Regeneracja tylnych zacisków [fotorelacja]

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez kazik87 » 19 sty 2011, 13:46

Witam. Chciałem zregenerować zaciski w swojej madzi ale pojawił się problem. A mianowicie nie mogę wykręcić śruby służącej do regulacji tłoczka od hamulca ręcznego ( ta śruba na ampula) Macie może na to jakiś sposób?
kazik87
 

Postprzez Siw-y » 19 sty 2011, 14:37

Jej się nie wykręca bo to nie jest śruba, to jest kawałek pręta z jednej strony z gniazdem na imbus a z drugiej z zębatką.
Służy to tylko to wypchnięcia tłoczka.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Lowiec » 12 lut 2011, 13:05

Wielkie dzięki za fotorelację!

Według fotorelacji zregenerowałem tylne i przednie zaciski wymieniając wszystkie gumki z zestawów Autofrena. No ale jest problem, po odpowietrzeniu hamulców hamowanie zaczyna się tak naprawdę po wciśnięciu pedału hamulca do podłogi. Podejrzewam, że znów wyskoczył samoregulator z tylnego tłoczka ponieważ zawartość tłoczka przy regeneracji wyskoczyła. Czy sprawę "załatwi" regulacja ręcznego opisana jako: "dokręcić imbus do zatrzymania tarczy i cofnąć by się swobodnie obracała"? Czy trzeba tłoczek wyciągnąć i jakoś kombinować z umieszczeniem samoregulatora w środku?
Poszukując odpowiedniego zestawu naprawczego zauważyłem, że żaden zamiennik nie zawiera wszystkich elementów, które można wymienić. Wszystko zawiera oczywiście oryginał za taczkę pieniędzy. Mi brakuje zatyczki na sworzeń. Da się to kupić luzem?

Pozdrawiam
Sławek
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez Tomcio1972 » 14 lut 2011, 17:01

wiem że są dwa rodzaje zestawów z autofrena jeden tylko z gumkami i drugi z bolcami i resztą dupereli ja taki kupowałem montowałem i śmiga już ze cztery miesiące bez problemów poszukaj w dobrym motoryzacyjnym może jednak dokupisz a na razie spróbuj wiele to nie kosztuje podregulować imbusem
Tomcio1972 ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2009, 22:05
Posty: 245
Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin

Postprzez AD626GE » 15 mar 2011, 21:48

wczoraj zregenerowałem sobie zaciski ale niestety nie działa mi ręczny pomimo ze dźwignia na zacisku na maxa się naciąga, a tłoczek się nie wychyla w ogóle i nie wiem co zrobić
Początkujący
 
Od: 13 sty 2011, 21:40
Posty: 7

Postprzez Siw-y » 16 mar 2011, 00:30

Wyreguluj tłoczek imbusem.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez AD626GE » 16 mar 2011, 09:07

No właśnie jak kręcę tą śrubą regulacyjną chociaż 1 obrót to już tarcza się ciężej kręci ale ręczny nadal nie działa, w ogóle nie widać żeby tłoczek chociaż trochę się wysuwał podczas zaciągania recznego i teraz nie wiem czy mogłem źle coś złożyć
Początkujący
 
Od: 13 sty 2011, 21:40
Posty: 7

Postprzez Siw-y » 16 mar 2011, 09:37

Może brakuje bolca, który popycha tłoczek. 26-812A

Obrazek
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez AD626GE » 16 mar 2011, 09:51

ten bolec jest tylko ze podczas rozbierania wypadł mi i nie wiedziałem skąd i miałem problem gdzie jest jego miejsce ale włożyłem go miedzy śrubą co wysuwa tłoczek a dźwigienką od ręcznego bo tam były takie otwory jakby w ksztalcie lejka
Początkujący
 
Od: 13 sty 2011, 21:40
Posty: 7

Postprzez bokser1111 » 18 mar 2011, 11:11

Kupiłem regenerowane zaciski z niemieckiej firmy i nie bawiłem sie w jakies wymienianie uszczelek.jezdze juz 5 lat i nawet sie nie dotknałem do nich.kosztowało mnie to 250zł po zwrocie starych zaciskow <faja> Biznes is Biznes <jupi>
>>>>>>>LOVE PARADE<<<<<<<>>>>>>>>LOVE 626 GE<<<<<<<<
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2010, 10:40
Posty: 170
Auto: Mazda 626 GE 1,8 96r.

Postprzez kyluz » 18 mar 2011, 18:58

Ave.
Mam takowy problemik Mianowice urwałem odpowietrznik w prawym tylnym zacisku przy dokręcaniu. Nic z niego teraz nie leci. Ale jak bede znowu robił zaciski to nie wiem jak się tego tałatajstwa pozbyć. mhmh.. macie może jakieś pomysły??
Z gówna rakiety nie zrobisz!!
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2011, 15:01
Posty: 127 (0/1)
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: MAzda 626 Data produkcji: 29.06.1994 1.8 fp 90ps 301kkm Stag 200 valtek 3ohm.

Postprzez adek891 » 18 mar 2011, 19:01

ja u siebie tez urwałem ale u mnie na szczęście udało się to wykrętakiem wykręcić
Początkujący
 
Od: 24 lut 2011, 09:53
Posty: 4
Auto: Mazda 626 Ge 93r 2.0 115KM + LPG

Postprzez kyluz » 18 mar 2011, 19:03

Ano ja próbowałem ale urwało równo z liną.. i teraz jestem w <dupa>
Z gówna rakiety nie zrobisz!!
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2011, 15:01
Posty: 127 (0/1)
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: MAzda 626 Data produkcji: 29.06.1994 1.8 fp 90ps 301kkm Stag 200 valtek 3ohm.

Postprzez Tomcio1972 » 18 mar 2011, 22:06

wiertarka gwintownik + ostrożność i nowy odpowietrznik i po problemie
Tomcio1972 ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2009, 22:05
Posty: 245
Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin

Postprzez kater83 » 18 mar 2011, 22:41

Są zakłady zajmujące się hamulcami. Zacisk trochę kosztuje. Ja bym sam wiertarką nie ryzykował. W ostateczności rozwiercą i wyrobią gwint na większą średnice.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2010, 15:33
Posty: 48
Auto: MAZDA 626 GLX 1993r 2,0l FS

Postprzez kyluz » 19 mar 2011, 11:06

kater83 napisał(a):Są zakłady zajmujące się hamulcami. Zacisk trochę kosztuje. Ja bym sam wiertarką nie ryzykował. W ostateczności rozwiercą i wyrobią gwint na większą średnice.


Niestety ale na zakłady trzeba mieć kasę. Ja zawsze wszystko sam robiłem przy samochodzie. Czasami coś zrobię źle ale ogólnie do tej pory nie nażerałem chyba że na małe skośne rączki. Spróbuję z tym gwintownikiem ale to za tydzień.
Z gówna rakiety nie zrobisz!!
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2011, 15:01
Posty: 127 (0/1)
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: MAzda 626 Data produkcji: 29.06.1994 1.8 fp 90ps 301kkm Stag 200 valtek 3ohm.

Postprzez morfi » 16 maja 2011, 15:36

u mnie po regeneracji zacisku hamulec ręczny działa odwrotnie tzn, wtedy kiedy ma nie hamować hamuje, a jak zaciągnę ręczny to koło obraca się swobodnie <co?> , wie może ktoś co zrobiłem źle ? <glupek2>
problem rozwiązany!! rozebrałem jeszcze raz cały zacisk i ku mojemu zdziwieniu ujrzałem pęknięty bolec ten pomiędzy dźwignia hamulca ręcznego a zębatka , dorobiłem nowy i złożyłem teraz wszystko śmiga jak należy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2008, 18:37
Posty: 254 (1/0)
Skąd: Włocławek
Auto: Mazda 6 GJ '15
była:
Mazda 626 FP '96
Mazda 6 GY LF '03
Subaru Legacy '07 2,0

Postprzez DymeK » 8 cze 2011, 19:16

szybkie pytanko na ten tłoczek co odkręcamy imbusem dajemy smar miedziany czy ten tawot??
Be Quiet And Drive (far away) Sprzedam uszczelki kolektora
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 21:12
Posty: 896 (0/5)
Skąd: Kaczory
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLZE

Postprzez DymeK » 8 cze 2011, 19:17

DymeK napisał(a):szybkie pytanko na ten tłoczek co odkręcamy imbusem dajemy smar miedziany czy ten tawot a miedziany tylko na gwinty??
Be Quiet And Drive (far away) Sprzedam uszczelki kolektora
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 21:12
Posty: 896 (0/5)
Skąd: Kaczory
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLZE

Postprzez Lowiec » 8 cze 2011, 23:28

Jedni mówią że smarujemy smarem miedzianym a inni że wazeliną ale chyba nie towotem.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6