VRIS – warunki/sposób działania układu

Postprzez bazyl wspaniały » 6 paź 2008, 23:43

waldii napisał(a):no bez przesady,nie ma jakis znaczacych roznic miedzy tymi silnikami

w mocy czy spalaniu??
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez waldii » 8 paź 2008, 21:25

bazyl wspaniały napisał(a):waldii napisał:
no bez przesady,nie ma jakis znaczacych roznic miedzy tymi silnikami

w mocy czy spalaniu??

w spalaniu oleju <diabełek> <diabełek>
waldii
 

Postprzez bazyl wspaniały » 8 paź 2008, 23:11

waldii napisał(a):w spalaniu oleju

nooo <lol>
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez fax079 » 9 paź 2008, 13:48

witam mam pytanie,gzie znajduje się zawór egr w mazdzie xedos 6,gdyz wynik z komputera wykazał mi bład,a ktoś mi poradził że trzeba ten zawór przeczyścić,ale gzie to jest?
fax079
 

Postprzez fax079 » 9 paź 2008, 13:49

<faja>
fax079
 

Postprzez bazyl wspaniały » 9 paź 2008, 19:16

fax079 szukajcie aż znajdziecie pod kolektorem dolotowym od strony grodzi ;)
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez waldii » 10 paź 2008, 00:33

bazyl wspaniały napisał(a): szukajcie aż znajdziecie pod kolektorem dolotowym od strony grodzi

i to z prawej strony :P
waldii
 

Postprzez zielusX6 » 2 lis 2008, 21:45

arni0000 napisał(a):Dodatkowo jak ruszę i jadę na dwójce i puszczę gaz to strasznie szarpie nie wiem co jest grane podobnie jest na jedynce jak ruszę i odpuszczę gaz to skokami do przodu. Świece nowe kopułka, palec, przewody mają 40 tyś, filry gazu nowe już nie wiem gdzie szukać przyczyny. Na benzynie objaw mniejszy ale też występuje. Jest to bardzo męczące. A czy może to być spowodowane słabym ładownie bo dziś sprawdziłem i zaraz wyciągam alternator bo mam przy włączonych światłach i klimie 12,8.

sprawdz stan weza od przeplywomierza do przepustnicy. mialem taki objaw waz byl pekniety i bral lewe powietrze. kawaleczek izolacji i bylo po problemie
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2006, 11:50
Posty: 31
Skąd: stalowa wola
Auto: XEDOS 2.0 V6 96r.
mazda 6 2.2 2011

Postprzez kuraq » 3 lis 2008, 16:14

Nie ma ktoś osprzedać VRISBOXA?? :(
Początkujący
 
Od: 17 paź 2007, 01:15
Posty: 6
Skąd: Pruszków
Auto: Mx 6 2.5 V6 GE KL
Premacy 2.0 CP FS

Postprzez bazyl wspaniały » 29 mar 2009, 22:05

Vris'ki ożyły, pomogło psiknięcie chemią na piny wtyczki sterowania selenoidami i kilkukrotne zakładanie i zdejmowanie tychże wtyczek. zalapują na "luzie" przy min 75% otwarciu przepustnicy, czyli u mnie nieczęsto <lol> . jak znowu sięcoś zmieni to napiszę jaki objawy i przyczyny (czyli pewnie zaniedlugo <lol> )
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Basasael » 31 mar 2009, 15:47

bazyl wspaniały napisał(a):pomogło psiknięcie chemią

Czym popsikałeś? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2009, 22:18
Posty: 274
Skąd: Rzeszów
Auto: Mitsubishi Eclipse

Postprzez bazyl wspaniały » 16 kwi 2009, 19:44

Basasael napisał(a):Czym popsikałeś?

coś w rodzaju WD40, teraz nie pamiętam. Na spociku obadam ci teg vriski ;)
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez brii » 22 maja 2009, 20:42

Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez DymeK » 22 maja 2009, 23:02

na styki polecam WD KONTAKT
Be Quiet And Drive (far away) Sprzedam uszczelki kolektora
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 21:12
Posty: 896 (0/5)
Skąd: Kaczory
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLZE

Postprzez bazyl wspaniały » 22 maja 2009, 23:05

brii napisał(a):http://www.geocities.com/mikey9t6/car_uvwxyz_vris.htm

fajne, angielskiego ja nie kaman, ale rysunki mi wystarczą ;)
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez maryjo » 16 lip 2009, 14:17

Wszyscy opisujący problem z vrisami narzekają na otwierajacy się po odpaleniu silnika Vris 1. U mnie z kolei otwiera się on dopiero po otwarciu Vrisa 2. Po uruchomieniu silnika oba są wyłączone, Przy 4.2 tysia obrotów włącza się ten w/g mnie drugi, zaraz potem pierwszy (bliżej przepustnicy)
Stąd pytanie
1:
Który z nich jest pierwszy a który drugi, czy kolejność określam śledząc drogę pokonywaną przez powietrze (Vris 1 bliżej przepustnicy, Vris 2 dalej ) ?
2:
Działanie Vrisów sprawdzałem obserwując je na postoju. Czy ich zachowanie zmieni się podczas jazdy ?
zamienię octavię na vana
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2008, 22:14
Posty: 187
Skąd: gdynia
Auto: Maluch/Skoda Rapid 130/323 1.7 D/ Civic VI/Mondeo mk1/Xedos CA KF 1995/Octavia 1.9 TDI

Postprzez Basasael » 17 lip 2009, 07:43

1. Po stronie pasażera jest VRIS#1, a przy przepustnicy VRIS#2.

2. Z tego co wyczytałem w przewałkowanych tematach o Vrisach to zachowują się tak samo. Pedał gazu musi być wciśnięty w 75%, żeby Vrisy się otwarły.

A pytanka to teraz i ja mam ;)

1. 75% wciśnięcia pedału gazu po co właściwie jest? Da mi to możliwość bardziej ekonomicznej jazdy jeśli będę kręcił do odcinki z użyciem mniejszej ilości gazu? ;)

2. Czy otwarte Vrisy mają wpływ na moc, czy tylko na czas potrzebny do osiągnięcia większych obrotów a zarazem większego momentu?

3. O ile dobrze się orientuję to na stałe otwarty Vris#1 może być powodem kiepskiego zbierania się "Madzi" do ok. 3tys obrotów?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2009, 22:18
Posty: 274
Skąd: Rzeszów
Auto: Mitsubishi Eclipse

Postprzez maryjo » 17 lip 2009, 11:37

Z odpowiedzi na pytanie 1 wynika że działanie Vrisów u mnie jest całkiem całkiem, z tym że czas otwarcia jest z poślizgiem (o 1000 obrotów), ale sprawdzę to jeszcze metodą na papierek w czasie jazdy.
Ale jak zatem zrobić żeby otwierały się one w określonym przez producenta czasie..
Wiem że dużo tracę z dynamiki po długo się zbiera silnik a jaki już wskazówka osiągnie 4,5 to momentalnie mam 6 i autentycznie za mało czasu na radowanie się z przyrostu mocy.

Pozwolę sobie odpowiedzieć mimo własnej niewiedzy z punktu własnego widzimisię na Twoje Basasael pytania
1. ma to pewnie wpływ na ekonomię. Tak naprawdę nie wiesz na pewno czy deptasz pedał gazu na 50, 60 czy 80 %. Chodzi pewnie o to że jak nie chcesz, to żebyś czasem nie powiększył pojemności kolektora co powoduje automatyczne zassanie większej ilości powietrza no i benzyny. Do odcinki gazu jeździć z lekko depniętym pedałem to jest chyba bez sensu, coś tam mniej spalisz ale tracisz na czasie więc generalnie wychodzisz na tym "in minus".
2. Otwarte 2 vrisy wpływają na moc gdy otwierają się prawidłowo. Gdy pierwszy vris otwarty jest od 0 obrotów, działa wręcz odwrotnie bo przy tych obrotach (poniżej 2-3 tyś) silnik nie jest w stajnje "przerobić" takiej ilości powietrza, Ja to tak rozumiem, że np. laik chciałby szybko jechać a 5 bieg kojarzyłby mu się właśnie z prędkością to dążyłby do tego żeby jak najszybciej tą piątkę zapiąć (zaraz po ruszeniu), czyli z podobnym skutkiem jak zbyt szybko otwarty Vris. Wszystko musi mieć swój czas po prostu.
3. Patrz wyżej
zamienię octavię na vana
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2008, 22:14
Posty: 187
Skąd: gdynia
Auto: Maluch/Skoda Rapid 130/323 1.7 D/ Civic VI/Mondeo mk1/Xedos CA KF 1995/Octavia 1.9 TDI

Postprzez Basasael » 17 lip 2009, 13:55

Może masz wtyczki na odwrót wpięte, kto wie :P U mnie jest tak samo, że VRIS#2 otwiera się przy 4250, dopiero wtedy załącza się turbo i osiągnięcie optymalnych 6,5k to jest moment. Z tego co zauważyłem i czytałem to do 7 nie warto dobijać chyba, żeby pochwalić się dźwiękiem ;) Powyżej 6,5k auto już nie ciągnie tak dobrze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2009, 22:18
Posty: 274
Skąd: Rzeszów
Auto: Mitsubishi Eclipse

Postprzez maryjo » 17 lip 2009, 14:19

no moment i krzywa mocy spada po 6.2 w KF
zamienię octavię na vana
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2008, 22:14
Posty: 187
Skąd: gdynia
Auto: Maluch/Skoda Rapid 130/323 1.7 D/ Civic VI/Mondeo mk1/Xedos CA KF 1995/Octavia 1.9 TDI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6