Kopcenie, ubytki oleju silnikowego itp.

Postprzez Barthek » 22 lis 2009, 16:33

paaawel5 napisał(a):wiesz nie bardzo wierze ze olej innej marki spowoduje ze spalanie oleju spadnie do 1l na 10 000 km

Też nie wierzyłem... Zrób płukankę, poczytaj forum i może Tobie pomoże – mi pomogło :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez paaawel5 » 22 lis 2009, 17:40

a jaki olej wlałes 10w cz inny?? czym płukałes ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 21:04
Posty: 268 (1/0)
Skąd: Dln Śląsk
Auto: Xedos 6 2.0 v6 98r.

Postprzez Barthek » 23 lis 2009, 09:44

Paaawel5 nie obraź się, ale połowa tego tematu jest o olejach a w dziale Eksploatacja przynajmniej kolejne 10 tematów. Potem powstaje temat na 100stron z brakiem konkretnej odpowiedzi, bo takiej nie ma – każdemu pomaga co innego. Mi pomogła płukanka STP i olej Midland Avanza 10w40 – dopiero po 3 zastosowaniu (wymiana co 10tys km) były widoczne efekty. Powodzenia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez DymeK » 23 lis 2009, 11:46

i pamiętaj o dobrym filtrze oleju np boshe
Be Quiet And Drive (far away) Sprzedam uszczelki kolektora
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 21:12
Posty: 896 (0/5)
Skąd: Kaczory
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLZE

Postprzez zwz1 » 4 gru 2009, 18:31

[quote="count_martin3z"]Witam serdecznie,
Pierwszy raz na forum :) Czytam i widzę, że wszyscy to samo mają :) heheh. Aż nie wierzę. Powiem o co mi chodzi.
Szczęśliwy byłem jak kupiłem swoja Mazdę strasznie... 626 GE 2.0 16v 97r. Założyłem sekwencję i uradowany niemiłosiernie, bo na baku (31l) 330km w cyklu mieszanym. Auto ściągnięte z Niemiec, nigdy gazu nie widziało. Chodziło wszystko ok tylko po przejechaniu 700km musiałem dolać 1,2l oleju :/ Czytając tutaj mówicie w większości, że lepiej remont.

Albo inaczej. Jakiej wersji silnika szukać, bo szczerze, to nie wiem, a za dużo ich jest. Wkleje kilka z mojej okolicy i poradzicie, ok?

http://www.allegro.pl/item824383272_sil ... v_99r.html

http://www.allegro.pl/item815214857_maz ... ilnik.html

http://www.allegro.pl/item814913157_maz ... letny.html

http://www.allegro.pl/item807179568_sil ... 8_rok.html

Nie wiem właśnie czy do mojej wersji 97r pasują te z 99? Jeśli ktoś może mi wytłumaczyć będę zobowiązany. Dzięki![/quote[/i]
cze.. ja swoim przybyłem ze Szfajcarji i po pewnym czasie miałem całkiem przyzwoitą zasłonę dymną :D .
ale... zamiast zmieniać tak radykalnie silnik to morze przemyśl czy nie lepiej-taniej zmienić pestki i prowadnice zaworów. W moim przypadku 100% skuteczności a i kasy za wiele nie ubyło. pozdrawim :)
nie zdradza-nie kłamie-łatwo zmienić-trudno porzucić
Początkujący
 
Od: 4 gru 2009, 01:20
Posty: 15
Auto: m626GE 1997 2,0 PB 115km

Postprzez Siw-y » 4 gru 2009, 19:39

Podejdą wszystkie cztery ale pierwszy i czwarty są bez aparatu zapłonowego i trzeba będzie wymienić również kompa i być może jeszcze część instalacji, natomiast te dwa pozostałe to P&P
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez krzemo » 8 gru 2009, 21:30

Witam
Dzisiaj odebrałem madzie z serwisu do wymiany poszły:
pierścienie, panewki (nominał), w głowicy oczywiście planowanie , docieranie zaworów, wymiana uszczelniaczy no i oczywiście uszczelki i simeringi.
Koszt 1900 :(
Ale efekt narazie zadowalający :)
Początkujący
 
Od: 1 mar 2009, 12:53
Posty: 11
Skąd: Legionowo
Auto: Xedos6 CA B6 94

Postprzez mazuch » 23 gru 2009, 09:34

mój xedosik też zaczyna łykać olej – jeżdże nim ostatnio codziennie, zwykle na wysokich obrotach – 3500-5000. Wcześniej tego nie zauważałem, ale teraz mam wrażenie, że dochodzi do 1/l/1000km. Przebieg ok 170000km, mocy na pewno nie traci – tak sądze po pomiarach przyspieszeń. Zastanawia mnie jednak fakt, że w ogóle nie dymi, nawet po dłuższym postoju na zewnątrz. Zawory nie stukają w ogóle, dolewam castrola 10W60 (koszt przy tym zużyciu 2,5pln/100km), samochód bez instalacji lpg. Czy można tak jeździć, czy trzeba zrobić remont?
mazuch
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2005, 21:21
Posty: 35
Skąd: Warszawa
Auto: Xedos 6 KF

Postprzez Rostow » 24 gru 2009, 17:07

Kolego ja tak jeżdzę od 30 tyś leje co popadnie to syntetyk to półsyntetyk jak się trafi minerał też leje,robiłem płukanke,przestałem się tym przejmować tylko dolewam ,jestem też z Wawy jak coś to możemy się kiedyś ustawić i pogadac na tematy oleju,planuje zakup i przeszczep na kl-a,remont odpada moim zdaniem te silniki kf to padaki 80% bierze oliwe.Daj spokój z casrtolem chyba że cie stać ,ja ostatnio lałem midlanda 10w40 16 zł za litr,teraz jeżdze na mobilu mineralnym,czy tak czy tak olej znika ,a różnicy w jezdzie i pracy silnika nie ma.pozdrawiam.
Rostow
 

Postprzez noxes » 24 gru 2009, 22:14

Jaksa napisał(a): (Panowie ! w Mazdach padają pierścienie "olejowe" a nie uszczelniacze zaworowe )
No tak to by sie pokrywało w moim przypadku, ale czy to możliwe aby po zdjęciu głowicy nic nie wskazywało na uszkodzone pierścienie? TZN tłoki ścisło siedza, gładź cylindrów jest jak nowa, a samochód dymi i to strasznie dymi na biało i spala ogromne ilości oleju. Głowica była robiona, a może to nie przez pierścienie?
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Rostow » 26 gru 2009, 11:49

moja padaka nie dymi rano ,jak przeciągne ostro też w lusterku nic nie widzę oleju ubyło mi w trasie przy prędkości 130-170,2 litry na 1000km,auto się zbiera normalnie ,wykręciłem nia 200 i jeszcze by poszła ale warunki nie pozwoliły.
Rostow
 

Postprzez noxes » 26 gru 2009, 17:37

Ja to niewiem ile ona pali oleju na X kilometrow, wiem natomiast, że jak sobie tak pochodzi ok 20 min to spali ok 0.5 l oleju, nie mniej.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez cronos2500 » 27 gru 2009, 11:40

Witam! Czy ktos remontowal silnik 2.5 v6. Bierze 1l oleju/1000km. Jakie pierscienie polecacie i uszczelniacze?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2009, 11:45
Posty: 55
Auto: Mazda 626 Cronos 2.5 V6 KL-DE

Postprzez noxes » 27 gru 2009, 11:53

Uszczelniacze oryginał pierścienie zresztą też wtedy będziesz miał pewność, że masz dobre części i pojeździsz na tym, o ile mechanik czegoś nie popsuje
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Soluks » 27 gru 2009, 14:13

cronos2500 napisał(a):Jakie pierscienie polecacie i uszczelniacze?


Pierścienie RIK uszczelniacze TACOMA
Obrazek
http://www.youtube.com/watch?v=yormhej1TKs
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2007, 21:30
Posty: 402 (0/1)
Skąd: NNM/Bydgoszcz/Gdynia
Auto: Xedos 6 2.0 V6 CA KF

Postprzez mazuch » 29 gru 2009, 10:12

to ja sobie tak myśle, że przy spalaniu 1l/1000km i przy przebiegu rocznym 20000km, to remont się tak opłaca jak montaż solarów na dachu bez dopłat. Bo dobry olej to roczny koszt dolewek 500pln, remont zwróci się po co najmiej 5 latach, doliczając odsetki bankowe po 6 latach. Auto będzie miało przebieg o 120000km większy i znowu zacznie łykać olej powoli...
mazuch
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2005, 21:21
Posty: 35
Skąd: Warszawa
Auto: Xedos 6 KF

Postprzez Jacson » 29 gru 2009, 12:45

Mam problem z moją mazda. Robiłem generalny remont silnika wymiana pierścieni uszczelniaczy uszczeli pod głowicą oraz planowanie głowicy. Pomimo tych zabiegów auto bierze mi olej około 0,5l/1000km. Z wydechu pojawia sie tylko standardowo para wodna.Po remoncie przejechałem juz z 3000 tys km wiec wszystko powinno sie już ułożyć. Auto ma przebieg 130tys i półsyntetyk
Początkujący
 
Od: 2 lis 2009, 21:01
Posty: 6

Postprzez Bartek1986 » 29 gru 2009, 15:00

Albo Ci coś źle zrobili, albo gdzieś masz wyciek, albo tuleje są już do d..
No i tak na poważnie to masz CO NAJMNIEJ 230 kkm przebiegu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez alf28 » 29 gru 2009, 15:50

Bartek1986 napisał(a):No i tak na poważnie to masz CO NAJMNIEJ 230 kkm przebiegu.
przy 230 to remont jest niepotrzebny i branie 0,5/1000km raczej niemożliwy
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez zibi626 » 29 gru 2009, 15:53

alf28 napisał(a):przy 230 to remont jest niepotrzebny i branie 0,5/1000km raczej niemożliwy


A to dlaczego ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6