Sworzeń wahacza
to ja Wam napisze z praktyki...
Zaspawanie sworznia jest KONIECZNE, poniewaz jego wypadniecie z gniazda w wahaczu moze Was umiescic n.p. na drzewie.
Zrobienie tego prawidlowo to ciezsza sprawa. Majac dostep tylko do migomatu trzeba spawac na zasadzie: 2 sek. spaw – 20 sek. w zimnej wodzie. Chodzi o dobre chlodzenie, by nie doprowadzic do "uwalenia" smaru i plynu wewnatrz sworznia.
Zaspawanie sworznia jest KONIECZNE, poniewaz jego wypadniecie z gniazda w wahaczu moze Was umiescic n.p. na drzewie.
Zrobienie tego prawidlowo to ciezsza sprawa. Majac dostep tylko do migomatu trzeba spawac na zasadzie: 2 sek. spaw – 20 sek. w zimnej wodzie. Chodzi o dobre chlodzenie, by nie doprowadzic do "uwalenia" smaru i plynu wewnatrz sworznia.
- Od: 7 gru 2003, 23:39
- Posty: 308
RaV napisał(a):Napisz kiedyś jak bez spawów wytrzyma Ci tyle na tych naszych drogach
Nie omieszkam napisać zaraz jak się wywali i ile wtedy miał przejechane.
Greyg napisał(a):wypadniecie z gniazda w wahaczu moze
Dlaczego ma wypaść skoro jest zabezpieczony od góry pierścieniem?
8kkm to w zasadzie nie dużo ale jeżdzę po strasznych dziurach i na razie nie ma grama luzu.
Hazell
- Od: 4 cze 2004, 12:08
- Posty: 618
- Skąd: Grodzisk Maz.
- Auto: BMW E39 523i + SGI
hazell napisał(a):RaV napisał(a):Napisz kiedyś jak bez spawów wytrzyma Ci tyle na tych naszych drogach
Nie omieszkam napisać zaraz jak się wywali i ile wtedy miał przejechane.Greyg napisał(a):wypadniecie z gniazda w wahaczu moze
Dlaczego ma wypaść skoro jest zabezpieczony od góry pierścieniem?
8kkm to w zasadzie nie dużo ale jeżdzę po strasznych dziurach i na razie nie ma grama luzu.
Niestety wiekszosc zamiennikow nie ma pierscienia zabezpieczajacego. Producent zaklada wcisnienie i modly. Bo samo wcisniecie raczej sie nie utrzyma.
- Od: 13 sie 2004, 13:17
- Posty: 398
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02
ja zakładałem swożeń 555 i był seger zabezpieczający, ale gniazdo było już rozłechtane więc i tak musiałem spawać
hazell napisał(a):To co, mam po prostu farta?
tak, miales
Waluś dobrze to opisal
Waluś napisał(a):ja zakładałem swożeń 555 i był seger zabezpieczający, ale gniazdo było już rozłechtane więc i tak musiałem spawać smutny
- Od: 7 gru 2003, 23:39
- Posty: 308
zatem zaaaajebiście, że moje gniazdo nie było jeszcze rozłechtane i nie zostało rozłechtane przy zakładaniu Mam nadzieję, że nie będzie przy następnym. Oby ten moment nie nastąpił szybko ale gdyby jednak tak się stało to już tylko nowy wahacz.
Hazell
- Od: 4 cze 2004, 12:08
- Posty: 618
- Skąd: Grodzisk Maz.
- Auto: BMW E39 523i + SGI
No ja następnym razem kupie już wahacz, bo niestety nieświadom byłem jego stanu wcześniej, więc poprostu kupiłem swożeń
Też kupiłem sworzeń 555 ma pierścień od dołu i seger od góry wypadnięcie niemożliwe – musiałby pęknąć seger – nigdy nie słyszałem o czymś podobnym więc jak nie będzie luzów w gnieździe obejdzie się bez spawów no bo po co? To tak jakby zaspawywać nakrętki na śrubach bo przecież mogą się odkręcić. Bez sensu.
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...)))))
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...)))))
glock wymień sam sworzeń na 555. Całe wahacze to szajs.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Tez tak się właśnie zastanawiałem nad trzema piątkami.Są to dobre zamienniki i dla hondy robia na pierwszy montaż podzespoły.Kiedyś,jak miałem Civica w serwisie mi to sprzedali i nic sie nie działo.Dzieki za sugestię
żyj szybko,umieraj młodo........Peugeot 807 2,0 HDI 2 szt.i Laguna 1,8 16V
- Od: 25 sty 2008, 19:12
- Posty: 123
- Skąd: Wołomin
- Auto: 6 GH 2,5 benzyna 2008 r.
też jestem zdania, że wymiana samych sworzni powinna wystarczyć, stare sworznie wybić z wahaczy i wstawić nowe, nie wiem jak to wygląda w GE, ale w GD trzeba było zastosować punktowe spawanie w trzech miejscach, żeby sworzeń był stabilny, ale z tego co wiem nie jestem jedyną, która wybrała to rozwiązanie hehe, w każdym razie wymiana samych sworzni nie równa się ceną z wymianą całych wahaczy, a madzi wystarczyło
- Od: 15 sty 2009, 18:50
- Posty: 25
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: Była: 626 coupe GD 2.0 12V
Jest: colt c50 4g15
jak miałem 626 ge to tez wymieniałem same sworznie i to bez żadnych spawań koszt owiele mniejszy ale jak ktoś chce to może sobie przyłapać w paru miejscach
- Od: 25 gru 2008, 00:08
- Posty: 220
- Skąd: WR
- Auto: xedos 6 2.0 V6
http://mazda.neoriginal.ru/part/model/5 ... tid/17399/
jest wymagany jakiś moment dokręcania śrub wahacza oraz poduszki z silentblockiem?
jest wymagany jakiś moment dokręcania śrub wahacza oraz poduszki z silentblockiem?
Navigare_necesse_est,_vivere_non_est_necesse...
- Od: 12 kwi 2008, 20:59
- Posty: 78
- Skąd: Łódź/Szczecin
- Auto: 626 GW 2.0 DiTD
Punto II 1.2 8V
panowie a w xedosie swozen tez mozna wymienic czy cały [waaaco?] bo mam taki problem ,kupiłem zamiennik to sie okazało ze nie pasuje zamuwiłem z allegro to [waaaco?] znaczy swożen w tym wachaczu wytrwal300km auto dalej mi stoi a ja nie wiem co zrobic na nowy [waaaco?] na razie mnie nie stac zbieram na remont silnika albo na drugi hehhe a i tak lubie swoja mazde
- Od: 17 kwi 2009, 13:05
- Posty: 29
- Skąd: warszawa
- Auto: mazda protege 1,8
barabanos napisał(a):swożen w tym wachaczu wytrwal300km
Hugo napisał(a):Całe wahacze to szajs
dlatego polecam zakup wachacza u smirnoffa..., co prawda nie jest tani ale jak policzyc wszystkie niedogodności oraz ewentualne koszty to jednka sie opłaca, poza tymodpada temat poduszek, sworzni, tuleii przynajmniej na jakis czas
- Od: 19 sie 2007, 22:24
- Posty: 159
ja zmieniłem na wahacze firmy Delphi i kilkadziesiąt tysięcy autko już przejechało bez problemów.
wcześniej zmieniany był sam sworzeń (na "555") i wytrzymało kilka kkm, bo się gniazdo wyrobiło
wcześniej zmieniany był sam sworzeń (na "555") i wytrzymało kilka kkm, bo się gniazdo wyrobiło
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6