Stuki w silniku – co może być ?
1, 2
Witam wszystkich! Jeżdzę swoją madzia od ponad 3 lat i nigdy nie miałem ŻADNYCH problemów z silnikiem,jednak dziś rano po odpaleniu usłyszałem dość mocny klekot-jakby spod pokrywy zaworów Podgrzałem go trochę,przejechałem 2km (moc ok) i klekotanie nieco ucichło,ale nadal było.Dodam,że madzia stałe 3 dni nie odpalana,ale wcześniej silnik pracował cichutko.Czy możliwe,że to zawór?Ale tu są hydraulicznie regulowane luzy,olej jest,więc co stuka??Pomocy
Ostatnio edytowano 19 sie 2006, 17:39 przez japan, łącznie edytowano 4 razy
- Od: 31 mar 2006, 19:28
- Posty: 136
- Skąd: Wrocław
- Auto: 121 1.3 16V '91r.
Jak już przejechałeś 2 kmy i silnik nie padł to raczej nie jest to panewka. Rozgrzej silnik, przegoń go po obrotach i powinne uciszyć się hydrauliczne kasowniki luzu zaworowego. Nie pytam o to czy jest olej w silniku bo to chyba jest oczywiste że powinien tam być.
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
Oczywiście,że jest olej,zresztą tak jak pisałem 3 dni temu jeździłem bez radia i nic nie słyszałem.Po 3 dniach postoju stuka,a pod autem niema żadnych śladó wycieku niczego Jeśli zrobię jak piszesz i ucichnie to o czym to będzie świadczyć??Mi to wygląda na zawór (metaliczny stukot),ale czemu i w jaki sposób soć padło jak auto stało??
- Od: 31 mar 2006, 19:28
- Posty: 136
- Skąd: Wrocław
- Auto: 121 1.3 16V '91r.
japan – proszę o przyjrzenie się w regulaminie przykładowym (poprawnie nazwanym) tematom i poprawienie swojego.
japan napisał(a):wymagający jesteś,ale teraz powinno Ci się spodobać
ni huhu
A gdzie opis modelu i silnika w drugiej linii tematu
Ehhh japan, co ja z wami mam
a kiedy ostatnio olej zmieniales
- Od: 16 lut 2006, 21:56
- Posty: 470
- Skąd: wlodawa
- Auto: 626 coupe 2.2
mazda 3 2.0 TOPSPORT
audi A4 1.6
Transalp 600
Ja miewam również takie głośne klekoty, ale występują tylko zimą i po kilkudniowym postojy, ale cichną zanim wyjade z garażu czyli po kilku sekundach. Jak narazie nikt mi nie wytłumaczyl zkąd pochodzą
tez mialem problem z zaworami podstukiwaly sobie czasami a jak przychodzila pora wymiany oleju to coraz czesciej stukaly jezdzilem na castrolu polsyntetycznym teraz zalalem tez castrol ale mineralny i odrazu ucichly i jak narazie jest ok
- Od: 16 lut 2006, 21:56
- Posty: 470
- Skąd: wlodawa
- Auto: 626 coupe 2.2
mazda 3 2.0 TOPSPORT
audi A4 1.6
Transalp 600
Postaw jeszce raz na kilka dni i dopierosprawdź nie liczył bym na to żesamo sie naprawiło :P
Witam wszystkich uzytkownikow najlepszych na swiecie aut marki MAZDA:]
Mam taki o to problem.
Wczoraj wymienialem uszczelke pod glowica w madzi i wszsytko poszlo sprawnie do momentu odpalenia.Slychac jakies stuki. Poczatkowo na wolnych obrotach ..po rozgrzaniu silnika na wolnych jest cisza, ale jak dodam gazu odzywa sie metaliczne stukanie/terkotanie jakby poluzowanej czesci i to ustaje po 30 sekundach jak juz zejdzie z obrotow. Poza tym silnik pali bardzo ladnie
Rozrzad jest na 100% dobrze ustawiony. Zawory nie byly rozpinane z glowicy oraz te szklanki na ktorych osadzone sa plytki zaworowe zostaly wlozone w te same miejsca co przed rozbiorka. Pompa ustawiona na znaki (nie dotykalem pompy przy demontazu glowicy).
Slyszalem juz 2 opinie.
Jedna to taka ze hydrauliczne popychacze nie dostaly oleju? ale przeciez nie ma tego mechanizmu w tym silniku.
Druga to to ze pompa daje za wczesnie paliwo i wtrysk(i) tak stukaja
Bardzo prosze o wszelkie sugestie i rady bo nie chce nic schrzanic. pozdrawiam
Mam taki o to problem.
Wczoraj wymienialem uszczelke pod glowica w madzi i wszsytko poszlo sprawnie do momentu odpalenia.Slychac jakies stuki. Poczatkowo na wolnych obrotach ..po rozgrzaniu silnika na wolnych jest cisza, ale jak dodam gazu odzywa sie metaliczne stukanie/terkotanie jakby poluzowanej czesci i to ustaje po 30 sekundach jak juz zejdzie z obrotow. Poza tym silnik pali bardzo ladnie
Rozrzad jest na 100% dobrze ustawiony. Zawory nie byly rozpinane z glowicy oraz te szklanki na ktorych osadzone sa plytki zaworowe zostaly wlozone w te same miejsca co przed rozbiorka. Pompa ustawiona na znaki (nie dotykalem pompy przy demontazu glowicy).
Slyszalem juz 2 opinie.
Jedna to taka ze hydrauliczne popychacze nie dostaly oleju? ale przeciez nie ma tego mechanizmu w tym silniku.
Druga to to ze pompa daje za wczesnie paliwo i wtrysk(i) tak stukaja
Bardzo prosze o wszelkie sugestie i rady bo nie chce nic schrzanic. pozdrawiam
- Od: 20 wrz 2007, 11:27
- Posty: 6
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 626 2.0D RF '87
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6