Wymiana płynu wspomagania

Postprzez Waluś » 25 mar 2006, 23:03

Jak wymienić płyn w układzie wspomagania ??
szukałem szukałem i nic ciekawego nie mogem znaleźć, wiem że było,bo nawet zdaje się Adam626 opisywał, ale nie znalazłem. więc jeszcze raz

Doczytałem się że trzeba odkręcić przewód powrotny do zbiornika i nim zleć. Ale który to, co bym za dużo nie rozkręcił ??
No i jak potem zalać i odpowietrzyć bez stresu ??
Ostatnio edytowano 26 mar 2006, 19:28 przez Waluś, łącznie edytowano 1 raz
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez andrev001 » 26 mar 2006, 09:36

A to jego sie wymienia? Jak kupilem moja 626 to w zbiorniczku bylo grubo ponizej minimum, dolalem, po czasie tylko sprawdzilem czy kolor jest taki jak z opakowania, wszystko gra i dziala ok :).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2005, 06:23
Posty: 294
Skąd: Chicago
Auto: '03 Ford Focus ZX3

Postprzez jjsliwka » 2 kwi 2007, 17:56

Wymienia zuzywa sie tak samo jak olej silnikowy plyn do chlodnic itp. Polowicznym rozwiazaniem jest sciagniecie szczykawka ze zbiorniczka i dolanie nowego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2006, 20:01
Posty: 81
Skąd: Częstochowa
Auto: 323F 1993R 1,84

Postprzez Bladyy78 » 2 kwi 2007, 20:34

Do układu wspomagania wchodzi 0.8 litra oleju wiec zlanie z samego zbiorniczka na niewiele się zda bo tam tego oleju nie ma tak wiele ja odłączyłem przewody od zbiorniczka i na kilka sekund uruchomiłem samochód żeby olej całkiem spłynął z układu później zalałem świeżutki olej.
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2007, 00:33
Posty: 119 (0/1)
Skąd: Bielsko
Auto: M-323F

Postprzez jjsliwka » 2 kwi 2007, 20:43

No i super mozna jeszcze zakręcić kierownicą aby pompa zadziałała ale tylko obrót w lewo i pełny w prawo. Nie mieszaj ATF II z ATF III.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2006, 20:01
Posty: 81
Skąd: Częstochowa
Auto: 323F 1993R 1,84

Postprzez vanwasiel » 8 maja 2007, 18:59

WItam!Panowie a jaki ten plyn trzeba zakupic do wspomagania?? Jakis konkretny typ itp itd??
9933880
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2007, 18:02
Posty: 34
Skąd: Niegibalice
Auto: MAZDA 323 F, 1993, 1.6, 16 V

Postprzez jjsliwka » 8 maja 2007, 19:58

Do BG zalecany jest ATF II i nie kupuj ATF III ma inne własciwości i nie powinno się ich mieszać. Polecam Mobil ATF 220 to właśnie jest ATF II.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2006, 20:01
Posty: 81
Skąd: Częstochowa
Auto: 323F 1993R 1,84

Postprzez vanwasiel » 8 maja 2007, 21:04

jjsliwka dzieki za info! A wiesz moze jak mam ten olej wymienic??co odlaczyc itp itd?? I ogolnie ile tego oleju wlac, litr, dwa?
9933880
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2007, 18:02
Posty: 34
Skąd: Niegibalice
Auto: MAZDA 323 F, 1993, 1.6, 16 V

Postprzez Bimbak » 8 maja 2007, 21:41

wlewasz ile wejdzie. Układ się odpowietrza gdy kręcisz kierownicą od oporu do oporu. Po odpowietrzeniu dolewasz płynu. Czynność powtarzasz do momentu gdy płynu w zbiorniczku przestanie ubywać. Oczywiście to wszystko robisz na wyłączonym silniku.
Po tej akcji odpalasz auto i znowu walisz kilka razy od lewej do prawej i spowrotem. Gasisz auto i sprawdzasz płyn. Jeśli nie ubyło to bajka .. a jak ubyło to dolej i powtórz wszystkie czynności jeszcze raz.

EDIT: tak jest w GE ale myślę że w BG będzie tak samo... ale ręki sobie uciąć nie dam :P
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3093 (23/152)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez vanwasiel » 8 maja 2007, 23:23

Bimbak a jak spuscic ten stary plyn?? Jest jakis "kurek" :] czy cos w tym stylu??
9933880
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2007, 18:02
Posty: 34
Skąd: Niegibalice
Auto: MAZDA 323 F, 1993, 1.6, 16 V

Postprzez Waluś » 9 maja 2007, 00:02

zwykle najniżej położonym przewodem odkręcasz i kręcisz kilka razy kierą co by wyszedł płyn. Na wyłączonym silniku chyba
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez vanwasiel » 9 maja 2007, 00:41

ale najnizej polozonym przewodem wychodzacym z zbiorniczka , czy z pompki??
9933880
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2007, 18:02
Posty: 34
Skąd: Niegibalice
Auto: MAZDA 323 F, 1993, 1.6, 16 V

Postprzez jjsliwka » 9 maja 2007, 07:53

Widzialem jak to kiedys wymieniali mi w leganzie. Mechanik odpiol dwa przewody od polemniczka i sposcil plyn, pozniej skierowal je na dol kazal odpalic silnik i zrobic szybko na odpalonym silniku obrot prawie na max w prawi i w lewo pompa wtedy wypluje reszte oleju przewodami. Po odpaleniu szybkie obroty i zgas silnik reszta jak mowil walus. Tylko nie przesadz z kreceniem na wlaczonym silniku przy odpietych przewodach bo padnie pompa to musi byc szybko. Kup Mobila.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2006, 20:01
Posty: 81
Skąd: Częstochowa
Auto: 323F 1993R 1,84

Postprzez Bimbak » 9 maja 2007, 08:30

dokładnie tak jak pisze jjsliwka :)
Jeśli odepniesz na maglownicy (najniższy punkt) to fajnie ci zleci wszystko z ze zbiorniczka i przewodów ale jak przyjdzie do kręcenia kierownicą narobisz sobie syfu poda autem i upaprzesz maglownice płynem wspomagania. Tak jest łatwiej. A maglownica i tak wszystko wypompuje po pokręceniu kierownicą. No i dobrze sobie zebrać płyn ze zbiorniczka przed odkręceniem przewodów – Tutaj też można syfu narobić.
Aha kręcić bez płynu na odpalonym trochę ryzykownie (szkoda pompy) lepiej /bezpieczniej to zrobić na wyłączonym silniku. Ale jak ci pompy nie szkoda to możesz odpalić silnik na kilka chwil. Pójdzie na pewno dużo szybciej i z mniejszym wysiłkiem.
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3093 (23/152)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez jjsliwka » 9 maja 2007, 08:32

No własnie tak jak pisze Bimbak szkoły są dwie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2006, 20:01
Posty: 81
Skąd: Częstochowa
Auto: 323F 1993R 1,84

Postprzez vanwasiel » 9 maja 2007, 09:25

aha Wjuz wszystko wiem!dzieki
9933880
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2007, 18:02
Posty: 34
Skąd: Niegibalice
Auto: MAZDA 323 F, 1993, 1.6, 16 V

Postprzez Gość » 27 maja 2007, 10:44

witam a ja mam trochę inny kłopot ,po wymianine płynu w układzie wspomagania kierownicą momentami nieda się kręcić .Tak jakby coś trzymało a po chiwli puściło
Gość
 

Postprzez jjsliwka » 27 maja 2007, 12:06

Podobno trzeba dobrze odpowietrzyć. Chciałem się sam do tego zabrać ale podjadę do dobrego mechanika za 20 zł mi wymieni (mój olej).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2006, 20:01
Posty: 81
Skąd: Częstochowa
Auto: 323F 1993R 1,84

Postprzez Radian » 26 paź 2007, 23:33

Witam.
Odświeżę trochę temat. Zauważyłem ostatnio, że poziom płynu wspomagania kierownicy jest w okolicach minimum. Chciałbym go uzupełnić ale niestety nie wiem jaki był zalany wcześniej. Jaki polecaciepłyn, który bezpiecznie się pomiesza z tym który mam teraz?
Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2006, 16:44
Posty: 74 (0/2)
Skąd: podkarpacie
Auto: 323 F BA z 1997 poj. 1.5

Postprzez ARTURO74 » 1 gru 2007, 17:42

Witam
A ja wizialem jak mechanik odlaczyl dojscie do zbiorniczka i przy wlaczonym silniku dolewal olej do naczynka do momentu az dojsciem doszedl nowy olej, i podobno tak sie powinno wymieniac olej wspomagania :)
A ja myślę – rzekł ostro rycerz z Garbowa – że całe zło tego świata bierze się
z myślenia. Zwłaszcza w wykonaniu ludzi całkiem ku temu nie mających
predyspozycji."
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 kwi 2007, 22:51
Posty: 28
Skąd: Biala Podlaska
Auto: MAZDA 626 TD 2001r KOMBI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6