Kopcenie, ubytki oleju silnikowego itp.

Postprzez alf28 » 29 gru 2009, 16:00

zibi626 napisał(a):
alf28 napisał(a):przy 230 to remont jest niepotrzebny i branie 0,5/1000km raczej niemożliwy


A to dlaczego ??
bo mam przejechane przeszło 200kkm i takie zużycie jest dla mnie niewyobrażalne
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez paaawel5 » 29 gru 2009, 17:10

alf28 napisał(a):bo mam przejechane przeszło 200kkm i takie zużycie jest dla mnie niewyobrażalne

to wyobraź sobie ze wiekszość v6 po przekroczeniu 200 tys trzeba remontować bo piją olej poczytaj trochę forum
jazda kolego jeździe nie równa niektórzy deptają ze 5-6 tys obr nie schodzi ze skali na zimnym silniku a mówią ze jeżdżą powoli i nie katuje silnika

Jacson ja obstawiłbym wyciek myślałem ze mi xedos po remoncie bierze oliwę 1l na 1000km a okazało się ze ciekł w takim miejscu ze do głowy mi nie przyszło wyciek zlikwidowałem i dolewać na chwile obecna nie muszę :P
wiec dobrze pooglądaj
ps na jakich częściach remont robiłeś bo jeśli były to pierścienie z półki "za 40 zł wycinane ze słupka ogrodzeniowego" to wszystko możliwe
a jeśli jesteś pewny włożonych podzespołów (np pierścienie rik) i pewny ze robota została dobrze zrobiona to pozostają tylko wyjechane tuleje cylindrów -mierzone były czy nie są jajowate i nie maja "sznyt" – uszkodzonej gładzi??? (trochę się jajo zrobiło i pierścienie tyle się nie dotrą żeby "załatać" miejsce przedostawania się oleju)
Zrób analizę spalin – koszt ok 20 zł
bo naprawdę ten przebieg jaki masz to trochę szybko się silnik zużywa
no chyba ze nie oszczędzasz go wogule ...
Ostatnio edytowano 29 gru 2009, 17:57 przez paaawel5, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 21:04
Posty: 268 (1/0)
Skąd: Dln Śląsk
Auto: Xedos 6 2.0 v6 98r.

Postprzez paaawel5 » 29 gru 2009, 17:18

remont V6 moim zdaniem ( a jestem po wymianie pierścieni i uszczelniaczy, do tego doszły oczywiście uszczelki, palnowanie głowic i itd wiec z robocizną 2000zł – po znajomości ) jest opłacalny jeśli auto ma się zamiar co najmniej 5 lat urzytkować robiąc przy tym kilkadziesiąt km dziennie
jeśli mało się jeździ to tylko dolewać – szkoda kasy

kiedyś usłyszałem od pewnego handlarza i mechanika ze wyremontować to sobie możesz starego diesla
a w nowych autach kup lepiej 2 dobry silnik taniej wyjdzie bo kilka lat pojeździsz i auto sprzedaż no chyba ze chcesz długo jeździć to mozna remontować .....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 21:04
Posty: 268 (1/0)
Skąd: Dln Śląsk
Auto: Xedos 6 2.0 v6 98r.

Postprzez Mysza » 29 gru 2009, 17:25

Moja ma 270 i nie pije. 5-6 tys obrotów.. jakby nie mozna było tyle kręcić, to by producent coś zaradził :) Lepsze to niż wygniatanie panewek na piątym biegy przy 2 tys obrotów.

A prowadnice w głowicy robiłeś? Może zawory kiwają się na boki, nowe uszczelniacze już są historią i wciąga olej przez głowicę.

Jakie pierścienie? Oryginalne japońskie? Luz na zamkach prawidłowy? Luzu wzdluznego w rowkach tloka nie było?

Przeciez remont silnika nie istnieje. Jakbyś chcial zeby bylo OK, to szlif tulei cylindrów, nowe tłoki i nowe pierścienie nadwymiarowe. Do tego porządna obróbka głowicy. Jeśli by doszedł wał i panewki, to pewnie już z 6 tys by sie uzbierało ;) A pewnie tyle ten remont nie kosztował :)
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2015, 16:38
Posty: 134
Skąd: Płock
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v + LPG

Postprzez Hugo » 29 gru 2009, 17:49

Silnik Mazdy eksploatowany na takim oleju jaki zaleca instrukcja obsługi (5W 30) i z pewnego źródła nie będzie palił ani kropli oleju, ba nie będzie nosił żadnych oznak zużycia po przebiegu 300 000 km i nawet większym. Te silniki wymagają konkretnego oleju.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez alf28 » 29 gru 2009, 17:58

Mazda 626 1.8 1999r
Jacson napisał(a):Auto ma przebieg 130tys

paaawel5 napisał(a):to wyobraź sobie ze wiekszość v6 po przekroczeniu 200 tys trzeba remontować bo piją olej poczytaj trochę forum
jakie V przecie to R

paaawel5 napisał(a):jazda kolego jeździe nie równa niektórzy deptają ze 5-6 tys obr nie schodzi ze skali
tak zpewnością; używają tylko pierwszych dwóch biegów.
mnie takie obroty dziwne nie są
paaawel5 napisał(a):obstawiłbym wyciek
i to nie mały
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez Mysza » 29 gru 2009, 18:23

alf28 napisał(a):tak zpewnością; używają tylko pierwszych dwóch biegów.
mnie takie obroty dziwne nie są

Mi też nie :) 6k rpm to jest jakieś 200 km/h na piątym biegu w KL (licznikowe, na navi ciut mniej). Teraz częściej zawita, bo na wywalonych gumach wahaczy prowadzenie było z deka niespokojne ;)
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2015, 16:38
Posty: 134
Skąd: Płock
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v + LPG

Postprzez BratCukierka » 29 gru 2009, 19:07

paaawel5 co do V6 to głównie problem K8 i KF i nieodpowiedniego użytkowania. KL'ki nie miały w takim stopniu tego problemu – owszem również się zdarzają.
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez Jacson » 29 gru 2009, 19:45

Kupiłem oryginalne częsci do remontu, jednak nie wymieniałem prowadnic. Mierzyłem jednak ciśnienie i wszedzie jest ok tj około 15
Początkujący
 
Od: 2 lis 2009, 21:01
Posty: 6

Postprzez alf28 » 29 gru 2009, 19:45

Mysza napisał(a):Mi też nie 6k rpm to jest jakieś 200 km/h na piątym biegu w KL (licznikowe, na navi ciut mniej).
w FS przy 200 jest napewno poniżej 6k rpm, niestety nie spojrzałem przy 215km/h :D jakie były obroty.
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez Mysza » 29 gru 2009, 20:47

Jacson napisał(a):ok tj około 15

A czy to aby nie za duzo? Nie jest sztucznie uszczelnione olejem?
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2015, 16:38
Posty: 134
Skąd: Płock
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v + LPG

Postprzez zibi626 » 29 gru 2009, 21:03

alf28 napisał(a):bo mam przejechane przeszło 200kkm i takie zużycie jest dla mnie niewyobrażalne


Mój – Trochę ponad 260 tyś i 0,5L na 1000km na Valvoline 15W40. Mechanik "sugeruje",że auto musiało jeździć bez oleju – poprzedni właściciel, a raczej właścicielka...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez alf28 » 29 gru 2009, 22:11

zibi626 napisał(a):a raczej właścicielka
ojjj kobietki to potrafią :)
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez pawelMX6 » 29 gru 2009, 22:14

Doklejam do głównego tematu. Tutaj proszę kontynuujcie debatę, i bez OT proszę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 22:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez sq2jul » 29 gru 2009, 22:22

paaawel5 to w koncu ile Ci teraz bierze od wymiany do wymiany? Z Twojego ostatniego postu moge sugerowac, ze nic... :) Mam nadzieje, ze w koncu mozesz byc zadowolony w 100% ze swojego autka :)
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez Jacson » 29 gru 2009, 23:34

ja nie wiem co sie działo z autem przewd kupnem bo kupiłem auto od niemca. jednak podczas remontu zobaczyłem że przy samej krawędzi były przypalone tłoki i cylindry. Jednak same cylindry gładziutkie a pierścienie tak wysoko nie dochodzą wiec olej nie powienien przeciekać.
Początkujący
 
Od: 2 lis 2009, 21:01
Posty: 6

Postprzez Jacson » 30 gru 2009, 13:57

Przypuszczam że pierścienie są dobrze zrobione gdyż przec wymianą okrutnie kopcił i brał 2x wiecej oleju niż teraz. Panewki też wyglądały dobrze. Jednak stuka mi jeden zawór (jak zimny silnik to dość nieprzyjemny metaliczny odgłos, potem jusz normalnie cicho tylko stuka). Czy faktycznie może być przyczyną to iż nie wymieniłęm prowadnic od uszczelniaczy. Prawdopodobnie poprzedni właściciel mocno przegrzał silnik. Dlatego robiłem pierwszy remont.
Początkujący
 
Od: 2 lis 2009, 21:01
Posty: 6

Postprzez cronos2500 » 30 gru 2009, 15:40

Wielkie dzieki za podpowiedz !!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2009, 11:45
Posty: 55
Auto: Mazda 626 Cronos 2.5 V6 KL-DE

Postprzez Jacson » 30 gru 2009, 16:47

przed chwila sprawdzałem kolor dymu. Przy samym zapłonie przez 2-3 sekundy niebieski a poźniej już tylko biała para wodna nawet podczas przygazówki
Początkujący
 
Od: 2 lis 2009, 21:01
Posty: 6

Postprzez paaawel5 » 31 gru 2009, 01:02

sq2jul napisał(a):paaawel5 to w koncu ile Ci teraz bierze od wymiany do wymiany? Z Twojego ostatniego postu moge sugerowac, ze nic... :) Mam nadzieje, ze w koncu mozesz byc zadowolony w 100% ze swojego autka :)


wiesz kolego napewno jakieś tam śladowe ilości oleju bedzie brał ale nawet niechby było to 1l na 10 tyś km to jest git jak dla mnie :)
okazało się że ciekło z pokrywy wałków rozrządu tej co znajduje sie pod kolektorem dolotowym na tyle mocno ze jak powycierałem spód samochodu to za 2 dni miałem mocno zalany
najlepsze jest to ze wyciekało spod oryginalnej uszczelki mazda kupiłem Victor Reintz (na przedniej pokrywie taka dałem i nic nie ciekło) i po kłopocie pojechałem w trasę ponad 1000 km wlałem pełny stan i po powrocie mam pełny stan hehe
byłem dodatkowo na analizie spalin i wyszło ze niema oleju w spalinach ( nie do końca się znam na tej maszynie ale norma była do 0,50 czegoś tam a ja miałem 0,18)
wiec z olejem mam na razie spokój i jestem zadowolony :) choć dym z tyłu widzę ale już sam nie wiem czy to dym czy para już się przewrażliwiłem może układ wydechowy już olejem nasiąkł w tym czasie co brała
najważniejsze ze na dzień dzisiejszy z silnikiem jest spokój :)
Ostatnio edytowano 2 sty 2010, 17:07 przez paaawel5, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 21:04
Posty: 268 (1/0)
Skąd: Dln Śląsk
Auto: Xedos 6 2.0 v6 98r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6