Wymiana tylnej poduszki skrzyni.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez łysy83 » 9 lut 2009, 22:52

100km od domu :D
Wiem wiem będę musiał się kiedyś wybrać ale jak już się więcej do wymiany nazbiera bo z pierdołami to nie będę zawracał <dupa> wieśkowi
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=59617&hilit=%C5%82ysy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2008, 20:26
Posty: 439
Skąd: ノヴィ・ソンチ KNS
Auto: CA B6 95'+gazBRC Blos
Subaru OBK EJ251 01'

Postprzez Hugo » 10 lut 2009, 00:39

wiesiek5 napisał(a):Nie wyciągniesz poduszki a śrube odkręcić i wyjąć musisz z prawej strony, i tak nie jest łatwo.
Zdjęcie kolektora to nie problem tylko ta tylna śróba na klucz 12 podczymująca kolektor .
Czyli w FS od dołu atakować?
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Hugo » 11 lut 2009, 14:21

ZROBIONE!!!! Poduszka odkręcona została od góry (3 śruby) i jedna z dołu. Zdemontowałem tylko cały dolot u góry, a na dole belkę spinającą wahacze. Ręce mam poździerane po łokcie. Na każdym kroku pojawiał się nowy problem, ale nie poddałem się. To już było moje 7 podejście do jej wymiany i wymiana zajęła mi 5 godzin w 3 osoby. Makabra.
Potrzebne narzędzia:
– nasadka 17 mm,
– 2 krótkie przedłużki i jedna długa,
– przegub do nasadek (obowiązkowo!),
– klucz oczkowy gięty 10 mm,
– wkrętak krzyżakowy.
Trzy przedłużki są po to aby "wyjść" z nimi ponad silnik i móc kręcić. Śruby trzymają bardzo mocno. Radzę zaopatrzyć sie w dobrej jakości komplet kluczy.
Po wymianie poduchy zniknęły drgania nadwozia (choć nie do końca), a przede wszystkim nie ma żadnych stuków, puków podczas odpalania, jazdy i zmiany biegów oraz gaszenia auta. Rewelka. Stara poduszka "na oko" nie wyglądała źle, miała pęknięcia gumy ok. 1 cm w głąb. Drgania nie zniknęły do końca zapewne z jednego powodu: przez zwlekanie z wymianą tej poduszki doszło do oberwania tej śmiesznej wygiętej "poduszeczki" przykręconej z jednej strony do belki pod silnikiem, a z drugiej do skrzyni biegów. Już zamówiona, zamienników nie ma, ale była z TED-GUM-a. Koszt ok. 50 zł. Jej wymiana to będzie przyjemność (na szczęście).
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Zubeck » 11 lut 2009, 16:02

siemka, coś dla oka :) http://www.youtube.com/watch?v=LczzhRrwhR4

i nie przejmujmy się tym ze nam się stare bryki sypią bo w nowszych to samo się dzieje :) http://www.youtube.com/watch?v=FrK8-fd9 ... re=related

and na przykład taki filmik http://www.youtube.com/watch?v=soEiHJMSf9w
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2009, 17:40
Posty: 285
Skąd: SRC, śląskie
Auto: 2.0 V6 144ps manual- juz nie ma:(

Postprzez arni0000 » 6 kwi 2009, 12:03

Hazu napisał(a):Widelec Ja mam tak samo pęknięta poduszkę ale u mnie nic nie stuka, za to szarpie przy powolnej jeździe.

I jakie są efekty twojej operacji?
Przestało stukać, nie szarpie przy powolnej jeździe np. na drugim biegu?


wiesiek5 napisał(a):Mi zajeło to 1.5 godziny.


wiesiek5 to ile sobie liczysz za godzinę?

Przy okazji: ile kosztuje wymiana sprzęgła?


U mnie też strasznie szarpie jak jadę np w korku na 2 i to może być przyczyną? bo już wymieniałem świece, kable, kopułkę i palec bo myślałem że to wina zasilania ale widzę że problem może tkwić gdzie indziej.
Posiadam wszystkie części do XEDOSA 6 jeśli czegoś potrzeba proszę o kontakt. Kontakt do kolegi proszę powołać się na forum mazdy tel 793 163 816.
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 12:53
Posty: 130
Skąd: Bełchatów
Auto: XEDOS 6 2.0 V6

Postprzez Hugo » 6 kwi 2009, 12:20

arni0000 u mnie też szarpie w podobnych sytuacjach jak u Ciebie, ale jak widzisz wyżej ja tą poduszkę wymieniłem i poprawy nie ma dużej. Muszę się przyjrzeć poduszce bezpośrednio znajdującej się na górze skrzyni. Tam może tkwić problem. Ponadto mam problemy z płynnym ruszeniem z miejsca i z płynną zmianą biegów.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez arni0000 » 6 kwi 2009, 13:07

U mnie jest podobnie a dodatkowo jak się zrobiło ciepło to ciężko chodzą biegi a jak jest zimno to wchodzą jednym palcem
Posiadam wszystkie części do XEDOSA 6 jeśli czegoś potrzeba proszę o kontakt. Kontakt do kolegi proszę powołać się na forum mazdy tel 793 163 816.
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 12:53
Posty: 130
Skąd: Bełchatów
Auto: XEDOS 6 2.0 V6

Postprzez Hugo » 6 kwi 2009, 13:43

arni0000 napisał(a):U mnie jest podobnie a dodatkowo jak się zrobiło ciepło to ciężko chodzą biegi a jak jest zimno to wchodzą jednym palcem
A to ciekawe... Napewno poduszka na skrzyni będzie miała wpływ na trudności z włączaniem biegów w GE (mechanizm biegów dźwigniowy), ale żeby gorzej wchodziły na ciepłym :|
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez arni0000 » 6 kwi 2009, 14:23

Rano chodzą luks jak temp jest ok 3-4 stopni a popołudniu już ciężko nie ma znaczenia czy motor jest ciepły czy zimny tylko jaka temp jest na dworze. Ja mam xeda 2.0
Posiadam wszystkie części do XEDOSA 6 jeśli czegoś potrzeba proszę o kontakt. Kontakt do kolegi proszę powołać się na forum mazdy tel 793 163 816.
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 12:53
Posty: 130
Skąd: Bełchatów
Auto: XEDOS 6 2.0 V6

Postprzez Hugo » 10 kwi 2009, 13:53

Słuchajcie co do drgań nadwozia na wolnych obrotach, szarpania itp.:
Przedwczoraj zdecydowałem się wreszcie sprawdzić stan poduszki na skrzyni biegów. Okazało się, że jest w stanie idealnym. więc ją przykręciłem i... nie ma prawie żadnych drgań. Gigantyczna poprawa. Widocznie podczas zmiany wcześniejszych poduszek doszło do jakichś przesunięć itp. silnika, pozostałe poduszki się ponaprężały i po odkręceniu tej na skrzyni wszystko wróciło do normy. Rewelka! jednak jeśli sprawdziłem już prawie wszystkie poduszki to postanowiłem sprawdzić też ostatnią, czyli tą przy rozrządzie. Okazało się, że jest poważnie naderwana. Cały dół odspoił się od metalowego korpusu. Przyczyna szarpnięć podczas ruszania czy zmian biegów wydaje się oczywista. Silnik przesuwa się przód-tył na tej poduszce tak mocno, że jej guma (ma takie odboje po bokach) uderza w mocowanie, co jest widoczne po świeżych otarciach lakieru od wewnątrz "ucha" na podłużnicy. W takiej sytuacji koszty się już dla mnie nie liczą (a tania ona nie jest, min. 200 zł). Jak sobie pomyślę, że auto będzie cudownie ruszało i redukcja biegów nie będzie mi działała na nerwy to nic innego się nie liczy.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Zubeck » 10 kwi 2009, 15:48

ŚWIEŻE, TWARDE gumy w poduchach silnika to podstawa!
Wiesiek w Dębicy wymienił mi tylną skrzyni biegów (naderwana classic), przednią (nienaderwana ale bardzo MIĘKKA) i tą kolo rozrządu (przykurczona, miękka, widać ze nadwyrężona) – nowa z Intercars nr.kat I53030 Yamato do 626 1.8 2.0 2.5l, cena ok 260zl ; i poduszka gumowa belki (zerwana!)
I tez już mi zanikła nerwica:) Nie ten samochód:)
Pozostała mi poducha pod akku (tez pewnie miękka ze starości), zrobię ją po świętach – coby cały problem nie wisiał na koleżance przy rozrządzie :)

MIĘKKOŚCIĄ GUMOWYM MÓWIMY NIE!! <killer>
Ostatnio edytowano 28 lis 2009, 00:07 przez Zubeck, łącznie edytowano 2 razy
I love this fuckin black xed
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2009, 17:40
Posty: 285
Skąd: SRC, śląskie
Auto: 2.0 V6 144ps manual- juz nie ma:(

Postprzez Hugo » 10 kwi 2009, 16:31

Zubeck bardzo mądrze piszesz. Właśnie wracam ze sklepu i nie zamówiłem. Nowa Yamato 210 zł. Żałuję. Zrobię to po świętach.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez hubizx » 22 kwi 2009, 20:04

Elo,

Jak sprawdzić czy mam jakieś poduszki do wymiany?, próbowałem na postoju z wrzuconą jedynką szarpać autem do przodu i do tyłu, silnik w trakcie tej operacji chodzi przód-tył tak na oko jakiś 0,5cm może mniej, patrząc na koletor, wykręciłem też prawą łapę silnika, tą górną przy rozrządzie, nie wygląda na zerwaną, od dołu odeszła trochę guma ale chyba tak ma być, po wyjęciu dolotu tylna skrzyni przykręcana na 3 śruby też nie wydaje się na uszkodzoną, lewa górna skrzyni wygląda dobrze.
A mazda stuka przy szybszym ruszaniu i prze zmianie biegów, lub skacze przy jaździe w korku z małą prędkością, a może to luzy na półosiach, możliwe to wogóle jest?

ps. kupiłem już tylną skrzyni i prawą górną od rozrządu, za odpowiednio 220 i 200, ale chyba muszę się skonsultować czy są do wymiany.

--
Pozdr.
Hubi
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 17:12
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Auto: Było: Mazda 626 GE FS 2.0i
Jest: Alfa Romeo 166 3.0i, E66 4.8i

Postprzez Zubeck » 22 kwi 2009, 22:31

Hubizx może nie masz zerwanych poduszek ale masz je stare i miękkie. Gumowe elementy się przecież wymienia!
I love this fuckin black xed
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2009, 17:40
Posty: 285
Skąd: SRC, śląskie
Auto: 2.0 V6 144ps manual- juz nie ma:(

Postprzez wiesiek5 » 22 kwi 2009, 22:34

hubizx napisał(a):ps. kupiłem już tylną skrzyni i prawą górną od rozrządu, za odpowiednio 220 i 200, ale chyba muszę się skonsultować czy są do wymiany.

Chyba przepłaciłes!
Wiesiek.
Naprawie wyremontuje każdy silnik do mazdy , KJ.KL.KF.M6.CX7
Posiadam własne części specjalizacja Mazdy.
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2005, 18:04
Posty: 331

Postprzez Hugo » 22 kwi 2009, 23:16

wiesiek5 napisał(a):Chyba przepłaciłes!
Mi w kilku sklepach oferowali górną przy rozrządzie za min. 210 zł za Yamato, a gówniany chyba 4MAX kosztował więcej (ok. 240 zł).
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez hubizx » 23 kwi 2009, 08:21

Apropo zakupów, to górna przy rozrządzie jest firmy Yamato, a tylna skrzyni firmy NOK. Z tym że zapakowane są w foli z naklejką JC . InterCars wykupił JapanCars i stąd te poduszki. Zastanawiam się czy nie jest to czasem najgorszy badziew JC tak jak to bywało jakiś czas wcześniej. Mogę je jeszcze oddać.

Apopo miękich poduszek, może jest zalecany przebieg po którym należy je wymienić, bez większego zastanawiania się. Madzia ma 208tys najechane, wszystko wskazuje że to realna ilość km.

Po wyjęciu tej znad rozrządu nie różniła się ona wiele twardością od nowej w foli. Generalnie wydaje mi się że silnik siedzi dość stabilnie, powiedzcie czy po wymianie poduszec silnik u was przy próbie na zgadzonym silniku i wrzuconej jedynce nie drgnie w żadną stronę ?

Zaczynam się zastanawiać czy to czesem nie wieloklin na długiej półosi.

--
Pozdr.
Hubert
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 17:12
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Auto: Było: Mazda 626 GE FS 2.0i
Jest: Alfa Romeo 166 3.0i, E66 4.8i

Postprzez Hugo » 23 kwi 2009, 08:40

hubizx widzę, ze problemy i przemyślenia masz takie jak ja.
hubizx napisał(a):Apropo zakupów, to górna przy rozrządzie jest firmy Yamato, a tylna skrzyni firmy NOK
Dokładnie tą tylną też kupiłem firmy NOK (176 zł).
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez hubizx » 23 kwi 2009, 08:49

To wygląda że InterCars leci w kulki bo widziałem w ich katalogu cenę właśnie 176, myślałem że może nie aktualna, zapłaciłem dokładnie 217, czyli miły sprzedawca doliczył mi coś extra.
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 17:12
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Auto: Było: Mazda 626 GE FS 2.0i
Jest: Alfa Romeo 166 3.0i, E66 4.8i

Postprzez hubizx » 23 kwi 2009, 08:56

Hugo napisał(a): widzę, ze problemy i przemyślenia masz takie jak ja.


Hugo u mnie też odspoiła się guma na dole w tej od rozrządu, tak na 3-5mm podeszła do góry, ale czy to ma znaczenie, przecież i tak sworzeń trzymany jest przez gómę od góry, ale widzę że poducha dobija odbojnikiem do mocowania od strony kabiny, myślisz że jest do wymiany?
--
Pozdr.
Hubi
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 17:12
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Auto: Było: Mazda 626 GE FS 2.0i
Jest: Alfa Romeo 166 3.0i, E66 4.8i

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6