Witam!
Czy możecie mi pomóc wyjaśniając co to za czujnik i do czego służy?
Wkręcony on jest pod termostatem, obok czujnika temperatury płynu chłodniczego, z którego pomiar idzie na zegary.
Co to za czujnik ? Problem ze ssaniem
Strona 1 z 1
Jak dobrze pamiętam ze starych dobrych czasów owy czujnik mierzy temperature płynu w kolektorze/obudowie termostatu ( w GC ) i daje impuls do przekaznika swiec zarowych ( im zimniejszy silnik tym czesciej załancza swiece , nawet po uruchomieniu silnika ) jakos tak to powinno działac.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
BARDZO DZIĘKUJĘ PANIE JARKU!!!! Zatem jeżeli będę miał inny sterownik, który zmniejsza napięcie na świecach w fazie dogrzewania a nie załącza je i rozłącza ileś razy w zależności od temperatury to czujnik jest zbędny
A już myślałem, że ma to jakiś związek ze "ssaniem". Nie wiem czy zapodawać nowy temat, narazie napiszę tu:
Pociągnięcie u mnie "ssania" w aucie działa dopiero na końcu, kiedy przy pompie dźwignia ssania popycha dźwignię dodawania gazu-czyli typowe ssanie. Natomiast do tego miejsca (a jest to duży skok) wyciąganie "ssania" w aucie pomimo, iż porusza dźwignię przy pompie – nic nie daje silnikowi. A powinien chyba być jakiś przyspieszacz zapłonu/ zmiana konta wtrysku czy coś takiego, prawda?
A już myślałem, że ma to jakiś związek ze "ssaniem". Nie wiem czy zapodawać nowy temat, narazie napiszę tu:
Pociągnięcie u mnie "ssania" w aucie działa dopiero na końcu, kiedy przy pompie dźwignia ssania popycha dźwignię dodawania gazu-czyli typowe ssanie. Natomiast do tego miejsca (a jest to duży skok) wyciąganie "ssania" w aucie pomimo, iż porusza dźwignię przy pompie – nic nie daje silnikowi. A powinien chyba być jakiś przyspieszacz zapłonu/ zmiana konta wtrysku czy coś takiego, prawda?
- Od: 21 sie 2007, 12:15
- Posty: 39
- Skąd: Ostrów Wielkopolski
Z tym ssaniem w GC nigdy nic sie nie działo ( problemy były w GD gdzie nie ma juz linki ) po zaciągnięciu linki pierwsza faza ( tak to nazwe ) powoduje wyprzedzenie kąta wtrysku , następnie pociąga dzwignie gazu na pompie , sprawdz moze napiecie linki.....co do czujnika , mysle ze mozesz sie pobawic ...... duzo GC mialo urwane konektorki na czujniku i tez odpalaly bez problemu.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Sterownik muszę zmienić bo stary nie działa poprawnie. Poprzedni właściciel dorobił sobie dodatkowy wlącznik dzwonkowy (połączył przewód wchodzący do sterownika – "+" ze stacyjki, z przewodem wychodzącym ze sterownika do przekaźnika ) i tak je dogrzewał.
"SSANIE".
No właśnie nic się nie dzieje z obrotami dopuki nie popchnięta zostanie dźwignia gazu Linka nie jest za mocno naciągnięta bo kiedy wyłączę "ssanie" w aucie to dźwigienka przy pompie wraca do samego początku i jest mały luz na lince- więc odpycha dźwigienkę do jej początku. Z resztą odkręciłem kiedyś linkę i było to samo. Za słabo też nie jest naciągnięta, bo wkońcu popycha dźwigienkę gazu
"SSANIE".
No właśnie nic się nie dzieje z obrotami dopuki nie popchnięta zostanie dźwignia gazu Linka nie jest za mocno naciągnięta bo kiedy wyłączę "ssanie" w aucie to dźwigienka przy pompie wraca do samego początku i jest mały luz na lince- więc odpycha dźwigienkę do jej początku. Z resztą odkręciłem kiedyś linkę i było to samo. Za słabo też nie jest naciągnięta, bo wkońcu popycha dźwigienkę gazu
- Od: 21 sie 2007, 12:15
- Posty: 39
- Skąd: Ostrów Wielkopolski
witam, ja mam 626 GD 2.0 diesel i mam taki problem, że podczas odkręcania pewnej śrubki ręka mi się omskła i ułamałem dwie wsówki na podobnym czujniku jak na zdjęciu powyżej. tylko u mnie taki czujnik znajduje się po drugiej stronie rozrządu czyli od strony skrzyni i jest wkręcany w kolektor dolotowy tak jakoś z boku, nadmieniam że ten czujnik jest także dwustykowy. jest to coś związane z temp płynu chłodniczego bo po wykręceniu zaczął lecieć płyn. co prawda bez podłączenia tego czujnika też wszystko działa.
od czego jest ten czujnik i jakie może być ryzyko związane z brakiem podłączenia tego czujnika?
aha jeśli to coś pomoże to ten czujnik jest na klucz 21.
u mnie ten czujnik ma oznaczenie VEUG5 30-OFF jeśli to coś pomoże.
od czego jest ten czujnik i jakie może być ryzyko związane z brakiem podłączenia tego czujnika?
aha jeśli to coś pomoże to ten czujnik jest na klucz 21.
u mnie ten czujnik ma oznaczenie VEUG5 30-OFF jeśli to coś pomoże.
- Od: 24 sty 2008, 11:45
- Posty: 201
- Skąd: Bilcza/Kielce
- Auto: Ave t25
Witam, proszę o pomoc w rozróżnieniu czujników i wtyczek na pompie wtryskowej przy silnikach 2,0 d RF-CX i 2,0d RF-7.Miałem przekładany silnik i zostały jakieś nie
wykorzystane wtyczki (2pin i 5pin)
wykorzystane wtyczki (2pin i 5pin)
-
Rafii
2 pin to obrotomierz
5 pin to załączenie odcięcie zapłonu nie wiadomo co jeszcze
Ps odnośnie następnego pytania które jeszcze nie zadałeś tak już zawsze będzie tak głośno chodziła
5 pin to załączenie odcięcie zapłonu nie wiadomo co jeszcze
Ps odnośnie następnego pytania które jeszcze nie zadałeś tak już zawsze będzie tak głośno chodziła
Zdobywca strony 911 nie mylić z nr. informacji i 156
http://nasza-klasa.pl/school/179242/2
http://nasza-klasa.pl/school/179242/2
- Od: 23 gru 2006, 21:31
- Posty: 468
- Skąd: Milin K. Konina
- Auto: carisma
a czy ten czujnik od obrotów znajduje się na pompie od strony silnika i idą od niego dwa kable
-
Rafii
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6