VRIS – warunki/sposób działania układu

Postprzez Barthek » 19 sie 2009, 19:56

Siema, mam pytanie czy jeśli dźwigienki Vrisów się ruszają przy odpowiednich obrotach i otwarciu przepustnicy to znaczy, że na 100% działają? Moje się ruszają – ewentualnie jak to sprawdzić czy Vrisy spełniają swoje zadanie? Chodzi o to, że zrobiłem test na hamowni – taki sobie wynik i właśnie nie widać na nim wzrostów przy załączaniu się odpowiednio Vrisów a przecież działają... link do wykresu:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 87#1470787

PS. w którym miejscu znajdują się katalizatory wstępne – wiem, że w kolektorze wydechowym, ale w którym miejscu (której rurze)?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez ROMAN-R87 » 20 sie 2009, 16:37

katalizatory wstepne znajduja sie zaraz w tym ''zgrubieniu''
rury za kolektorem wydechowym
co do wykresu z hamowni to prawia 20 konikow pasie sie na pastwisku, z tego co wiem to k-seria jest sklonna do gubienia mocy ale ze az tak? :|
pozdrawiam ;)
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez bazyl wspaniały » 20 sie 2009, 19:10

Obrazek

Barthek1983 napisał(a):nie widać na nim wzrostów przy załączaniu się odpowiednio Vrisów

tutaj ładnie widać (XEDOS9 Kudłatego), patrz na niebieską linię momentu obrotowego (na krzywej mocy też ładnie widać)
1800-2200-- v-ris1
4450-v-ris2
6450-6650- 1i2 się zamykają
U mnie po "naprawie" cisnę do dechy na dwójce od 2000 do odcięcia i przy około 4500 mimo że nie ruszam już gazu (musiał bym mieć dziurę w podłodze) jest "kopnięcie" w plecy tak jakbym jeszcze dodał gazu. Zrób sobie też taki test. Te v-ris to wredne zwierze i inaczej chodzi na luzie a inaczej pod obciążeniem ;)

ROMAN-R87 napisał(a):katalizatory wstepne znajduja sie zaraz w tym ''zgrubieniu''

w X6 są wstępne?? :|

Barthek1983 jeszcze jedno, na temat v-ris jest już baaardzo obszerny temat na forum. Więc nie zdziw się jeśli ten temat "poleci" do niego lub do kosza ;)
Ostatnio edytowano 20 sie 2009, 19:14 przez bazyl wspaniały, łącznie edytowano 2 razy
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Barthek » 20 sie 2009, 20:22

ROMAN-R87 napisał(a):katalizatory wstepne znajduja sie zaraz w tym ''zgrubieniu''

Dowiedziałem się, że Xedosy 6 KF nie miały kolektorów wstępnych więc ta teoria odpada.

bazyl wspaniały napisał(a):1800-2200-- v-ris1

Z jego wykresu mocy widzę, że przy 3600 załącza się vris1, natomiast patrząc na moment to przy 2400.
bazyl wspaniały napisał(a):Zrób sobie też taki test. Te v-ris to wredne zwierze i inaczej chodzi na luzie a inaczej pod obciążeniem

A Waszym zdaniem na moim wykresie one się załączyły czy nie?

bazyl wspaniały napisał(a):na temat v-ris jest już baaardzo obszerny temat na forum. Więc nie zdziw się jeśli ten temat "poleci" do niego lub do kosza

Wiem, że jest taki temat, ale nie ma w nim odpowiedzi na moje pytanie "czy jak dźwigienki działają to działają vrisy, czy brak dmuchawy z przodu na hamowni ma wpływ na wynik" i o mój konkretny przypadek :) Mam nadzieję, że uda się go rozwiązać i zostanie dla potomnych. PS. może ktoś ma ochotę stanąć na kresce zdrowym KF-em , bo może hamownia była nieteges... ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez bazyl wspaniały » 20 sie 2009, 20:45

Barthek1983 napisał(a):czy jak dźwigienki działają to działają vrisy,

tak, jeśli się dźwignie ruszają to i vris działa, chyba że się przepustnica urwałą (raczej nierealne)

Barthek1983 napisał(a): czy brak dmuchawy z przodu na hamowni ma wpływ na wynik

nie powinno

Barthek1983 napisał(a):przy 3600 załącza się vris1

przy tych obrotach nic się nie dzieje z vris (1 otwarty, 2 zamknięty), jak pewnie już doczytałeś w temacie vris, jest to jeszcze uzależnione od stopnia otwarcia przepustnicy. 2 nie zadziała jesli przepustnica nie będzie otwarta przynajmniej w 75%
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez pawelc » 20 sie 2009, 20:46

Barthek1983 napisał(a):Dowiedziałem się, że Xedosy 6 KF nie miały kolektorów wstępnych więc ta teoria odpada.

a kto Ci takich bzdur naopowiadał ,są katalizatory wstępne w nowszych rocznikach iw xedosach 6 2,0v6 i w mx-6 2,5v6 i w fordzie probe 2,5v6 i pewnie w wielu nowszych mazdach
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez bazyl wspaniały » 20 sie 2009, 20:54

w 626 na europę nie było
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Barthek » 20 sie 2009, 22:03

pawelc napisał(a):a kto Ci takich bzdur naopowiadał

Dziś odpowiedział mi wiesiek5 z Dębicy... Rocznika mojego gada to 1992r – więc nie wiem czy miał.

Jeszcze proszę Was o odpowiedź na moje pytanie:
Barthek1983 napisał(a):A Waszym zdaniem na moim wykresie one się załączyły czy nie?

Powtarzam link:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 87#1470787
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez pawelc » 21 sie 2009, 05:41

Coś chyba wieśka5 źle zrozumiałeś -92r nie ma katalizatorów wstępnych,ale już 97r ma
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez ROMAN-R87 » 21 sie 2009, 10:16

ja w BA KF z 94 mialem wstepne katy a silnik nie byl zmieniany
w x6 prekaty wstawiali po chyba 96roku ale pewny tego nie jestem
pozdrawiam ;)
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez sq2jul » 21 sie 2009, 10:52

ROMAN-R87 napisał(a):ja w BA KF z 94 mialem wstepne katy a silnik nie byl zmieniany
w x6 prekaty wstawiali po chyba 96roku ale pewny tego nie jestem
pozdrawiam ;)


z tego co mi wiadomo to juz w 94r. no chyba, ze sie myle to mnie poprawcie. Dlatego m.in. jest roznica w mocy – przed 94 KF mial 144KM po 94r. 140KM
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez Barthek » 21 sie 2009, 16:36

bazyl wspaniały napisał(a):Te v-ris to wredne zwierze i inaczej chodzi na luzie a inaczej pod obciążeniem

A da się sprawdzić to inaczej niż na rolkach hamowni? Jak auto stoi w miejscu to Vrisy śmigają aż miło, ale czy jest istnieje taka możliwość aby nie działały podczas jazdy?
pawelc napisał(a):Coś chyba wieśka5 źle zrozumiałeś -92r nie ma katalizatorów wstępnych,ale już 97r ma

No dałem wiarę słowom wieśka ale widocznie miał nieprecyzyjne informacje.
sq2jul napisał(a):latego m.in. jest roznica w mocy – przed 94 KF mial 144KM po 94r. 140KM

Zgadza się i chcę znaleźć tą różnicę a w moim przypadku nawet więcej :)
A propos sq2jul miałeś 2 razy pomiar i raz wyszło Ci 145KM a za drugim 138KM skąd ta różnica?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez bazyl wspaniały » 21 sie 2009, 16:45

Barthek1983 napisał(a):raz wyszło Ci 145KM a za drugim 138KM skąd ta różnica?

A chociażby z paliwa
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez sq2jul » 21 sie 2009, 18:02

bazyl wspaniały napisał(a):
Barthek1983 napisał(a):raz wyszło Ci 145KM a za drugim 138KM skąd ta różnica?

A chociażby z paliwa


– blad pomiarowy (w jednym jak i drugim przypadku)
– roznica temperatur powietrza (I pomiar 20 stopni z hakiem, II pomiar 33 stopnie)
– roznica w wilgotnosci powietrza
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez Barthek » 23 sie 2009, 19:03

To widocznie trafiłem na bardzo niekorzystne warunki pogodowe i paliwowe :D
A na serio to zmierzę kiedyś na innej hamowni, bo odczucia mam zupełnie inne niż wyniki.
Obadam również katalizator czy nie jest zatkany, bo na moim pomiarze startuję przy 3k rpm na 140Nm a sq2jul na 3k rpm ma grubo ponad 150Nm – z czego to może wynikać – bo tu chyba zacznę szukać przyczyny :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez czejs » 6 paź 2009, 12:24

To ja odświeże temat, na postoju nie otwiera sie żaden wris( na luzie) jakbym nie gazował nic sie nie otwiera, dopiero podczas jazdy czuć jak sie otwierają oba, i tu moje pytanie to tylko takie złudzenie czy to podczas jazdy tylko sie ma otwierać??co nie tak ?
Sprzedam 323f BG na części!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 00:26
Posty: 372
Skąd: Białystok
Auto: Mazda MX6

Postprzez maryjo » 6 paź 2009, 12:47

no mnie się otwiera na postoju... ale skoro podczas jazdy nie zamula, to lepiej nie szukać dziury w całym <jupi>
zamienię octavię na vana
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2008, 22:14
Posty: 187
Skąd: gdynia
Auto: Maluch/Skoda Rapid 130/323 1.7 D/ Civic VI/Mondeo mk1/Xedos CA KF 1995/Octavia 1.9 TDI

Postprzez bazyl wspaniały » 6 paź 2009, 18:34

czejs napisał(a): na postoju nie otwiera sie żaden wris

Aby się na luzie otworzyły trzeba wprawę złapać ;)

czejs napisał(a):dopiero podczas jazdy czuć jak sie otwierają oba

A jak to czujesz??
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez czejs » 6 paź 2009, 21:45

przy odpowiednich obrotach dostaje kopa i właśnie martwi mnie bo czasami one załapują i madzia super sie zbiera i dostaje dodatkowej mocy przy tych (odpowiednich) obrotach a czasami nie , w czym szukać problemu :(?

DLa przykładu : wczoraj cały dzień vrisy banglały aż żyć sie chciało dzis nie .. :(
Sprzedam 323f BG na części!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 00:26
Posty: 372
Skąd: Białystok
Auto: Mazda MX6

Postprzez bazyl wspaniały » 6 paź 2009, 23:50

Na zimnym silniku wypnij kostki zasilania vrisów, wyczyść styki, przeszlifuj delikatnie pilniczkiem, zapodaj jakąś chemię do połączeń elektrycznych i ciesz się vriskami na codzień ;) . U mnie pomogło choć po paru miesiącach znowu zaczynają szfankować-wilgoć <killer>
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6