Stuki w silniku – co może być ?

Postprzez japan » 17 sie 2006, 10:56

Witam wszystkich! Jeżdzę swoją madzia od ponad 3 lat i nigdy nie miałem ŻADNYCH problemów z silnikiem,jednak dziś rano po odpaleniu usłyszałem dość mocny klekot-jakby spod pokrywy zaworów :( Podgrzałem go trochę,przejechałem 2km (moc ok) i klekotanie nieco ucichło,ale nadal było.Dodam,że madzia stałe 3 dni nie odpalana,ale wcześniej silnik pracował cichutko.Czy możliwe,że to zawór?Ale tu są hydraulicznie regulowane luzy,olej jest,więc co stuka??Pomocy !!
Ostatnio edytowano 19 sie 2006, 17:39 przez japan, łącznie edytowano 4 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2006, 19:28
Posty: 136
Skąd: Wrocław
Auto: 121 1.3 16V '91r.

Postprzez Loczek » 17 sie 2006, 11:57

Przeczytaj Regulamin i popraw temat, a napewno więcej osób Ci pomoże.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 17:30
Posty: 2112
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Bezawaryjne i Niebite

Postprzez tomekrvf » 17 sie 2006, 12:01

Jak już przejechałeś 2 kmy i silnik nie padł to raczej nie jest to panewka. Rozgrzej silnik, przegoń go po obrotach i powinne uciszyć się hydrauliczne kasowniki luzu zaworowego. Nie pytam o to czy jest olej w silniku bo to chyba jest oczywiste że powinien tam być.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez japan » 17 sie 2006, 16:03

Oczywiście,że jest olej,zresztą tak jak pisałem 3 dni temu jeździłem bez radia i nic nie słyszałem.Po 3 dniach postoju stuka,a pod autem niema żadnych śladó wycieku niczego :| Jeśli zrobię jak piszesz i ucichnie to o czym to będzie świadczyć??Mi to wygląda na zawór (metaliczny stukot),ale czemu i w jaki sposób soć padło jak auto stało??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2006, 19:28
Posty: 136
Skąd: Wrocław
Auto: 121 1.3 16V '91r.

Postprzez Grzyby » 17 sie 2006, 23:09

japan – proszę o przyjrzenie się w regulaminie przykładowym (poprawnie nazwanym) tematom i poprawienie swojego.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez japan » 18 sie 2006, 12:37

Grzyby napisał(a):japan – proszę o przyjrzenie się w regulaminie przykładowym (poprawnie nazwanym) tematom i poprawienie swojego.


wymagający jesteś,ale teraz powinno Ci się spodobać :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2006, 19:28
Posty: 136
Skąd: Wrocław
Auto: 121 1.3 16V '91r.

Postprzez Grzyby » 18 sie 2006, 12:52

japan napisał(a):wymagający jesteś,ale teraz powinno Ci się spodobać

ni huhu :)
A gdzie opis modelu i silnika w drugiej linii tematu ??

Ehhh japan, co ja z wami mam
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez japan » 18 sie 2006, 13:41

oops! faktycznie to przegapiłem :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2006, 19:28
Posty: 136
Skąd: Wrocław
Auto: 121 1.3 16V '91r.

Postprzez Grzyby » 18 sie 2006, 13:42

hehe

dobra – sprzątam
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez japan » 18 sie 2006, 18:29

Grzyby napisał(a):dobra – sprzątam


już dodałem :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2006, 19:28
Posty: 136
Skąd: Wrocław
Auto: 121 1.3 16V '91r.

Postprzez japan » 18 sie 2006, 18:31

Dobra pogadaliśmy sobie troche o pisowni,ale czy ktoś mogłby mi pomóc w sprawie stukającego czegoś w sercu mojej madzi ?? ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2006, 19:28
Posty: 136
Skąd: Wrocław
Auto: 121 1.3 16V '91r.

Postprzez max » 18 sie 2006, 19:20

a kiedy ostatnio olej zmieniales
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2006, 21:56
Posty: 470
Skąd: wlodawa
Auto: 626 coupe 2.2
mazda 3 2.0 TOPSPORT
audi A4 1.6
Transalp 600

Postprzez japan » 18 sie 2006, 19:53

we wrześniu,jakoś w połowie ale nie przjechałem dużo.Miałem wymieniać na dniach,ale stan jest ok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2006, 19:28
Posty: 136
Skąd: Wrocław
Auto: 121 1.3 16V '91r.

Postprzez Waluś » 18 sie 2006, 20:09

Ja miewam również takie głośne klekoty, ale występują tylko zimą i po kilkudniowym postojy, ale cichną zanim wyjade z garażu czyli po kilku sekundach. Jak narazie nikt mi nie wytłumaczyl zkąd pochodzą :|
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez max » 18 sie 2006, 20:09

tez mialem problem z zaworami podstukiwaly sobie czasami a jak przychodzila pora wymiany oleju to coraz czesciej stukaly jezdzilem na castrolu polsyntetycznym teraz zalalem tez castrol ale mineralny i odrazu ucichly i jak narazie jest ok
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2006, 21:56
Posty: 470
Skąd: wlodawa
Auto: 626 coupe 2.2
mazda 3 2.0 TOPSPORT
audi A4 1.6
Transalp 600

Postprzez japan » 19 sie 2006, 12:34

mam nadzieję,że to nc poważnego-wkońcu te motory się nie psują :P zaraz jeszcze raz ją osłucham,może dojdę do czegoś
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2006, 19:28
Posty: 136
Skąd: Wrocław
Auto: 121 1.3 16V '91r.

Postprzez japan » 19 sie 2006, 17:38

<jupi> <jupi> już jest ok! <jupi> <jupi>
dzisiaj zapaliłem autko i chodzi cichutko jak przedtem :) chyba coś nie zatrybiło jak należy ostatnim razem,ale teraz już jest ok!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2006, 19:28
Posty: 136
Skąd: Wrocław
Auto: 121 1.3 16V '91r.

Postprzez Waluś » 19 sie 2006, 19:44

Postaw jeszce raz na kilka dni i dopierosprawdź :P nie liczył bym na to żesamo sie naprawiło :P:P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez japan » 20 sie 2006, 14:29

Samo sie raczej nic nie naprawia,ale myślę,że to był fałszywy alarm.Może coś nie zaskoczyło jak należy.Od wczoraj zrobiłem 80km i chodzi elegancko. Przezież to MAZDA <serce> MX 6 GD
to się nie psuje :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2006, 19:28
Posty: 136
Skąd: Wrocław
Auto: 121 1.3 16V '91r.

Postprzez Psh » 20 wrz 2007, 11:52

Witam wszystkich uzytkownikow najlepszych na swiecie aut marki MAZDA:]

Mam taki o to problem.

Wczoraj wymienialem uszczelke pod glowica w madzi i wszsytko poszlo sprawnie do momentu odpalenia.Slychac jakies stuki. Poczatkowo na wolnych obrotach ..po rozgrzaniu silnika na wolnych jest cisza, ale jak dodam gazu odzywa sie metaliczne stukanie/terkotanie jakby poluzowanej czesci i to ustaje po 30 sekundach jak juz zejdzie z obrotow. Poza tym silnik pali bardzo ladnie

Rozrzad jest na 100% dobrze ustawiony. Zawory nie byly rozpinane z glowicy oraz te szklanki na ktorych osadzone sa plytki zaworowe zostaly wlozone w te same miejsca co przed rozbiorka. Pompa ustawiona na znaki (nie dotykalem pompy przy demontazu glowicy).

Slyszalem juz 2 opinie.
Jedna to taka ze hydrauliczne popychacze nie dostaly oleju? ale przeciez nie ma tego mechanizmu w tym silniku.
Druga to to ze pompa daje za wczesnie paliwo i wtrysk(i) tak stukaja

Bardzo prosze o wszelkie sugestie i rady bo nie chce nic schrzanic. pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 wrz 2007, 11:27
Posty: 6
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 626 2.0D RF '87

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6