Strona 1 z 1

Jak wymontować przekładnię kierowniczą?

PostNapisane: 20 sty 2007, 23:35
przez qlesh
Dopisalem sie do istniejącego podobnego tematu ale zero odzewu. Takie pytania mam:
Jak wymontować przekładnię kierowniczą?
Czym najlepiej odkręcać przewody doprowadzające płyn do przekładni?
Ile tego płynu tam poleci jak to rozkręcę? Czy można go jakimś sprytnym sposobem spuścić przed odkręcaniem przewodów?
Czy muszą być odpowiednie klucze takie jak do przewodów hamulcowych?
Co z "góry" trzeba wymontować żeby wyjąć przekładnię?

Nie muszę chyba mówić, że będę wdzięczny za:
– odpowiedzi na powyższe pytania + wskazówki
– niewyrzucenie tego tematu przez moderatorów :)

PostNapisane: 21 sty 2007, 01:31
przez fazi
Żeby spuścić płyn trzeba odkręcić przewód powrotny na przekładni,zdjąć korek ze zbiorniczka płynu i spuścić do jakiegoś naczynia,skręcić kołem kierownicy w jedną stronę do oporu żeby cały płyn spłynął z układu.Co do wymontowania przekładni to mam instrukcję na ten temat do GD a w GE większej różnicy w konstrukcji chyba nie ma ale nie jestem pewien więc nie chcę wprowadzać w bład.

PostNapisane: 21 sty 2007, 01:57
przez qlesh
A ktory to jest ten przewod? Jak podchodze od lewej strony to sa 4 przewody, 2x na klucz 17 i 2x na klucz 12. Z prawej strony widzialem jeden przewod na klucz 12.
Jak mozesz to podrzuc ta instukcje mailem, cos zawsze pomoze Qlesh@interia.pl
Nie trzeba chyba wyciagac silnika albo tych przewodow hamulcowych odkrecac?

PostNapisane: 21 sty 2007, 17:34
przez fazi
Idę zerknę pod maskę u siebie bo na rysunku to cieniutki widok.jak się upewnię to dam znać.

PostNapisane: 21 sty 2007, 18:52
przez fazi
Ciebie interesują tylko te dwa na klucz 17,jeden jest ciśnieniowy a drugi powrotny(jeśli mnie wzrok nie myli to dolny).A cała instrukcja jest następująca:1.Odłączyć akumulator i wyjąć wtyczkę przewodów z włącznika ciśnieniowego(na przekładni).2.Podnieść przód pojazdu i oprzeć na podstawkach.3.Odkręcić i wyjąć śrubę połączenia przegubu krzyżakowego wału kierownicy z wałkiem przekładni(tzw krzyżak).4.Odkręcić i odłączyć od ramienia zwrotnicy końcówki drążków kierowniczych(prawą i lewą).5.Odłaczyć przewód ciśnieniowy oraz powrotny,wyciekający z układu płyn spuścić do naczynia.6.Odkręcić śruby mocujące przekładnię do nadwozia.Gumowe tuleje obejm po obu stronach przekładni są różne i nie należy ich zamieniać.7.Odkręcić osadnik zanieczyszczeń z lewej strony.8.Wyjąć przekładnię kierowniczą kompletną przez otwory w nadwoziu przez które przechodzą drążki kierownicze,zdjąć gumowe tuleje z obejmami.To byłoby tyle na ten temat,mam do tego słabiutki obrazek ale nie mam jak wysłać.Silnika i przewodów hamulcowych nie trzeba wyciągać jak widać z opisu.Powodzenia.

PostNapisane: 21 sty 2007, 18:59
przez qlesh
Stary dzieki Ci bardzo !
3 pytania:
Gdzie ta wtyczka sie znajduje? (pkt.1)
Dolny przewod jest cisnieniowy czy powrotny, odkręcić powrotny żeby spuścić płyn?
"Odkręcić i wyjąć śrubę połączenia przegubu krzyżakowego wału kierownicy z wałkiem przekładni(tzw krzyżak)." – gdzie to jest, w komorze silnika czy w kabinie?
Poza tym wszystko jasne :) Dzięki

PostNapisane: 22 sty 2007, 01:50
przez fazi
qlesh napisał(a):Gdzie ta wtyczka sie znajduje? (pkt.1)

Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie jest na maglownicy(przekładni),obejrzysz to znajdziesz.
qlesh napisał(a):Dolny przewod jest cisnieniowy czy powrotny, odkręcić powrotny żeby spuścić płyn?
Wg mnie to dolny jest powrotny ale jeśli chcesz wyjąć całą maglownicę to i tak nie ma większego znaczenia bo musisz i tak odkręcić oba.
qlesh napisał(a):Odkręcić i wyjąć śrubę połączenia przegubu krzyżakowego wału kierownicy z wałkiem przekładni(tzw krzyżak)." – gdzie to jest, w komorze silnika czy w kabinie?

W komorze silnika,krzyżak to połączenie kolumny kierowniczej z przekładnią.Oczywiście to są dane dotyczące GD ale w GE jest podejrzewam to samo.