Geometria kół po wymianie amortyzatorów
1, 2
Wg mnie, gdyby przez to miała się pokopać geo (zakładając, że górę zakładam dokładnie tak samo) to kąty w tyłach co zmiana amorów byłyby na wspak że hej. Uważam, że luzów w otworach nie da się zkompensować (przynajmniej w 626 GE) nastawami kąta. Co innego w innych autach gdzie kąt ustawia się płynnie poprzez przesuwanie górnego mocowania w otworach.
Hazell
- Od: 4 cze 2004, 12:08
- Posty: 618
- Skąd: Grodzisk Maz.
- Auto: BMW E39 523i + SGI
mówimy o kosztach pełnej geometri rzędu 120zł
tyle kosztuje w Warszawie pełna geometria obu osi
zastanówcie się ile kosztuje jedna dobra opona
a ile jest warte bezpieczeństwo i komfort jazdy
ja sprawdzam
nawet po wymianie sprzęgła kiedy trzeba rozpiąć zawieszenie
tyle kosztuje w Warszawie pełna geometria obu osi
zastanówcie się ile kosztuje jedna dobra opona
a ile jest warte bezpieczeństwo i komfort jazdy
ja sprawdzam
nawet po wymianie sprzęgła kiedy trzeba rozpiąć zawieszenie
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
zawsze trzeba
wystarczy wjechać w jakąś wyrwę na drodze
nigdy nie jedziemy po ostrzejszym najechaniu na krawężnik czy wpadnieciu w dziurę na geometrię.
Więc jak już jest okazja to jesteśmy po kilku porządnych walnięciach i zawsze trzeba coś ustawić
wystarczy wjechać w jakąś wyrwę na drodze
nigdy nie jedziemy po ostrzejszym najechaniu na krawężnik czy wpadnieciu w dziurę na geometrię.
Więc jak już jest okazja to jesteśmy po kilku porządnych walnięciach i zawsze trzeba coś ustawić
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
emmarek napisał(a):no to napisz jak sie ustawia w xedosie (czym sie reguluje)
ale uparty jesteś u mechanika sie ustawia, to nie jest rzecz ktorą ustawisz samodzielnie
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.
Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.
Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
- Od: 27 lip 2005, 21:20
- Posty: 346
- Skąd: Warszawa / Biała Podlaska
no dobra Każde obrócenie górnego mocowania (podaje przykład GD) jest to przestawienie o "+" lub "–" 27' kąta pochylenia koła. GD ma 4 śruby.
Waluś napisał(a):no dobra Każde obrócenie górnego mocowania (podaje przykład GD) jest to przestawienie o "+" lub "–" 27' kąta pochylenia koła. GD ma 4 śruby.
no tak wszystko sie zgadza ja też to przeczytałem
ale – wracajac do tematu – czy przy wymianie amortyzatorów jest konieczne sprawdzanie geometri zawieszenia, przy montażu górnych mocowań w to samo miejsce.
amortyzatory przecież nie powinny mieć innych wymiarów
no i co ztym xedosem czy tam da się coś wyregulować?
ja kiedyś myslałem że w takich samochodach jak Mazda (w przeciwieństwie do archaicznych 126p, Poloneza itp.) nic oprócz zbieżnosci nic nie da się ustawić???
no chyba że żeźbienie po dzwonie
no chyba że żeźbienie po dzwonie
Panowie mam Xedosa 6 i mialem stluczkę (dosatalem w kolo przednie). Byla wymiana amorów i wahacza. Pojezdzilem troche i pojechalem na zbiezność. Okazalo się,że jedno kolo jest pochylone do wewnątrz o ok 1,00 stopień. Mechanik ustawiający zbieżność powidzial że w Mazdzie nie ma regulacji pochylenia przedniego kola. Czy to prawda? Może można gdzieś to zrobić,a jesli tak to gdzie?
- Od: 9 lip 2005, 13:11
- Posty: 112
- Skąd: Inowrocław
- Auto: Mazda 6 1,8 2005
W oczekiwaniu na CX-5 2016 2.00 MT
Mi mój mechanik powiedział przy wymianie tylnych amorków, że nie muszę jechać na geometrię. Pół roku później jak zmieniał mi przedni prawy sworzeń wahacza to powiedział, że geometria obowiązkowa.
Nie pomylił się ani razu, na stacji diagnostycznej wyszło, że tył był OK (opony idelanie równo zużyte) a przód trzeba było ustawić.
Nie pomylił się ani razu, na stacji diagnostycznej wyszło, że tył był OK (opony idelanie równo zużyte) a przód trzeba było ustawić.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Witam wszystkich.
W geometrii ustawia/mierzy się kąt pochylenia koła, wyprzedzenia sworznia zwrotnicy (raczej się sprawdza bo regulacji takowej nie ma – ten kąt ma duży wpływ na 'ściąganie autka') no i na końcu zbieżność. Analogicznie oś tylna (opróćż wyprzedzenia kątów sworznia [waaaczego?]).
W geometrii ustawia/mierzy się kąt pochylenia koła, wyprzedzenia sworznia zwrotnicy (raczej się sprawdza bo regulacji takowej nie ma – ten kąt ma duży wpływ na 'ściąganie autka') no i na końcu zbieżność. Analogicznie oś tylna (opróćż wyprzedzenia kątów sworznia [waaaczego?]).
-
Sebastian ZG
Piogron napisał(a):Panowie mam Xedosa 6 i mialem stluczkę (dosatalem w kolo przednie). Byla wymiana amorów i wahacza. Pojezdzilem troche i pojechalem na zbiezność. Okazalo się,że jedno kolo jest pochylone do wewnątrz o ok 1,00 stopień. Mechanik ustawiający zbieżność powidzial że w Mazdzie nie ma regulacji pochylenia przedniego kola. Czy to prawda? Może można gdzieś to zrobić,a jesli tak to gdzie?
Może tak być – nie wszystkie zawieszenia mają możliwość regulacji kąta pochylenia koła.
Jest możliwość niezalecana przez producentów aczkolwiek nagminnie stosowana – otwory mocujące zwrotnicy spiłować zrobić owal i bedzie jakaś możliwość regulacji
-
Sebastian ZG
Sebastian ZG napisał(a): (raczej się sprawdza bo regulacji takowej nie ma
Na tylnej poduszce wahacza przedniego (w 626 GE przynajniej) jest spory luz w otworach na śruby i myślę, że tam da radę w jakimś stopniu podregulować.
Hazell
- Od: 4 cze 2004, 12:08
- Posty: 618
- Skąd: Grodzisk Maz.
- Auto: BMW E39 523i + SGI
Z przodu jest z tyłu nie.Sebastian ZG napisał(a):regulacji takowej nie ma –
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):Z przodu jest z tyłu nie.
a w xedosie z przodu też regulacja jest?
poduszka amortyzatora wskazuje że regulacja jest a rozkład śrób mocujących kolumnę przeciwnie
Tak , gorną poduszką amorka ustawiasz tak samo jest w GD/GE/GF/CA i t d.emmarek napisał(a):a w xedosie z przodu też regulacja jest
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6