Wymiana uszczelki pod głowicą MX6 GD (LPG) – kto poradzi

Postprzez guinness77 » 2 sty 2005, 23:56

Szanowni specjaliści :)
Jestem przed wymianą uszczelki pod głowicą i chciałbym zebrać jak najwięcej informacji, na co mam uważać, i czego nie robić, a co zrobić po kolei, żeby auto po złożeniu działało. Za wszelką pomoc <jupi> stokrotne dzięki
Auto ma jakieś 150kkm, chociaż głowy nie dam, bo poprzedni właściciel nie chciał podać konkretów. Od jakiś 12kkm jest wstawiony gaz, słyszałem że to ma znaczenie jeśli chodzi o głowicę. Czy wymieniać pasek rozrządu, inwestować w oryginalne uszczelki?
Proszę o wszelką pomoc
polskie drogi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2004, 20:59
Posty: 34
Skąd: Szczecin
Auto: ------------------------------

Postprzez P0L4K » 2 sty 2005, 23:58

guinness77 napisał(a):inwestować w oryginalne uszczelki?

tak
Główno-dowodzący LOŻY VIP'ów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2004, 12:23
Posty: 1124
Skąd: Warszawa
Auto: Passat B7

Postprzez adam626 » 3 sty 2005, 09:57

mały przebieg jak na problemy z tym motorem,
stawiam na przegrzanie silnika
wymieniaj wszystkie uszczelniacze
jak nie lubisz dłubać to tylko oryginały
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Waluś » 3 sty 2005, 10:35

Tak tak udzielajcie koledze porad, może tfu tfu mi sie kiedyś przydadzą :)
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez adam626 » 3 sty 2005, 10:51

o widzę z opisu że już się udało
teraz nawet nie musze startować z Tobą na 400m żeby wiedzieć jaki wynik
Gratuluję
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez guinness77 » 8 sty 2005, 01:08

Jaka jest różnica między GD FE a GD F2? <jelen> Bo pod tematem pojawiło się coś takiego... <glupek2>
i jeszcze jedno: jak patrzyłem w tabele silników, to występują dwie wersje (2,2 12V) tylko jedna ma 115 kucy, a druga coś koło 135... jak rozpoznać, co jest co?
polskie drogi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2004, 20:59
Posty: 34
Skąd: Szczecin
Auto: ------------------------------

Postprzez Riki » 8 sty 2005, 15:13

Witam :) Ta druga wersja jest z turbosprężarką i ma 145KM.
Dane techniczne:
Mazda MX-6 2.2i Turbo
Pojemność skokowa: 2184 ccm
Moc maksymalna: 145 KM prz 4000 obr./min
Liczba cylindrów: 4
Liczba zaworów: 12
Maksymalny moment obrotowy: 190 Nm przy 3500 obr./min.
Wymiary: 454x169x141 cm
Poj. bagażnika: 467 l
Poj. zbiornika paliwa: 60 l
Pozdrawiam :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez guinness77 » 12 sty 2005, 21:49

Riki, dzięki wielkie za odpowiedź... wygląda na to, że mam jakieś części do F2 łącznie z blokiem silnika :D ale turbosprężarki nie widzę :| może ktoś po numerze budy powie mi coś więcej? oto numerek VIN: JMZGD165201210770 a silnik to: <-2653178 (gdzie strzałka jak powiedział fachowiec zastępuje literkę "F")
polskie drogi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2004, 20:59
Posty: 34
Skąd: Szczecin
Auto: ------------------------------

Postprzez Achemenid » 13 sty 2005, 00:47

guinness77 napisał(a):Jaka jest różnica między GD FE a GD F2?

FE bylo 6 wersji silnikowych wszystkie 2,0L
F2 bylo 2 wersje 2,2L

guinness77 napisał(a):JMZGD165201210770


JMZ – znacznik Mazdy
GD -model roku 89
1 – przedni napend
6 – coupe 5 d
5 -2,0 l benzinmotor DOHC
2 -5 biegowa skrzynia biegow
01 – brak danych
210770 – serien numer.


to w takim razie masz silnik 2,0 L FE DOHC z roku 87/91
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2004, 15:39
Posty: 354
Skąd: Wieden/Zamosc
Auto: Mazda 626GW FS 2.0L 98.

Postprzez guinness77 » 13 sty 2005, 00:58

Oki doki... prawie wszystko się zgadza. Tylko że "5 d" oznacza budę czterodrzwiową + klapa, a ja mam 3-drzwiówkę... no i poprzedni właściciel zmieniał silnik z 2.0 na obecny 2,2. Tylko jest bez turbosprężarki... czy można to jakoś dokupić i dostawić? Proszę o poradę....
polskie drogi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2004, 20:59
Posty: 34
Skąd: Szczecin
Auto: ------------------------------

Postprzez Achemenid » 13 sty 2005, 01:39

polsce malo jest tych silnikow F2 ,a z turbo to ma Walus.
wiecej informacji o tym silniku jest w usa Mazda
tj, ford probe 1gen. GL,GT
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2004, 15:39
Posty: 354
Skąd: Wieden/Zamosc
Auto: Mazda 626GW FS 2.0L 98.

Postprzez Waluś » 13 sty 2005, 15:23

guinness77 napisał(a): czy można to jakoś dokupić i dostawić? Proszę o poradę....

Dokupić wszystko można.
Ale do zwykłego silnika nie wsadzisz Turbo. Zwykły F2 ma inny stopień sprężanie. Wstawienie tam turbiny może skończyć sie rozerwaniem tłoków bądź bloku.
Lepiej poszukaj kompletnego silnika z turbo napewno będzie taniej :)
Albo jeszcze lepiej zamiast f2 wstaw sobioe F3 – 2,0 16 V DOHC – 140 koni :D
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez guinness77 » 8 mar 2005, 21:53

Dobra, jestem już po wymianie uszczelki, paska rozrządu oraz jednego uszczelniacza... plus oczywiście wymiana filtru oleju z całym olejem oczywiscie... <lol>
Temat można zamknąć, jak to się robi?
polskie drogi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2004, 20:59
Posty: 34
Skąd: Szczecin
Auto: ------------------------------

Postprzez Jaksa » 8 mar 2005, 22:46

guinness77 napisał(a):Temat można zamknąć, jak to się robi?
Zamykamy. :P
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Waluś » 9 mar 2005, 02:40

To ja poprosze szczegółowy raport z wymiany uszczelki i uszczelniaczy od odkręcenia pierwszej śróbki do zakręcenia ostatniej <lol>
Jarku i dopiero wtedy zamykamy <lol>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez max » 20 maja 2007, 20:13

Waluś napisał(a):To ja poprosze szczegółowy raport z wymiany uszczelki i uszczelniaczy od odkręcenia pierwszej śróbki do zakręcenia ostatniej


Troszke odkopie temat ;) Glownie chodzi mi o kolejnosc dokrecania srob glowicy i moment :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2006, 21:56
Posty: 470
Skąd: wlodawa
Auto: 626 coupe 2.2
mazda 3 2.0 TOPSPORT
audi A4 1.6
Transalp 600

Postprzez Huano » 20 maja 2007, 22:26

a który silnik?
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 10:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez max » 20 maja 2007, 23:07

2.2 12v ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2006, 21:56
Posty: 470
Skąd: wlodawa
Auto: 626 coupe 2.2
mazda 3 2.0 TOPSPORT
audi A4 1.6
Transalp 600

Postprzez Huano » 21 maja 2007, 06:26

wieczorkiem bede w domku (tak kolo 21-22), wezme do reki manula i cosik tam wyskrobie. Ogolnie z tego co pamietam zasada jest od środka -sruby dól-gora, potem prawa strona, potem lerwa strona (jeden pion) potem powrot na prawa i na lewa. Jako ze skaner wciaz u Madzi (no sie uparla i nie chce mi oddac) – nie obiecuje skanu strony, moze choc fotka wyjdzie...)
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 10:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez Przemo » 21 maja 2007, 22:23

Huano napisał(a):Jako ze skaner wciaz u Madzi (no sie uparla i nie chce mi oddac) – nie obiecuje skanu

A to skubana, może trzeba Ją do tego zachęcić??
Pozdrawiam Przemo
Generacja Doskonała
Obrazek
Mazda 626 GD 2.0 16V FE3 GT 4WS '87 120kkm & BMW 525d '00 160kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2004, 22:14
Posty: 223
Skąd: okolice Kraka
Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6