Strona 4 z 4

Re: Niska temperatura silnika

PostNapisane: 10 lut 2010, 16:23
przez adam626
termostat może się otwierać i zamykać tylko np przy 70 stopniach
jeżeli pomaga przesłonienie chłodnicy to znaczy że termostat jest już w tej temperaturze otwarty
bo działa obieg chłodnicy
najlepiej to jest mieć termometr laboratoryjny i wsadzić termostat do garnka razem z termometrem
włączyć gaz i zobaczyć przy jakiej temperaturze się otworzy, lepiej nie gotować :D
a termostaty trafiają się naprawdę różnej jakości

Re: Niska temperatura silnika

PostNapisane: 10 lut 2010, 21:37
przez homan
sprawdzałem go w czajniku bezprzewodowym na początku mrozów, cóż sprawdzę go jeszcze raz ;)

Re: Niska temperatura silnika

PostNapisane: 19 lut 2010, 15:14
przez PLaster
mam podobny problem z temperaturą i też przesłoniłem chłodnicę

z tym, ze na razie nie robię z tym nic – będzie wymiana hurtem

Re: Niska temperatura silnika

PostNapisane: 19 lut 2010, 16:47
przez VeryCoolMan
Termostat Wahler + porządne odpowietrzenie = problem z głowy, sprawdzone na własnej skórze :)

Re: Niska temperatura silnika

PostNapisane: 19 lut 2010, 19:46
przez PLaster
Szefu 626 napisał(a):Termostat Wahler + porządne odpowietrzenie = problem z głowy, sprawdzone na własnej skórze :)

mam inny sposób –>swap ;P

Re: Niska temperatura silnika

PostNapisane: 19 lut 2010, 22:32
przez VeryCoolMan
PLaster napisał(a):swap


Obyś tylko nie wpadł z deszczu pod rynnę :P

Re: Niska temperatura silnika

PostNapisane: 20 lut 2010, 08:17
przez PLaster
Szefu 626 napisał(a):
PLaster napisał(a):swap


Obyś tylko nie wpadł z deszczu pod rynnę :P

i tak bywa :P

Jaka powinna być temperatura silnika

PostNapisane: 1 lut 2014, 19:59
przez Damian0307
witam,
mam pytanie odnośnie temperatury pracy silnika
a dokładniej w jakiej pozycji powinna znajdować się wskazówka licznika na desce rozdzielczej, bo wydaje mi się, że u mnie wskazówka pokazuje zbyt mało,
poza tym w mroźne dni ciężko aby dmuchało gorącym powietrzem, cały układ był płukany przed zimą ale to niedużo pomogło,
wczoraj zauważyłem że w korku na mieście gdy wskazówka była idealnie pionowo w samochodzie bardzo szybko zrobiło się ciepło, bo wyjechaniu na trasę wskazówka opadła mniej więcej do pozycji takiej jak na zdjęciu i od razu odczuwalne było że powietrze z kratek już nie jest takie ciepłe.
Wydaje mi się że może termostat otwiera się zbyt szybko i nie pozwala się bardziej nagrzać ???

Samochód to mazda 626 GD 2.0 8 zaworowa 90KM

oto zdjęcie jak to u mnie wygląda, to chyba jest około 75 stopni, i w tej pozycji jest zawsze po nagrzaniu się samochodu
Obrazek

PostNapisane: 1 lut 2014, 20:04
przez oemauto
Jeśli do tego długo się nagrzewa to masz otwarty termostat. Albo nawet go ni ma.

PostNapisane: 1 lut 2014, 21:24
przez Matheus
wskazówka ma być idealnie w połowie.
Termostat na pierwszy ogień do wymiany.

Re: Jaka powinna być temperatura silnika

PostNapisane: 2 lut 2014, 01:13
przez MrShaleck
Czasami i termostat nie wyrobi jak u mnie było -20 na dworze to nie moglem auta dogrzać. Doraźną pomocą jest karton w zderzaku przed chłodnicą :) Da się go fajnie zamocować na "trytki" w srodku zderzaka. A wskazówka powinna być w pionie.

Ja też od razu zapytam o tą wskazówkę – już w drugiej coupetce 2.2i mam tak, że silnik jakby swoją temperaturę normalną ma trochę bardziej przesuniętą w stronę prawą (wg wskazówki na desce). Praktycznie nigdy nie zatrzymuje się w połowie. Czy to normalne?

Re: Jaka powinna być temperatura silnika

PostNapisane: 2 lut 2014, 14:26
przez Damian0307
w tym tygodniu postaram się wymienić ten termostat, i wtedy zobaczę czy ogrzewanie będzie takie jak powinno, i czy wskazówka będzie stała w pionie
chłodnica jest zasłonięta kartonem jak tylko temperatury spadły poniżej zera, ale nie dużo to pomogło

PostNapisane: 2 lut 2014, 21:00
przez Speed
roxygenium napisał(a): silnik jakby swoją temperaturę normalną ma trochę bardziej przesuniętą w stronę prawą


Raczej ten typ tak ma. Swego czasu bawiłem się w wymianę zegarów na inne w GE i w każdych była delikatna różnica raz w lewo raz w prawo.