Jakie powinno być ciśnienie w oponach ? GD

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Gość » 11 wrz 2004, 18:34

WITAM wszystkich, właśnie kupiłem MAdzie 626 2000i rocznik 90, jestem zupełnym świeżakiem i proszę o podpowiedź- JAkie ciśnienie powinno być na przodzie jakie na tyle? DZIĘKI z góry
Gość
 

Postprzez Tiber » 11 wrz 2004, 18:44

dokladnie to nie wiem ale pewnie standard czyli 2 przy normalnej jezdzie i 2,2 na dlugie trasy jesli jedzie w aucie komplet pasazerow wraz z bagazami
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2004, 22:06
Posty: 54
Skąd: zabrze

Postprzez Dubus » 11 wrz 2004, 19:11

To na przód, do tyłu 1.8 – 2.0
Pozdrawiam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 21:04
Posty: 93 (0/1)
Skąd: Bergen op Zoom
Auto: 626 GE 1.8i '95

Postprzez Carrrlos » 11 wrz 2004, 19:53

tak jak kolega powiedział,
ja tam zwykle dawałem po 2.0-2.1 na 4 koła
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2003, 21:49
Posty: 543
Skąd: W-wa

Postprzez Gość » 13 wrz 2004, 13:49

:) Dzięki bardzo, teraz spytam jaki olej do silnika lejecie :D
Gość
 

Postprzez Konrad » 13 wrz 2004, 15:37

Ja mam mobil1 pełen syntetyk.
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 11:54
Posty: 62

Postprzez floox » 13 wrz 2004, 17:47

Ja u siebie leję Mobil Super S. Jako, że masz rocznik 90 i zapewne nie wiesz co ktoś wcześniej wlewał więc nie polecam Ci za bardzo pełnego syntetyka.
Floox
MAZDA 626 '97 1.8i LPG GE FP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2004, 13:01
Posty: 71 (1/2)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda Premacy 2.0i (CP) LPG '03
Mazda 2 (DY) 1.4 MZ-CD '04

Postprzez Gość » 13 wrz 2004, 18:07

Dzięki bardzo, już mam jakiś pogląd co mniej więcej mam wlać. Będę zapewne jeszcze W A S prosiłe o jakieś rady, narazie dziękuję za już i proszę o jeszcze :]
Gość
 

Postprzez Carrrlos » 14 wrz 2004, 14:35

Mobil semi-syntetic
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2003, 21:49
Posty: 543
Skąd: W-wa

Postprzez Kruk11 » 14 wrz 2004, 17:47

Pompowanie kół zgodnie z tabliczką znamionową to pomyłka, wszystko zależy od wielkości fegi i profilu kapcia.
A i to nie do końca.

Przykład z sufitu:
jak na feldze 17" masz kapcia 45 i dasz w nią 2 bary to na pierwszym krawężniku zejdzie Ci powietrze, a na pierwszej porządnej dziurze porysujesz fele.

Przykład z pamięci:
na 17" profil 45 (reszty wymiarów nie pamiętam) opona Pirelli PZeroNero zalecane pzez producenta ciśnienie 3 bary z hakiem.

Inny przykład z życia:
koło 13" opona zimówka Fulda 175/70 Nie pamiętam modelu (ale zeszłoroczny) ciśnienie 2,0 na przód. Wszystko toretycznie pasuje, ale opona przybiera niewłaściwe kształty (wygląda jak flak) i trzeba nabić minimum 2,2.

To takie moje spostrzeżenia ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2003, 14:17
Posty: 238 (0/1)
Skąd: DC / Gocław
Auto: E39 Touring

Postprzez floox » 16 wrz 2004, 15:39

Kruk,

ale przecież na tabliczce znamionowej jest rozmiar opony i felgi. Jeżeli kupujesz inne to wówczas musisz stosować się do zaleceń producenta opony i dobierać ciśnienie do jej obciążenia.
Floox
MAZDA 626 '97 1.8i LPG GE FP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2004, 13:01
Posty: 71 (1/2)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda Premacy 2.0i (CP) LPG '03
Mazda 2 (DY) 1.4 MZ-CD '04

Postprzez Kruk11 » 17 wrz 2004, 11:30

A może i racja, jakoś nigdy nie zwróciłem na to uwagi.
No ale jest to spójne z tym co napisałem.

Jeśli ktoś pyta ile ma nabić w lacia, to najpierw niech określi jakiego ma i na jakiej feldze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2003, 14:17
Posty: 238 (0/1)
Skąd: DC / Gocław
Auto: E39 Touring

Postprzez bajer0 » 20 wrz 2004, 19:51

Witam


U mnie sprawa wygląda tak. Mam oryginalne alu (mazdy) i kapcie, w rozmiarze takim, jak oryginał – Michnel. Jak pojechałem kiedyś na stacje, to pan grzebiąc długo w tabeli odpowiedział, że powinno być 2 bary. Niewiem, czy dobrze odczytał z tabeli, bo kilka razy pytał mnie o model autka, silnik itp. Na 2 barach bardzo ciężko kręci się kierownicą (brak wspomagania w CB), więc pojechałem na BP (nie mam pompki ;) ) i dowaliłem pod trzeciego bara. Teraz kręci się kółkiem leciutko, a i autko lepiej się prowadzi :)

Tylko cały problem to to, czy w ten sposób nierozwale oponek, czy może to pan z tablicy, źle wyczytał, a moje 2,8 bara jest właściwe??


Pozdro
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez floox » 28 wrz 2004, 09:54

Nie przesadzaj z tym ciśnieniem bo po deszczu, zakładając, że możesz mieć nie najnowsze amortyzatory, pojedziesz do rowu. Ciśnienie jest zbyt duże i podejrzewam, że oprócz tego co powiedziałem wcześniej zacznie Ci drzeć bieżnik środkiem i zapewne przód zrobił się twardy. Szkoda plomb w zębach.

Nie wiem jak w CB natomiast w GE pompuję 2.2 przód i 2.0 tył. Najlepiej pojechać na Shell'a, ustawić dla przednich opon na panelu 2.3, dla tylnych 2.1 i wszystko będzie OK.
Floox
MAZDA 626 '97 1.8i LPG GE FP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2004, 13:01
Posty: 71 (1/2)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda Premacy 2.0i (CP) LPG '03
Mazda 2 (DY) 1.4 MZ-CD '04

Postprzez trim24 » 24 sty 2005, 19:06

Witam. Jakie powinno byc ciśnienie w oponach 155/80r13 zimowkach z przodu i ztyłu w 626 2.0D rok 86 (5drzwi) . Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 24 sty 2005, 19:04
Posty: 11
Skąd: Bielsk Podlaski
Auto: Mazda 626 GD 2.0D 87

Postprzez GofNet » 24 sty 2005, 19:38

Na słupku przednich drzwi kierowcy lub pasażera powinieneś mieć tabliczkę informacyjną z podanym ciśnieniem tył/przód przy jednej osobie i pełnym obciążeniu.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez trim24 » 24 sty 2005, 19:55

Z tego co pamiętam to tam chyba nic nie ma (ale głowy nie dam), musz ejutro sprawdzić – jutro dopiero stne sie włąscicielem tej Mazdy. Dzięki za podpowiedź. :)
Początkujący
 
Od: 24 sty 2005, 19:04
Posty: 11
Skąd: Bielsk Podlaski
Auto: Mazda 626 GD 2.0D 87

Postprzez GofNet » 24 sty 2005, 19:58

U mnie jest w 323BG Hatchback na lewym słupku kierowcy, a u kumpla (323BG sedan) jest na słupku, ale lewym tuż przy pasażerze.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Globy » 25 sty 2005, 02:42

Z tego, co pamietam, to 2-2.2 bara.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Mask » 25 sty 2005, 07:20

U mnie powinno byc 2,2 z przodu i 1,8 z tylu przy 3 osobach. Przy maxymalnym obciazeniu odpowiednio 2,5 i 2,9. Dotyczy to jednak opon o rozmiarze 195/65/R14...
Mam Japończyka – to niezla bryka!
Moja Mazda! Jazda, jazdaaaa... :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2005, 21:12
Posty: 38
Skąd: Grudziądz
Auto: Mazda 626 GE RF-CX '93 Comprex

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6