Sprzęgło bierze za nisko – problem rozwiązany str1
1, 2
Witam wszystkich.
Wydaje mi się, że sprzęgło w moim Xedzie bierze za nisko – tzn. od samego dołu
Układ jest odpowietrzony, sprzęgło się nie ślizga, poza tym robiłem test ruszania z 5-go biegu i zgasł – czyli ok. Pozostaje pytanie czy "ten typ tak ma" czy coś jest niesprawne?
Przy okazji, czy ktoś wie ile jest czujników halla w aparacie zapłonowym do Xedosa6 2.0 V6?
Wydaje mi się, że sprzęgło w moim Xedzie bierze za nisko – tzn. od samego dołu
Układ jest odpowietrzony, sprzęgło się nie ślizga, poza tym robiłem test ruszania z 5-go biegu i zgasł – czyli ok. Pozostaje pytanie czy "ten typ tak ma" czy coś jest niesprawne?
Przy okazji, czy ktoś wie ile jest czujników halla w aparacie zapłonowym do Xedosa6 2.0 V6?
Ostatnio edytowano 1 gru 2009, 08:47 przez Barthek, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 9 lis 2007, 11:41
- Posty: 1508 (0/1)
- Skąd: Praszka
- Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black
mniej więcej w taki właśnie sposób objawia się sprawne, prawidło działające sprzęgło
a tu już nie rozumiem co ma być niesprawne? biegi ci źle wchodzą czy co?
Barthek1983 napisał(a):Pozostaje pytanie czy "ten typ tak ma" czy coś jest niesprawne?
a tu już nie rozumiem co ma być niesprawne? biegi ci źle wchodzą czy co?
- Od: 13 sty 2006, 12:36
- Posty: 204
- Auto: xedos 6 V6
Wszystko działa poprawnie, ale miałem poprzednio Audi 80 B4 i jeżdżę również czasami służbowym Clio i tam sprzęgło bierze od połowy wysokości, taka jest również panuje opinia, że sprzęgło powinno brać od połowy.
https://www.facebook.com/2become1photo – FOTOGRAFIA ŚLUBNA
- Od: 9 lis 2007, 11:41
- Posty: 1508 (0/1)
- Skąd: Praszka
- Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black
Barthek1983 napisał(a):taka jest również panuje opinia, że sprzęgło powinno brać od połowy.
wśród taryfiarzy i akwizytorów byc może i jest taka opinia i wiele innych złotych myśli, poza tym
nie porównuj sprzęgła hydraulicznego do archaizmów na linkę (b4, clio)
- Od: 13 sty 2006, 12:36
- Posty: 204
- Auto: xedos 6 V6
moje tez bierze na samym dole,puszcze troszke i juz lapie i bardzo jestem zadowolony bo ostatnio probowalem ruszyc audi A4 96r to nie umialem sprzeglo lapalo prawie na samej gorze
-
Przemek...
- Od: 8 wrz 2006, 16:22
- Posty: 8660 (84/80)
- Skąd: KCH
- Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT
Potwierdzam moich przedmówców, w moim Xedosie sprzęgło też "chwyta" dość nisko i szczerze powiem ,ze mi to ni przeszkadza, wydaje mi sie, ze nawet chyba lepiej, ze tak jest :–)
[b]www.oprawa-muzyczna.com[/b]
- Od: 15 wrz 2007, 21:08
- Posty: 59
- Skąd: Mysłowice
- Auto: XEDOS 6 2.0 V6 DOHC
SAAB 95, 2.3 TS 2008r
Barthek1983 napisał(a):Pozostaje pytanie czy "ten typ tak ma" czy coś jest niesprawne?
Wow sukces, po 2 latach od mojego posta znalazłem przyczynę
Czytałem, pytałem – odpowiedzi były takie, że tak ma być, sprzęgło hydrauliczne nie posiada regulacji bla bla bla...
Pedał sprzęgła w Xedosie posiada regulację, znajomy mechanik zanurkował pod kierownicę,
pokręcił jakąś śrubką czy nakrętką i pięknie wyregulował sprzęgło.
Teraz sprzęgło bierze troszkę wyżej i nie ma luzu na samej górze (a było jakieś 2-3cm skoku bez oporu).
Także wszystkim polecam, bo to nie było wcale normalne.
Ostatnio edytowano 30 lis 2009, 21:19 przez Barthek, łącznie edytowano 1 raz
https://www.facebook.com/2become1photo – FOTOGRAFIA ŚLUBNA
- Od: 9 lis 2007, 11:41
- Posty: 1508 (0/1)
- Skąd: Praszka
- Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black
tak jest i w GFkach jakby ktos mial tez z tym problem
-
Darnok - chlopak na opak
- Od: 3 lut 2008, 16:38
- Posty: 4703 (5/32)
- Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
- Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'
Beny napisał(a):uparty jesteś
Hehehe dzięki
Mam jeszcze kilka starych postów w zanadrzu i wyjaśnię je do końca
Wogóle na forum byłoby przejrzyściej jakby tematy kończyły się rozwiązaniem problemu
(ewentualnie wyedytowane w pierwszym poście).
https://www.facebook.com/2become1photo – FOTOGRAFIA ŚLUBNA
- Od: 9 lis 2007, 11:41
- Posty: 1508 (0/1)
- Skąd: Praszka
- Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black
Barthek1983 napisał(a):Wogóle na forum byłoby przejrzyściej jakby tematy kończyły się rozwiązaniem problemu
Amen
-
Darnok - chlopak na opak
- Od: 3 lut 2008, 16:38
- Posty: 4703 (5/32)
- Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
- Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'
Mieczyslaw napisał(a):tak jest i w GFkach jakby ktos mial tez z tym problem
i w wersji GE również
- Od: 25 gru 2008, 00:08
- Posty: 220
- Skąd: WR
- Auto: xedos 6 2.0 V6
Cześć. Też mnie to nurtowało od dawien dawna i podobne opinie słyszałem, że tak ma być. Ale skoro już jest na to sposób, to czy możesz konkretnie powiedzieć gdzie jest ta śruba do regulacji sprzęgła?
Nie ważne, że masz benzyne we krwi. Ważne abyś w głowie miał olej.
- Od: 4 gru 2009, 15:37
- Posty: 162
- Skąd: Chrzanów
- Auto: Saab 9-3 2.0t Vector
schyl się pod tą całą deske i nad pedałem sprzęgła będziesz miał takie dwie nakretki ,jedna do wkrecania a druga do kontrowania
- Od: 25 gru 2008, 00:08
- Posty: 220
- Skąd: WR
- Auto: xedos 6 2.0 V6
To, że bierze za nisko to pikuś... przepraszam...Pan Pikuś .
A co może być powodem twardego pedału sprzegła, tzn cięzko pracuje???? Aż noga boli od wachlowania dzwignia zmiany biegów w korku. Tylko nie mówcie, ze ten typ tak ma i zbita
A co może być powodem twardego pedału sprzegła, tzn cięzko pracuje???? Aż noga boli od wachlowania dzwignia zmiany biegów w korku. Tylko nie mówcie, ze ten typ tak ma i zbita
- Od: 13 kwi 2009, 17:00
- Posty: 17
- Skąd: Lublin
- Auto: Galant 6A13
Ten typ tak może mieć (ciężko to pojęcie względne)
Jak Ci to nie odpowiada to możesz wymienić pomę sprżegła i wysprżeglik i będzie jak nowe chodzić.
Dla zobrazowania np: u mnie xedosie 2,0 sprzegło chodziło cięzko ale mimo 250tyś na oryginalnym sprzegle nie było mowy o jego uślizgu podczas gdy w xedosie 1,6 sprzegło wytrzymało tylko 180tyś a drugie na mocniejszym silniku lubi się pośliznąć alle za to pedał chodzi co najmniej 3 razy lżej
Jak Ci to nie odpowiada to możesz wymienić pomę sprżegła i wysprżeglik i będzie jak nowe chodzić.
Dla zobrazowania np: u mnie xedosie 2,0 sprzegło chodziło cięzko ale mimo 250tyś na oryginalnym sprzegle nie było mowy o jego uślizgu podczas gdy w xedosie 1,6 sprzegło wytrzymało tylko 180tyś a drugie na mocniejszym silniku lubi się pośliznąć alle za to pedał chodzi co najmniej 3 razy lżej
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6