Strona 1 z 2

Fotorelacja ze skrócenia gałki zmiany biegów

PostNapisane: 3 lut 2006, 17:41
przez mbmaster
Napewno wielu z was kupujac nowa gałke zmiany biegow spotkala sie z tym problemem.
Po odkreceniu starej galki okazuje sie ze koncowka jest nagwintowana. Kupujac galki tuningowe czy tez nie prawie wszystkie sa mocowane 3 śrubami imbusowymi. Jak by sie tego nie skrecilo to po na nagwintowanym drązku bedzie sie ona krecic a w rezultacie nie spelniac swojej funkcji.

Tutaj musze wielce podziekowac Marrudowi ktory niesamowicie mi pomogł baaa odwali kawal dobrej roboty za mnie. <lol> Ale bez znajomosci tematu radze sie za wymiane nie zabierac.

To moja stara gałka
Obrazek
Obrazek

Co bedzie potrzebne:

-brzeszczot koszt 1zl
-nóż
-struna od gitary koszt 2zl
-pomocnik <lol>

No to jedziemy po koleii

Przedewszystkim musimy zdemontowac ten kawalek plastyku z mieszkiem z popielniczka. Jest on na zaczepach wiec wystarczy go lekko szarpnac. Nalezy odpiac kostke łaczaca podswietlenie popielniczki.
Obrazek
Ukazuje sie nam teraz to co bedzie nam spedzalo sen z powiek czyli ten dziwny dragal o pancernym mocowaniu.
Obrazek
Ja mialem uszkodzona popielniczke(wada fabryczna w tym modelu) wiec skleilem ja poxilina i kropelka. Stary mieszek wyjelem umylem a na koniec wypastowalem pasta kiwi i wypolerowalem.
Obrazek
Bierzemy teraz brzeszczota w lape i ucinamy w poziomie lepek drazka.
Obrazek
Nastepnie kroimy w pionie pozostalosc drazka bo nie sposob tego inaczej zdjac.
Obrazek
Zachowajmy rozwage w ruchach bo RULES twierdzi ze bardzo latwo mozna uszkodzic mocowanie drazka!!! OK nastepnie musimy struna od gitary(moze macie jakies lepsze narzedzie) przepalac gume ruchami w gore i w dol tak az zdola nam sie wykonac pelne okrazenie(to chyba jest najgorsze z roboty) Kiedy to zrobimy nozem zeskrobujemy pozostalosci po gumie.
Obrazek
Czyscimy calosc bo napewno kupa pyłu i gumy sie posypie na tunel.
Obrazek
Zakladamy spowrotem gume wygluszajaca
Obrazek
Teraz najfajniejsze stary mieszek ma wbudowane takie plastykowe kolko ktore dobrze rozklada skajke mieszka ;) Usuwamy je poprostu wyrywajac. Mieszke od srodka okrecamy izolacja.
Obrazek
Pozostaje nam tylko wpiac kostki zalozyc wszystko na miejsce.
Obrazek
Dokrecamy 3 srubki zakrecamy ozdobny lepek i cieszymy sie skrocona i nowa galka w naszym aucie.
Nowa krotka galka jest o wiele bardziej wygodna i estetyczna.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

PostNapisane: 3 lut 2006, 17:42
przez mbmaster
Gdyby zdjecia sie nie pojawialy to trzeba troszeczke odczekac.

PostNapisane: 3 lut 2006, 23:22
przez MARRUD
No popatrz jak Ci to ładnie wyszło :–)

PostNapisane: 4 lut 2006, 21:03
przez Jaksa
Zdolny chłopak :)

PostNapisane: 5 lut 2006, 04:43
przez andrev001
Najbardziej w pamieci utknely mi te owoce z 3 zdjecia...

Ide po :mandaryne"... <lol>

Tak po za tym, kawal porzadnej roboty <spoko>

PostNapisane: 27 maja 2006, 21:09
przez Adasi
Jak zdjąłeś gałke zmiany biegów? Po prostu ją odkręciłeś czy też trzeba jakiegoś patentu używać? Boje sie zeby sobie nie urwac :P

PostNapisane: 27 maja 2006, 21:22
przez mayer
Jedno mnie cały czas zastanawia... Jaki jest sens tego przedsięwzięcia? jeśli ma być to tjuningt czyli usportowienie auta to coś tu nie tak bo w typowych rajdówkach drążek ma z pół metra...zmiana wyważenia układu sterowania skrzynią biegów też chyba nie pozostaje bez oddźwieku na trwałość wybieraków...Ale "...gustum gustantum.... "
jedno za co warto na pewno podziękować to za naprawdę ładną fotorelację.

PostNapisane: 28 maja 2006, 13:40
przez Adam626GD
mayer napisał(a):Jedno mnie cały czas zastanawia... Jaki jest sens tego przedsięwzięcia?


Nie zauwazyłes, jaka zjechana była gała na początku, a jaka teraz jest ładna :)

PostNapisane: 28 maja 2006, 16:50
przez mbmaster
A ja wam powiadam ze duzo wygodniej sie zmienia biegi. Zasadniczo samymi palcami sie operuje gałka. Jedyna wada jest taka a dopiero niedawno to odkrylem...

Po to jest ten lewarek na gumie w polowie aby niwelowac drgania ze skrzyni biegow. Czasem jak sie wbija bieg to na 5 mozna slyszec delikatne szumy dobiegajace z lewarka. Odrobina izolacji zalatwia problem :]

PostNapisane: 28 maja 2006, 16:53
przez jacobs
fajnie, ale lepiej by wyglądało, gdyby gałka była niższa i nie zwężała się tak bardzo ku dołowi :]. Coś na podobe orginalnej :]

PostNapisane: 14 cze 2006, 00:23
przez Globy
Dzieki Marek za relacje <faja> Moze kiedys poprosze Cie o pomoc w takiej akcji :P

PostNapisane: 14 cze 2006, 00:36
przez mbmaster
Spoczko ;)

PostNapisane: 30 cze 2006, 03:27
przez jsq
Tez o tym myslalem, bo oryginalny drazek jest za dlugi.

PostNapisane: 28 sie 2007, 16:47
przez bobikos
Tez przeprowadziłem taka operacje. Nie podciagałem jednak skaju pod gałke. Wydaje mi sie atrakcyjna taka (taka troche retro). Wynik:
Obrazek

PostNapisane: 28 sie 2007, 20:14
przez pawelMX6
Zdecydowanie lepiej zrobic Short Shifta moim zdaniem – drazek nizej o 1,5cm, biegi szybciej sie wpina a i seryjna galeczka pasuje idealnie :P

Ale plusik za dlubanie przy aucie sie nalezy.

PostNapisane: 29 sty 2009, 23:24
przez TomekPerformance
Witam.
Panowie trochę poczytałem i w sumie nie chodzi mi o skracanie czy też zmianę gałki. Mam inny problem. Urwało mi się całe to tałatajstwo. Przyspawałem te blaszki ale po paru dniach znowu mi wpadło i...... teraz miałem to na tłumiku. Doraźnie założyłem cybant i jak narazie nie opiera mi się już ale podjrzewam że to tylko kwestia czasu jak spadnie znowu. Teraz niestety nie mam już do czego przyspawać bo została sama guma.
Tutaj moje pytanie czy mogę to wszystko przyspawać od gołu na stałe czy to wszystko jednak potrzebuje mieć mały ruch??
Powiem jeszcze że dotyczy to Mazdy Mx3 z 1995 roku silnik 1.6
Bardzo prosze o podpowiedź w tej sprawie. A może jakieś inny pomysł ktoś ma....
Błagam pomóżcie bo mi zimno :–)

Pzdr

PostNapisane: 30 sty 2009, 00:12
przez Mev
Obrazek

U mnie tak oto wygląda skrócony drążek zmiany biegów – to jeszcze za Niemca zrobione :P

Uprzedzę pytania :D Nie, w gałce nie ma diod <lol> Tam są takie ozdobne śrubki po prostu :D I jest fajnie :P Jedyna wada jej to to, że jest cała z aluminium = w lato nie idzie dotknąć bo gorąca, w zimie nie idzie dotknąć bo na początku ręka przymarza <lol>

PostNapisane: 30 sty 2009, 01:08
przez jarusiek
szkoda że zdjęcia nie działają :( Też niebawem short-shift zawita w moim Xedzie :D

PostNapisane: 30 sty 2009, 07:19
przez TomekPerformance
Panowie podpowie mi ktoś jak można ponownie zamocować gałkę skrzyni biegów bo mi wpadła cała do środka a nitów już nie ma??

Pzdr

PostNapisane: 30 sty 2009, 11:24
przez xan
Coś się nie mogę doczekać tych fot z fotorelacji. W sumie ja mam już skrócony ale chciałem zobaczyć Twój efekt końcowy bo mój wg mnie nie jest zaciekawy. I troche ciężko mi wstek wchodzi