rzeczy to tylko w erze

jak Ci to udowodnić? Na trasie dokładnie tyle mi pali KL'ka ze sprawnymi VRIS'ami. :]
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez bazyl wspaniały » 30 wrz 2008, 22:21

qbass napisał(a):jak Ci to udowodnić? Na trasie dokładnie tyle mi pali KL'ka ze sprawnymi VRIS'ami.

tak jak mi na co dzień <jupi> , chociaż nie mam już pewności czy mi te turbozastawki dobrze hulają czy jak chcą
dzisiejszy pomiar: trasa 130kilosów i miasto 100 kilosów, na trasie co chwilę 3 bieg i kręcenie do 6krpm bo ganiałem się z TDI :] , prędkość 100-170km/h, średnie spalanie niecałe 9l :]
luzik qbass, ja już się przyzwyczaiłem do tego niedowierzania, nie wierzą nawet ci którzy ze mną jadą a później osobiście zalewają i liczą <lol>
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Hazu » 1 paź 2008, 15:46

A mnie nawet 13 pali :P i vris-y sprawne :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez bazyl wspaniały » 1 paź 2008, 18:59

Hazu napisał(a):A mnie nawet 13 pali

ogólnie KFy więcej palą niż KL, nie wiem czemu... :|
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Hazu » 1 paź 2008, 19:02

bazyl wspaniały napisał(a):ogólnie KFy więcej palą niż KL, nie wiem czemu...


K8 chyba też do osczędnych nie należy :| moze jednak za mała ta pojemnośc na sześć cylindrów?


Skoro tak to jak KF mi się posypie to napewno zamieni go KL.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez bazyl wspaniały » 1 paź 2008, 20:47

Hazu napisał(a):zamieni go KL.

:) <faja>
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez waldii » 4 paź 2008, 23:31

bazyl wspaniały napisał(a):ogólnie KFy więcej palą niż KL, nie wiem czemu...

K8 najwiecej,pozniej KF a najmniej KL.Troche dziwne.Moj rekord KF to 18L/100 :P
waldii
 

Postprzez bazyl wspaniały » 6 paź 2008, 20:44

waldii napisał(a):K8 najwiecej,pozniej KF a najmniej KL.Troche dziwne.Moj rekord KF to 18L/100

im więcej mocy tym mniej "ciśnięcia" żeby jechał, może w tym jest haczyk
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Hazu » 6 paź 2008, 21:11

bazyl wspaniały napisał(a):im więcej mocy tym mniej "ciśnięcia" żeby jechał, może w tym jest haczyk


Zależy gdzie się jeździ.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez waldii » 6 paź 2008, 21:48

bazyl wspaniały napisał(a):im więcej mocy tym mniej "ciśnięcia" żeby jechał, może w tym jest haczyk

no bez przesady,nie ma jakis znaczacych roznic miedzy tymi silnikami :| ;)
waldii
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6