Podskakujący przód przy ruszaniu z "piskiem"

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez kamilspider » 8 lis 2010, 19:46

moim zdaniem na pewno jakby było wszystko nowe w zawieszeniu a zwłaszcza amory to by tak mocno nie hulało :) i pewnie zalezy to tez od opon i nawierzchni
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez noxes » 8 lis 2010, 20:34

Amortyzatory mają ponad 90%
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez kamilspider » 8 lis 2010, 20:44

to nie ruszaj ze zrywa bo to na pewno nie przedłuży życia auta :)
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez noxes » 8 lis 2010, 20:57

He he no ale nieraz sytuacja tego wymaga. W poprzedniczce normalnie dym szedł spod kół, a ta tylko skakać potrafi.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez kamilspider » 8 lis 2010, 21:01

a to kózka :D jak zaciągniesz ręczny i będziesz w miejscu palił laka to nie powinien podskakiwać :D ja tak nie robię, ale wiem z obserwacji ;)
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez noxes » 8 lis 2010, 21:04

Ręczny to trzeba jeszcze mieć :) U mnie go niet :|
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez kamilspider » 8 lis 2010, 21:09

u mnie jest ale linka ciężko chodzi i potem 1 koło blokuje :/ ramiona hamulców już zrobione, teraz tylko ta linka
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez noxes » 8 lis 2010, 21:23

Przydało by i mi się zrobić ręczny ale jakoś nie mam czasu i ochoty :) W sumie to by się przydał.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Blumek » 25 gru 2010, 13:50

Witam

Postanawiam odświeżyć temat ponieważ mój problem ze zmiana kół na zimowe nie ustąpił. Mianowicie cały czas koła podskakują. Dzisiaj zawisłem na śniegu i wiadomo koła boksowały w miejscu pod śniegiem był lód. Cały czas występuje efekt "podskakiwania"/"uderzania" koła. Co z tym zrobić. opony nowe, amortyzatory po około 69 % skuteczności.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez y » 26 gru 2010, 19:14

założyć 17" na niskim profilu :)
Obrazek 270k wspólnie przejechanych kilometrów...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2007, 22:44
Posty: 502 (0/4)
Skąd: Pawlowice ;)
Auto: MX-6 FS

Postprzez noxes » 26 gru 2010, 21:51

a $$$ skad na to?
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Blumek » 26 gru 2010, 23:07

założyć 17" na niskim profilu :)


No sugestia odpowiednia do problemu.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez Hugo » 8 sty 2011, 14:26

Blumek napisał(a):amortyzatory po około 69 % skuteczności
Szmelc. Do wymiany. Problem powinien ustąpić.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez noxes » 8 sty 2011, 15:16

około 70% i szmelc? heh no chyba nikt co rok nie będzie wymieniał amortyzatorów, a jeszcze w szczególności jak mają po te około 70%.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Hugo » 8 sty 2011, 15:54

noxes napisał(a):około 70% i szmelc? heh no chyba nikt co rok nie będzie wymieniał amortyzatorów, a jeszcze w szczególności jak mają po te około 70%.
Polecam podjechać na kilka stacji diagnostycznych w celu zbadania sprawności amortyzatorów. Na każdym teście wyjdzie inny wynik. Mniejszy lub większy od tego wyżej. W Galancie miałem amortyzatory tylne na 70%, po demontażu okazało się, że ich zdolność tłumienia drgań wynosi 0 (zero). Padaki...
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Blumek » 9 sty 2011, 00:25

Polecam podjechać na kilka stacji diagnostycznych w celu zbadania sprawności amortyzatorów


Skoro twierdzisz że sprawność amortyzatorów w granicach 70% jest zła.To powiedz jaka jest sprawność nowych amortyzatorów???

po demontażu okazało się, że ich zdolność tłumienia drgań wynosi 0 (zero)


A jak to sprawdziłeś? w ręce?
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez Paweł » 9 sty 2011, 08:15

Blumek napisał(a):A jak to sprawdziłeś? w ręce?

To bardzo dobra metoda, wielokrotnie pewniejsza od wszelkich testerów. :)
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/893)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez lukasz2387 » 9 sty 2011, 09:05

To co napisał Hugo, to prawda. Robiłem w lato przegląd i wyszło 72%.
Dwa miesiące puzniej przy wymianie łożysk amorków, wyciągnełem amortyzator a trzpień sam z siebie wpadł na ok.5cm :|
lukasz2387
 

Postprzez noxes » 9 sty 2011, 11:29

Aby rozwiać wasze wątpliwości mam sprawne amorki.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Paweł » 9 sty 2011, 13:20

Powodem są: amortyzatory, luzy zawieszenia, zbieżność, opony. W mniejszym stopniu: przeguby, sprzęgło, poduszki silnika.

Żeby koła nie podskakiwały zawieszenie musi być idealnie sztywne, co jest niemożliwe. Każdy z elastycznych elementów ma własną częstotliwość rezonansu, różne są nawierzchnie, prędkości poślizgu, naprężenia od zbieżności, ugięcia i reakcje opony, elastyczność silentblocków itd. To wszystko może się wzajemnie nakładać lub kasować.

Jeśli na wahaczach i drążkach kierowniczych nie masz luzów, to winne są przede wszystkim właśnie amortyzatory (skąd wiesz, że są sprawne), bo nie są w stanie wytłumić drgań powstających od w/w elementów.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/893)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6