Strona 1 z 1

Luz w przekładni kierowniczej

PostNapisane: 3 kwi 2005, 11:26
przez Bokciu
Witam
Od pewnego czasu zauwazylem ,ze jadac po nierownosciach czyt.dziurach słychac delikatne stuki z lewego koła.Myslalem ,ze to koncowka drążka bądz cos z tych rzeczy. Okazalo sie ,ze wszystko jest OK.Stuki pochodza z listwy czyli z przekładni kierowniczej.
Z tego co wiem doraznie mozna ja zregenerowac ale czy to ma sens.Moze ktos mial podobny problem i jakos temu zaradzil.Wymiana wiaze sie z duzymi kosztami wiec odpada.Za wszelkie rady z gory dziekuje.

Pozdrawiam

PostNapisane: 3 kwi 2005, 22:49
przez robaszki
A czy aby na pewno to z tamtąd te stuki? Miałem podobny problem i okazało się że przyczyna była bardziej prozaiczna ( na szczęście).

PostNapisane: 3 kwi 2005, 23:12
przez Bokciu
Napewno,napewno
Sprawdzane bylo gruntownie na serwisie u mnie.
Prozaiczne powiadasz...to co takiego to było???Bardzo jestem ciekawy.
Pozdr.

PostNapisane: 4 kwi 2005, 16:41
przez b2
u mnie zawiecha na kontroli w 2 niezależnych zakładach – sztywno, aż miło.
ale łomocze delikatnie na nierównościach – lekki luz na listwie. lekarstwo – wymiana. olewam. jeżdżę dalej.

PostNapisane: 5 kwi 2005, 23:48
przez mtaranti
a moze to sforzeń zwrotnicy?

PostNapisane: 6 kwi 2005, 08:21
przez JACU626
Niewyczuwalny luz na końcówce drążka długiej a stuk w środku słychać. Przerabiałem to i stwierdzam że żadnego luzu w maglownicy nie ma a z tego co wiem ma przejechane mniej jak auto ale z 500 stukneło.

Wymiana przekładni kierowniczej w Xedosie 6

PostNapisane: 9 cze 2006, 13:25
przez dakopi
Witam Wszystkich! Mam do wymiany przakładnie kierowniczą w Xedosie 6 V6, po spotkaniu z megadziurą pojawił sie luz w prawym kole. Wymieniłem wszystkie tuleje, sworznie, amory i łożyska w przednim zawieszeniu, pozostał tylko luz na przekładni. Czy pasowala by przekładnia z 626 GE (02-97r.)???? Czy trzeba wymontowywać silnik przy wymianie przkładni??? Proszę o wskazówki.

PostNapisane: 9 cze 2006, 17:29
przez Paweł
Jakis czas temu rozbieralem maglownice z cronosa i nie wiem, moze zle na to patrzylem, ale gdyby na listwie mial pojawic sie luz, to olej musialby z przekladni wyciekac wiadrami. Ewentualnie jest mozliwosc luzu na walku zebatym lub jego zazebieniu, ale wtedy na 100% bylby wyczuwalny luz na kierownicy. Dodam, ze akurat ten luz w przekladni forda mozna skasowac albo fabryczna regulacja lub zestawem naprawczym.

PostNapisane: 9 cze 2006, 20:11
przez dakopi
U mnie nie ma żadnych wycieków z przekładni. Wydaje mi się, że ten luz czasem jest mniejszy, a czasem większy, czy to możliwe??? Luz na kole kierownicy jest wyczuwalny, nawet przy załączonym silniku. Może regulacja w tym przypadku coś pomogła, albo regenarcja całej przekładni?

PostNapisane: 20 sty 2007, 17:57
przez qlesh
Dopiszę się tu:
Jak wymontować przekładnię kierowniczą? Zdjąłem narazie końcówki drążków kierowniczych.
Czym najlepiej odkręcać przewody doprowadzające płyn do przekładni?
Ile tego płynu tam poleci jak to rozkręcę? Czy można go jakimś sprytnym sposobem spuścić przed odkręcaniem przewodów?
Czy muszą być odpowiednie klucze takie jak do przewodów hamulcowych?
Co z "góry" trzeba wymontować żeby wyjąć przekładnię?

PostNapisane: 22 sty 2007, 16:07
przez cynia80
stukać może jaszcze drążek kierowniczy na jabłku u mnie tak było a żaden diagnosta nie ptrafił tego stwirdzić jednoznacznie i też w pierwszej kolejnosci mówil że to luz w przekładni.i

PostNapisane: 22 sty 2007, 22:33
przez Redoo
jak to przekładnia to ja polecam wymiane na nowa szukaj nie sa tak drogie regeneracja to zalerzy od pojemnosci portfela ale zawsze lepiej miec zregenerowana niz roztyrana (jak nima na nue:) ) ja miałem tesh taki problem ale okazało sie ze to przegob wachacza cena 15zł a wtłoczenia 20zł.