Hamulec ręczny nie hamuje (626 GE FS)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Konrad » 19 mar 2004, 15:27

Czesc

Na pewno większość z was ma problemy z hamulcem ręcznym.
Jak zwykle po zaciągnięciu nie chciał odpuścić. Ściągnołem więc linkę i młotkiem cofnołem cięgna zacisków. Potem je rozruszałem i założyłem linki.
Problem w tym, że teraz wszystko pracuje tylko nie hamuje.
Przy dźwigni ręcznego naciągnołem linkę i po kilkuset zaciągnięciach zaczoł trochę hamować, ale bardzo słabo.
Co zrobić, żeby zaczoł normalnie hamować?
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 11:54
Posty: 62

Postprzez Jaksa » 19 mar 2004, 18:50

Witaj ! Zeby ręczny dzialał musisz zdjąć oba zaciski rozbebeszyć zacisk do gołego czyli zdemontować tłok następnie wymontować dzwignię ( tam gdzie zapinasz linkę ) i jeszcze jest do odpięcia zeger ( w środku zacisku ) no... nie wiem czy to sam zrobisz jak masz w okolicy mechanika od mazdy to niech on to zrobi.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez MarcinS » 20 mar 2004, 00:26

Jaksa ile u Was kosztuje zrobienie porządku z bębnami (wymiana okładzin i rozruszanie wszystkiego, itd)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2003, 00:04
Posty: 144
Skąd: Skarland
Auto: 323F BJ 1,8 16V '99

Postprzez Jaksa » 20 mar 2004, 00:41

szczęki + uruchomienie rozpieraków -Robocizna 100 zl minus rabat koszt szczęk chyba 110 zl kpl na 2 kola
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez MarcinS » 20 mar 2004, 00:44

Dzięki, chyba się wybiorę do Was niedługo ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2003, 00:04
Posty: 144
Skąd: Skarland
Auto: 323F BJ 1,8 16V '99

Postprzez nightcomer » 20 mar 2004, 01:02

Jaksa napisał(a):Witaj ! Zeby ręczny dzialał musisz zdjąć oba zaciski rozbebeszyć zacisk do gołego


Eeetam, jak dobrze rozruszałeś dżwignie to teraz odkręć zaślepkę na wewnętrznej stronie zacisku i za pomocą kluczyka ampulowego ustaw mimośród w odpowiedniej pozycji. Będzie hamować jak nowy. Inna rzecz, że po takim "rozruszaniu" dźwigienki lubią ponownie stawać wkrótce i cała zabawa jest od nowa.
Pozdrawiam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez stonoga » 20 mar 2004, 02:57

A jakjuz rozruszasz to nie jakies WD-40 itp. tylko porządny smar. Ja nałożyłem taki z miedzią – hamulec działa rewelacyjnie juz ponad rok i nic nie zapieka.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2003, 14:12
Posty: 170 (0/1)
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 626 GD 8V 2000i
Mazda 5 2.0 MZR-CD

Postprzez Konrad » 20 mar 2004, 11:18

Dzięki

Może dzisiaj spróbuję się trochę pobawić z ręcznym
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 11:54
Posty: 62

Postprzez nightcomer » 20 mar 2004, 19:00

stonoga napisał(a):A jakjuz rozruszasz to nie jakies WD-40 itp. tylko porządny smar. Ja nałożyłem taki z miedzią – hamulec działa rewelacyjnie juz ponad rok i nic nie zapieka.


Jak najbardziej – tylko smar. Tyle że bez rozebrania raczej trudno go skutecznie nałożyć. Działając z zewnątrz, dźwigienkę można tylko trochę wysunąć i blokuje się na zawleczce, w tej sytuacji trudno raczej dobrze ją przesmarować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez Konrad » 21 mar 2004, 12:48

Czy ten smar miedziowy ma jakąś nazwę handlową? Gdzie można go kupić i ile kosztuje?
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 11:54
Posty: 62

Postprzez stonoga » 23 mar 2004, 19:26

Nazwy nie pamiętam :( Ja sobie go podebrałem z puszki u mnie w firmie. Ten u nas jest produkcji niemieckiej i do tanich nie należy. Jutro odczytam nazwę i napiszę
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2003, 14:12
Posty: 170 (0/1)
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 626 GD 8V 2000i
Mazda 5 2.0 MZR-CD

Postprzez ross » 24 mar 2004, 01:20

Witam
Ja też smarowałem tym smarem miedziowym i wszystko jest OK .A smar nazywa się :

MULTI-PURPOSE
Copper Grease a ceny to nie pamiętam ale nie był tani

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2003, 16:01
Posty: 35
Skąd: Bochnia
Auto: Audi A6 Avant 2.5 TDI

Postprzez Konrad » 24 mar 2004, 09:06

DZIĘKI BARDZO :)
Będę szukał w sklepach. Jak znajdę to napiszę ile kosztuje.
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 11:54
Posty: 62

Postprzez zbyniu » 24 mar 2004, 18:26

Witam

Smar miedziany bez problemu można kupić w firmie INTER CARS koszt chyba 24 zł za tubę.Nazwy konkretnej nie pamiętam ale w tej firmie wiedzą o co chodzi .

Pozdrawiam ZBYSZEK
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2003, 16:07
Posty: 122
Skąd: myszków
Auto: 626ge 2.5,1.8,ESPACE 3.0V6 24V

Postprzez makben » 24 mar 2004, 19:59

Ja kupiłem za 3,80 zł 20 ml firmy Malwa. Nie wiem jak się będzie sprawował, ale jest napisane, że miedziany, i że smar hehehe
3majcie się Mazd
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2004, 02:03
Posty: 114
Skąd: Bytom
Auto: mazda 323F BG

Postprzez Konrad » 24 mar 2004, 21:10

Widziałem w internecie za ok 50 zł w spraju ale myślę że taki normalny nakładany będzie lepszy zwłaszcza jak się rozbierze no i oczywiście z tego co widzę będzie dużo tańszy.
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 11:54
Posty: 62

Postprzez adam626 » 25 mar 2004, 15:57

w NorAuto tuba kosztuje 30zł
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez mtaranti » 25 mar 2004, 19:43

nightcomer napisał(a):
Jaksa napisał(a):Witaj ! Zeby ręczny dzialał musisz zdjąć oba zaciski rozbebeszyć zacisk do gołego


Eeetam, jak dobrze rozruszałeś dżwignie to teraz odkręć zaślepkę na wewnętrznej stronie zacisku i za pomocą kluczyka ampulowego ustaw mimośród w odpowiedniej pozycji. Będzie hamować jak nowy. Inna rzecz, że po takim "rozruszaniu" dźwigienki lubią ponownie stawać wkrótce i cała zabawa jest od nowa.
Pozdrawiam :)

Ja tak zrobiłem i hula juz pól roku, raz tylko zimą gdzieś się zaciął z lewej strony ale ruszyłem dźwigienkę puścił i działa do tej pory.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2004, 00:15
Posty: 277
Skąd: zamość
Auto: 3 BK 1,6 CITD 119 km
B2500 1997r. 79km
SIGNUM FL 1,9 150km

Postprzez MeGaM » 1 cze 2004, 22:35

A co może być z ręcznym w mazdzie 323 F
zaciągam a tu nic nie hamuje – linki się wsiągają dzwignie chodzą
nawet ładnie a tarcz jak się kręciła tak się kręci – tam się coś ustawia??
Świat to nie ludzkość – Świat to ... MATRIX
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 maja 2004, 22:20
Posty: 12
Skąd: Obrzycko
Auto: Mazda 323 F 18.i DOHC 1991

Postprzez Gr00bY » 1 cze 2004, 23:53

W GE regulacja jest przy dźwigni czy tylko przy bębnach? Czy może w ogóle bzdury gadam? :P Jak tam się dostać bo nie chce szukać na ślepo?
Potrzebne oponki albo całe autko? Priv....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2004, 12:24
Posty: 64
Skąd: W-wa (WU)
Auto: 626 GE FP, iVT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6