VRIS – warunki/sposób działania układu
Siema, mam pytanie czy jeśli dźwigienki Vrisów się ruszają przy odpowiednich obrotach i otwarciu przepustnicy to znaczy, że na 100% działają? Moje się ruszają – ewentualnie jak to sprawdzić czy Vrisy spełniają swoje zadanie? Chodzi o to, że zrobiłem test na hamowni – taki sobie wynik i właśnie nie widać na nim wzrostów przy załączaniu się odpowiednio Vrisów a przecież działają... link do wykresu:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 87#1470787
PS. w którym miejscu znajdują się katalizatory wstępne – wiem, że w kolektorze wydechowym, ale w którym miejscu (której rurze)?
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 87#1470787
PS. w którym miejscu znajdują się katalizatory wstępne – wiem, że w kolektorze wydechowym, ale w którym miejscu (której rurze)?
https://www.facebook.com/2become1photo – FOTOGRAFIA ŚLUBNA
- Od: 9 lis 2007, 11:41
- Posty: 1508 (0/1)
- Skąd: Praszka
- Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black
katalizatory wstepne znajduja sie zaraz w tym ''zgrubieniu''
rury za kolektorem wydechowym
co do wykresu z hamowni to prawia 20 konikow pasie sie na pastwisku, z tego co wiem to k-seria jest sklonna do gubienia mocy ale ze az tak?
pozdrawiam
rury za kolektorem wydechowym
co do wykresu z hamowni to prawia 20 konikow pasie sie na pastwisku, z tego co wiem to k-seria jest sklonna do gubienia mocy ale ze az tak?
pozdrawiam
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Barthek1983 napisał(a):nie widać na nim wzrostów przy załączaniu się odpowiednio Vrisów
tutaj ładnie widać (XEDOS9 Kudłatego), patrz na niebieską linię momentu obrotowego (na krzywej mocy też ładnie widać)
1800-2200-- v-ris1
4450-v-ris2
6450-6650- 1i2 się zamykają
U mnie po "naprawie" cisnę do dechy na dwójce od 2000 do odcięcia i przy około 4500 mimo że nie ruszam już gazu (musiał bym mieć dziurę w podłodze) jest "kopnięcie" w plecy tak jakbym jeszcze dodał gazu. Zrób sobie też taki test. Te v-ris to wredne zwierze i inaczej chodzi na luzie a inaczej pod obciążeniem
ROMAN-R87 napisał(a):katalizatory wstepne znajduja sie zaraz w tym ''zgrubieniu''
w X6 są wstępne??
Barthek1983 jeszcze jedno, na temat v-ris jest już baaardzo obszerny temat na forum. Więc nie zdziw się jeśli ten temat "poleci" do niego lub do kosza
Ostatnio edytowano 20 sie 2009, 19:14 przez bazyl wspaniały, łącznie edytowano 2 razy
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
ROMAN-R87 napisał(a):katalizatory wstepne znajduja sie zaraz w tym ''zgrubieniu''
Dowiedziałem się, że Xedosy 6 KF nie miały kolektorów wstępnych więc ta teoria odpada.
bazyl wspaniały napisał(a):1800-2200-- v-ris1
Z jego wykresu mocy widzę, że przy 3600 załącza się vris1, natomiast patrząc na moment to przy 2400.
bazyl wspaniały napisał(a):Zrób sobie też taki test. Te v-ris to wredne zwierze i inaczej chodzi na luzie a inaczej pod obciążeniem
A Waszym zdaniem na moim wykresie one się załączyły czy nie?
bazyl wspaniały napisał(a):na temat v-ris jest już baaardzo obszerny temat na forum. Więc nie zdziw się jeśli ten temat "poleci" do niego lub do kosza
Wiem, że jest taki temat, ale nie ma w nim odpowiedzi na moje pytanie "czy jak dźwigienki działają to działają vrisy, czy brak dmuchawy z przodu na hamowni ma wpływ na wynik" i o mój konkretny przypadek Mam nadzieję, że uda się go rozwiązać i zostanie dla potomnych. PS. może ktoś ma ochotę stanąć na kresce zdrowym KF-em , bo może hamownia była nieteges... ?
https://www.facebook.com/2become1photo – FOTOGRAFIA ŚLUBNA
- Od: 9 lis 2007, 11:41
- Posty: 1508 (0/1)
- Skąd: Praszka
- Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black
Barthek1983 napisał(a):czy jak dźwigienki działają to działają vrisy,
tak, jeśli się dźwignie ruszają to i vris działa, chyba że się przepustnica urwałą (raczej nierealne)
Barthek1983 napisał(a): czy brak dmuchawy z przodu na hamowni ma wpływ na wynik
nie powinno
Barthek1983 napisał(a):przy 3600 załącza się vris1
przy tych obrotach nic się nie dzieje z vris (1 otwarty, 2 zamknięty), jak pewnie już doczytałeś w temacie vris, jest to jeszcze uzależnione od stopnia otwarcia przepustnicy. 2 nie zadziała jesli przepustnica nie będzie otwarta przynajmniej w 75%
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Barthek1983 napisał(a):Dowiedziałem się, że Xedosy 6 KF nie miały kolektorów wstępnych więc ta teoria odpada.
a kto Ci takich bzdur naopowiadał ,są katalizatory wstępne w nowszych rocznikach iw xedosach 6 2,0v6 i w mx-6 2,5v6 i w fordzie probe 2,5v6 i pewnie w wielu nowszych mazdach
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
w 626 na europę nie było
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
pawelc napisał(a):a kto Ci takich bzdur naopowiadał
Dziś odpowiedział mi wiesiek5 z Dębicy... Rocznika mojego gada to 1992r – więc nie wiem czy miał.
Jeszcze proszę Was o odpowiedź na moje pytanie:
Barthek1983 napisał(a):A Waszym zdaniem na moim wykresie one się załączyły czy nie?
Powtarzam link:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 87#1470787
https://www.facebook.com/2become1photo – FOTOGRAFIA ŚLUBNA
- Od: 9 lis 2007, 11:41
- Posty: 1508 (0/1)
- Skąd: Praszka
- Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black
Coś chyba wieśka5 źle zrozumiałeś -92r nie ma katalizatorów wstępnych,ale już 97r ma
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
ja w BA KF z 94 mialem wstepne katy a silnik nie byl zmieniany
w x6 prekaty wstawiali po chyba 96roku ale pewny tego nie jestem
pozdrawiam
w x6 prekaty wstawiali po chyba 96roku ale pewny tego nie jestem
pozdrawiam
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
ROMAN-R87 napisał(a):ja w BA KF z 94 mialem wstepne katy a silnik nie byl zmieniany
w x6 prekaty wstawiali po chyba 96roku ale pewny tego nie jestem
pozdrawiam
z tego co mi wiadomo to juz w 94r. no chyba, ze sie myle to mnie poprawcie. Dlatego m.in. jest roznica w mocy – przed 94 KF mial 144KM po 94r. 140KM
bazyl wspaniały napisał(a):Te v-ris to wredne zwierze i inaczej chodzi na luzie a inaczej pod obciążeniem
A da się sprawdzić to inaczej niż na rolkach hamowni? Jak auto stoi w miejscu to Vrisy śmigają aż miło, ale czy jest istnieje taka możliwość aby nie działały podczas jazdy?
pawelc napisał(a):Coś chyba wieśka5 źle zrozumiałeś -92r nie ma katalizatorów wstępnych,ale już 97r ma
No dałem wiarę słowom wieśka ale widocznie miał nieprecyzyjne informacje.
sq2jul napisał(a):latego m.in. jest roznica w mocy – przed 94 KF mial 144KM po 94r. 140KM
Zgadza się i chcę znaleźć tą różnicę a w moim przypadku nawet więcej
A propos sq2jul miałeś 2 razy pomiar i raz wyszło Ci 145KM a za drugim 138KM skąd ta różnica?
https://www.facebook.com/2become1photo – FOTOGRAFIA ŚLUBNA
- Od: 9 lis 2007, 11:41
- Posty: 1508 (0/1)
- Skąd: Praszka
- Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black
Barthek1983 napisał(a):raz wyszło Ci 145KM a za drugim 138KM skąd ta różnica?
A chociażby z paliwa
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
bazyl wspaniały napisał(a):Barthek1983 napisał(a):raz wyszło Ci 145KM a za drugim 138KM skąd ta różnica?
A chociażby z paliwa
– blad pomiarowy (w jednym jak i drugim przypadku)
– roznica temperatur powietrza (I pomiar 20 stopni z hakiem, II pomiar 33 stopnie)
– roznica w wilgotnosci powietrza
To widocznie trafiłem na bardzo niekorzystne warunki pogodowe i paliwowe
A na serio to zmierzę kiedyś na innej hamowni, bo odczucia mam zupełnie inne niż wyniki.
Obadam również katalizator czy nie jest zatkany, bo na moim pomiarze startuję przy 3k rpm na 140Nm a sq2jul na 3k rpm ma grubo ponad 150Nm – z czego to może wynikać – bo tu chyba zacznę szukać przyczyny
A na serio to zmierzę kiedyś na innej hamowni, bo odczucia mam zupełnie inne niż wyniki.
Obadam również katalizator czy nie jest zatkany, bo na moim pomiarze startuję przy 3k rpm na 140Nm a sq2jul na 3k rpm ma grubo ponad 150Nm – z czego to może wynikać – bo tu chyba zacznę szukać przyczyny
https://www.facebook.com/2become1photo – FOTOGRAFIA ŚLUBNA
- Od: 9 lis 2007, 11:41
- Posty: 1508 (0/1)
- Skąd: Praszka
- Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black
To ja odświeże temat, na postoju nie otwiera sie żaden wris( na luzie) jakbym nie gazował nic sie nie otwiera, dopiero podczas jazdy czuć jak sie otwierają oba, i tu moje pytanie to tylko takie złudzenie czy to podczas jazdy tylko sie ma otwierać??co nie tak ?
Sprzedam 323f BG na części!
- Od: 9 lis 2007, 00:26
- Posty: 372
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda MX6
czejs napisał(a): na postoju nie otwiera sie żaden wris
Aby się na luzie otworzyły trzeba wprawę złapać
czejs napisał(a):dopiero podczas jazdy czuć jak sie otwierają oba
A jak to czujesz??
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
przy odpowiednich obrotach dostaje kopa i właśnie martwi mnie bo czasami one załapują i madzia super sie zbiera i dostaje dodatkowej mocy przy tych (odpowiednich) obrotach a czasami nie , w czym szukać problemu ?
DLa przykładu : wczoraj cały dzień vrisy banglały aż żyć sie chciało dzis nie ..
DLa przykładu : wczoraj cały dzień vrisy banglały aż żyć sie chciało dzis nie ..
Sprzedam 323f BG na części!
- Od: 9 lis 2007, 00:26
- Posty: 372
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda MX6
Na zimnym silniku wypnij kostki zasilania vrisów, wyczyść styki, przeszlifuj delikatnie pilniczkiem, zapodaj jakąś chemię do połączeń elektrycznych i ciesz się vriskami na codzień . U mnie pomogło choć po paru miesiącach znowu zaczynają szfankować-wilgoć
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6