Strona 1 z 2

Jak przestawić Mazde w tryb Serwisowy ?

PostNapisane: 29 sty 2005, 00:20
przez ESiEG
DZIEN DOBRY

Piszę bo mam problem z obrotani w mijej Madzi 626 2.0i 91' GD.
Jak przełączyć kompa w stan serwisowy ???

Wielkie Dzięki

PostNapisane: 29 sty 2005, 01:26
przez Paweł
DZIEN DOBRY

Aby przelaczyc kompa w stan serwisowy, odszukujemy na gorze tej strony przycisk z napisem "szukaj", po czym klikamy w niego lewym klawiszem myszki. Po zaladowaniu sie kolejnej strony, w polu wyszukiwarki wpisujemy slowa: "tryb serwisowy obroty", zaznaczajac w kolejnym kroku opcje wyszukiwania wszystkich wpisanych wyrazow. W nastepnej kolejnosci klikamy w przycisk "Szukaj" – umieszczony na dole formularza. Z otrzymanej listy wynikow wybieramy najlepiej pasujacy do naszego zapytania lub pierwszy z brzegu. Jesli cala procedura zostala przeprowadzona poprawnie, powinna otworzyc sie strona o jednym z ponizszych adresow:

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... owy+obroty
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... owy+obroty
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... owy+obroty

Stawiam flaszke, ze jest tam dalsza instrukcja, ktorej po raz setny nie chce mi sie wypisywac.

Nie ma za co

PostNapisane: 31 sty 2005, 10:51
przez tomekrvf
Zwierasz styki GND i TEN w złączu diagnostycznym I tyle...

PostNapisane: 31 sty 2005, 19:47
przez ESiEG
Dzie dobry

Przepraszam ze marudze ale jetem laikiem wtych sprawach <glupek2> .
Prosze opiszcie dokladnie jak wyglada ta kostka i gdzie dokladnie ona jest.
Szukalem,szukalem i slepy chyba jestem.

Wielkie SORRKI

Pozdro :)

PostNapisane: 31 sty 2005, 20:17
przez Paweł

PostNapisane: 31 sty 2005, 20:39
przez newbie
tco_tm napisał(a):http://mazdaspeed.pl/obsluga/kody.php


elo mad dog.... :>

pod tym linkiem nie ma opisu do gniazda, które jest w jego aucie...

PostNapisane: 31 sty 2005, 21:15
przez Paweł
Hm. No to jednoczesnie niedobrze i dobrze, bo zaraz poszerzymy wiedze. :)

Moze jest cos takiego (tu akurat EGI dla wersji A-Spec, czyli Ameryka Pln):

Obrazek
Jesli dobrze rozumiem, jest to jednopinowe lacze, koloru zielonego. Nalezy je zmostkowac z masa. Kody powinny byc wyswietlone przez kontrolke MIL (check engine). Masz taka kontrolke? ...Pytam sie, bo GE E/J-Spec nie posiadaja.

PostNapisane: 1 lut 2005, 02:01
przez newbie
Yo mad dog...

green connector to dobry trop, ale....gdzie FEN jest w aucie bez MIL?

:|

4:0 dla znawców


hihihihihi

PostNapisane: 1 lut 2005, 03:19
przez Paweł
Najprawdopodobniej w zlaczu, ktore jest na tej samej wiazce, obok opisanego "green connector". Prawdopodobnie jest to kostka 6 stykowa. Niestety nie mam schematu.

5:0, 4:0 bylo kilka godzin temu w HP. <lol>

PostNapisane: 1 lut 2005, 03:46
przez Paweł
Tutaj znalazlem odczyt kodow dla RX-7, ktora przynajmniej to zlacze ma identyczne:

http://www.teamfc3s.org/info/articles/e ... /main.html

Jesli opis jest dobry, to bedzie trzeba go umiescic na stronie, razem z poprawkami do opisu MECS, EEC-IV.

Ale kolega pytal tylko o ustawienie wolnych obrotow i moja odpowiedz jest wystarczajaca, bo uziemienie pojedynczego konektora przelaczy komputer w tryb serwisowy. :D

Tak wiec jest 4:1.

PostNapisane: 1 lut 2005, 19:31
przez ESiEG
WITAM

Znalazlem pojedyncza kostke zielona.Wyglada ta tak jak na rysunku kolegi.
Jest tam jeszcze kostka zolta i zielona {6 pin} chyba testowa

Wiec z tego calego wywodu na temat kosteczek mam rozumiec tyle ze:

Polaczyc ta kostke {zielona pojedyncza} z masa i komp sie przelaczy wtryb serwisowy?
Nastepnie ustawic obroty i tyle?
TAK czy NIE ?? :|

PS: Kiedy dokonac zwarcia {kostki z masa}? Przed czy po uruchomieniu silnika?

POZDRO :)

PostNapisane: 1 lut 2005, 20:02
przez Paweł
Zgodnie z moja watpilwa wiedza, najpierw zwierasz pojedynczy zielony styk do masy, potem uruchomiasz silnik i ustawiasz obroty.

Byc moze moment zmostkowania jest dowolny, ale na pewno chodzi o pojedynczy styk.

Silnik musi byc rozgrzany, wszystkie opcjonalne odbiorniki pradu i mocy wylaczone, oraz poprawnie ustawione wyprzedzenie zaplonu (co robi sie rowniez w trybie serwisowym).

PostNapisane: 1 lut 2005, 23:54
przez ESiEG
Co masz na mysli piszac o poprawnie ustawionym wyprzedzeniem zaplonu? :|

PostNapisane: 2 lut 2005, 00:02
przez Paweł
Chodzi o czas zaplonu w stosunku do polozenia 1. tloka w gornym polozeniu. Nie wiem jakie czasy sa dopuszczalne dla twojego silnika, wiec nie bede kolejnych bzdur pisal. Ogolnie synchronizujesz lampe stroboskopowa z zaplonem w cylindrze i oswiecasz noniusz naniesiony przy kole pasowym, na wale. Przekrecajac aparat zaplonowy zmieniasz czas zaplonu. Uf.

Jesli nie masz klopotow ze spalinami, moca silnika, spalaniem stukowym, przegrzewaniem, to pewnie zaplon masz dobrze ustawiony, zreszta bez lampy nic nie zrobisz... Dlatego mozesz pominac ten warunek, dalem go dla kompletnosci informacji.

Pozdrawiam.

PostNapisane: 2 lut 2005, 18:23
przez Paweł
Dopisz pod tytulem jakiego samochodu i silnika pytanie dotyczy.

PostNapisane: 2 lut 2005, 20:20
przez Długi
Tco nie czas tylko kąt! :| ;)

PostNapisane: 2 lut 2005, 20:47
przez Paweł
Nie kombinuj. Kolejnego punktu nie bedzie. <lol>

Lepiej powiedz, czy ta instrukcja odczytywania kodow bez testera jest dobra.

Powtarzam link: http://www.teamfc3s.org/info/articles/e ... /main.html

PostNapisane: 13 cze 2006, 23:03
przez cimoch
Może ktoś wie jak przestawić 626 GF FS w tryb serwisowy, bo ja u siebie nie znalazłem styku TEN i kilku innych w złączu diagnostycznym. Co zewrzeć?

PostNapisane: 13 cze 2006, 23:14
przez Grzyby
Nie jestem pewien, ale w GF jest chyba OBD II , więc ten opis wg którego chcesz to zrobić jest "niewłaściwy".

PostNapisane: 13 cze 2006, 23:25
przez cimoch
dzieki, ale jak moge go wprowadzic w tryb serwisowy, chodzi o ustawienie wolnych obrotów po czyszczeniu przespustnicy? Zostaje serwis, czy jakaś inna mozliwość?