Strona 1 z 2

Jak odczytać kody błędów w GD.

PostNapisane: 25 wrz 2006, 16:50
przez Wodzu

PostNapisane: 25 wrz 2006, 23:13
przez japan
przestudiowałem i w wolnej chwili zabiorę się za sprawdzenie-może czegoś się dowiem w ten sposób.Wczoraj pojechałem za miasto i przy okazji dokładnie sprawdziłem jak silnik się zachowuje.momentami wydałało mi się,że jest ok,ale tylko przy prędkościach powyżej 100km/h kiedy obroty też były wyższe,przy wyprzedzaniu musiałem kręcić grubo ponad 3 tyś.bo inaczej ciężko było coś wyprzedzić.A może to jednak benzyna jakaś felerna była?Zawsze tankowałem na shellu,a ostatnio coś mnie napadło i nalałem na orlenie.Tak czy siak sprawdzę te kody błedów-chociaż jakości paliwa po tym się nie dowiem,zle może coś innego jeszcze go gryzie.Dziękuje za pomoc i pozdrawiam :)

PostNapisane: 26 wrz 2006, 10:02
przez Huano
Odnosnie samodiagnostyki – złącze "diagnostyczne" w mojej Mazdzie nie wygląda tak jak na zdjęciu – po prostu nie ma takiego. Jest owszem złącze o którym chodza słuchy ze do diagnostyki, ale sa to 2 kostki kilkupinowe... Co teraz?

PostNapisane: 26 wrz 2006, 22:22
przez Przemo
Huano, gdzieś jest opis na forum, ale nie mogę znaleźć. Na lewym błotniku w przegrodzie silnika jest zielona kosta 6 pinowa, z wolnymi 3 pinami (Zdjęcie nr1). W tą kostkę wpinasz diodę plus pod czerwono-czarny kabel, a minus pod zielono-czarny, następnie odszukujesz zieloną kostkę jedno pinową (Zdjęcie nr2) i zwierasz ją do masy. Przekręcasz kluczyk, tylko się nie przestrasz bo jest dziwny odgłos z komory silnika. Jeśli dioda zaczyna migać to znaczy że masz błedy i wtedy liczysz. Jeśli nie miga to nie masz błędów. Następnie odpalasz auto i obserwujesz diodę czy nie doszły jakieś nowe błędy.
17063a5682f3d4c0.jpg
f026690ec838dd4b.jpg

PostNapisane: 26 wrz 2006, 23:00
przez Wodzu
Przemo napisał(a):Huano, gdzieś jest opis na forum, ale nie mogę znaleźć. Na lewym błotniku w przegrodzie silnika jest zielona kosta 6 pinowa, z wolnymi 3 pinami. W tą kostkę wpinasz diodę plus pod czerwony kabel, a minus pod ten co jest pod nim, następnie odszukujesz zieloną kostkę jedno pinową i zwierasz ją do masy. Przekręcasz kluczyk, tylko się nie przestrasz bo jest dziwny odgłos z komory silnika. Jeśli dioda zaczyna migać to znaczy że masz błedy i wtedy liczysz. Jeśli nie miga to nie masz błędów. Następnie odpalasz auto i obserwujesz diodę czy nie doszły jakieś nowe błędy.


Dokładnie jest to wyjasnione w screenach ksiażki która zamiescilem ;)

Zlacze diagnostyczne, kody bledow. Fotorelacja 626 GD

PostNapisane: 27 sie 2008, 19:31
przez jazzzy
Postanowilem ze aby byla jasnosc co gdzie i jak w GD zrobie wszystkim zainteresowanym instrukcje obrazkowa jak odczytywac kody bledow w 626 GD wersja europejska (w amerykanskiej mozna pominac fragment o diodzie bo tam mruga lampka check engine)

Potrzebujemy :

Diode LED 12V (taka ma juz potrzebny rezystor) ze sklepu elektronicznego za max. 1,5zl

Troche drutu
image00001ik4.th.jpg

Lokalizujemy duza zielona wtyczke ktora jest zlaczem diagnostycznym oraz mala zielona potrzebna do odpalenia trybu testowego
image00020nj7.th.jpg
image00021re2.th.jpg

diode wsadzamy dokladnie w ten sposob jak na obrazku do 'gornych' wejsc

teraz przekrecamy kluczyk w stacyjce na ON i sprawdzamy, dioda powinna swiecic ciaglym swiatlem, jak nie swieci to nalezy nia poruszac i dopasowac styki tak zeby swiecila bo jak teraz sie nie swieci to potem nie bedzie mrugac

wylaczamy auto, podlaczamy drucik od zielonej wtyczki do minusowej klemy akumulatora lub masy w aucie

tak to wyglada w calosci

teraz przekrecamy kluczyk w stacyjce na pozycje ON i odczytujemy kody bledow,
u mnie to tak wyglada ze najpierw zapala sie raz dlugo co tak jakby oznacza START
a potem juz leca kody (ale niewykluczone ze mam blad 10 na co jest 50% szans)

lista kodow oraz instrukcje i procedury odczytywania kodow znajduja sie tutaj


jak diode sobie ustawimy w dobrym miejscu to nie trzeba nawet wychodzic z auta zeby odczytac kody
image00019up6.th.jpg

bledy kasujemy poprzez odpiecie minusowej klemy i przytrzymanie pedalu hamulca przez 30 sekund

Moze sie komus przyda, znalazlem taki skan z jakiegos manuala

PostNapisane: 27 sie 2008, 19:46
przez Waluś
jazzzy napisał(a):u mnie to tak wygląda ze najpierw zapala sie raz dlugo co tak jakby oznacza START

wszędzie to tak wygląd – czyli gotowość startu
napisz jeszcze gdzie plus a gdzie minus od diody wtykasz, bo dioda jest jednobiegunowa :) bo zdaje się że plus to chyba ta nóżka z opornikiem, zgadza się ??

PostNapisane: 27 sie 2008, 19:53
przez jazzzy
Waluś napisał(a):
jazzzy napisał(a):u mnie to tak wygląda ze najpierw zapala sie raz dlugo co tak jakby oznacza START

wszędzie to tak wygląd – czyli gotowość startu
napisz jeszcze gdzie plus a gdzie minus od diody wtykasz, bo dioda jest jednobiegunowa :) bo zdaje się że plus to chyba ta nóżka z opornikiem, zgadza się ??


dioda nie ma sciecia na kolnierzu, wsadzilem tak jak widac czyli z rezystorkiem do prawego otworu i zadzialalo ale niewykluczone ze sie myle i ma isc odwrotnie co jednak jest malo mozliwe bo dioda swieci tylko przy wlasciwym polaczeniu

PostNapisane: 27 sie 2008, 21:43
przez Waluś
jazzzy napisał(a):wsadzilem tak jak widac czyli z rezystorkiem do prawego otworu i zadzialalo ale niewykluczone ze sie myle i ma isc odwrotnie

nie ma takiej opcji. Jak wsadziłeś na chybił trafił to trafiłeś :P dioda świeci tylko w jednym położeniu ++; – – :)

pytanie tylko jak zrobić diodę samemu czyli do której nóżki przylutować rezystor ?? kiedys pamiętałem ale jakoś wypadło mi to z bańki

PostNapisane: 27 sie 2008, 22:33
przez adam626
nie ma znaczenia do której nogi dolutujesz rezystor, to połaczenie szeregowe
fabrycznie nowa dioda ma dłuższy plus
a jak się przyjżeć dokładnie to jedna noga ma w diodzie miseczkę a druga drucik idący do tej miseczki ten drucik to plus i zawsze można poznać
a tak na marginesie dioda nie ma plus minus tylko anodę i katodę

PostNapisane: 28 sie 2008, 19:20
przez Waluś
adam626 napisał(a):a tak na marginesie dioda nie ma plus minus tylko anodę i katodę

Adaś czepiasz się :P
Ale reszta jest ok :)

PostNapisane: 28 sie 2008, 20:31
przez PLaster
Waluś napisał(a):Adaś czepiasz się

nie czepiasz tylko wyjaśniasz aż za dokładnie ;)
dobra robota jazzzy

PostNapisane: 28 sie 2008, 20:54
przez jazzzy
dzieki, tak mi jakos zalezalo zeby cos takiego miec a do tej pory trzeba bylo skakac po watkach zeby finalnie sie dowiedziec tych informacji

PostNapisane: 28 sie 2008, 21:25
przez Piotrek_wroc
jazzzy napisał(a):u mnie to tak wyglada ze najpierw zapala sie raz dlugo co tak jakby oznacza START
a potem juz leca kody

nie wiem czemu ale mam wrazenie ze to pokazuje na starcie kod nr 10 :) bo jak u siebie sprawdzam kody – to nie mam "startu" :) tylko od razu bledy "sypie"
to taka moja uwaga :P

PostNapisane: 29 sie 2008, 19:26
przez Waluś
a tak przy okazji lista kodów dla 2,2:
01 Profile Ignition Pick-Up
02 Crankshaft Position Sensor
03 Crankshaft Position Sensor #1
04 Crankshaft Position Sensor #2
05 Knock Signal
08 Vane Airflow Signal
09 Engine Coolant Temperature Sensor
10 Vane Air Temperature Sensor
12 Throttle Position Sensor
14 Barometric Pressure Switch
15 EGO Sensor (Lean)
16 EGR Valve Position Sensor
17 EGO Sensor (Rich)
25 Fuel Pressure Regulator Control Solenoid
26 Canister Purge Solenoid
28 EGR Control Solenoid
29 EGR Vent Solenoid
34 Idle Speed Control Solenoid
42 Turbocharger Boost Control Solenoid

42 raczej wam nie wymiga <lol>

PostNapisane: 17 paź 2008, 00:51
przez klosek6
mam diode wymontowaną z alarmu samochodowego jak podłącze ją pod akumulator to świeci .mam pytanie czy taką diodę moge wykorzystać bez rezystora czy muszę go dokupić.

PostNapisane: 17 paź 2008, 08:51
przez Piotrek_wroc
dioda kosztuje ok 5gr, rezystor tez gdzies tyle:)

jeśli podłączysz samą zwykłą diodę pod 12v to się szybko przepali, dlatego ważny jest rezystor.

PostNapisane: 17 paź 2008, 18:58
przez Waluś
klosek6 napisał(a):jak podłącze ją pod akumulator to świeci

jeśli jeszcze się nie spaliła to się nadaje :P

PostNapisane: 7 maja 2009, 10:08
przez steven
powiedz lepiej co to za błąd jak mi miga nr 36!! i wcale nie mylę się z liczeniu ;p :D

PostNapisane: 7 maja 2009, 10:11
przez jazzzy
a resetowales komputer ?