Automatyczna skrzynia biegów – wszystkie problemy i pytania.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Puhcio » 15 kwi 2006, 10:09

andrev001 nie zaznaczyłeś, ze chodzi o automat :)

Był niedawno podobny wątek w 929 / Xedos 9. Ogólnie jak czytałem na forach w USA, jeśli b. dawno nie był wymieniany olej w skrzyni to lepiej już tego nie robić. Powód ? To jest dobre pytanie. Prawdopodobnie chodzi o zbytnie przepłukanie skrzyni, narażenie się na wycieki, etc.

Zadzwoniłbym do ASO w USA, oni tam mają pojęcie o ASB i zapytałbym o radę. Możesz [ na własną odpowiedzialność ] spróbować częsciowej wymiany oleju ... ale najlepiej zapytać speców – może masz jakiś serwis ASB w pobliżu.

Pozdrawiam i życzę powodzenia. Jeśli nie zmienisz/zmieniasz oleju regularnie ( tj. co 20 – 30 k km lub co 2 lata ) może dojść do przypalenia tarczek w skrzyni i mogą zacząc sie poślizgi przy zmienie biegów i inne cuda.

andrev001 napisał(a): Może po moich słowach, gdy powiedziałem, że przy zmianie biegów z 1 na 2 czuć szarpnięcie, ale brak zgrzytu czy huku.


Masz taką samą skrzynię jaką ja miałem w Milleni 2.5 (tj. GF4A – EL). Jechałem już kilkoma mazdami z tą skrzynią ( 626, MX6, Millenia ) i w każdej następowało kopnięcie ( szarpnięcie ) przy zmianie z 1 na 2 ....
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez andrev001 » 15 kwi 2006, 19:03

To lekkie szarpnięcie objawia się tylko w tedy, gdy mocniej wcisne gaz, bo jak przyśpieszam płynnie to nic się nie dzieje. Nie wiem co ile był wymieniany olej, nie widzę żadnej naklejki w sprawie wymiany oleju w skrzyni itp. Hmmm. Czyli mogę się domyślać tylko. Jak zmienie to albo będzie ok, albo zaczną sie wycieki i ewentualnie naprawa skrzyni?. Ale jak słyszę, że większość miała styczność z takim szarpnięciem, to dam sobie spokuj. Nic nie chrobocze, to jest ok. CHOCIAŻ! Przy zmianie biegów na postoju P-R-N-D i z powrotem to szarpnie autem (nie robie tego na chama tylko plynnie K-L-I-K), ale nie w tedy jak zrobie to stopniowo KLIK-KLIK-KLIK-KLIK :D Wiecie o so chozi? :P.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2005, 06:23
Posty: 294
Skąd: Chicago
Auto: '03 Ford Focus ZX3

Postprzez bajer0 » 16 kwi 2006, 09:58

andrev001 wal do speca mechaniora, albo faktycznie – dzwon do ASO. Moze i wymiana zaszodzic, ale czy brak wymiany nie szkodzi jeszcze bardziej? Taki przepracowany olej traci swoje wlasciwosci i moze byc kuku. Lepiej nie zlewaj tematy tylko wypytaj jeszcze dokladnie :]
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez Marcin L » 16 kwi 2006, 11:14

z tego co slyszalem to w automacie jednak trzeba pilnowac zmian oleju bardziej niz w manualu bo konsekwencje moga byc kosztowne...
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.

Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2005, 21:20
Posty: 346
Skąd: Warszawa / Biała Podlaska

Postprzez zulek » 18 kwi 2006, 20:19

W dzisiejszym numerze (16) "Auto Świat" jest artykuł o skrzyni biegów i "problemie" wymiany oleju. Wynika z niego, że choć kwestia wymiany oleju w skrzyni jest w niektórych przypadkach uważana przez pewną rzeszę mechaników za dyskusyjną (niektóre firmy nie stosują nawet korka spustowego ani kontrolnego i nie zalecają wymiany) to zakłady specjalizujące się naprawą skrzyń zalecają zmianę nawet w takich skrzyniach. Ponoć niewielki ubytek oleju może spowodować uszkodzenie el. skrzyni, nie należy też przedobrzyć z jego ilością. Autorzy zwracają też szczególną uwagę na fakt zastosowania rodzaju oleju ściśle wg. wskazań producenta! Firma MAZDA wyraźnie zaleca regularną zmianę oleju w skrzyni (min. co 80kkm) i regularną kontrolę jego poziomu i tego się trzeba trzymać. Dbać o skrzynię, czyli nie heblować drążkiem i regularnie wymieniać olej, oraz sprawdzać czy nie wycieka a radochy starczy jeszcze na dłuuuugo ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2005, 11:16
Posty: 169
Skąd: Białystok (Wasilków)
Auto: Mazda 626 GE(GLX) 1,8l 16V '95

Postprzez Puhcio » 18 kwi 2006, 21:26

W automacie producent zaleca wymianę co 60 k km lub 3 lata. U nas zalace się wymiany co 30 k km/2 lata. Najlepiej przy wymiane oleju wymieniać filtr oleju w skrzyni. Max 1 wymiana filtra na 2 wymiany oleju.

Kontrolować stan oleju ... nie może być za mało ani za dużo. Musi być idealnie – wg. podziałki na bagnecie.

Niektórzy twierdzą, ze w tych automatach w ogóle nie wymienia się oleju ... choć proawdzić to może do przypalenia tarczek, przegrzewania się skrzyni ....
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez andrev001 » 24 kwi 2006, 07:41

Zdecydowałem się, wymieniłem olej w skrzyni biegów. Amerykański mechanik przy takim przebiegu (156 tyś mil) zalecił, aby zostawić 30% starego oleju, a resztę uzupełnić i tak też zrobił. Zaglądając pod spód auta, okazało się, że przy misce olejowej śruba miała zje**ny otwór na imbusa i brakowało jednej śróby :). Przy okazji dowiedziałem się, że gdzieś ucieka mi płyn od wspomagania i muszę wymienić parę przerdzewiałych opasek na wężykach, choć i je też przydałoby się wymienić. Wydaje mi się, że skrzynia chodzi trochę ciszej, ale "coś" mi się nie podoba :( i trochę się boję <boje się> tak jakby lekko szarpało autem przy zmianie biegów z 2 na 1 i przed pełnym zatrzymaniem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2005, 06:23
Posty: 294
Skąd: Chicago
Auto: '03 Ford Focus ZX3

Postprzez es » 12 maja 2006, 12:01

To szarpniecie przy wajchowaniu shifterem to nic innego jak zalaczanie biegow. Przeciez jak puscisz hamulec to auto od razu jedzie, wiec bieg jest w gotowosci. Jezeli szrpniecie jest znaczne to sprawdz po prostu poduszki silnika i skrzyni. Przed pelnym zatrzymaniem skrzynia wyrzuca bieg. I to bez zastanawiania sie. Zrzuca z tego, ktory byl zalaczony w danym momencie. Inaczej silnik by zgasl. I tu ponownie proponuje przyjrzec sie mocowaniom skrzyni i silnika. Generalnie u mnie w vanie szarpie, bo poduchy dozyly swoich dni.

Zakladam, ze nie bawisz sie w przekladanie shiftera w czasie jazdy. Generalnie jesli jedziesz do przodu to masz zalaczony drive i jedziesz. Na skrzyzowaniu naciskasz na hamulec i stoisz. Nie przekladaj przelozen bo to przyspiesza zuzycie sterowania. Skrzynia jest przystosowana do stania biegu. Oczywiscie jesli stajesz na debowo w korku to warto przestawic auto na parking. Jezeli jednak korek porusza sie to szkoda fatygi i mechaniki.

Jezeli chodzi o zmiany oleju to w pontiacu, ktorym teraz jezdze zalecaja wymiane co okolo 30 000 mil. Wraz z filtrem. I tu ciekawostka. Do skrzyni wchodzi niewyszukane 14 litrow. Jednak wymienia sie okolo 7. A wszystko przez to, ze bardzo duzo oleju wchodzi do tzw. konwertera. A wychodzi tylko w razie rozbierania skrzyni. Pozostawianie wiec czesci oleju jest czynnoscia "serwisowa".

Jeszcze w sprawie mocowania silnika. Zajrzyj tu. To jedyne, jak dotad miejsce, gdzie znalazlem mocowania silnika.

http://www.masterautoparts.com/make.php ... &year=1991
Ostatnio edytowano 12 maja 2006, 13:44 przez es, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez Grzyby » 12 maja 2006, 12:12

es napisał(a):Do skrzyni wchodzi niewyszukane 14 litrow

niezła pojemność <lol>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez es » 12 maja 2006, 12:18

Grzyby napisał(a):
es napisał(a):Do skrzyni wchodzi niewyszukane 14 litrow

niezła pojemność <lol>


No wiesz, ten samochod w ogole ma pojemnosc. Ale zdaje sie, ze go sprzedam. Nie moge patrzec jak moja samica zasuwa mazda, a ja jakims amerykanskim tlukiem <jelen>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez cac2zz » 3 sie 2006, 15:27

Witam i szukam porady u znawców.
W mojej madzi, szwankuje znowu skrzynia.......
Kiedyś miggał HOLD, ale po wymianie filtra problem zniknął.
Teraz niby wszystko gra, ale bardzo często, gdy włączam wsteczny(na zimnym i na ciepłym silniku), czuje się mocne szrpnięcie. Kiedy wchodzi wsteczny słychać mocne uderzenie, odczuwalne dokładnie. To tak, jakbym uderzył przodem auta lekko w ściane.
Na zewnątrz tez to słychać?
Co robić?

przypuszczam, że w instalacji szwankuje jakiś czujnik, bo bywają przypadki, że wsteczny wchodzi miękko i prawidłowo – dało mi to nadzieję, na to, że mój automat nie jest definitywnie uszkodzony...

Problem jednak jest, bo owe "uderzenie" ma miejce w ok.90%przypadków, kiedy włączam wsteczny.

Proszę o radę? Gdzie szukać usterki ? Co mogę sprawdzić we własnym zzakresie? Mam swój warsztat ,
p.s. kostę diagnostyczną mam 6pinową, ale mam chyba ze 3 wersje oznaczeń kodów usterek i się pogubiłem
Ostatnio edytowano 3 sie 2006, 16:12 przez cac2zz, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 29 mar 2006, 19:41
Posty: 12
Skąd: Pleszew
Auto: mazda626 2.0i,89r,automat-hold

Postprzez Grzyby » 3 sie 2006, 16:03

cac2zz – proszę o dokładne przeczytanie regulaminu i poprawienie tematu
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Paweł » 3 sie 2006, 19:23

Na pewno nie masz luzow na poduszkach lub przegubach?
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/893)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez cac2zz » 3 sie 2006, 19:28

tco_tm
pod tym kątem nie patrzyłem.
Co muszę sprawdzić?
Początkujący
 
Od: 29 mar 2006, 19:41
Posty: 12
Skąd: Pleszew
Auto: mazda626 2.0i,89r,automat-hold

Postprzez Paweł » 3 sie 2006, 20:06

Poduszki pod silnikiem – przede wszystkim boczne (czyli wzdluz samochodu) i luzy na przegubach zewnetrznych i wewnetrznych. Moze byc tak, ze szarpniecie i uderzenie jest wynikiem luzu pomiedzy mechanizmem roznicowym, a zahamowana piasta.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/893)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez cac2zz » 3 sie 2006, 20:52

wielkie dzięki, sprawdzę.....
Początkujący
 
Od: 29 mar 2006, 19:41
Posty: 12
Skąd: Pleszew
Auto: mazda626 2.0i,89r,automat-hold

Postprzez cac2zz » 20 sie 2006, 15:24

teraz to już meksyk normalnie...
coraz częściej nie wyświetla na desce, na jakim biegu jadę. nie ma 4, automat chodzi jakby był włączony HOLD, w oleju znalazłem opiłki...
Chyba zdycha mój automat...
Początkujący
 
Od: 29 mar 2006, 19:41
Posty: 12
Skąd: Pleszew
Auto: mazda626 2.0i,89r,automat-hold

Postprzez Puhcio » 20 sie 2006, 19:42

cac2zz napisał(a):coraz częściej nie wyświetla na desce, na jakim biegu jadę


To GD miały coś takiego ? :D
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez wiesiek5 » 20 sie 2006, 20:41

Mam taką skrzynie .
Naprawie wyremontuje każdy silnik do mazdy , KJ.KL.KF.M6.CX7
Posiadam własne części specjalizacja Mazdy.
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2005, 18:04
Posty: 331

Postprzez andrev001 » 21 sie 2006, 04:14

Mam taki sam problem, ale doszedłem do prostego rozwiązania, które sprawdza się do dziś i szarpnie mi może raz na 20. Otóż jak się zatrzymam, to nie wrzucam szybko wstecznego, tylko na luz... 1,5 – 2 sekundy i wsteczny (też nie szybko, a tak normalnie po luzacku ;)) i wszystko ładnie pięknie bez nerwów i szarpnięć :). Co do tych żaróweczek, to połowa jest poprzepalana, nie podświetla mi jak jadę na "power" (EC-AT) a także "P" "N" i "D" :)))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2005, 06:23
Posty: 294
Skąd: Chicago
Auto: '03 Ford Focus ZX3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6