Akumulator bez problemu kręci rozrusznikiem, po podaniu napięcia z akumulatora na pompę paliwa, pompa chodzi, jednak brak jest sterowania wtryskami, stąd nie ma możliwości zapalenia.
Mam problem, bo piszę z domu, a mazda stoi unieruchomiona daleko, stąd nie mam możliwości sprawdzić napięcia akumulatora podczas rozruchu, bo tylko dużym spadkiem napięcia można by tłumaczyć albo wadliwe działanie modułu albo brak działania przekaźnika – pisałem już, że nie mam schematu, stąd nie mogę namierzyć elementu, który odpowiada za załączanie zasilania pompy paliwa i sterowania wtryskami – przepraszam za niefachowe słownictwo, ale nie jestem z branży i nie potrafię nazywać rzeczy fachowo. Wiem natomiast, że problem leży właśnie po stronie zasilania pompy.
Brak zasilania pompy paliwa – GD
1, 2
MazdaOwner napisał(a):Wiem natomiast, że problem leży właśnie po stronie zasilania pompy.
niekoniecznie ...
Sprawdziłeś bezpieczniki?
Skoro pompa działa po bezpośrednim podaniu zasilania to gdzieś jest przerwa.
Skoro akumulator kręci rozrusznikiem to można też wyeliminować ten element.
P.S. Proszę o poprawne (zgodne z regulaminem działu nazwanie tematu)
Bezpieczniki sprawdzone i sprawne. Chodzi mi zidentyfikowanie elementu odpowiedzialnego za zasilanie pompy paliwa. Nie jestem mechanikiem samochodowym, stąd nie wiem co odpowiada za podanie zasilania pompy paliwa. Logicznym jest, że po przekręceniu kluczyka w stacyjce pompka powinna dostać zasilanie, co spowoduje pompowanie paliwa do pompy wtryskowej czy coś w tym stylu. Skoro jednak nie ma napięcia na pompie paliwa, podałem go dodatkowym przewodem, pompa ruszyła ale to nie rozwiązało sprawy. Wnioskuję więc, że brakuje jakiegoś napięcia zasilającego i sterującego pompą wtryskową. Napięcie to powinno być podawane z akumulatora poprzez bezpiecznik i przekaźnik mechaniczny lub jakiś układ sterujący. I tu jest moje pytanie: gdzie jest taki przekaźnik, a jeżeli to nie jest przekaźnik, to czy to jest układ sterujący wtryskami lub jakiś inny element. Pisałem już, że nie mam schematu, stąd nie mogę się nawet zorientować czego szukać.
Moduł sterujący (nie wiem czy tak to się nazywa) mam opisany jako KL05D, z drugiej strony napis FEGA, to w tym module są opisane wyżej tranzystory.
Moduł sterujący (nie wiem czy tak to się nazywa) mam opisany jako KL05D, z drugiej strony napis FEGA, to w tym module są opisane wyżej tranzystory.
Prunt wlata do przekaznika przez bezpiecznik oznaczony jako engine (15A). Przekaznik znajduje sie po lewej stronie pedalu sprzegla (w skrzynce po lewej na dolel; moze miec napisane circuit open relay).
Kontrole zacznij od lewego nadkola, gdzie masz zolta dwupinowa wtyczke testowa. Zewrzyj ze soba oba przewody we wtyczce drucikiem, wlacz zaplon. Pompa powinna zaczac sie krecic o ile sprawne sa polaczenia, bezpiecznik i przekaznik. Przekaznik wg. schematu jest dwucewkowy. Jedna cewka zalacza styki po wlaczeniu zaplonu, druga steruje engine control unit (oraz wzmiankowana zolta wtyczka testowa).
Stawiam na przekaznik i wypalone styki.
Opis dotyczy modelu z silnikiem 2,2, ale wiekszosc podstawowych polaczen jest taka sama we wszystkich benzyniakach i mam nadzieje, ze u Ciebie tez.
powodzenia
Kontrole zacznij od lewego nadkola, gdzie masz zolta dwupinowa wtyczke testowa. Zewrzyj ze soba oba przewody we wtyczce drucikiem, wlacz zaplon. Pompa powinna zaczac sie krecic o ile sprawne sa polaczenia, bezpiecznik i przekaznik. Przekaznik wg. schematu jest dwucewkowy. Jedna cewka zalacza styki po wlaczeniu zaplonu, druga steruje engine control unit (oraz wzmiankowana zolta wtyczka testowa).
Stawiam na przekaznik i wypalone styki.
Opis dotyczy modelu z silnikiem 2,2, ale wiekszosc podstawowych polaczen jest taka sama we wszystkich benzyniakach i mam nadzieje, ze u Ciebie tez.
powodzenia
- Od: 13 sie 2004, 13:17
- Posty: 398
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02
Potwierdzam to z żółtą wtyczką, jest taka w tym silniku. Wyłącznik pompy paliwa znajduje się w przepływomierzu omija się go własnie poprzez warcie na tej żóltej kostce. Bez jej zwarcia NIE MA NAPIECIA NA POMPIE PALIWA PO PRZEKRĘCENIU KLUCZYKA. Przypadkiem nie masz gazu i nie strzelił on? kiedyś miałem podobny problem po strzale przepływka się zablokowała i odcinała całkowice pompe paliwa. Niestety po wymianie przpływomierza nadal nie chciała odpalić, odpaliła dopiero podczas holowania na warsztat, w ostatniej chwili uchroniłem ją od mechanika to było kilka miesięcy temu od tego czasu pali bez zarzutu
- Od: 22 gru 2007, 00:55
- Posty: 123
- Skąd: Opole
- Auto: MX-3 1.6 16V 96r. + LPG
es napisał(a):Prunt wlata do przekaznika przez bezpiecznik oznaczony jako engine (15A).
Problem w tym, że nie wlatał do przekaźnika, bo nie wylatał z bezpiecznika, pewnie za gęsty
Mazdula naprawiona. Usterka polegała na tym, że gniazdo bezpiecznika 15A, o którym mowa, nie kontaktowało. Rozebrałem całą skrzynkę bezpiecznikową na detale. Aby dotrzeć do zacisków bezpieczników, musiałem zdemontować "przekładaniec" złożony z warstw plastikowych przekładek odpowiednio nawierconych i sprofilowanych, w których umieszczone są metalowe kształtki powyginane w różnych kierunkach. Zagięte końce tych kształtek stanowią kontakty konektorowe. Na niektórych końcach kształtek osadzone są elementy stanowiące gniazda bezpiecznika. W moim przypadku jeden z takich zacisków się wyłamał, co spowodowało, że bezpiecznik nie był właściwie dociskany przez element sprężynujący gniazda bezpiecznika.
Dziękuję wszystkim pomocnym.
-----------------------------------------------------------
Zamieszczam fotkę:
Wszystko pieknie fajnie tylko ze u mnie nie ma tego kabla ;S
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
- Od: 18 lis 2007, 21:06
- Posty: 12
- Skąd: Płock
- Auto: Mazda 626
Ja kiedyś miałem podobny problem, pompa chodziła przy podaniu napięcia bezpośrednio z akumulatora, sprawdziłem wszystko co się dało czyli bezpieczniki itp . Ostatecznie doszedłem do tego że nie była podawana masa, pociągnąłem masę z jakiegoś innego miejsca i zaczęło wszystko działać
- Od: 19 lip 2006, 20:14
- Posty: 31
- Skąd: Polkowice
- Auto: Mazda 626 GD 2.2i 12V
Wszystkiego mozna sie spodziewac, ale nie tego. Wielkie brawa za dociekliwosc.
a jednak
Miałęm podobnie z bezpiecznikiem od kierunkowskazów. Połączony jest on ze sterowaniem wspomagania. Czyli brak kierunków skutkował brakiem wspomagania. Dużo wody upłyneło zanim się w tym połapałem
ale u mnie za radą kolegów którzy mieli tak w fordach wystarczyło nalutować troszkę stopki bezpiecznika i problem został rozwiązany
Jacoser twój silnik to już zupełnie inna technologia. Tam nie ma takiej wtyczki. Wszystko jest w twoim gnieździe diagnostycznym OBD2 Bez schematu nie ruszysz tematu
a ja właśnie wczoraj doświadczyłem niemiłej rzeczy, o 9:00 dojechałem do Warszawy do pracy, zgasiłem silnik. A o 18:30 już nie odpalił zbulwersowany sprawdziłem tylko, że benzyna nie dochodzi za filtr paliwa... Dziś rano, rozebrałeem pompę i okazało się, że z nią wszystko ok, natomiast nie dochodzi prąd, bezpieczniki sprawne, no to albo przekaźnik, albo kable przy przekaźniku Okazało się przekaźnik pompy paliwa (ten dwucewkowy) trzeba było go zreanimować (urwany był jeden przewód od cewki) i kolega na serwsie (tutaj podziękowania dla Tomka) spsikał to wszystko jeszcze preparatem, popodginał, poczarował i działa!!
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
Waluś napisał(a):Wszystkiego mozna sie spodziewac, ale nie tego. Wielkie brawa za dociekliwosc.
a jednak
Miałęm podobnie z bezpiecznikiem od kierunkowskazów. Połączony jest on ze sterowaniem wspomagania. Czyli brak kierunków skutkował brakiem wspomagania. Dużo wody upłyneło zanim się w tym połapałem
ale u mnie za radą kolegów którzy mieli tak w fordach wystarczyło nalutować troszkę stopki bezpiecznika i problem został rozwiązany
Szkoda ze dopiero to znalazlem dlugoo sam z tym walczylem az w koncu znalazlem przyczyne identyczna z ta od Ciebie ;]
A wiec jeśli nie działają wam kierunkowskazy, wspomaganie, i ABS tutaj macie gotowe rozwiązanie.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6