Dziwne szarpanie układem napedowym

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez tomekr » 19 mar 2006, 20:31

Witam,
W sobote powalczylem troche z poduszkami silnika. Objawy: przy zatrzymanym aucie dosyc mocno trzeslo kierownica (efekt nie wystepowal badz byl bardzo minimalny w pozycji P i N), przy zmianie biegow mocno szarpalo samochodem (rowniez przy wrzucaniu D lub R). Wymienilem dwa mocowania: z przodu silnika i przy automatycznej skrzyni.
Dla zainteresowanych:
1. Przed demontazem
przednia:
http://img373.imageshack.us/img373/2656/przod12uf.jpg
przy transmisji:
http://img136.imageshack.us/img136/9212/przyatx8hf.jpg
http://img300.imageshack.us/img300/8229 ... tra7rg.jpg
2. Po zdemontowaniu
przednia:
http://img138.imageshack.us/img138/9373 ... ana8qf.jpg
http://img136.imageshack.us/img136/8452 ... na14qg.jpg
przy transmisji:
http://img87.imageshack.us/img87/6964/p ... na12rd.jpg
http://img87.imageshack.us/img87/2978/p ... na21si.jpg

Nowy No.4 engine mount:
http://img300.imageshack.us/img300/8831 ... owa0nt.jpg

3 Po zalozeniu
przy transmisji:
http://img300.imageshack.us/img300/9267 ... wa19zf.jpg
http://img484.imageshack.us/img484/9780 ... wa29dn.jpg

Krotka jazda probna i wydaje sie byc lepiej. Natomiast zaniepokoil mnie fakt, ze dalej guma jest lekko "wypchnieta" (widac dobrze na ostatnim zdjeciu). Wydaje mi sie ze pozycja silnika pozostawia jeszcze troche do zyczenia. Jak sa jakies naprezenia, to znowu sie zerwie. A moze jest to normalne i nie powinienem sie przejmowac? Jestem ciekaw Waszego zdania na ten temat.

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2005, 16:50
Posty: 54
Skąd: Białystok
Auto: 3 LF

Postprzez stuk » 19 mar 2006, 23:00

tomekr napisał(a):Nowy No.4 engine mount

Czy do wymiany tej poduchy tzreba odkręcić kolektor ssący? Czy można się do niej dostać jakoś od spodu?
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez tomekr » 20 mar 2006, 00:28

Przy demontazu nie odkrecalem kolektora (to jest wymagane aby sie dostac do poduchy No.1)

tak to mniej wiecej wygladalo:
http://img357.imageshack.us/img357/7290/wymiana3xm.jpg

zdemontowany filtr powietrza (wraz z MAF – zeby nie zmieniac uszczelki)
zdemontowany akumulator

pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2005, 16:50
Posty: 54
Skąd: Białystok
Auto: 3 LF

Postprzez stuk » 20 mar 2006, 00:40

tomekr napisał(a):Przy demontazu nie odkrecalem kolektora (to jest wymagane aby sie dostac do poduchy No.1)

Poducha numer 1 to jest ta z przodu na dole (nazywasz ją przednią), do niej dostep jest bez odkręania czegokolwiek. Inna sprawa, że jak masz ATX'a to te poduchy (poza przednią dolną i prawą) są nieco inne.
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez tomekr » 20 mar 2006, 01:00

stuk, napisales:
Poducha numer 1 to jest ta z przodu na dole (nazywasz ją przednią)


Przednia poducha (ktora wyminialem) to jest No.2 Przeanalizuj dokladnie jeszcze raz rysunek, ktory wkleiles w jednym z postow w tym watku.

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2005, 16:50
Posty: 54
Skąd: Białystok
Auto: 3 LF

Postprzez stuk » 20 mar 2006, 10:41

tomekr napisał(a):to jest No.2 Przeanalizuj dokladnie jeszcze raz rysunek, ktory wkleiles

Na wklejonym przeze mnie rysunku nic nie jest podpisane "No.2" <co?>
Natomiast przy tej przedniej dolnej wyraźnie opisane są jej mocowania jako mocowania poduchy "No.1"
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez tomekr » 20 mar 2006, 15:08

stuk napisał(a):... przy tej przedniej dolnej wyraźnie opisane są jej mocowania jako mocowania poduchy "No.1"


Ona jest tam tylko narysowana :)

Z tego co ja rozumiem, to kolejnosc jest nastepujaca (stojac z przodu samochodu i patrzac na silnik):
1. Tylna (za silnikiem)
2. Przednia
3. Lewa (przy pasku rozrzadu)
4. Prawa (przy skrzyni)
5. Pod silnikiem (cos jakby kawalek katownika czy teownika z guma)

Poza tym, na rysunku (3 link) wyraznie narysowane sa linie co gdzie idzie.

Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 20 mar 2006, 15:26 przez tomekr, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2005, 16:50
Posty: 54
Skąd: Białystok
Auto: 3 LF

Postprzez stuk » 20 mar 2006, 15:21

Obrazek

Dla mnie poducha przednia dolna, zwana też "No 1" to ta zaznaczona na czerwono. O niej też o ile dobrze zrozumiałem pisał mayer (popraw mnie jeśli się mylę). Zresztą mniejsza o numer, to jest przednia dolna poducha.


tomekr napisał(a):3. Lewa (przy pasku rozrzadu)

Ta przy pasku rozrządu, u góry (No 3) to jest prawa, zawsze w aucie prawa strona jest od pasażera, lewa od kierowcy (nie dotyczy UK ;)), nieważne jak stoisz względem auta.
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez tomekr » 20 mar 2006, 15:38

Kazda poducha jest inna, pies je drapal jak sie nazywaja.
Kazda pasuje tylko w jedne miejsce. :)

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2005, 16:50
Posty: 54
Skąd: Białystok
Auto: 3 LF

Postprzez stuk » 20 mar 2006, 15:41

tomekr napisał(a):Kazda poducha jest inna, pies je drapal jak sie nazywaja.
Kazda pasuje tylko w jedne miejsce

:D :D :D


Ale to jest chyba właśnie ta przednia dolna, o której pisał mayer i którą ja chce wymienić – tam w dole między wiatrakiem chłodnicy a skrzynią biegów.
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez mayer » 20 mar 2006, 17:56

Tak jest to jest dokładnie ta poducha o której wspominałem to jest przednia dolna.
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez SHY » 8 kwi 2006, 21:04

Witam

Mayer powiedz mi czy uszkodzenie przedniej poduszki daje sie zdiagnozowac probujac ruszyc na zaciagnietym hamulcu?? Mam taka sytuacje – na 100% urwana poduszke prawa (pasazer) i przy takim tescie jak pisze silnik na przedniej poduszce unosi sie i opada o jakies 0,5cm w kazda strone. Oczywiscie mam bujanie samochodem po sciagnieciu nogi z gazu (nie tak jak u Ciebie sciaganie). Ogladalem z gory ta poduszke przy uzyciu lusterka z obu stron i nic nie widzialem specjalnego. Niestety calej obejrzec sie tak nie daje wiec nadal jest podejrzana. Zastanawiam sie tylko nad mocowaniem jej. Z tego co widzialem to te gumowe mostki laczace dwie tuleje poduszki sa z przodu poduszki i z tylu (opisuje sytuacje w zamontowanej poduszce). Natomiast silnik unosi sie gora – dol, czyli tam gdzie tych lacznikow nie ma. Czy od gory i dolu w nowej poduszce sa jakies odboje uniemozliwiajace silnikowi bujanie jak u mnie a moze to normalne?
Jesli mozesz cos o tym napisac to bede wdzieczny.

Pzdr
SHY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 23:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Postprzez SHY » 20 maja 2006, 20:52

Witam

Sprawa sie u mnie tez rozwizala. Winne byly tuleje wahacza. Pczatkowo odrzucilem je poniewaz kiedys wymienialem. Tylko, ze poprzedni mechanicy nie wymienili mi jednej przedniej tulei, bo.... bo zrobila sie 22 oni skonczyli prace a im placi sie za godzine. Tak wiec jezdzilem tak przez jeden rok az do dzis. Wymieniono mi wszystkie tuleje i jest ok.

Pzdr
SHY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 23:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6