Auto samo przyspiesza przy odjęciu gazu – wadliwa uszczelka

Postprzez steven » 23 lut 2009, 16:14

Witam. Walczę i walczę i doszedłem do momentu, że do 4000rpm funcjonuje w miarę poprawenie, ale nie chce się wkręcić wyżej, tzn. dojdzie do 6000 ale z bardzo dużym oporem, dużo łatwiej jest mu natomiast jak odpuszczę trochę pedał gazu, to wtedy ładnie podskakuje na obrotach, ewentualnie jak pedału nie wciskam do końca...
Ostatnio edytowano 25 lut 2009, 19:19 przez steven, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez plm » 24 lut 2009, 12:44

wyczyść przepływkę
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2008, 16:16
Posty: 32
Auto: Mazda 6 GG 1.8 120 KM 2003 r.

Postprzez adam626 » 24 lut 2009, 15:51

sprawdź na analizatorze spalin albo testerem lambda co się dzieje
może brakować zarówno powietrza jak i paliwa
choć stawiam na to drugie po objawach z pedałem gazu
za mała wydajność pompki lub zapchany filtr może dać taki efekt
brak powietrza lub niedrożność wydechu ograniczały by moc mniej skokowo
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Pawlo75 » 24 lut 2009, 19:08

Może to nie to, ale miałem po dobne objawy. Do 3,5 tys ok a dalej dławił się i nie chciał wkręcać na wyższe obroty. Okazało się, że ostatni tłumik był przegnity w środku, wszystko się oberwało i dławiło przepływ :| Kiedyś pociągnąłem do czerwonego pola obrotomierza na prostej i... ...tłumik eksplodował :] Teraz jest OK, walczę tylko z falującymi wolnymi ;)
Było 171500km, jest 282000km(lipiec 2013 ;–) )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2007, 19:44
Posty: 69
Auto: 626 97' 90KM 1,8 GE + LPG

Postprzez steven » 24 lut 2009, 19:38

lambde mam stosunkowo nową, ale dla pewności dzisiaj zbadałem, pracuje jak należy... kolektor wydechowy czysty, w miejscu katalizatora jest strumienica, wszystko funkcjinowało kiedyś jak należy... więc myślę, że poprawnie założona... tłumiki szczelne... sam już nie wiem ;/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez adam626 » 26 lut 2009, 10:52

nie miałem na myśli sprawdzenia działania sondy tylko pomiar jej wskazań
sonda na 1V przy prawidłowym składzie mieszanki paliwa powinna podawać napięcie około 0.5V, niższe napięcie wskazuje na za uboga mieszankę a większe na zbyt bogatą
dokonując tego pomiaru w zakresie obrotów przy jakim występuje problem możesz się zorientować czy brakuje powietrza czy paliwa
czyli wskazania będą sugerowały zbyt ubogą lub zbyt bogatą mieszankę paliwa

sonda musi być dobrze rozgrzana aby prawidłowo działać
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez modzik » 26 lut 2009, 11:15

Coby nie zakładać nowego wątku, to wproszę się na chwilę do tego ;)
Jak u was wygląda dopływ powietrza do filtra?
U mnie z okolic błotnika wychodzi plastikowa rura, ale nie jest ona połączona z rurą która odchodzi od puszki filtra, tylko jest między nimi ok. 3cm przerwy. I nie wiem, czy to tak ma być, czy musi to być połączone?

I jeszcze przy okazji – ja u was stoi wskaźnik płynu przy temp. roboczej silnika? U mnie na 2/3 skali i się zastanawiam, czy nie za wysoko...
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2007, 13:36
Posty: 73
Auto: 626 Coupe GD GT '91r. 2,0 16V

Postprzez steven » 26 lut 2009, 14:17

1) powinna być nałożona guma łącząca ową rurkę z obudową filtra ;)
2) wskaźnik miałem pionowo, dopuki nie rokręciłem licznika, żeby założyć w nim czujnik Halla, chciałem mieć wyswietlaną prędkość w radiu ;) i wtedy popsułem masę, jak się okazało od czujnika temepratury, od razu leciał na maxa (120st.) potem przylutowałem masę, ale jest już inna i właśnie zatrzymuje się w okolicy 2/3 wskaźnika, jeżeli od chłodnicy dolna rura dopiero grzeje się przy 2/3 skali tzn. ze wtedy otwiera ci sie termostat i za kawałeczek powinien zacząć wiać wiatrak, jeżeli tak się dzieje to bym si nie przejmował ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez modzik » 26 lut 2009, 14:52

OK, serdeczne dzięki za info :)
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2007, 13:36
Posty: 73
Auto: 626 Coupe GD GT '91r. 2,0 16V

Postprzez steven » 27 lut 2009, 14:32

no i winna okazała się wydmuchana uszczelka między dolną przepustnicą, a metalem łączącym ową przepustnicę z silniczkiem krokowym, na razie dorobiłem z tektury skręciłem i jest ok, zobaczymy tylko czy wytrzyma ;)

jutro jeszcze tylko ustawię jeszcze raz zapłon i pojadę z podpiętą sondą pod laptopa, żeby sprawdzić czy wszystko ok ;)

Jeżeli wyjdzie na to że wszystko, to będzie można stwierdzić, że swap silnika 8v na 16v został wykonany pomyślnie ;P

szkoda tylko, że dół silnika to chyba jest Kia, ale już trudno ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6