Kopcenie, ubytki oleju silnikowego itp.

Postprzez ram » 6 lis 2008, 15:20

sylwekgas napisał(a):a czy jest sens
Nie ma sensu.
(i czy tak można) wymienić tylko pierścienie olejowe a resztę zostawić w spokoju?????????????
Pewnie, że można, ale bez sensu. Skoro głowica ściągnięta, to wiadomo, że nowa uszczelka i planowanie. Więc przy okazji sprawdzić szczelność zaworów i wymienic uszczelniacze.
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2006, 18:03
Posty: 168
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GW 1,8i 98r. LPG SGI

Postprzez sylwekgas » 7 lis 2008, 20:56

a orientujesz się może jaki może być koszt tej przyjemności??
Początkujący
 
Od: 4 lis 2008, 12:00
Posty: 16
Auto: mazda 626 GE FS

Postprzez ram » 7 lis 2008, 21:39

sylwekgas napisał(a):a orientujesz się może jaki może być koszt tej przyjemności??
Mnie taka "przyjemność" kosztowała 2400 zł. Byłoby taniej, ale zawory okazały sie nieszczelne (zaworówka kosztowała 800 zł).
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2006, 18:03
Posty: 168
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GW 1,8i 98r. LPG SGI

Postprzez BratCukierka » 7 lis 2008, 22:32

Mojego ojca niedawno kupiona 626 też na zimnym kopciła strasznie... ale wiedzieliśmy co kupujemy (z nastawieniem na remoncik), kilka dni temu wymieniliśmy olej na półsyntetyk GM bo chcieliśmy przepłukać tym silnik, a tu z dnia na dzień na zimnym mniej kopci,oleju nie ubywa na razie... poczekamy...zobaczymy...
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez dariusz gontarski » 8 lis 2008, 17:23

pozwolę sobie dołączyć do tematu a mianowici mam problem tego typu że w mojej 626 2.0 fs na zimnym silniku gdy chodzi na wolnych obrotach nie widać dymienia,ale dziś zauważyłem ze gdy sobie silnik tak pracował(mówię o zimnym silniku)a po chwili wcisnęłem pedał gazu tak do 4000 obrotów zakopcił na niebiesko czy to też objaw zużytych pierścieni bo jak do tej pory nie zauważyłem większych ubytków oleju, na 6tys. km. dolałem jakieś 0.3l.A może to normalne bo o ile wiem zimny silnik nie lubi wysokich obrotów.
Początkujący
 
Od: 25 lut 2008, 18:45
Posty: 18

Postprzez Pawlo75 » 8 lis 2008, 23:19

dariusz gontarski napisał(a):... gdy sobie silnik tak pracował(mówię o zimnym silniku)a po chwili wcisnęłem pedał gazu tak do 4000 obrotów...


Ludzie, co wy robicie z tymi zimnymi silnikami <killer>
Było 171500km, jest 282000km(lipiec 2013 ;–) )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2007, 19:44
Posty: 69
Auto: 626 97' 90KM 1,8 GE + LPG

Postprzez Szyna » 15 lis 2008, 20:11

U mnie dzieją się inne cuda :] na zimnym silniku czasami kopci a czasami nie. Ostatnio co zauważyłem to na zimnym silniku jak wcisnąłem tak do 3,5 tys obr. i pościłem pedał gazu to zaczęło szarpać nie wiedziałem co jest ale po jakimś czasie przestało. Następnym razem było wszystko ok. Ale za 3 czy 4 razem znowu to samo :/, podniosłem maskę i zacząłem wyciągać kable zapłonowe i po wyciągnięć pierwszego z prawej nie było różnicy wiec się domysłem ze na ten nie pali, reszta chodziła dobrze a gdy się troszkę rozgrzał wszystko wróciło do normy. Czy to świeca zalewa się olejem który pierścień przepuszcza ?
Na pewno będzie mnie czekać niedługo remont bo już próbowałem rożnych sposobów na to kopcenie i nie pomogło nic :P Czy koszt tej naprawy (wymiana tych pierścieni) to nadal 2200-2500 zł czy możne coś teraz jest taniej :D
Pozdrawiam :)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3349 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez masakrator » 16 lis 2008, 01:59

Hugo napisał(a):Przymierzałem się do Midlanda, a teraz nie mam pojęcia który kupić.


Jezdzilem na Avanzie 10w40 – prawie regularny parowoz mialem i konkretne branie oleju. Traz mam zalany elf evo. sxr 5w30 i roznice widze drastyczna, w zasadzie kopcenia praktycznie nie ma – przez 500km widzialem moze ze 3 razy lekka 2 sek chmurke. Ubytki oleju nieznaczne, musze jeszcze troche pojezdzic zeby sensownie to zmierzyc.
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2008, 10:21
Posty: 33
Skąd: Białystok
Auto: 626 GF 2.0i FS

Postprzez ram » 16 lis 2008, 11:21

masakrator napisał(a):
Hugo napisał(a):Przymierzałem się do Midlanda, a teraz nie mam pojęcia który kupić.
Jezdzilem na Avanzie 10w40 – prawie regularny parowoz mialem i konkretne branie oleju. Traz mam zalany elf evo. sxr 5w30 i roznice widze drastyczna
Są to różnej klasy oleje, pierwszy półsyntetyk, drugi syntetyk.
Ja używałem Modland Avanza 5W-40. Gdy zaczęło się dymienie, w następnej wymianie użyłem Valvoline MaxLife 5W-40. Nic nie pomogło. Po naprawie (pierścienie, głowica) zalali mi Liqui Moly 5W-40. Zastanawiam się właśnie czy pozostać przy nim, czy użyć coś innego, bo za 3000 km wymiana.
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2006, 18:03
Posty: 168
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GW 1,8i 98r. LPG SGI

Postprzez Hugo » 16 lis 2008, 11:44

masakrator napisał(a):Traz mam zalany elf evo. sxr 5w30 i roznice widze drastyczna, w zasadzie kopcenia praktycznie nie ma – przez 500km widzialem moze ze 3 razy lekka 2 sek chmurke. Ubytki oleju nieznaczne, musze jeszcze troche pojezdzic zeby sensownie to zmierzyc
Też zakupiłem tego Elfa i oryginalny filtr mazdy. Czekam na przesyłkę i zmiana.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez domingez » 16 lis 2008, 12:46

Ja jestem już po wymianie na Elf-a 5w30 i powiem szczerze, nie widziałem jeszcze niebieskiej chmurki z rana :) . Wcześniej się to zdarzało na Midlandzie 10w50. Co do ubytków to za wcześnie jeszcze coś stwierdzić ale będę miał to na uwadze.
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2008, 14:48
Posty: 112
Skąd: łódzkie
Auto: 626 2.0 16v FS 1998 kombi

Postprzez masakrator » 16 lis 2008, 17:25

ram napisał(a):Są to różnej klasy oleje, pierwszy półsyntetyk, drugi syntetyk.


Oczywiscie masz racje, zmienialem z polowki na pelny liczac sie z ewentualnymi konsekwencjami. Nie mniej jednak jestem nie pierwsza i zapewne nie ostatnia osoba ktora po zalaniu 5w30 zauwazyla poprawe. Twierdzenia o jakis strasznych rozszczelnieniach i jeszcze wiekszym braniu rzadszego oleju w przypadku mojego FS'a sie nie sprawdzily (jak do tej pory).

Mam tylko nadzieje ze moj FS na 5w30 bedzie dalej tak ladnie sie sprawowal jak ma to miejsce na chwile obecna.
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2008, 10:21
Posty: 33
Skąd: Białystok
Auto: 626 GF 2.0i FS

Postprzez sylwekgas » 21 lis 2008, 18:50

Mam problem z porannym kopceniem w mojej mazdzie. samochód jeździł na półsyntetyku a chłopak od którego kupiłem mazde 100km wcześniej wymienił olej na castrol 15W 40. O ile się dobrze orientuje to jest to olej mineralny. byłem dziś w sklepie zorientować się ile kosztują części bo planowałem mały remont a tu zaskoczenie bo sprzedawca powiedział że nie można lać do tych silników takiego oleju lecz tylko półsyntetyk. I powiedział że to przez to może tak dymić. Polecił olej mobil. Czy miał racje? Prosze wszystkich o wyrażenie swojej opini bo już sam nie wiem co z tym fantem zrobić. A portwel mam za cięki na kapitalny remont dlatego też chciałem jak najdłużej pojeźdić nie dokładając do auta dużych pieniędzy.
Początkujący
 
Od: 4 lis 2008, 12:00
Posty: 16
Auto: mazda 626 GE FS

Postprzez Hugo » 21 lis 2008, 21:36

Wymień olej na pełen syntetyk 5W 30 i powinna przestać dymić.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez BratCukierka » 22 lis 2008, 01:45

Mojego ojca fs dymi nieźle (garaż po odpaleniu jest zadymiony na niebiesko :P ) ,ale auto było kupione za okazyjną cenę z nastawieniem na drobne poprawki lakiernicze i do małego "remontu" silnika co od razu ojcu powiedziałem. Rozrząd już kupiony u Smirnoffa, dziś wysłał kolejną partię części czyli pierścienie OEM RIK, uszczelniacze zaworowe Takoma, i OE uszczelniacze na wałki, poza tym w przyszłym tygodniu przyjdzie przesyłka z uszczelką OE pod głowicę, OE pod pokrywę i uszczelki pod kolektory :)

PS. Przebieg licznikowy 186.000km :P A rok temu gdy kupował go poprzedni właściciel miał przynajmniej 220.000km (tyle na umowie wpisane było) :P A naprawdę auto w środku nie zużyte :) Dopiero po zakupie to zauważyliśmy na umowie, no ale uprzedziłem ojca że auto może mieć ok.100.000km więcej :P
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez Hazu » 22 lis 2008, 19:58

BratCukierka niepotrzebnie naciągasz ojca na koszty skoro wystarczy:
Hugo napisał(a):Wymień olej na pełen syntetyk 5W 30 i powinna przestać dymić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Szyna » 23 lis 2008, 14:40

Hugo napisał(a):Wymień olej na pełen syntetyk 5W 30 i powinna przestać dymić.


Taki olej można dostać w normalnym sklepie motoryzacyjny ? Bo to jakiś inny rodzaj niż większość i jaka jest jego cena ?
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3349 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez domingez » 23 lis 2008, 19:58

Szyna napisał(a):Taki olej można dostać w normalnym sklepie motoryzacyjny ?

http://moto.allegro.pl/item470086589_el ... mocja.html
na przykład.
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2008, 14:48
Posty: 112
Skąd: łódzkie
Auto: 626 2.0 16v FS 1998 kombi

Postprzez Szyna » 23 lis 2008, 20:08

A no tak zapomniałem o allegro :D Dzięki :)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3349 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez BratCukierka » 23 lis 2008, 20:10

Hazu Powiem Ci tylko że dymienie nie jest przez kilka czy kilkanaście sekund tylko znacznie dłużej

Poza tym silnik ma wycieki i tak trzeba go rozebrać.
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6