No właśnie.
Zamierzam dokonać częściowej wymiany atf, ale nie mam pojecia co tam w środku się znajduje...
Autko przejechało 16 kkm od ostatniej wymiany, więc już chyba czas (?).
Ale co tam "siedzi"?
dexron IId czy może dexron III...?
Poradźcie Bracia co zakupić (może jakieś konkretne marki i ceny).
Pozdrawiam.
Jaki olej do automatycznej skrzyni biegów?
Strona 1 z 1
Wchodzi okolo 4 litrow. Osobiscie to nawet nie wiem jaki mam olej wlany, cos z beczki i pewnie po taniosci. Elf'a wlalem do ukladu wspomagania, jak na razie pieknie smiga, ale troche cieknie
Mysle, ze w tej skrzyni mozna lac spokojnie oleje ze sredniej polki, odporne na wysokie temperatury, ale wymieniac je dosc czesto (do 10kkm).
Mysle, ze w tej skrzyni mozna lac spokojnie oleje ze sredniej polki, odporne na wysokie temperatury, ale wymieniac je dosc czesto (do 10kkm).
the right man in the wrong place...
Niestety nie moge polecic zadnego warsztatu ASB w Warszawie i okolicach. Wszystkie te warsztaty sa siebie i za razem nic warte. Co prawda akurat wymiana oleju (szczegolnie czesciowa) nie jest trudna i moze Ci to zrobic Jaksa. Rozgrzewasz olej, zdejmujesz korek spustowy, spuszczasz co wyleci, zamykasz korek, wlewasz olej przez otwor bagnetu (potrzebny lejek). Troche trudniej jak chcesz wymienic caly olej i przy okazji przeplukac chlodnice.
the right man in the wrong place...
Dzięki tco_tm, częściowo już wiem że w okolicach Warszawy warsztaty są ....mało warte, jakieś kilka miesięcy temu wymieniałem olej u znanenego speca od A/T w Nadarzynie, zalał mi Mobilem II D (? chyba... tak przynajmniej mówił, i wziął sporo kasy) .... opinię o sposobie podejścia do klienta przemilczę..... Tylko co jęsli chodzi o sam rodzaj oleju czy ma to być II czy III do skrzyni CD4E'95?
- Od: 13 sty 2004, 13:38
- Posty: 109
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 626 2.0 cronos z LPG
Moze byc i II, IIE i III, ale dexron III spelnia surowsze normy, dlatego uwazam ze do tej skrzyni jest lepiej lac wlasnie ten olej.
Dexron II to mozna powiedziec podstawowa norma GM, ktora zostapila norme Dexron i ma zwiekszone parametry odpornosci na utlenianie, bardziej rygorystyczny zakres lepkosci w roznych temperaturach.
Dexron IIE to zmodyfikowana norma Dexron II, z przeznaczeniem dla samochodow ze skrzyniami sterowanymi elektronicznie.
Dexron IID jest takze zmodyfikowana norma Dexron II, chyba przeznaczona dla samochodow z obszaru europy i na liscie znajduje sie miedzy innymi Mazda.
Dexron III zastepuje Dexron IIE i przewiduje zwiekszenie dodatkow przeciwutlenianiu i korozji.
Oprocz tego, Dexronowi II jest bardzo bliski Mercon, wg specyfikacji Forda oraz wprowadzony po 1997 roku Mercon V, ktory jednak moze byc uzywany tylko w nowszych samochodach forda (po '97).
Poza tym wystepuje jeszcze cala masa olejow, przeznaczona do konkretych marek lub modeli tych marek i nie powinny one byc przez nas uzywane.
Jesli olej spelnia jednoczesnie kilka tych norm (np. Dexron/Mercon i inne), to mozna sadzic, ze jego jakosc jest bardzo wysoka. Nalezy jednak pamietac, ze dla skrzyni CD4E producent (mimo, ze to wlasnie ford) nakazuje wlewac oleje spelniajace norme Dexron II/IIE/III i nie moze byc to "czysty" Mercon... chociaz czytalem, ze wiele osob odczulo poprawe dzialania skrzyni po wlaniu takiego oleju.
Pomijajac wszelkie dodatki uszlachetniajace, to oleje te mozna porownac w zakresie takich parametrow jak lepkosc w zakresie temperatur, moment parowania i zaplonu. Oleje Dexron (II)/IIE/IID maja zblizone temperatury parowania i zaplonu, ale ich parametry lepkosciowe w niskich i wysokich temperaturach sa duzo nizsze niz przewiduje norma Dexron III.
W temat bardziej sie nie zaglebialem, ale w sumie jest bardzo ciekawy, bo byc moze daloby sie jednak dobrac norme/marke, ktora najbardziej odpowiadalaby skrzyniom CD4E, ich problemom ze szczelnoscia oraz pracy w wysokich temperaturach.
Dexron II to mozna powiedziec podstawowa norma GM, ktora zostapila norme Dexron i ma zwiekszone parametry odpornosci na utlenianie, bardziej rygorystyczny zakres lepkosci w roznych temperaturach.
Dexron IIE to zmodyfikowana norma Dexron II, z przeznaczeniem dla samochodow ze skrzyniami sterowanymi elektronicznie.
Dexron IID jest takze zmodyfikowana norma Dexron II, chyba przeznaczona dla samochodow z obszaru europy i na liscie znajduje sie miedzy innymi Mazda.
Dexron III zastepuje Dexron IIE i przewiduje zwiekszenie dodatkow przeciwutlenianiu i korozji.
Oprocz tego, Dexronowi II jest bardzo bliski Mercon, wg specyfikacji Forda oraz wprowadzony po 1997 roku Mercon V, ktory jednak moze byc uzywany tylko w nowszych samochodach forda (po '97).
Poza tym wystepuje jeszcze cala masa olejow, przeznaczona do konkretych marek lub modeli tych marek i nie powinny one byc przez nas uzywane.
Jesli olej spelnia jednoczesnie kilka tych norm (np. Dexron/Mercon i inne), to mozna sadzic, ze jego jakosc jest bardzo wysoka. Nalezy jednak pamietac, ze dla skrzyni CD4E producent (mimo, ze to wlasnie ford) nakazuje wlewac oleje spelniajace norme Dexron II/IIE/III i nie moze byc to "czysty" Mercon... chociaz czytalem, ze wiele osob odczulo poprawe dzialania skrzyni po wlaniu takiego oleju.
Pomijajac wszelkie dodatki uszlachetniajace, to oleje te mozna porownac w zakresie takich parametrow jak lepkosc w zakresie temperatur, moment parowania i zaplonu. Oleje Dexron (II)/IIE/IID maja zblizone temperatury parowania i zaplonu, ale ich parametry lepkosciowe w niskich i wysokich temperaturach sa duzo nizsze niz przewiduje norma Dexron III.
W temat bardziej sie nie zaglebialem, ale w sumie jest bardzo ciekawy, bo byc moze daloby sie jednak dobrac norme/marke, ktora najbardziej odpowiadalaby skrzyniom CD4E, ich problemom ze szczelnoscia oraz pracy w wysokich temperaturach.
the right man in the wrong place...
tco_tm napisał(a):Nalezy jednak pamietac, ze dla skrzyni CD4E producent (mimo, ze to wlasnie ford) nakazuje wlewac oleje spelniajace norme Dexron II/IIE/III i nie moze byc to "czysty" Mercon... chociaz czytalem, ze wiele osob odczulo poprawe dzialania skrzyni po wlaniu takiego oleju.
Przegladnąłem właśnie książkę Haynessa i jako zalecany atf podali właśnie Mercon III.
Zasiegnąłem info nt. cen i przedział jest spory: od 13zł/litr za hipol atf po 26zł/litr za elfa/mobila /castrola (dexron III).
Czy ta różnica w cenie to tylko psychologia...?
- Od: 4 lip 2004, 20:12
- Posty: 29
Witajcie mam takie pytanie chciał bym wymienic płyn w skrzyni biegów sprowadziłem sobie super mazdeczke 626 w automacie ful wersia:) jaki płyn proponujecie i co ile km powinienem go wymieniac?
mazda
- Od: 8 sie 2006, 22:08
- Posty: 6
- Skąd: bialystok
- Auto: mazda 626 rocznik 1995 automat
Olej wymieniamy w skrzyni jeśli wcześniej był regularnie wymieniany.
Wymiana oleju co 30 k km / 2 lata (to są dane zalecane ... producent podaje 60 k km / 4 lata ). Wymiana filtra oleju min. raz na dwie wymiany oleju.
Wymiana oleju co 30 k km / 2 lata (to są dane zalecane ... producent podaje 60 k km / 4 lata ). Wymiana filtra oleju min. raz na dwie wymiany oleju.
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
dzieki sliczne wam za porady:) pomimi,ze moja mazda jest z roku 1995 to jestem przekonany ze technologicznie jest znacznie lepsza od np. Fiata i wiem napewno ze pomimo przebiegu jaki ma 135 tys km przejezdzi kazdego Fiata z salonu to na 100% takie jest moje zdanie cały koszt razem z rejestracją wyniusł mnie 10tys złotych a za auto z salonu typu fiat tzreba dac conajmniej 40 tys i odrazu po 50tys km robic zawieszenie:).Pozdrawiam
mazda
- Od: 8 sie 2006, 22:08
- Posty: 6
- Skąd: bialystok
- Auto: mazda 626 rocznik 1995 automat
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6