Regeneracja tylnych zacisków [fotorelacja]

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Bimbak » 10 sie 2009, 16:35

a nie lepiej po prostu zakupić zacisk do gumowych przewodów hamulcowym?
Jeśli natomiast masz w oplocie stalowym pozostaje ci już tylko szybkie ręce i korkowanie :P
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3093 (23/152)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez genewa » 12 sie 2009, 15:03

Dzięki za porady.

Po zdjęciu zacisku okazało się, że dolny sworzeń jest zapieczony.
Miał ktoś problem z nim i poradził sobie z rozdzieleniem zacisku?

Ja wywierciłem otwór od "ślepej" strony i próbowałem go wybić, ale nie ruszył się nawet na milimetr.

Pozdrawiam
Marek
President Valery + drut na magnesie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2005, 10:57
Posty: 88 (1/0)
Skąd: Brzeg
Auto: 626 GE FP 96' + SGi

Postprzez break3r » 16 paź 2009, 14:04

mam pytanko
szukam teraz kompletu reparaturek, a dokładniej to kupiłem już do tyłu w jakimś sklepie internetowym bo tylko tam znalazłem, a na przód szukam
w IC powiedzieli mi, że już nie maja i mieć nie będą. Skąd mam wziąć te reaparaturki, ma może ktoś jakiś namiar, i jakie dokładnie do mojej mazdoliny będą?

pozdro
brkr
http://www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2009, 18:33
Posty: 412
Skąd: Grudziądz
Auto: Było 626GD Coupe 2.0i16V '89
Było MX-6 GE 2.5V6 '93
Było Xedos CA 1,6 16V '94
Jest Millenia TA 2,5V6 '95

Postprzez glos_spod_wanny » 22 paź 2009, 10:57

break3r napisał(a):mam pytanko

w IC powiedzieli mi, że już nie maja i mieć nie będą. Skąd mam wziąć te reaparaturki, ma może ktoś jakiś namiar, i jakie dokładnie do mojej mazdoliny będą?


w 4cars maja zdaje sie i zestawy naprawcze na przod i na tyl... :]
glos_spod_wanny
 

Postprzez talkus » 29 paź 2009, 23:28

Witajcie
Muszę wymienić klocki hamulcowe-tył w Premacy 2003r. Fotorelacja jest znakomita ale jest jedno ale...
Otóż w zacisku mojego auta nie ma żadnej śruby regulacyjnej tłoczka.Po przeciwnej stronie tłoczka jest pełny odlew i nie ma mowy o jakiejkolwiek śrubie.Więc proszę powiedzcie jak mam cofnąć tłoczek do środka.Można obracać tłoczek jakimiś szczypcami, ale grozi to zdecydowanie uszkodzeniem uszczelek gumowych, a nawet samego tłoczka.
Proszę o poradę.
Marek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 00:24
Posty: 38
Skąd: Mazury
Auto: Premacy 2.0 DiTD 2003

Postprzez marimart81 » 30 paź 2009, 00:11

nie wiem jak to jest akurat w Premacy ale spróbuj go wciskać jeśli nie da rady i czujesz ,że nie chce iść to może być wkręcany więc szczypcami go wciskaj (oczywiście przekręcając tłoczkiem) mnie tam nigdy nie uszkodził sie tłoczek ani żadne gumy od wkręcania szczypcami
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2008, 00:08
Posty: 220
Skąd: WR
Auto: xedos 6 2.0 V6

Postprzez ROMANKOR » 31 paź 2009, 16:57

Witam
Jestem zainteresowany regeneracją zacisków w mazdzie 626 GW i dopiero zaczynam zbierać informacje.
Dzięki zawarty tu informacja sporo się dowiedziałem, ale mam jeszcze pytania.

1. Czy jest sen zabierać się za regenerację bez wymiany „łożysk igiełkowych” ?
Jak dla mnie drogie te łożyska (115za 1szt) ale jeśli to jest konieczne to nie będę oszczędzać na tym.
Czy te łożyska tak się zużywają czy też trzeba się liczyć że w trakcie rozbierania takiego zapieczonego
zacisku ulegną uszkodzeniu?

2. Czy ktoś przetestował ten zestaw?
http://www.allegro.pl/item800842411_zes ... gf_97.html
na razie nie wiem nawet jakiej jest firmy (dopiero wysłałem pytanie).

Proszę o poradę i z góry dziękuję.
Roman
Początkujący
 
Od: 31 sty 2009, 20:00
Posty: 7
Auto: Mazda 626 1.8 99rok Kombi LPG

Postprzez thy » 2 lis 2009, 09:34

ROMANKOR napisał(a):1. Czy jest sen zabierać się za regenerację bez wymiany „łożysk igiełkowych” ?

Łożysko w trakcie rozbierania zacisku samo w sobie nie powinno się rozsypać – chyba, że jest w stanie agonalnym – wtedy po wyjęciu trzpienia od ręcznego igły się po prostu wysypią z zacisku. Wszystko zalezy od tego co zastaniesz 'w środku'. Jeśli igły będą nie skorodowane i uda Ci się je (łożysko) wyczyścić dokładnie w środku to obędzie się (tymczasem) bez konieczności jego wymiany. Choć powiem Ci, że nie liczyłbym na to. Też mam auto z 99'r i musiałem wymienić oba łożyska w trakcie regeneracji zacisków. Obyło się bez zakupu zamienników, dorobione tuleje miedziane w zupełności dają radę.

ROMANKOR napisał(a):2. Czy ktoś przetestował ten zestaw?

Nie wiem co to za sprzęt, gdyż obyło się bez wymiany tłoczka. U siebie stosowałem opisywany wcześniej na forum zestaw autofren, symbolu nie pamiętam.
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 21:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Postprzez ROMANKOR » 2 lis 2009, 21:08

Dzięki za porady.

Dziś rozmawiałem z Panem z www.carspeed.pl
u nich nie są drogie zamienniki do regeneracji zacisków (35zł za 1szt),
ostatecznie także zdecydowałem się też kupić łożyska igiełkowe (117zł za 1szt),
nie jest to mało jak dla mnie ale hamulce to postawa bezpieczeństwa
i mam nadzieję że dzięki temu będą dłużej dobrze funkcjonować.
Dorobione tuleje miedziane to tez zapewne dobre rozwiązanie, wiele osób z forum to zastosowało
ale wydaje mi się że dużo zależy od odpowiedniego dokładnego dopasowania,
a ja się na tym nie znam i nie mam żadnego zaufanego mechanika więc wolę nie ryzykować.
Pozdrawiam
Roman
Początkujący
 
Od: 31 sty 2009, 20:00
Posty: 7
Auto: Mazda 626 1.8 99rok Kombi LPG

Postprzez KacY » 2 gru 2009, 11:34

Mam zamiar się wziąć bo kółeczko tylne się już grzeje, ale mam pytanie tak na zaśkę:

Czy jak odkręcę przewód hamulcowy i włożę go do czystej butelki, po czym po naprawie złożę do kupy i przykręcę ów przewód tam gdzie był to czy wystarczy jak będę kontrolował poziom płynu w zbiorniczku i dolewał płynu tak jak napisał/eś qbass czy muszę jeszcze go jakoś odpowietrzyć przy kole????

Pytam bo na odpowietrzaniu się kompletnie nie znam (jeszcze :)) i nie chcę tam grzebać....
pozdro z bydgoszczy
323F ba 1.5 '95>xedos6 2.0 '97>5 2.0 Pb/Lpg '06>_____

Sprzedam przednie zaciski hamulcowe do Xedosa6.
Sprzedam stacyjkę z 2 kluczykami i kompletem zamków.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 21:01
Posty: 254 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 5 2.0Pb/Lpg 06r.


Postprzez masakrator » 11 gru 2009, 12:02

KacY napisał(a):Mam zamiar się wziąć bo kółeczko tylne się już grzeje, ale mam pytanie tak na zaśkę:

Czy jak odkręcę przewód hamulcowy i włożę go do czystej butelki, po czym po naprawie złożę do kupy i przykręcę ów przewód tam gdzie był to czy wystarczy jak będę kontrolował poziom płynu w zbiorniczku i dolewał płynu tak jak napisał/eś qbass czy muszę jeszcze go jakoś odpowietrzyć przy kole????


Ja podczas rozbierania zacisków w GF'ce zatkałem końcówkę przewodu dwoma kawałkami plastiku z podłożoną guma ściśniętych zaciskiem modelarskim. Przez 3h nic nie przeciekło. Do tego patentu można rowie dobrze użyć małego imadełka lub mały zacisk stolarski.

Zostaje Ci jeszcze płyn w zacisku – nie wiem czy jest jakiś patent na jego "uratowanie", bez odpowietrzenia zacisku chyba nie da się złożyć do kupy.

PS. Czy ktoś z regenerujących zaciski oddawał odlewy żeliwne do piaskowania? Zastanawiam się nad porządnym wypiaskowaniem i pomalowaniem, wymiana wszystkiego co się da żeby na przyszłość ograniczyć serwisowanie do wymiany klocków i uszczelek od czasu do czasu.

PS2. Mateusz, czym malowałeś swoje zaciski?
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2008, 10:21
Posty: 33
Skąd: Białystok
Auto: 626 GF 2.0i FS

Postprzez KacY » 11 gru 2009, 17:04

dzięki masakrator ale już dawno to za mną a przy okazji wymieniłem cały płyn bo już syf leciał i wrażenia jakby lepiej hamował w każdym razie fotorelacja pomaga i to baaaardzo ;) ( koszt 30 zł)
323F ba 1.5 '95>xedos6 2.0 '97>5 2.0 Pb/Lpg '06>_____

Sprzedam przednie zaciski hamulcowe do Xedosa6.
Sprzedam stacyjkę z 2 kluczykami i kompletem zamków.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 21:01
Posty: 254 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 5 2.0Pb/Lpg 06r.

Postprzez kme » 29 gru 2009, 00:04

@Mateusz
Pięknie wykonałeś prace, zacisk wyglada poprostu miodzio ;). Lepiej niż nowy.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2009, 17:00
Posty: 17
Skąd: Lublin
Auto: Galant 6A13

Postprzez Bartosz_ » 30 gru 2009, 14:15

zrobiłem u siebie taki zabieg, głównie dlatego że mi hamulec ręczny się blokował. Rozebrałem, wyczyściłem, poskładałem i teraz hamulec ręczny w ogóle mi nie działa.
Co mogłem zrobić źle?
Klubowicz
 
Od: 2 mar 2008, 17:49
Posty: 1439 (39/61)
Skąd: Grudziądz
Auto: Mitsubishi Pajero Pinin
Opel Vectra Signum

Postprzez Soluks » 30 gru 2009, 18:00

a wyregulowałeś na koniec wszystko imbusem w zacisku tz dokręcasz tę śrubkę aż koło nie chce się kręcić i troszkę popuszczasz żeby hamulec nie trzymał... na dodatek masz regulacje jeszcze przy lewarku na klucz 10
w samym zacisku ciężko coś źle złożyć bo wszystko jest bardzo proste...
Obrazek
http://www.youtube.com/watch?v=yormhej1TKs
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2007, 21:30
Posty: 402 (0/1)
Skąd: NNM/Bydgoszcz/Gdynia
Auto: Xedos 6 2.0 V6 CA KF

Postprzez Bartosz_ » 30 gru 2009, 23:36

Soluks nie nie regulowałem, muszę to sprawdzić... dzięki
Klubowicz
 
Od: 2 mar 2008, 17:49
Posty: 1439 (39/61)
Skąd: Grudziądz
Auto: Mitsubishi Pajero Pinin
Opel Vectra Signum

Postprzez kme » 31 gru 2009, 01:29

A czy dobrze włożyłeś ten mały wałek pomiedzy trzpienia tłoczką a wajchę od ręcznego?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2009, 17:00
Posty: 17
Skąd: Lublin
Auto: Galant 6A13

Postprzez Tito01 » 5 sty 2010, 00:44

Właśnie jestem w trakcie regeneracji, bardzo przydatna fotorelacja ;) Mam nadzieję, że po złożeniu wszystko będzie ok.
zoooom...
Black & White
Klubowicz
 
Od: 6 mar 2008, 23:15
Posty: 931 (35/76)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 6 (GH)2.0 '09
MX-5(NBFL)1.8 '01

poprzednio:
6 (GY) Sport Wagon 3.0 V6 (AJ) 2004
626(GF,FS),MX-6(GE,KL-DE),323F(BJ,RF)

Postprzez stefan » 12 sty 2010, 18:12

Przeczytałem prawie wszystko o zaciskach i podgrzeję ten temat żeby nie otwierać nowego.
Objaw: słaby ręczny – wizyta u mechanika – diagnoza: zacisk tylny prawy do wymiany. Moje pytanie może da się regenerować? Odpowiedź nie da się.
Idę do sklepu i pytam co mają na stanie- dostaję odpowiedź że są regenerowane niemieckie po 385 zł. Pytam czy można używkę ze szrotu i regenerować samemu? Pan w sklepie mówi że można tylko po co jeśli można swój zregenerować? Twierdzi że nie ma takiej opcji że się nie da. Jak mówię że mechanik tak powiedział to pada odpowiedź : to trzeba zmienić mechanika!
Co mam zrobić bo zgłupiałem :| Komu mam wierzyć?
stefan
www.pawlak.acnshop.eu
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2006, 00:25
Posty: 93 (0/1)
Skąd: Wieluń
Auto: Było: 626 GE 2.0 LPG '96
Jest:
Mazda 5 CR 2.0 LPG 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6