Tylne zawieszenie – uszkodzone wszystkie gumy :(
Witam
Dzisiaj po wizycie u kuzyna i walce z autem ( bujało na boki – wymieniłem amortyzatory ) okazało się że wszystkie możliwe gumy w tylnym zawieszeniu są do wymiany . Teraz mam problem ( kuzyn koło Koszalina ja we Wrocławiu ), czego ja potrzebuje do tej wymiany ( jakich gum, gdzie je można dostać – w intercarsie są jakieś tylko nie wiem czego szukać ). Czy da się je jakoś samemu wymienić ( na lewarku itp )??? Mozę ktoś to już kiedyś robił, ma schematy ? Abo jest ktoś w okolicach Wrocławia kto może w tym pomóc
Dzisiaj po wizycie u kuzyna i walce z autem ( bujało na boki – wymieniłem amortyzatory ) okazało się że wszystkie możliwe gumy w tylnym zawieszeniu są do wymiany . Teraz mam problem ( kuzyn koło Koszalina ja we Wrocławiu ), czego ja potrzebuje do tej wymiany ( jakich gum, gdzie je można dostać – w intercarsie są jakieś tylko nie wiem czego szukać ). Czy da się je jakoś samemu wymienić ( na lewarku itp )??? Mozę ktoś to już kiedyś robił, ma schematy ? Abo jest ktoś w okolicach Wrocławia kto może w tym pomóc
- Od: 16 sie 2009, 20:23
- Posty: 34
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626 GD Coupe `89 2.0 12V
no to masz po 3 wahacze na stronę plus stabilizator... nie wiem czy się zmieścisz w 800zł... tzn. wzdłóżne wahacze po 80zł kupowałem w Łodzi, do stabilizatora są gumy tanie, ale do poprzecznych wahaczy to nie wiem gdzie gumy dostaniesz lub same wahacze poza ASO... w IC ani Focie nie ma ;p w Łodzi na Wróblewskiego ja kupowałem, a gdzie we Wrocku nie mam pojęcia
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
No to czekają mnie ciekawe wydatki ....
A orientujesz się czy to da się samemu zrobić czy trzeba jakiegoś speca zatrudniać ?
A orientujesz się czy to da się samemu zrobić czy trzeba jakiegoś speca zatrudniać ?
- Od: 16 sie 2009, 20:23
- Posty: 34
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626 GD Coupe `89 2.0 12V
Ja większość gumek do swojej GV (GD kombi) kupiłem w tedgumie http://www.tedgum.pl/
Mogę ich polecić, natomiast co do wymiany to wszystko zależy od Twoich umiejętności i możliwości.
Pozdrawiam
Mogę ich polecić, natomiast co do wymiany to wszystko zależy od Twoich umiejętności i możliwości.
Pozdrawiam
- Od: 17 cze 2008, 23:48
- Posty: 567
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V
super tam mają wszystko tylko wiesz może jak z cenami u nich ? No i oczywiście jak z jakością ich produktów?
- Od: 16 sie 2009, 20:23
- Posty: 34
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626 GD Coupe `89 2.0 12V
Ceny raczej przyzwoite
Napisz do nich – nic nie kosztuje – konkretny model (budy, silnika), najlepiej numer katalogowy. Ceny otrzymałem po ok godzinie Zapłaciłem dużo mnie niż w IC.
Jakość – mogę jedynie napisać, że przy wymianie wszystkich poduszek silnika i skrzyni nie było żadnych problemów – dobrze spasowane, a po przelocie ok 4k km nic się z nimi nie dzieje.
Przesyłkę miałem po 2 dniach kurierkiem – płatne przy odbiorze.
Koniec reklamy – nikt za to mi nie płaci
Pozdrawiam
Napisz do nich – nic nie kosztuje – konkretny model (budy, silnika), najlepiej numer katalogowy. Ceny otrzymałem po ok godzinie Zapłaciłem dużo mnie niż w IC.
Jakość – mogę jedynie napisać, że przy wymianie wszystkich poduszek silnika i skrzyni nie było żadnych problemów – dobrze spasowane, a po przelocie ok 4k km nic się z nimi nie dzieje.
Przesyłkę miałem po 2 dniach kurierkiem – płatne przy odbiorze.
Koniec reklamy – nikt za to mi nie płaci
Pozdrawiam
- Od: 17 cze 2008, 23:48
- Posty: 567
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V
dzięki już napisane i czekam na kosztorys
- Od: 16 sie 2009, 20:23
- Posty: 34
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626 GD Coupe `89 2.0 12V
no właśnie dowiedz się dokładnie jak z ceną bo trałość to chyba jak wszędzie... ale może się nie opłacić kupować niektórych, gdy wahacze koszuję tyle co dwie gumy a posprawdzaj też czy właśnie wahacze nie są powyginane, bo potem zbierzności nigdy nie ustawisz prawidłowo
A i sprawdź czy oby na penwo wszystkie gumy do wymiany u mnie jedynie wzdłużne były wywalone, ale to które są do wymiany wg mnie da się sprawdzić jedynie na szarpakach... bo bez nich to tylko na oko, a wiadomo na oko różnie bywa sprawdź sobie też poduszki amortyzatorów pisałeś że je wymieniałeś, więc chyba widziałeś jak wyglądają, ale tak dla pewności, żebyś potem nie miał prykrych niepsodzianek
A no i oczywiście jakbyś wszystkich gum nie wymieniał, bo może niektóre mogą okazać się w niezłym stanie to musisz mieć świadomość, że te niewymienione, gry usztywni się zawieszenie, zwyczajnie mogą w ciągu 2, 3 dni się pozrywać
PS.
Teraz już nic Cię nie powinno zaskoczyć
Acha jak umiesz odkręcać śruby, masz klucze 10, 12, 14, 17, 32 młotek, śrubokręt, i prasę (chociaż tą ostatnią można zastąpić lewarkiem) to powinieneś dać sobie radę z wymianą, pamiętaj tylko, żeby nowych gum nie wbijać a pomocą młotka tylko prasowywać
A i sprawdź czy oby na penwo wszystkie gumy do wymiany u mnie jedynie wzdłużne były wywalone, ale to które są do wymiany wg mnie da się sprawdzić jedynie na szarpakach... bo bez nich to tylko na oko, a wiadomo na oko różnie bywa sprawdź sobie też poduszki amortyzatorów pisałeś że je wymieniałeś, więc chyba widziałeś jak wyglądają, ale tak dla pewności, żebyś potem nie miał prykrych niepsodzianek
A no i oczywiście jakbyś wszystkich gum nie wymieniał, bo może niektóre mogą okazać się w niezłym stanie to musisz mieć świadomość, że te niewymienione, gry usztywni się zawieszenie, zwyczajnie mogą w ciągu 2, 3 dni się pozrywać
PS.
Teraz już nic Cię nie powinno zaskoczyć
Acha jak umiesz odkręcać śruby, masz klucze 10, 12, 14, 17, 32 młotek, śrubokręt, i prasę (chociaż tą ostatnią można zastąpić lewarkiem) to powinieneś dać sobie radę z wymianą, pamiętaj tylko, żeby nowych gum nie wbijać a pomocą młotka tylko prasowywać
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
Godna uwaga odnośnie tych cen. Poduszki amortyzatora były w dobrym stanie, gumy sprawdzał mi kuzyn mechanik w kanale i widziałem jak przy użyciu małej siły ( za pomocą łomu ) elementy zawieszenia chodziły ( gumy przesuwały się – najgorzej na łączniku stabilizatora – jak dokręcił trochę śruby to auto przestało trochę pływać ale to nie jest jeszcze to co być powinno ). Teraz czekam na wycenę i mam nadzieję ze sobie poradzę ( z pracami manualnymi nie mam problemów tylko szkoda że nie mam kanału ... )
A i chyba jeszcze jedno pytanie czy trzeba po takich zabiegach ustawiać zbieżność – geometrię tylnego zawieszenia???
steven masz może jakieś schematy co i jak tam się odkręca? bo widzę ze wiesz jakich kluczy potrzebuje
A i chyba jeszcze jedno pytanie czy trzeba po takich zabiegach ustawiać zbieżność – geometrię tylnego zawieszenia???
steven masz może jakieś schematy co i jak tam się odkręca? bo widzę ze wiesz jakich kluczy potrzebuje
- Od: 16 sie 2009, 20:23
- Posty: 34
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626 GD Coupe `89 2.0 12V
lucek_lukasz napisał(a):i widziałem jak przy użyciu małej siły ( za pomocą łomu ) elementy zawieszenia chodziły ( gumy przesuwały się – najgorzej na łączniku stabilizatora – jak dokręcił trochę śruby to auto przestało trochę pływać ale to nie jest jeszcze to co być powinno )
OK Czyli jeżeli wszystkie chodziły, to spoko, natomiast jeżeli nie wszystkie, to te które nie chodziły, sprawdziłbym na szarpaku... on daje największą pewność (i tak nie 100%, ale dużo większą niż łom) o tym w jakim stanie są gumy... zauważysz też, że jak z niego wyjedziesz, a gumy były ponadrywane, to samochód będzie jeszcze gorzej się zachowywał, bo szarpak zerwie je do końca mają go chyba na każdej stacji diagnostycznej... (w Brzezinach za takie sprawdzenie jak robisz u nich przegląd nic się nie płaci) Tylko pamiętaj, że osoba która to diagnozuje też musi się znać
lucek_lukasz napisał(a):szkoda że nie mam kanału
może i szkoda ale do tego wystarczą dwa zwykłe lewarki (najlepiej taka żaba do 2T)... albo jeden lewarek i jakieś cegły Tylko dobrze je podłuż, żebyś dziur w progach nie porobił najlpiej pod podłużnice
lucek_lukasz napisał(a):A i chyba jeszcze jedno pytanie czy trzeba po takich zabiegach ustawiać zbieżność – geometrię tylnego zawieszenia?
Wykasuj to pytanie – po każdej ingenercji w zawieszenie należy zrobić zbierzność (koszt w zależności od zakładu – np. w Brzezinach na OSD biorą 50zł za obie osi i mają bardzo dobre narzędzia... a w Łodzi pan Józio bierze 60 zł za ośkę (czyli 120 zł za 4 koła) i zawiesza na tylną oś jakiś drucik... :p
lucek_lukasz napisał(a):steven masz może jakieś schematy co i jak tam się odkręca? bo widzę ze wiesz jakich kluczy potrzebuje
Te klucze to mogę napisać, bo W GD w sumie nie ma innych śrub, no jeszcze 8 jest do odpowietrzenia
Gdzieś miałem, ale nie wiem czy znajdę, ogólnie jak bawiłeś się kiedyś klockami lego to nie będziesz miał z tym problemu Ogólnie:
1) Luzujesz śruby koła, podnosisz samochód, odkręcasz koła...
2) odkręcasz na dole dwie śruby od amorka i rozkręcasz stabilizator...
3) po koleji wszystko rozkręcasz i wyciąasz wszystkie wahacze
4) wybijasz stare tuleje
5) delikatnie wprasowujesz nowe
6) wszystko skręcasz
jak znajdę te obrazki to je podeślę, ale uwierz, że tam nic skomplikowanego nie ma
Nawet w sumie nie jest potrzebny chyba 32 klucz nasadow do odkręcenia bębna... ale na wszelki wypadek się w niego zaopatrz acha musi być bardzo solidny
PS
sprawsz na RS leżało kiedyś sam naprawiam Mazde 626 GD i tam to wszystko było nawet bardzo ładnie opisane
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
Wielkie dzięki W http://www.tedgum.pl/ wycenili mi na 550zł wszystko ( gumy ) teraz trzeba kasę dozbierać i brać się do roboty. ( pewnie porównam jeszcze z cenami całych wahaczy ) Na RS poszukam, jednak jak coś znajdziesz u siebie to daj znać. Co do siły to nie ma problemu
- Od: 16 sie 2009, 20:23
- Posty: 34
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626 GD Coupe `89 2.0 12V
no to tylne wzdłużne wahacze ok 80 zł szt. zakładając że reszta też byłaby po ok. 100 zł, to wyszłoby około 550 – 600 (3 wahacze na stronę) ale oczywiście poprzeczne mogą być droższe... a no i do tego dochodzą gumy stabilizatora (ale to około 20 – 30 zł)... po prostu sprawdź sobie http://www.4carslodz.pl/index.php ich.
Nie wiem czy się dodzwonisz bo nigdy nie dzwoniłem, ale być może będzie się bardziej opłacało, a może powiedzą, że wzdłużne wahacze owszem po 80 a poprzeczne po 200 :p a że poprzeczne są łącznie 4 to już bedziesz wiedział co robić
Miłego majsterkowania
Tu masz o tylnym zawieszeniu a i popatrz na fotorelacje może już ktoś robił a może Tobie chce się zrobić i będzie dla potomnych
http://www.toya.net.pl/~steven/1.pdf wrzuciłem to do siebie, tylko napisz mi na PW, jak ściągniesz to wykasuje plik...
Nie wiem czy się dodzwonisz bo nigdy nie dzwoniłem, ale być może będzie się bardziej opłacało, a może powiedzą, że wzdłużne wahacze owszem po 80 a poprzeczne po 200 :p a że poprzeczne są łącznie 4 to już bedziesz wiedział co robić
Miłego majsterkowania
Tu masz o tylnym zawieszeniu a i popatrz na fotorelacje może już ktoś robił a może Tobie chce się zrobić i będzie dla potomnych
http://www.toya.net.pl/~steven/1.pdf wrzuciłem to do siebie, tylko napisz mi na PW, jak ściągniesz to wykasuje plik...
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
Już mam dzięki za pomoc jak się kiedyś spotkamy to masz u mnie
No a jak zacznę grzebać to fotki można zrobić – przyda się innym
No a jak zacznę grzebać to fotki można zrobić – przyda się innym
- Od: 16 sie 2009, 20:23
- Posty: 34
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626 GD Coupe `89 2.0 12V
Na allegro znalazłem takie klocki:
http://moto.allegro.pl/item799126119_wa ... 88_96.html
http://moto.allegro.pl/item811656273_wa ... 88_96.html
http://moto.allegro.pl/item822406544_wa ... 88_96.html
http://moto.allegro.pl/item811659993_wa ... a_626.html
http://moto.allegro.pl/item819739442_po ... _nowa.html
http://moto.allegro.pl/item810693943_la ... c_tyl.html
i mam teraz dylemat w częściach które pokazałem u góry wychodzi 408 zł , zaś same gumy z tedgum.pl ponad 550zł. Czy oszczędzać licząc na dobrą jakoś wahaczy
Pomóżcie
( sory za post pod postem ... dopiero zauważyłem )
http://moto.allegro.pl/item799126119_wa ... 88_96.html
http://moto.allegro.pl/item811656273_wa ... 88_96.html
http://moto.allegro.pl/item822406544_wa ... 88_96.html
http://moto.allegro.pl/item811659993_wa ... a_626.html
http://moto.allegro.pl/item819739442_po ... _nowa.html
http://moto.allegro.pl/item810693943_la ... c_tyl.html
i mam teraz dylemat w częściach które pokazałem u góry wychodzi 408 zł , zaś same gumy z tedgum.pl ponad 550zł. Czy oszczędzać licząc na dobrą jakoś wahaczy
Pomóżcie
( sory za post pod postem ... dopiero zauważyłem )
- Od: 16 sie 2009, 20:23
- Posty: 34
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626 GD Coupe `89 2.0 12V
Tak się podepnę, ale chcę wysłać maila do TedGum'u i nie mogę bo mi zwraca. poniżej treść:
Część treści została celowo zamieniona na " [...] "
Czy wie ktoś o co chodzi?
Hi. This is the qmail-send program at home.pl.
I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following addresses.
This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out.
<s.bangrowska@wp.pl>:
Connected to 212.77.101.4 but sender was rejected.
Remote host said: 550 BLAD SPF – zobacz strone / SPF Error: Please see http://spf.pobox.com/why.html?sender=siw-y [...] go2.pl&ip=62.129.253.19&receiver=smtp.wp.pl Jesli jestes uzytkownikiem poczta.wp.pl sprawdz poprawnosc autoryzacji SMTP / If you are a poczta.wp.pl user check SMTP configuration: http://poczta.wp.pl/autoryzacja/
--- Below this line is a copy of the message.
Return-Path: <siw-y [...] go2.pl>
Received: from mailout1.go2.pl (193.17.41.11)
by m019.home.net.pl with SMTP; Mon, 23 Nov 2009 22:31:00 -0000
Received: from mailout1.go2.pl (unknown [10.0.0.105])
by mailout1.go2.pl (Postfix) with ESMTP id 2E9F35F002F
for <info@tedgum.pl>; Mon, 23 Nov 2009 23:31:01 +0100 (CET)
Received: from unknown (unknown [10.0.0.74])
by mailout1.go2.pl (Postfix) with SMTP
for <info@tedgum.pl>; Mon, 23 Nov 2009 23:31:01 +0100 (CET)
Received: from jelonki. [...] .pl [195.234.40.254]
by poczta.o2.pl with ESMTP id XUlzQA;
Mon, 23 Nov 2009 23:31:01 +0100
Message-ID: <9EFD045AB2A64F0AA9B7497D080B9F17@domfa2292e7eac>
From: =?iso-8859-2?Q?Maciej_ [...] ?= <siw-y [...] go2.pl>
To: <info@tedgum.pl>
Subject: =?iso-8859-2?Q?Zapytanie_o_cz=EA=B6ci.?=
Date: Mon, 23 Nov 2009 23:30:54 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/alternative;
boundary="----=_NextPart_000_00B6_01CA6C95.0057A030"
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Mailer: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
Disposition-Notification-To: =?iso-8859-2?Q?Maciej_ [...] ?= <siw-y [...] go2.pl>
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
X-O2-Trust: 2, 66
This is a multi-part message in MIME format.
------=_NextPart_000_00B6_01CA6C95.0057A030
Content-Type: text/plain;
charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Witam!
[...]
--
Pozdrawiam
Maciej [...]
------=_NextPart_000_00B6_01CA6C95.0057A030
Content-Type: text/html;
charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "–//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META content=3D"text/html; charset=3Diso-8859-2" =
http-equiv=3DContent-Type>
<META name=3DGENERATOR content=3D"MSHTML 8.00.6001.18852">
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY bgColor=3D#ffffff>
<DIV><FONT size=3D2><FONT size=3D3>Witam!<BR><BR> [...] </STRONG></FONT></DIV>
<DIV><FONT size=3D2><STRONG></STRONG></FONT> </DIV>
<DIV><FONT size=3D2>--</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=3D2>Pozdrawiam</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=3D2>Maciej [...] </DIV></FONT></DIV></BODY></HTML>
------=_NextPart_000_00B6_01CA6C95.0057A030--
Część treści została celowo zamieniona na " [...] "
Czy wie ktoś o co chodzi?
też mi zwracało na skrzynkę ale mail dochodził i odpowiadali ( a wysłałem 2 maile )
- Od: 16 sie 2009, 20:23
- Posty: 34
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626 GD Coupe `89 2.0 12V
lucek_lukasz napisał(a):też mi zwracało na skrzynkę ale mail dochodził i odpowiadali ( a wysłałem 2 maile )
To ja wysłałem 4 razy z maila z czego jeden z drugiego konta oraz 2 razy z ich formularza na stronie
Ciekawe co se pomyślą
lucek_lukasz napisał(a):Czy oszczędzać licząc na dobrą jakoś wahaczy
Tutaj odpowiem Ci króciutko
Zadzwoń bezpośrednio do Polcaru. Jak kupowałem progi to miałem 150zł taniej niż u człowieka (przedstawiciela?) na allegro. O k 10.00 zamówione – o 15.30 odebrane Dobrze pasujące, niepogiętę i nie porysowane... Co do wahaczy i innych się nie wypowiadam. To musisz sam pomacać
Jak już dojdziesz do wymiany łączników stabilizatora, to dobrze bedzię się zaopatrzyć w drugi lewarek. Chodzi o to, że wyjąć jest łatwo – włożyć trudniej Podnosisz delikatnie drugim lewarkiem piastę do góry i pięknie łączniki wchodzą. Z tego co wyczytałem – nakrętkę w łącznikach (w 626 GD z tyłu) przykręca się tak żeby wystawało 21mm śruby.
Już chyba wszysko wiesz
Pozdrawiam
- Od: 17 cze 2008, 23:48
- Posty: 567
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6