Regeneracja tylnych zacisków [fotorelacja]
Witam. Chciałem zregenerować zaciski w swojej madzi ale pojawił się problem. A mianowicie nie mogę wykręcić śruby służącej do regulacji tłoczka od hamulca ręcznego ( ta śruba na ampula) Macie może na to jakiś sposób?
-
kazik87
Wielkie dzięki za fotorelację!
Według fotorelacji zregenerowałem tylne i przednie zaciski wymieniając wszystkie gumki z zestawów Autofrena. No ale jest problem, po odpowietrzeniu hamulców hamowanie zaczyna się tak naprawdę po wciśnięciu pedału hamulca do podłogi. Podejrzewam, że znów wyskoczył samoregulator z tylnego tłoczka ponieważ zawartość tłoczka przy regeneracji wyskoczyła. Czy sprawę "załatwi" regulacja ręcznego opisana jako: "dokręcić imbus do zatrzymania tarczy i cofnąć by się swobodnie obracała"? Czy trzeba tłoczek wyciągnąć i jakoś kombinować z umieszczeniem samoregulatora w środku?
Poszukując odpowiedniego zestawu naprawczego zauważyłem, że żaden zamiennik nie zawiera wszystkich elementów, które można wymienić. Wszystko zawiera oczywiście oryginał za taczkę pieniędzy. Mi brakuje zatyczki na sworzeń. Da się to kupić luzem?
Pozdrawiam
Sławek
Według fotorelacji zregenerowałem tylne i przednie zaciski wymieniając wszystkie gumki z zestawów Autofrena. No ale jest problem, po odpowietrzeniu hamulców hamowanie zaczyna się tak naprawdę po wciśnięciu pedału hamulca do podłogi. Podejrzewam, że znów wyskoczył samoregulator z tylnego tłoczka ponieważ zawartość tłoczka przy regeneracji wyskoczyła. Czy sprawę "załatwi" regulacja ręcznego opisana jako: "dokręcić imbus do zatrzymania tarczy i cofnąć by się swobodnie obracała"? Czy trzeba tłoczek wyciągnąć i jakoś kombinować z umieszczeniem samoregulatora w środku?
Poszukując odpowiedniego zestawu naprawczego zauważyłem, że żaden zamiennik nie zawiera wszystkich elementów, które można wymienić. Wszystko zawiera oczywiście oryginał za taczkę pieniędzy. Mi brakuje zatyczki na sworzeń. Da się to kupić luzem?
Pozdrawiam
Sławek
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
wiem że są dwa rodzaje zestawów z autofrena jeden tylko z gumkami i drugi z bolcami i resztą dupereli ja taki kupowałem montowałem i śmiga już ze cztery miesiące bez problemów poszukaj w dobrym motoryzacyjnym może jednak dokupisz a na razie spróbuj wiele to nie kosztuje podregulować imbusem
Tomcio1972 ;–)
- Od: 15 maja 2009, 22:05
- Posty: 245
- Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
- Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin
Kupiłem regenerowane zaciski z niemieckiej firmy i nie bawiłem sie w jakies wymienianie uszczelek.jezdze juz 5 lat i nawet sie nie dotknałem do nich.kosztowało mnie to 250zł po zwrocie starych zaciskow Biznes is Biznes
>>>>>>>LOVE PARADE<<<<<<<>>>>>>>>LOVE 626 GE<<<<<<<<
- Od: 12 lut 2010, 10:40
- Posty: 170
- Auto: Mazda 626 GE 1,8 96r.
Ave.
Mam takowy problemik Mianowice urwałem odpowietrznik w prawym tylnym zacisku przy dokręcaniu. Nic z niego teraz nie leci. Ale jak bede znowu robił zaciski to nie wiem jak się tego tałatajstwa pozbyć. mhmh.. macie może jakieś pomysły??
Mam takowy problemik Mianowice urwałem odpowietrznik w prawym tylnym zacisku przy dokręcaniu. Nic z niego teraz nie leci. Ale jak bede znowu robił zaciski to nie wiem jak się tego tałatajstwa pozbyć. mhmh.. macie może jakieś pomysły??
Z gówna rakiety nie zrobisz!!
wiertarka gwintownik + ostrożność i nowy odpowietrznik i po problemie
Tomcio1972 ;–)
- Od: 15 maja 2009, 22:05
- Posty: 245
- Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
- Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin
kater83 napisał(a):Są zakłady zajmujące się hamulcami. Zacisk trochę kosztuje. Ja bym sam wiertarką nie ryzykował. W ostateczności rozwiercą i wyrobią gwint na większą średnice.
Niestety ale na zakłady trzeba mieć kasę. Ja zawsze wszystko sam robiłem przy samochodzie. Czasami coś zrobię źle ale ogólnie do tej pory nie nażerałem chyba że na małe skośne rączki. Spróbuję z tym gwintownikiem ale to za tydzień.
Z gówna rakiety nie zrobisz!!
u mnie po regeneracji zacisku hamulec ręczny działa odwrotnie tzn, wtedy kiedy ma nie hamować hamuje, a jak zaciągnę ręczny to koło obraca się swobodnie , wie może ktoś co zrobiłem źle ?
problem rozwiązany!! rozebrałem jeszcze raz cały zacisk i ku mojemu zdziwieniu ujrzałem pęknięty bolec ten pomiędzy dźwignia hamulca ręcznego a zębatka , dorobiłem nowy i złożyłem teraz wszystko śmiga jak należy.
problem rozwiązany!! rozebrałem jeszcze raz cały zacisk i ku mojemu zdziwieniu ujrzałem pęknięty bolec ten pomiędzy dźwignia hamulca ręcznego a zębatka , dorobiłem nowy i złożyłem teraz wszystko śmiga jak należy.
Jedni mówią że smarujemy smarem miedzianym a inni że wazeliną ale chyba nie towotem.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6