Tylne zawieszenie – uszkodzone wszystkie gumy :(

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez lucek_lukasz » 23 lis 2009, 01:34

Witam

Dzisiaj po wizycie u kuzyna i walce z autem ( bujało na boki – wymieniłem amortyzatory ) okazało się że wszystkie możliwe gumy w tylnym zawieszeniu są do wymiany :(. Teraz mam problem ( kuzyn koło Koszalina ja we Wrocławiu ), czego ja potrzebuje do tej wymiany ( jakich gum, gdzie je można dostać – w intercarsie są jakieś tylko nie wiem czego szukać ). Czy da się je jakoś samemu wymienić ( na lewarku itp )??? Mozę ktoś to już kiedyś robił, ma schematy ??? Abo jest ktoś w okolicach Wrocławia kto może w tym pomóc :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2009, 20:23
Posty: 34
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GD Coupe `89 2.0 12V

Postprzez steven » 23 lis 2009, 02:27

no to masz po 3 wahacze na stronę plus stabilizator... nie wiem czy się zmieścisz w 800zł... tzn. wzdłóżne wahacze po 80zł kupowałem w Łodzi, do stabilizatora są gumy tanie, ale do poprzecznych wahaczy to nie wiem gdzie gumy dostaniesz lub same wahacze poza ASO... w IC ani Focie nie ma ;p w Łodzi na Wróblewskiego ja kupowałem, a gdzie we Wrocku :) nie mam pojęcia :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez lucek_lukasz » 23 lis 2009, 12:16

No to czekają mnie ciekawe wydatki .... :(

A orientujesz się czy to da się samemu zrobić czy trzeba jakiegoś speca zatrudniać ???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2009, 20:23
Posty: 34
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GD Coupe `89 2.0 12V

Postprzez markmas » 23 lis 2009, 13:37

Ja większość gumek do swojej GV (GD kombi) kupiłem w tedgumie http://www.tedgum.pl/
Mogę ich polecić, natomiast co do wymiany to wszystko zależy od Twoich umiejętności i możliwości.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez lucek_lukasz » 23 lis 2009, 14:17

:) super tam mają wszystko tylko wiesz może jak z cenami u nich ? No i oczywiście jak z jakością ich produktów?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2009, 20:23
Posty: 34
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GD Coupe `89 2.0 12V

Postprzez markmas » 23 lis 2009, 14:53

Ceny raczej przyzwoite :)
Napisz do nich – nic nie kosztuje :P – konkretny model (budy, silnika), najlepiej numer katalogowy. Ceny otrzymałem po ok godzinie :) Zapłaciłem dużo mnie niż w IC.
Jakość – mogę jedynie napisać, że przy wymianie wszystkich poduszek silnika i skrzyni nie było żadnych problemów – dobrze spasowane, a po przelocie ok 4k km nic się z nimi nie dzieje.
Przesyłkę miałem po 2 dniach kurierkiem – płatne przy odbiorze.

Koniec reklamy – nikt za to mi nie płaci :>

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez lucek_lukasz » 23 lis 2009, 14:55

:) dzięki już napisane i czekam na kosztorys
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2009, 20:23
Posty: 34
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GD Coupe `89 2.0 12V

Postprzez steven » 23 lis 2009, 15:01

no właśnie dowiedz się dokładnie jak z ceną :) bo trałość to chyba jak wszędzie... :) ale może się nie opłacić kupować niektórych, gdy wahacze koszuję tyle co dwie gumy :) a posprawdzaj też czy właśnie wahacze nie są powyginane, bo potem zbierzności nigdy nie ustawisz prawidłowo :)

A i sprawdź czy oby na penwo wszystkie gumy do wymiany :) u mnie jedynie wzdłużne były wywalone, ale to które są do wymiany wg mnie da się sprawdzić jedynie na szarpakach... bo bez nich to tylko na oko, a wiadomo na oko różnie bywa :) sprawdź sobie też poduszki amortyzatorów :) pisałeś że je wymieniałeś, więc chyba widziałeś jak wyglądają, ale tak dla pewności, żebyś potem nie miał prykrych niepsodzianek :)

A no i oczywiście jakbyś wszystkich gum nie wymieniał, bo może niektóre mogą okazać się w niezłym stanie to musisz mieć świadomość, że te niewymienione, gry usztywni się zawieszenie, zwyczajnie mogą w ciągu 2, 3 dni się pozrywać :)

PS.
Teraz już nic Cię nie powinno zaskoczyć :)
Acha jak umiesz odkręcać śruby, masz klucze 10, 12, 14, 17, 32 młotek, śrubokręt, i prasę (chociaż tą ostatnią można zastąpić lewarkiem) to powinieneś dać sobie radę z wymianą, pamiętaj tylko, żeby nowych gum nie wbijać a pomocą młotka :) tylko prasowywać :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez lucek_lukasz » 23 lis 2009, 15:24

Godna uwaga odnośnie tych cen. Poduszki amortyzatora były w dobrym stanie, gumy sprawdzał mi kuzyn mechanik w kanale i widziałem jak przy użyciu małej siły ( za pomocą łomu ) elementy zawieszenia chodziły ( gumy przesuwały się – najgorzej na łączniku stabilizatora – jak dokręcił trochę śruby to auto przestało trochę pływać ale to nie jest jeszcze to co być powinno ). Teraz czekam na wycenę i mam nadzieję ze sobie poradzę :) ( z pracami manualnymi nie mam problemów tylko szkoda że nie mam kanału ... )


A i chyba jeszcze jedno pytanie czy trzeba po takich zabiegach ustawiać zbieżność – geometrię tylnego zawieszenia???

steven masz może jakieś schematy co i jak tam się odkręca? bo widzę ze wiesz jakich kluczy potrzebuje :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2009, 20:23
Posty: 34
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GD Coupe `89 2.0 12V

Postprzez steven » 23 lis 2009, 16:01

lucek_lukasz napisał(a):i widziałem jak przy użyciu małej siły ( za pomocą łomu ) elementy zawieszenia chodziły ( gumy przesuwały się – najgorzej na łączniku stabilizatora – jak dokręcił trochę śruby to auto przestało trochę pływać ale to nie jest jeszcze to co być powinno )

OK !! Czyli jeżeli wszystkie chodziły, to spoko, natomiast jeżeli nie wszystkie, to te które nie chodziły, sprawdziłbym na szarpaku... on daje największą pewność (i tak nie 100%, ale dużo większą niż łom) o tym w jakim stanie są gumy... :) zauważysz też, że jak z niego wyjedziesz, a gumy były ponadrywane, to samochód będzie jeszcze gorzej się zachowywał, bo szarpak zerwie je do końca :) mają go chyba na każdej stacji diagnostycznej... (w Brzezinach za takie sprawdzenie jak robisz u nich przegląd nic się nie płaci) Tylko pamiętaj, że osoba która to diagnozuje też musi się znać !! :)
lucek_lukasz napisał(a):szkoda że nie mam kanału

może i szkoda :) ale do tego wystarczą dwa zwykłe lewarki (najlepiej taka żaba do 2T)... albo jeden lewarek i jakieś cegły :) Tylko dobrze je podłuż, żebyś dziur w progach nie porobił :) najlpiej pod podłużnice :)
lucek_lukasz napisał(a):A i chyba jeszcze jedno pytanie czy trzeba po takich zabiegach ustawiać zbieżność – geometrię tylnego zawieszenia?

Wykasuj to pytanie – po każdej ingenercji w zawieszenie należy zrobić zbierzność (koszt w zależności od zakładu – np. w Brzezinach na OSD biorą 50zł za obie osi i mają bardzo dobre narzędzia... a w Łodzi pan Józio bierze 60 zł za ośkę (czyli 120 zł za 4 koła) i zawiesza na tylną oś jakiś drucik... :p
lucek_lukasz napisał(a):steven masz może jakieś schematy co i jak tam się odkręca? bo widzę ze wiesz jakich kluczy potrzebuje

Te klucze to mogę napisać, bo W GD w sumie nie ma innych śrub, no jeszcze 8 jest do odpowietrzenia :)
Gdzieś miałem, ale nie wiem czy znajdę, ogólnie jak bawiłeś się kiedyś klockami lego to nie będziesz miał z tym problemu :) Ogólnie:
1) Luzujesz śruby koła, podnosisz samochód, odkręcasz koła...
2) odkręcasz na dole dwie śruby od amorka i rozkręcasz stabilizator...
3) po koleji wszystko rozkręcasz i wyciąasz wszystkie wahacze :)
4) wybijasz stare tuleje
5) delikatnie wprasowujesz nowe !!
6) wszystko skręcasz :)
jak znajdę te obrazki to je podeślę, ale uwierz, że tam nic skomplikowanego nie ma
Nawet w sumie nie jest potrzebny chyba 32 klucz nasadow do odkręcenia bębna... ale na wszelki wypadek się w niego zaopatrz :) acha musi być bardzo solidny !!

PS
sprawsz na RS leżało kiedyś sam naprawiam Mazde 626 GD i tam to wszystko było nawet bardzo ładnie opisane :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez lucek_lukasz » 23 lis 2009, 16:24

Wielkie dzięki :) W http://www.tedgum.pl/ wycenili mi na 550zł wszystko ( gumy ) teraz trzeba kasę dozbierać i brać się do roboty. ( pewnie porównam jeszcze z cenami całych wahaczy ) Na RS poszukam, jednak jak coś znajdziesz u siebie to daj znać. Co do siły to nie ma problemu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2009, 20:23
Posty: 34
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GD Coupe `89 2.0 12V

Postprzez steven » 23 lis 2009, 17:12

no to tylne wzdłużne wahacze ok 80 zł szt. zakładając że reszta też byłaby po ok. 100 zł, to wyszłoby około 550 – 600 (3 wahacze na stronę) ale oczywiście poprzeczne mogą być droższe... a no i do tego dochodzą gumy stabilizatora (ale to około 20 – 30 zł)... po prostu sprawdź sobie http://www.4carslodz.pl/index.php ich.

Nie wiem czy się dodzwonisz bo nigdy nie dzwoniłem, ale być może będzie się bardziej opłacało, a może powiedzą, że wzdłużne wahacze owszem po 80 a poprzeczne po 200 :p a że poprzeczne są łącznie 4 to już bedziesz wiedział co robić :D

Miłego majsterkowania :)
Tu masz o tylnym zawieszeniu :) a i popatrz na fotorelacje :) może już ktoś robił :) a może Tobie chce się zrobić i będzie dla potomnych :)
http://www.toya.net.pl/~steven/1.pdf wrzuciłem to do siebie, tylko napisz mi na PW, jak ściągniesz to wykasuje plik...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez lucek_lukasz » 23 lis 2009, 17:46

Już mam :) dzięki za pomoc jak się kiedyś spotkamy to masz u mnie <piwo>

No a jak zacznę grzebać to fotki można zrobić – przyda się innym :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2009, 20:23
Posty: 34
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GD Coupe `89 2.0 12V

Postprzez lucek_lukasz » 23 lis 2009, 22:08

Na allegro znalazłem takie klocki:

http://moto.allegro.pl/item799126119_wa ... 88_96.html
http://moto.allegro.pl/item811656273_wa ... 88_96.html
http://moto.allegro.pl/item822406544_wa ... 88_96.html
http://moto.allegro.pl/item811659993_wa ... a_626.html
http://moto.allegro.pl/item819739442_po ... _nowa.html
http://moto.allegro.pl/item810693943_la ... c_tyl.html

i mam teraz dylemat w częściach które pokazałem u góry wychodzi 408 zł , zaś same gumy z tedgum.pl ponad 550zł. Czy oszczędzać licząc na dobrą jakoś wahaczy ??

Pomóżcie :)

( sory za post pod postem ... dopiero zauważyłem :))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2009, 20:23
Posty: 34
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GD Coupe `89 2.0 12V

Postprzez Siw-y » 24 lis 2009, 00:44

Tak się podepnę, ale chcę wysłać maila do TedGum'u i nie mogę bo mi zwraca. poniżej treść:
Hi. This is the qmail-send program at home.pl.
I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following addresses.
This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out.

<s.bangrowska@wp.pl>:
Connected to 212.77.101.4 but sender was rejected.
Remote host said: 550 BLAD SPF – zobacz strone / SPF Error: Please see http://spf.pobox.com/why.html?sender=siw-y [...] go2.pl&ip=62.129.253.19&receiver=smtp.wp.pl Jesli jestes uzytkownikiem poczta.wp.pl sprawdz poprawnosc autoryzacji SMTP / If you are a poczta.wp.pl user check SMTP configuration: http://poczta.wp.pl/autoryzacja/

--- Below this line is a copy of the message.

Return-Path: <siw-y [...] go2.pl>
Received: from mailout1.go2.pl (193.17.41.11)
by m019.home.net.pl with SMTP; Mon, 23 Nov 2009 22:31:00 -0000
Received: from mailout1.go2.pl (unknown [10.0.0.105])
by mailout1.go2.pl (Postfix) with ESMTP id 2E9F35F002F
for <info@tedgum.pl>; Mon, 23 Nov 2009 23:31:01 +0100 (CET)
Received: from unknown (unknown [10.0.0.74])
by mailout1.go2.pl (Postfix) with SMTP
for <info@tedgum.pl>; Mon, 23 Nov 2009 23:31:01 +0100 (CET)
Received: from jelonki. [...] .pl [195.234.40.254]
by poczta.o2.pl with ESMTP id XUlzQA;
Mon, 23 Nov 2009 23:31:01 +0100
Message-ID: <9EFD045AB2A64F0AA9B7497D080B9F17@domfa2292e7eac>
From: =?iso-8859-2?Q?Maciej_ [...] ?= <siw-y [...] go2.pl>
To: <info@tedgum.pl>
Subject: =?iso-8859-2?Q?Zapytanie_o_cz=EA=B6ci.?=
Date: Mon, 23 Nov 2009 23:30:54 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/alternative;
boundary="----=_NextPart_000_00B6_01CA6C95.0057A030"
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Mailer: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
Disposition-Notification-To: =?iso-8859-2?Q?Maciej_ [...] ?= <siw-y [...] go2.pl>
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
X-O2-Trust: 2, 66

This is a multi-part message in MIME format.

------=_NextPart_000_00B6_01CA6C95.0057A030
Content-Type: text/plain;
charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

Witam!

[...]
--
Pozdrawiam
Maciej [...]
------=_NextPart_000_00B6_01CA6C95.0057A030
Content-Type: text/html;
charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "–//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META content=3D"text/html; charset=3Diso-8859-2" =
http-equiv=3DContent-Type>
<META name=3DGENERATOR content=3D"MSHTML 8.00.6001.18852">
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY bgColor=3D#ffffff>
<DIV><FONT size=3D2><FONT size=3D3>Witam!<BR><BR> [...] </STRONG></FONT></DIV>
<DIV><FONT size=3D2><STRONG></STRONG></FONT>&nbsp;</DIV>
<DIV><FONT size=3D2>--</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=3D2>Pozdrawiam</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=3D2>Maciej [...] </DIV></FONT></DIV></BODY></HTML>

------=_NextPart_000_00B6_01CA6C95.0057A030--


Część treści została celowo zamieniona na " [...] "


Czy wie ktoś o co chodzi?
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez lucek_lukasz » 24 lis 2009, 00:45

też mi zwracało na skrzynkę ale mail dochodził i odpowiadali :) ( a wysłałem 2 maile )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2009, 20:23
Posty: 34
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GD Coupe `89 2.0 12V

Postprzez Siw-y » 24 lis 2009, 00:56

lucek_lukasz napisał(a):też mi zwracało na skrzynkę ale mail dochodził i odpowiadali :) ( a wysłałem 2 maile )


hahaha hahaha hahaha

To ja wysłałem 4 razy z maila z czego jeden z drugiego konta oraz 2 razy z ich formularza na stronie <lol>

Ciekawe co se pomyślą <lol>
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez markmas » 24 lis 2009, 01:55

lucek_lukasz napisał(a):Czy oszczędzać licząc na dobrą jakoś wahaczy


Tutaj odpowiem Ci króciutko :)
Zadzwoń bezpośrednio do Polcaru. Jak kupowałem progi to miałem 150zł taniej niż u człowieka (przedstawiciela?) na allegro. O k 10.00 zamówione – o 15.30 odebrane :) Dobrze pasujące, niepogiętę i nie porysowane... Co do wahaczy i innych się nie wypowiadam. To musisz sam pomacać :)

Jak już dojdziesz do wymiany łączników stabilizatora, to dobrze bedzię się zaopatrzyć w drugi lewarek. Chodzi o to, że wyjąć jest łatwo – włożyć trudniej :> Podnosisz delikatnie drugim lewarkiem piastę do góry i pięknie łączniki wchodzą. Z tego co wyczytałem – nakrętkę w łącznikach (w 626 GD z tyłu) przykręca się tak żeby wystawało 21mm śruby.

Już chyba wszysko wiesz :)

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez lukasz85 » 24 lis 2009, 02:19

mam pytanko . czy [waaaco?] tyl w mx6 ge i 626 ge sa takie same ?? dzieki z gory za info i pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 11:26
Posty: 43
Skąd: warszawa
Auto: mazda mx6 ge kl 92 i 626 gd

Postprzez Siw-y » 24 lis 2009, 02:31

lukasz85 napisał(a):czy [waaaco?] tyl w mx6 ge i 626 ge sa takie same

EPC mówi, że i wzdłużne i poprzeczne są takie same, ale głowy nie dam bo nie potrafię w 100 % się nim posługiwać ;)
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6