Elektryczne szyby GD,GC – problemy, pytania
Przenoszę do 626 i proszę Moderatora o zaopiekowanie się tematem. Musisz zdjąć boczki drzwi i nasmarować siłowniki (Przemo kiedyś wrzucał fotorelację, poszukaj na łamach działu). Powodzenia
PS. I umyj szyby
PS. I umyj szyby
Kurczę, rozebrałem boczki, przesmarowałem prowadnice, umyłem uszczelki o które szyba się opiera. 2 dni spokoju i dalej piszczy, chyba to rozkręcę wszystko, wyczyszczę naftą czy rozpuszczalnikiem i na nowo poskładam, bo już nie mam do tego siły
- Od: 14 sie 2009, 12:37
- Posty: 4
- Auto: 626 GD Coupe 2.0
przeczyść uszczelki, w nich może się piasek gromadzić
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2351 (22/37)
- Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
czy da się dokupić linkę to nei wiem, ale z całą pewnością, są zakłady, w których naprawiają linki w Łodzi na Wojska Polskiego 190... gdzie u Ciebie nie wiem
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
UWAGA !
1. W przypadku mojej 626 GC silniczki z przodu maja suche łożyskowanie (jakby panewka, smaru nie widac) i chociaż proste z budowy to bardzo trudno je złożyć, zatem NIE rozbierać ich. Z tyłu jest smar w środku i budowa trochę inna, ale to nieważne. Można je zamienić z tymi z przodu, a przy okazji odświeżyć mechanizm podnośnika – np: papier ścierny + smar.
2. Silikon active jet aac-124, który użyłem wcześniej, aby uszczelki drzwi nie przymarzały i nie sklejały się, zastosowany na uszczelki prowadnic szyb
/ tj. – szyba podnoszona (do góry;) ) do końca w drzwiach z ramką dociska uszczelkę w ramce. Chodzi właśnie o tą uszczelkę, a tak ją określiłem ponieważ poniżej linii okien kończy się ramka i zaczynają się prowadnice, w których uszczelka ta (wciąż ta sama) zaczyna i kończy swój bieg. Gdy odświeżyć całość uszczelki bieg będzie szybszy.
/
przyspieszył opuszczanie z około 16 sekund na niecałe 4 sekundy, więc naprawdę WARTO czyścić i smarować.
3. Uszczelki lubią często dostawać silikon, który nie jest tani. Jeżeli auto ma wiele lat, to może być w pierwszej kolejności konieczne wyczyszczenie okopconych od iskrzenia styków przycisków panelu elektrycznych szyb (napięcie dochodziło, ale tylko opuszczało szybę – w GC trzeba zdecydowanie i ostrożnie odsunąć klapkę pod przyciskami, a nie przyciski. Na zdjęciu styki częściowo oczyszczone, może elektrosol lub isol zakonserwuje...)
1. W przypadku mojej 626 GC silniczki z przodu maja suche łożyskowanie (jakby panewka, smaru nie widac) i chociaż proste z budowy to bardzo trudno je złożyć, zatem NIE rozbierać ich. Z tyłu jest smar w środku i budowa trochę inna, ale to nieważne. Można je zamienić z tymi z przodu, a przy okazji odświeżyć mechanizm podnośnika – np: papier ścierny + smar.
2. Silikon active jet aac-124, który użyłem wcześniej, aby uszczelki drzwi nie przymarzały i nie sklejały się, zastosowany na uszczelki prowadnic szyb
/ tj. – szyba podnoszona (do góry;) ) do końca w drzwiach z ramką dociska uszczelkę w ramce. Chodzi właśnie o tą uszczelkę, a tak ją określiłem ponieważ poniżej linii okien kończy się ramka i zaczynają się prowadnice, w których uszczelka ta (wciąż ta sama) zaczyna i kończy swój bieg. Gdy odświeżyć całość uszczelki bieg będzie szybszy.
/
przyspieszył opuszczanie z około 16 sekund na niecałe 4 sekundy, więc naprawdę WARTO czyścić i smarować.
3. Uszczelki lubią często dostawać silikon, który nie jest tani. Jeżeli auto ma wiele lat, to może być w pierwszej kolejności konieczne wyczyszczenie okopconych od iskrzenia styków przycisków panelu elektrycznych szyb (napięcie dochodziło, ale tylko opuszczało szybę – w GC trzeba zdecydowanie i ostrożnie odsunąć klapkę pod przyciskami, a nie przyciski. Na zdjęciu styki częściowo oczyszczone, może elektrosol lub isol zakonserwuje...)
Ostatnio edytowano 13 maja 2012, 19:59 przez userrr86, łącznie edytowano 3 razy
http://chomikuj.pl/E.N.D/manual/Mazda
http://www.imagebam.com/gallery/c3uxth9apd32x1tn0ledh5rsaembeplr/
... gdybym byl bogaty ... to kupuje FSO Polski do '81 :D
http://www.imagebam.com/gallery/c3uxth9apd32x1tn0ledh5rsaembeplr/
... gdybym byl bogaty ... to kupuje FSO Polski do '81 :D
- Od: 17 kwi 2009, 18:00
- Posty: 11
- Skąd: EL ;)
- Auto: Lancer CS Wagon 4G63 2L '07
PN C+ GSI 1.6L '98
626 II GC GLX FE 2.0L hback '86
Witam kolegów. Od pewnego czasu jestem w posiadaniu mazdy 626 GD. Na wyposażeniu m.in. posiadam 4 elektrycznie sterowane szyby i tu właśnie zaczynają się schody. Dwie z nich nie działają, a mianowicie prawa strona. Nigdzie nie mogę znaleźć informacji na ten temat i bardzo was proszę o radę, gdzie zajrzeć, co sprawdzić?
P.S. Szyby nie reagują w ogóle, więc raczej nie będzie to zacięcie na prowadnicy, czy coś w tym stylu.
P.S. Szyby nie reagują w ogóle, więc raczej nie będzie to zacięcie na prowadnicy, czy coś w tym stylu.
- Od: 30 gru 2009, 23:32
- Posty: 28
- Skąd: Legnica
- Auto: Mazda 626 2.0 D GD hatchback `89
Sprawdź czy jak próbujesz opuścić/podnieść te szyby to np. zegarek czy oświetlenie zegarów przygasa. Jak tak to pewnie masz walnięte silniczki, a konkretnie szczotki na silniczkach już się posypały.
- Od: 24 sty 2008, 11:45
- Posty: 201
- Skąd: Bilcza/Kielce
- Auto: Ave t25
Wyciagnij przyciski i sprawdź czy napięcie dochodzi, przy okazji sprawdź silniczki "na krótko".
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
- Od: 24 sty 2008, 11:45
- Posty: 201
- Skąd: Bilcza/Kielce
- Auto: Ave t25
Sądzę, że przekaźnik jest jeden do wszystkich szyb. Kurcze może coś z "masą" nie gra. Sprawdź jeszcze panel w drzwiach kierowcy. Rozbierz całego i popatrz, może tam jest kłopot.
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
- Od: 24 sty 2008, 11:45
- Posty: 201
- Skąd: Bilcza/Kielce
- Auto: Ave t25
Poczekaj aż sie ociepli, mróz często blokuje dojścia masy i różne rzeczy nie działają.
ale najpierw sprawdz bezpieczniki szyb (chyba jest jeden ale nie mam pewności) obok lewej nogi kierowcy.
ale najpierw sprawdz bezpieczniki szyb (chyba jest jeden ale nie mam pewności) obok lewej nogi kierowcy.
- Od: 22 lut 2009, 13:42
- Posty: 1169 (0/5)
- Skąd: Olsztyn / Kraków
- Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r
A więc tak, z przodu jakiś fachowiec rozciął jeden z przewodów idących do silniczka i upchał w drzwi. Po podłączeniu go okazało się, że przełącznik od tych drzwi (nie przy drzwiach kierowcy) jest walnięty i cały czas załącza. Po zalaniu go WD 40, wyczyszczeniu i podłączeniu objawiła mi się pięknie działająca elektrycznie sterowana szyba (w sumie to znikła bo zjechała na dół ). Przód zrobiony, czas przymierzyć się do tyłu. Ciekawe czy tam historia się powtórzy.
- Od: 30 gru 2009, 23:32
- Posty: 28
- Skąd: Legnica
- Auto: Mazda 626 2.0 D GD hatchback `89
Mam do was teraz takie pytanko. Rozebrałem tylne drzwi i okazało się że przełącznik jest odłączony. Podłączyłem go i szyba zadziałała z tym że teraz nie chce się podnieść i w ogóle nie reaguje... Nie wiem co może być tego przyczyną???
P.S. Sterowanie przy drzwiach kierowcy nie reaguje wogóle
P.S. Sterowanie przy drzwiach kierowcy nie reaguje wogóle
- Od: 30 gru 2009, 23:32
- Posty: 28
- Skąd: Legnica
- Auto: Mazda 626 2.0 D GD hatchback `89
Wszystkie szyby podlaczone sa do elektryki przez wlacznik w drzwiach kierowcy. Nie ma zadnego przekaznika sa za to spore prady. Stawiam na wypalone styki w glownym wylaczniku. Kiedys, jeszcze w GC udalo mi sie rozebrac zespol i oczyscic styki. Nie wiem czy w GD da sie to po rozebraniu zlozyc.
- Od: 13 sie 2004, 13:17
- Posty: 398
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6