Strona 1 z 1

Wyjęcie zegarów (przy okazji montażu aluramek) – fotorelacja

PostNapisane: 31 maja 2006, 17:18
przez Huano
Skusiłem się na aluramki do zegarów. Oto krótka fotorelacja z wyciągania zegarów w modelu 626 GD.

Wyjęcie zegarów z autka na szczęście nie należy do czynności skomplikowanych. Opiszę samo wyjmowanie, składanie przebiega w kolejności odwrotnej ;)

1. Rozłączenie linki prędkościomierz w komorze silnika
Poniżej zamieszczam fotkę pokazującą, której linki szukać. Po zlokalizowaniu linki, przesuwany po niej dłonią w dół, do natrafienia na łącznik, należy go po prostu rozkręcić. Odkręcamy górną część, dla ułatwienia na dolnej części jest możliwość przytrzymania kluczem – bodajże 14.

Po rozkręceniu wyciągamy górną część linki z łącznika (nic nie odpadnie/wypadnie – wszystko jest sztywne). Niestety z braku dojścia aparatem załączam tylko fotkę samej linki przy przegrodzie komory silnika z kabiną pasażerską (aby ułatwić jej zlokalizowanie).

linka w komorze silnika.jpg


2. Zdjęcie panela przy zegarach
Również nieskomplikowana czynność – polega na odkręceniu trzech śrubek:

– Podważ zaślepkę przy przełączniku środkowych nawiewów:

panel przedni - srubki.jpg


– Śrubki przy zegarach:

panel przedni - srubki 2.jpg


Po wykręceniu śrubek delikatnie podważamy górną część panela (tam gdzie były 3 śrubki) i nie przesadzając z siłą wyjmujemy cały panel.

Uwaga! Do panela są podłączone kostki (u mnie 3 sztuki – mogą być w innej ilości w zależności od wyposażenia). Fotki przedstawaiają kokpit już po wyjęciu zegarów, ale nie ma to wpływu na odłączanie panela (po prostu zapomniałem zrobić fotki w tym momencie)

Odłączanie wtyczki z lewej strony panela:

odlaczanie panela przedniego.jpg


Odłączanie wtyczek z prawej strony panela:

odlaczanie panela przedniego 2.jpg


3. Wyjęcie zegarów
Do wyjęcia zegarów NIE TRZEBA zdejmować kierownicy, wystarczy obniżyć ją do dolnej pozycji.
Aby wyjąć zegary z kokpitu, należy odkręcić 4 śrubki znajdujące się po bokach zegarów. Następnie wyjmować je w swoją stronę (nie za mocno, delikatnie podważając w miarę potrzeby kokipt), aż do momentu w którym będziemy mogli spokojnie odłączyć podpięte z tyłu zegarów 2 wtyczki i linkę prędkościomierza. Wszystkie 3 elementy wymagają naciśnięcie wystającego z jednej strony wtyczki "guziczka", bez użycia dużej siły. Jeśli nie możesz wyjąć wtyczki, nawet po delikatnym ruszaniu na boku – prawdopodobnie źle wcisnąłeś guziczek.

Fotka przedstwia wtyczki po odłączeniu od zegarów:

podlaczenie zegarow.jpg


Zegary masz już w ręku. Rozłożenia na czynniki pierwsze zegarów nie pokazuję, bo to w zależności od potrzeb odkręcenie odpowiednich śrubek – które są bardzo dobrze widoczne.

Teraz małe podsumowanie moich wyczynów.

Miałem słaby dzień, więc przeciętnie też wyszło mi włożenie aluramek. Po pierwsze nie mogłem zdjąć szyby osłaniającej zegary – nie wiem czy jest to element rozbieralny (wygląda że tak) – ale u mnie jest on przyklejony na stałe :( co bardzo ogranicza ruchy i utrudniało mi włożenie ramek.
Natomiast ja osobiście – niestety dziś mam słaby manualnie dzień i w związku z tym jeszcze raz będę musiał przeprowadzić całą operację – w niektórych miejscach wyciekł klej i nie udało mi sie go do końca usunąć – prawdopodobnie zakupię jeszcze jedną obudowę zegarów i zrobię to jeszcze raz (może tym razem uda mi się wyjąć przeźroczysty plastik co mi znacznie to ułatwi).

Fotki:

Zegary po wyjęciu:

przod zegary.jpg


Tył zegarów, z zaznaczeniem miejsc gdzie podpięte są wtyczki i linka prędkościomierza:

tyl zegarow.jpg


Zegary juz ramkami:

zegary z ramkami.jpg


Ramki kupiłem w Dido tuning – ten sam który sprzedawał ramki Walusiowi (nawet w zestawie który podsyła jest fotka Walusia budzików :) Firma ma bardzo porządne podejście do klienta, przesylka przyszła w trybie na prawdę ekspresowym (kupiłem w niedzielę wieczorem, w we wtorek przed południem miałem je już na biurku). Śmaiło moge polecic firmę: http://dido.win.pl/sklep/

zestaw aluramek.jpg


I to by było na tyle...

EDIT by Huano (04-06-2006):
Po konsultacjach z Dido tuning, jeszcze raz zabrałem się do założenia zegarów. Tym razem efekt na prawde zadowalający. Okazało się że prawdopodobnie w trakcie transportu *(tak przypuszczam) aluramki troszkę zmieniły kształt – stąd problem z ich spasowanie. Jako laik w tym temacie, nie zwróciłem uwagi że mogę ja sam delikatnie podgiąci i dopasować kształtem do miejsc oryginalnych. Jednak wersja zupełnie bezklejowa nie przesła – minimalnie musiałem podkleić (choć raczej asekuracyjnie) po zagięciu rantów aluramek po wewnętrznej stronie – ranty były dość małe i bez kleju jedna ramka nie chciała koniecznie siedzieć na miejscu.
Końcowy efekt jest zadowalający – byłoby super, gdybym poprzednio nie skopał – zostały lekkie ślady po kleju który mi wyciekł – ale to już mój błąd.

PostNapisane: 31 maja 2006, 19:11
przez bajer0
faktycznie kiepskiej jakosci te alumaramki... albo mi sie wydaje, albo te walusia lepiej lezaly....

PostNapisane: 31 maja 2006, 19:14
przez jacobs
a te aluramki nie są przypadkiem zakładane bez klejenia?/ :>

PostNapisane: 31 maja 2006, 19:55
przez Gajnek
jacobs242 napisał(a):a te aluramki nie są przypadkiem zakładane bez klejenia?/ :>


powinny byc ale nie zawsze dobrze pasuja, ja tez musiałem podklejac

PostNapisane: 31 maja 2006, 21:47
przez Waluś
bajer0 napisał(a):albo mi sie wydaje, albo te walusia lepiej lezaly

nie wydaje ci się, tylko moje były zakładane przez producenta osobiście :D a te są niestety do samodzielnego montażu, a wiadomo jak to bywa z dopasowaniem na odległość :|

PostNapisane: 31 maja 2006, 22:19
przez Huano
Tak – w opisie jest że bez klejenia. W instrukcji (rysunkowej) wyraźnie pokazano ze nalezy uzyc kleju. No i tak jak pisze Walus – Didi robił to pewnie setny raz – a ja bylem dziewica :D

PostNapisane: 31 maja 2006, 22:22
przez bajer0
a nie dalo rady ich lekko podgiac, aby w po bokach dotykaly tarczy?

PostNapisane: 31 maja 2006, 22:51
przez jarku29
Ja kupowałem do xeda u tego samego producenta i zapewniam Was że żaden klej nie był potrzebny. Wystarczylo mocno docisnac ramki do tablicy a nastepnie pozaginac z drugiej strony i wszystko super sie trzyma

PostNapisane: 31 maja 2006, 23:01
przez Huano
Tak jest – juz się kontaktowałem z producentam – podpowiedział jak zrobić aby aluramki pasowały i aby obeszło się bez klejenia... Jeśli jednak mi się to nie uda – mam my podesłać ten element a sami wpasują. Na prawdę porządna firma i nie można o nich złego słowa powiedzieć.

PostNapisane: 1 kwi 2007, 10:48
przez Gość
Witam ,

do tej foto relacji przydał by się efekt końcowy tzn. fotki gotowych zegarów z alu ramkami .

PostNapisane: 1 kwi 2007, 12:18
przez pawelc
getraul zegary z ramkami masz taką fotkę ;)

PostNapisane: 1 kwi 2007, 20:00
przez Waluś
ale dopiero wylukałem <lol> na podkłądce opakowania z ramkami są moje zegary hyhy jestem sławny yyy znaczy moje zegary są :D:D
zestaw aluramek.jpg

PostNapisane: 6 maja 2007, 20:04
przez Rekin
A jest może fotorelacja montażu ramek do modelu GE , nie chcem nic na chama wyrywać <killer>

PostNapisane: 29 gru 2009, 10:12
przez zibi626
Odgrzewanie tematu..chcę zapodać do Cronosa aluramki,ale mam el. drewniane – czy ktoś może zrobić fotorelację jak to zrobić w Cronosie ?? :)