Automatyczna skrzynia biegów – wszystkie problemy i pytania.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Dorka » 10 maja 2004, 11:39

tco_tm napisał(a):No to tylko caly program/dokumentacje. Ale zeby nie bylo, to cos zrobilem:



tco_tm mam pytanie – czy do elektryki jest jeszcze jakiś inny schemat, czy to tylko elektronika? Bo mój spec coś bredził, że mu brakuje jakichś czujników. Ja tam jestem laik, ale na oko wygląda, że jest wszystko.

Pozdr. Dorota
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2004, 17:42
Posty: 37
Skąd: T-miasto, Koszalin

Postprzez Paweł » 10 maja 2004, 19:08

Moim zdaniem ten schemat obejmuje wszystko. Przynajmniej dla twojego rocznika i modelu w wersji USA/CAN.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/893)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Dorka » 11 maja 2004, 18:01

ok – to powiem mu żeby otworzył szerzej oczy jak patrzy na schemat :)
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2004, 17:42
Posty: 37
Skąd: T-miasto, Koszalin

Postprzez Dorka » 19 maja 2004, 18:55

Czy możecie mi powiedzieć od czego są przekaźniki, które są po lewej stronie blisko błotnika stojąc przodem do samochodziku z rozdziawioną maską?

Potrzebuję schematu elektrycznego do przednich lamp ...
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2004, 17:42
Posty: 37
Skąd: T-miasto, Koszalin

Postprzez tn23 » 11 wrz 2004, 21:21

witam wczoraj kupilem nastepna mazde wczesniej mialem sedana 2.0 ale do rzeczy. moze moglby mi ktos wyjasnic fachowo dzialanie skrzyni automatycznej w mojej mazdzie, jak najlepiej jezdzic i do czego sluzy przycisk "hold" i jak dziala tempomat
dzieki
Początkujący
 
Od: 11 wrz 2004, 21:15
Posty: 13
Skąd: Świdwin
Auto: 626 2.2 coupe ford scorpio 2.0

Postprzez Achemenid » 12 wrz 2004, 12:37

Dotatkowy przycisk (HOLD) zblokowania wybranego biegu,umieszczony na galce dzwigni,niemozliwia automatyczna redukcje biegow.Polozenia dzwigni wyboru biegow:-P:postoj(Parking)....R:bieg wsteczny ....N polozenie neutralne. D: automatyczna zmiana czterech biegow do jazdy do przodu.......S: automatyczny wybor tylko trzech przerwszycch biegow...........L: automatyczny wybor tylko dwoch pierwszych biegow.Uruchomienie silnika moze nastapic wylacznie w polozeniu "P" lub "N" dzwigni wyboru biegow. W polozeniu "D" lub "S" automatyczna zmiana biegu na nizszy ( tzw.redukcja biegu) lub opoznienie zmiany biegu na wyzszy nastepuje po wcisnieciu pedalu przyspieszenia do oporu (kick-down).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2004, 15:39
Posty: 354
Skąd: Wieden/Zamosc
Auto: Mazda 626GW FS 2.0L 98.

Postprzez es » 13 wrz 2004, 11:53

tn23 napisał(a):witam wczoraj kupilem nastepna mazde wczesniej mialem sedana 2.0 ale do rzeczy. moze moglby mi ktos wyjasnic fachowo dzialanie skrzyni automatycznej w mojej mazdzie, jak najlepiej jezdzic i do czego sluzy przycisk "hold" i jak dziala tempomat
dzieki


Tempomat ma za zadanie utrzymywac stala, niezalezna od obciazenia, predkosc jazdy. Dziala powyzej 40 km/h. Po prawej pod zegarami masz wlacznik "Criuse... cos tam" (zakladam, ze to model GD). W dzwigience od wycieraczek masz sterowanie. W starszych modelach jest pomaranczowy przycisk, w nowszych wszystko jest w obrotowej czesci dzwigienki. Set – zapamietanie aktualnej predkosci z jaka sie przemieszczasz (trzeba chwile przytrzymac), Coast – zmniejszanie ustawionej predkosci, Resume – przywrocenie zapamietanej predkosci (po nacisnieciu hamulca na przyklad – po wylaczeniu przyciskiem na desce wszystkie ustawienie sie resetuja). W nowszych jest jeszcze Accel – sluzy do "elektronicznego" przyspieszania. W starszych przyspieszasz pedalem gazu i ponownie zapamietujesz funkcja Set.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez XsiX » 13 wrz 2004, 11:59

opis używania funkcji HOLD jest na stronie klubowej w dziale OBSŁUGA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez tn23 » 16 wrz 2004, 14:39

witam mam pytanie, mam mazde 626 2.2 coupe z automatem, ostatnio miga mi kontrolka "hold" podobno jet to sugnal ze cos nie tak ze skrzynia. Co to moze byc i czy powazne czy mozliwe ze nic powaznego?
Początkujący
 
Od: 11 wrz 2004, 21:15
Posty: 13
Skąd: Świdwin
Auto: 626 2.2 coupe ford scorpio 2.0

Postprzez Carrrlos » 16 wrz 2004, 17:59

tak skrzynia, kiedy olej w skrzyni był zmieniany? czy są jakieś objawy nieprawidłowo pracującej skrzyni?
daj więcej informacji
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2003, 21:49
Posty: 543
Skąd: W-wa

Postprzez tn23 » 16 wrz 2004, 18:07

objawy sa dosc wyrazne, jest wyczuwalne lekkie szarpniecie kiedy nastepuje zmiana biegu ale to jest jeszcze nic, najgorsze ze czasami kiedy jade wszystko jest ok biegi zmieniaja sie jak trzeba ale jak zwolnie a nastepnie chce znowu przyspieszyc skrzynia nie chce sie przelaczyc na wyzszy bieg dopiero kiedy sie zatrzymam i rusze jeszcze raz to biebi przelaczaja sie normalnie
Początkujący
 
Od: 11 wrz 2004, 21:15
Posty: 13
Skąd: Świdwin
Auto: 626 2.2 coupe ford scorpio 2.0

Postprzez Carrrlos » 16 wrz 2004, 23:22

szykuj się na rychly remont skrzyni, przepraszam
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2003, 21:49
Posty: 543
Skąd: W-wa

Postprzez krzysiek772 » 8 lis 2004, 11:53

Mam problem ze skrzynią automatyczną , przy niskiej temperaturze ,niechce przełączac biegów , jak się autko rozgrzeje problem znika .Prosze o pomoc :(
krzysiek772
 

Postprzez adam626 » 8 lis 2004, 11:54

wymień olej, może wystarczy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez krzysiek772 » 8 lis 2004, 12:02

wymienie dzisiaj i zobazcymy .a może ktoś mi powie czy występuje filtr w skrzyni
krzysiek772
 

Postprzez adam626 » 8 lis 2004, 17:34

w znanych mi automatach jest filtr.
jednak mazdowskiego nie znam więc się nie wypowiem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez andrev001 » 14 kwi 2006, 07:06

A tak to. Po przeczytaniu doszedłem do wniosku, że przy moim trybie jazdy i z uwagi na to iż nie wiem kiedy był wymieniany olej, trzeba go zmienić. Podjechałem do mechanika (polskiego) i w odpowiedzi na moją prośbę usłyszałem "A czy chcesz jeszcze z tad wyjechać ze sprawną skrzynią?". Odmówił wymiany, a dlaczego? Może po moich słowach, gdy powiedziałem, że przy zmianie biegów z 1 na 2 czuć szarpnięcie, ale brak zgrzytu czy huku. Wrócił do pracy, olał mnie. Nie miałem już czasy podjechać gdzie indziej, ale nurtuje mnie pytanie, dlaczegoon mi tak odpowiedział? Nie chciało mu się czy jak.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2005, 06:23
Posty: 294
Skąd: Chicago
Auto: '03 Ford Focus ZX3

Postprzez zulek » 14 kwi 2006, 10:14

Andrev miałem podobnie, jako że auto to moje oczko w głowie działam (jeszcze) bardzo naiwnie, zbyt pochopnie i gorączkowo podchodzę do tematu (jednym słowem dobry klient dla serwisu i producentów wszelkich chemikaliów samochodowych ;) ) Kupiłem więc olej do skrzyni biegów bo przy wrzucaniu biegów "lekko skrzypiało", pojechałem do mechanika on wszedł do kanału i zawołał mnie do siebie okazało się, że skrzynia suchiutka, miska jak nowa zero wycieków – tak jak silnik zresztą. Okazało się, że na moją przypadłość należało przesmarować taką tuleję pod gałką zmiany biegów do której jest dojście od podwozia (prawie nad katalizatorem) i biegi wchodzą jak po maśle. Mechanik spytał mnie czy chcę wymieniać olej bo wg. niego nie ma potrzeby, więc sam na razie zrezygnowałem. Co do szarpnięcia przy wrzucie z 1 na 2 to na forum już gdzieś było i to raczej zwyczajna przypadłość wiekowych aut ;) u mnie jeszcze czasami leciutko haczy przy wrzucie z 1 na 2. Możesz jeszcze sprawdzić poduszki silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2005, 11:16
Posty: 169
Skąd: Białystok (Wasilków)
Auto: Mazda 626 GE(GLX) 1,8l 16V '95

Postprzez andrev001 » 15 kwi 2006, 05:49

Uspokoiłes mnie. Wielkie dzięki za odpowiedź :).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2005, 06:23
Posty: 294
Skąd: Chicago
Auto: '03 Ford Focus ZX3

Postprzez Orin » 15 kwi 2006, 10:06

Trzeba zmieniać czy nie trzeba – powinniście mieć stosowną informację na nalepce na masce silnika. Ja w 323 BG mam mieć wymianę co 80 tyś więc się tego trzymam. A po wymianie oleju jakoś nic się nie zmieniło.. Biegi też mam nadal... <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6