Geometria kół po wymianie amortyzatorów

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Hazu » 13 kwi 2006, 21:58

No mądrale <lol> który mi odpowie czy w xedosie da się coś ustawić (pomijając oczywiscie luzy w otworach. ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez hazell » 14 kwi 2006, 10:06

Wg mnie, gdyby przez to miała się pokopać geo (zakładając, że górę zakładam dokładnie tak samo) to kąty w tyłach co zmiana amorów byłyby na wspak że hej. Uważam, że luzów w otworach nie da się zkompensować (przynajmniej w 626 GE) nastawami kąta. Co innego w innych autach gdzie kąt ustawia się płynnie poprzez przesuwanie górnego mocowania w otworach.
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez adam626 » 14 kwi 2006, 10:52

mówimy o kosztach pełnej geometri rzędu 120zł
tyle kosztuje w Warszawie pełna geometria obu osi

zastanówcie się ile kosztuje jedna dobra opona
a ile jest warte bezpieczeństwo i komfort jazdy

ja sprawdzam
nawet po wymianie sprzęgła kiedy trzeba rozpiąć zawieszenie
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Hazu » 14 kwi 2006, 11:21

adam626 napisał(a):ja sprawdzam
nawet po wymianie sprzęgła kiedy trzeba rozpiąć zawieszenie

no i trzeba było coś przestawiać? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez adam626 » 14 kwi 2006, 11:33

zawsze trzeba
wystarczy wjechać w jakąś wyrwę na drodze
nigdy nie jedziemy po ostrzejszym najechaniu na krawężnik czy wpadnieciu w dziurę na geometrię.
Więc jak już jest okazja to jesteśmy po kilku porządnych walnięciach i zawsze trzeba coś ustawić
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Hazu » 14 kwi 2006, 13:16

no to napisz jak sie ustawia w xedosie (czym sie reguluje) ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Marcin L » 14 kwi 2006, 14:02

emmarek napisał(a):no to napisz jak sie ustawia w xedosie (czym sie reguluje) ;)

ale uparty jesteś <lol> u mechanika sie ustawia, to nie jest rzecz ktorą ustawisz samodzielnie
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.

Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2005, 21:20
Posty: 346
Skąd: Warszawa / Biała Podlaska

Postprzez Hazu » 14 kwi 2006, 14:12

Marcin L napisał(a):ale uparty jesteś

a jestem uparty <lol>
według mnie niewiele da się tam przestawić a może się mylę dla tego pytam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Waluś » 14 kwi 2006, 18:03

no dobra Każde obrócenie górnego mocowania (podaje przykład GD) jest to przestawienie o "+" lub "–" 27' kąta pochylenia koła. GD ma 4 śruby.
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Hazu » 14 kwi 2006, 19:38

Waluś napisał(a):no dobra Każde obrócenie górnego mocowania (podaje przykład GD) jest to przestawienie o "+" lub "–" 27' kąta pochylenia koła. GD ma 4 śruby.

no tak wszystko sie zgadza ja też to przeczytałem
ale – wracajac do tematu – czy przy wymianie amortyzatorów jest konieczne sprawdzanie geometri zawieszenia, przy montażu górnych mocowań w to samo miejsce.

amortyzatory przecież nie powinny mieć innych wymiarów

no i co ztym xedosem czy tam da się coś wyregulować? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Hazu » 14 kwi 2006, 19:45

ja kiedyś myslałem że w takich samochodach jak Mazda (w przeciwieństwie do archaicznych 126p, Poloneza itp.<lol>) nic oprócz zbieżnosci nic nie da się ustawić???
no chyba że żeźbienie po dzwonie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Piogron » 17 kwi 2006, 21:12

Panowie mam Xedosa 6 i mialem stluczkę (dosatalem w kolo przednie). Byla wymiana amorów i wahacza. Pojezdzilem troche i pojechalem na zbiezność. Okazalo się,że jedno kolo jest pochylone do wewnątrz o ok 1,00 stopień. Mechanik ustawiający zbieżność powidzial że w Mazdzie nie ma regulacji pochylenia przedniego kola. Czy to prawda? Może można gdzieś to zrobić,a jesli tak to gdzie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2005, 13:11
Posty: 112
Skąd: Inowrocław
Auto: Mazda 6 1,8 2005
W oczekiwaniu na CX-5 2016 2.00 MT

Postprzez brii » 17 kwi 2006, 23:16

Mi mój mechanik powiedział przy wymianie tylnych amorków, że nie muszę jechać na geometrię. Pół roku później jak zmieniał mi przedni prawy sworzeń wahacza to powiedział, że geometria obowiązkowa.
Nie pomylił się ani razu, na stacji diagnostycznej wyszło, że tył był OK (opony idelanie równo zużyte) a przód trzeba było ustawić.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Sebastian ZG » 19 kwi 2006, 14:03

Witam wszystkich.
W geometrii ustawia/mierzy się kąt pochylenia koła, wyprzedzenia sworznia zwrotnicy (raczej się sprawdza bo regulacji takowej nie ma – ten kąt ma duży wpływ na 'ściąganie autka') no i na końcu zbieżność. Analogicznie oś tylna (opróćż wyprzedzenia kątów sworznia [waaaczego?]).
Sebastian ZG
 

Postprzez Sebastian ZG » 19 kwi 2006, 14:07

Piogron napisał(a):Panowie mam Xedosa 6 i mialem stluczkę (dosatalem w kolo przednie). Byla wymiana amorów i wahacza. Pojezdzilem troche i pojechalem na zbiezność. Okazalo się,że jedno kolo jest pochylone do wewnątrz o ok 1,00 stopień. Mechanik ustawiający zbieżność powidzial że w Mazdzie nie ma regulacji pochylenia przedniego kola. Czy to prawda? Może można gdzieś to zrobić,a jesli tak to gdzie?

Może tak być – nie wszystkie zawieszenia mają możliwość regulacji kąta pochylenia koła.
Jest możliwość niezalecana przez producentów aczkolwiek nagminnie stosowana – otwory mocujące zwrotnicy spiłować zrobić owal i bedzie jakaś możliwość regulacji
Sebastian ZG
 

Postprzez hazell » 19 kwi 2006, 15:03

Sebastian ZG napisał(a): (raczej się sprawdza bo regulacji takowej nie ma

Na tylnej poduszce wahacza przedniego (w 626 GE przynajniej) jest spory luz w otworach na śruby i myślę, że tam da radę w jakimś stopniu podregulować.
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez Jaksa » 19 kwi 2006, 19:07

Sebastian ZG napisał(a):regulacji takowej nie ma –
Z przodu jest z tyłu nie.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Hazu » 19 kwi 2006, 22:49

Jaksa napisał(a):Z przodu jest z tyłu nie.

a w xedosie z przodu też regulacja jest?
poduszka amortyzatora wskazuje że regulacja jest a rozkład śrób mocujących kolumnę przeciwnie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Jaksa » 19 kwi 2006, 23:41

emmarek napisał(a):a w xedosie z przodu też regulacja jest
Tak , gorną poduszką amorka ustawiasz tak samo jest w GD/GE/GF/CA i t d.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6