Temperatura ponad skalę

Postprzez Hugo » 2 lis 2008, 21:48

Stawiam na zawieszony/zacięty termostat.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Hazu » 2 lis 2008, 21:53

A ja stawiam na mały wyciek lub to że korek na silniku zaciąga sobie powietrze (wcale nie musi z pod niego cieknąć)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez tiger918 » 2 lis 2008, 22:42

jutro z nowymi siłami podejde do problemu...

Hazu napisał(a):A ja stawiam na mały wyciek lub to że korek na silniku zaciąga sobie powietrze (wcale nie musi z pod niego cieknąć)
na korek przy silniku pryskałem wykrywaczem nieszczelnosci gdy układ był pod cisnieniem i nic...ale i tak go jutro kupie dla swietego spokoju... nagrzeje silnik jutro przy pełnym układzie i gdy bedzie cisnienie zaczne sprawdzac bo jezeli tak jest to gdzies sie raczej poci bo 50 km jade bez problemu...


Hugo napisał(a):Stawiam na zawieszony/zacięty termostat

nie bardzo rozumiem czemu termostat...wiem jak działa i bede go musiał w ostatecznosci zagotowac w garnku(dla pewnosci jak nic nie znajde...czy masz na mysli ze się do konca nie otwiera i gotuje silnik przez co wyrzuca płyn?a moze kolego wiesz wiecej ode mnie o psujacych sie termostatach do xeda...wkoncu ma dwa miesiące a układ mam czysty...czesto termostaty siadaja??? mam jeszcze mazde 626 2.0ge i tam przy takim problemie bo układ podobny poszedł nowy korek , termostat i chłodnica i po sprawie spokój juz 4 lata ale pamietam ze wtedy tez był problem ....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 22:07
Posty: 268
Skąd: EPI...DĄBROWA NAD CZARNĄ... BLOKOWISKA EL - DĄBROWA;)
Auto: xedos6v6, 626GT GE , Passat B8 240KM, INSIGNIA 2,8V6,
honda hornet 600,
było: millenia s 01'kj, 2x323f bp, xedos 6 kl, 2x323f z5, 2x626GE fs, saab sc 1,9tid, mazda 6 v6, mps6, saab ss 2,0t aero

Postprzez waldii » 2 lis 2008, 23:18

tiger918 ja stawiam na pompe wody.Jakiej firmy zalozyles???
waldii
 

Postprzez qbass » 3 lis 2008, 00:22

tiger918, a ja stawiam na przeczytanie regulaminu.
tiger918 napisał(a):znalazlem na forum kilka podobnych tematów lecz nie znalazlem rozwiązania....

Dlatego powinieneś DOPISAĆ się do któregoś z nich, dodatkowo zakładając nowy temat pamiętać o jego poprawnym tytule.
Dodatkowo: nie pisz posta pod postem, do dodania czegoś do poprzedniej wypowiedzi służy opcja "Zmień" (prawy górny róg), proszę też zwracaj uwagę na cytaty- poprawiłem ich kilka (przed wysłaniem wypowiedzi, naciśnij "podgląd").

Regulamin
Opcja: Szukaj
Jak używać opcji: Szukaj
Oznaczenia modeli i silników
FAQ Forum MazdaSpeed

Twój temat dołączam do podobnego o chłodzeniu w Xedosie6.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez Hugo » 3 lis 2008, 00:34

tiger918 napisał(a):nie bardzo rozumiem czemu termostat...
Zasugerowałem to na przykłądzie Daihatsu Ferozy ojca. Był mały remont silnika (uszczelka głowicy, pompa wody i takie tam). Przed remontem temperatura silnika zawsze na swoim miejscu. Używany był silikon. Chłodnica zalana płynem i odpowietrzona. Termostat nie był ruszany. Trasa do Poznania, po 60 km jazdy temperatura silnika na full. W zbiorniczku wyrównawczym full, a z chłodnicy tylko para. Co jest do chol...? Dolewka do chlodnicy i jazda. Po kilkudziesięciu km to samo!
Nie wiedząc zupełnie co jest grane odkręciłem termostat. Podczas skręcania silnika do układu chłodzenia dostał się kawałek silikonu. Zawinął się na termostacie powodując jego zacięcie z minimalnym otwarciem (bardzo ograniczony przepływ). Po wymianie (wcześniej sprawnego) termostatu problem zniknął.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Soluks » 3 lis 2008, 00:43

tiger918 napisał(a):dla pewności zaworek w korku jest na 0.9 bar??


tak
Obrazek
http://www.youtube.com/watch?v=yormhej1TKs
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2007, 21:30
Posty: 402 (0/1)
Skąd: NNM/Bydgoszcz/Gdynia
Auto: Xedos 6 2.0 V6 CA KF

Postprzez tiger918 » 3 lis 2008, 10:56

waldii napisał(a):ja stawiam na pompe wody.Jakiej firmy zalozyles?

wszyskie częsci kupowane byly japońskie nie kupuje koreii...moim zdaniem jezeli z pompa by bylo cos nie tak to by leciał plyn otworkiem w pompie...czy japońka pompa miałaby sie rozleciec po 12tys...wszyskie wymiany częsci robilem sam takze nie ma mowy o jakims przekręcie...

Hugo napisał(a):Zasugerowałem to na przykłądzie Daihatsu Ferozy ojca. Był mały remont silnika (uszczelka głowicy, pompa wody i takie tam). Przed remontem temperatura silnika zawsze na swoim miejscu. Używany był silikon. Chłodnica zalana płynem i odpowietrzona. Termostat nie był ruszany. Trasa do Poznania, po 60 km jazdy temperatura silnika na full. W zbiorniczku wyrównawczym full, a z chłodnicy tylko para. Co jest do chol...? Dolewka do chlodnicy i jazda. Po kilkudziesięciu km to samo!
Nie wiedząc zupełnie co jest grane odkręciłem termostat. Podczas skręcania silnika do układu chłodzenia dostał się kawałek silikonu. Zawinął się na termostacie powodując jego zacięcie z minimalnym otwarciem (bardzo ograniczony przepływ). Po wymianie (wcześniej sprawnego) termostatu problem zniknął.


to moze byc też rozwiązanie bo termostat wkładałem na silikon...tyle ze mysle ze stało by się to wcześniej...ale cóz nigdy nic nie wiadomo..dlatego jak nie znajde wycieku to termostat...swoja droga ten układ jednak nie jest najprostszy do zdjagnozowania...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 22:07
Posty: 268
Skąd: EPI...DĄBROWA NAD CZARNĄ... BLOKOWISKA EL - DĄBROWA;)
Auto: xedos6v6, 626GT GE , Passat B8 240KM, INSIGNIA 2,8V6,
honda hornet 600,
było: millenia s 01'kj, 2x323f bp, xedos 6 kl, 2x323f z5, 2x626GE fs, saab sc 1,9tid, mazda 6 v6, mps6, saab ss 2,0t aero

Postprzez Wodzu » 3 lis 2008, 22:51

tiger918 napisał(a):układ jednak nie jest najprostszy do zdjagnozowania...

Zrób test wyciągnij termostat i zagrzej silnik na wolnych obrotach i zobacz co sie bedzie dzialo jezeli bedzie wszystko ok czyli temp w normie wiatrak sie włączy to masz przyczyne
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez waldii » 3 lis 2008, 23:50

tiger918 napisał(a):waldii napisał:
ja stawiam na pompe wody.Jakiej firmy zalozyles?

wszyskie częsci kupowane byly japońskie nie kupuje koreii...moim zdaniem jezeli z pompa by bylo cos nie tak to by leciał plyn otworkiem w pompie...

u mni na poczatku nie lecialo :|
waldii
 

Postprzez tiger918 » 4 lis 2008, 01:00

jestem po testach i mam dosyc....wycieków płynu brak...auto chodziło z półtorej godziny na okolo 3000 obr. w zbiorniczku wyrównawczym płyn podniósł swój poziom gdy auto sie nagrzało..to normalne..zaworek w korku zadziałal...tyle ze bombelki sie pokazywały w plynie...wskazówka w normie ogrzewanie oki wentylator się załączał...wszysko wydawało sie dobrze a wspomniane bomble powietrza uznalem ze pokazuja sie bo uklad troche móglbyc zapowietrzony..nie bylo ich duzo raczej coraz mniej i ich ilosc nie była uzalezniona od obrotów...skonczylem prace wyjechalem przejechalem 30 km...wskazówka podniosła sie niestety na max i wrócila do pozycji prawidłowej...i tak kilka razy...zajrzałem do zbiorniczka a tam bomble powietrza...dodam ze ogrzewanie wtedy osłabło wentylator chodził...został termostat i uszczelka pod głowica...oby to pierwsze,,...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 22:07
Posty: 268
Skąd: EPI...DĄBROWA NAD CZARNĄ... BLOKOWISKA EL - DĄBROWA;)
Auto: xedos6v6, 626GT GE , Passat B8 240KM, INSIGNIA 2,8V6,
honda hornet 600,
było: millenia s 01'kj, 2x323f bp, xedos 6 kl, 2x323f z5, 2x626GE fs, saab sc 1,9tid, mazda 6 v6, mps6, saab ss 2,0t aero

Postprzez KANAL » 4 lis 2008, 11:39

tiger918 Jak korek od oleju i od plynu? Nie ma nic na nich?

Ja mam jeszcze lepsze jazdy... plynu ubywa niezaleznie od km a raczej od czasu i stylu jazdy... na korku od oleju sucho, plyn czysty, uszczelka pod glowica wymieniona... wyciekow nie widac, babli nie ma w ukladzie, korki zmienione juz 3sztuki a dalej gdzies mi znika plyn z wyrownawczego.
'Błoto z wozu, koniom lzej' – Polska Kronika Filmowa
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=57848
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2006, 13:36
Posty: 115
Skąd: woj Łodzkie
Auto: Audi A6 C5 1.8T AEB
Audi A4 B5 2.6V6

Postprzez tiger918 » 4 lis 2008, 13:19

byłem dziś rano w znajomym serwisie mazdy...stwierdzono ze uszczelka...a ja na to ze sladów na korku nie ma..auto zapala na 6 garkach od razu...wczoraj ja testowalem wskazówka dwa razy poszła na max a rano dzis powiedziałem ze nie bede dolewal płynu i spojrzałem do zbiorniczka a tam płyn wyciągnelo podcisnienie...zapalilem pojechalem i oki bylo...tyle ze bombluje wciaz w zbiorniczku...panowie z serwisu stwierdzili ze byc moze uszczelka gdzies na wydechu jest uszkodzona i tyle...juz sam nie wiem ...powiedziałem zeby moze sprawdzic ciśnienie na garkach ale to podobno mało miarodajne bo uszczelka moze byc uszkodzona pomiedzy cylindrami i kompresja bedzie uciekac...wczoraj jeszcze wpadłem na pomysł zeby przy pracującym motorze wyciągac przewody ze swiec i sprawdzac zachowanie silnika...ze zdziwieniem stwierdziłem ze na dwóch tylnych cylindrach po ich odłączeniu silnik nie ma az takiej wielkiej zmiany w pracy jak przy odłączaniu reszty...

KANAL napisał(a):wyciekow nie widac, babli nie ma w ukladzie, korki zmienione juz 3sztuki a dalej gdzies mi znika plyn z wyrownawczego.

a z rury wydechowej para ci nie leci???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 22:07
Posty: 268
Skąd: EPI...DĄBROWA NAD CZARNĄ... BLOKOWISKA EL - DĄBROWA;)
Auto: xedos6v6, 626GT GE , Passat B8 240KM, INSIGNIA 2,8V6,
honda hornet 600,
było: millenia s 01'kj, 2x323f bp, xedos 6 kl, 2x323f z5, 2x626GE fs, saab sc 1,9tid, mazda 6 v6, mps6, saab ss 2,0t aero

Postprzez KANAL » 4 lis 2008, 13:22

tiger918
a z rury wydechowej para ci nie leci?

Leci leci ale w kazdej Vce mazdy ktora znam leci tak samo (przygladalem sie specjalnie), taka pogoda.
Uszczelka w moim przypadku odpada poniewaz zmienialem ja przed tygodniem... zmian zadnych jesli chodzi o znikajacy plyn. No i kazdy pisze ze wywala mu do wyrownawczego jesli pusci uszczelka, u mnie plyn ginie z wyrownawczego, na bagnecie oleju nie przybywa.
'Błoto z wozu, koniom lzej' – Polska Kronika Filmowa
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=57848
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2006, 13:36
Posty: 115
Skąd: woj Łodzkie
Auto: Audi A6 C5 1.8T AEB
Audi A4 B5 2.6V6

Postprzez Hugo » 4 lis 2008, 16:53

KANAL napisał(a): wyciekow nie widac, babli nie ma w ukladzie, korki zmienione juz 3sztuki a dalej gdzies mi znika plyn z wyrownawczego.
A układ starannie i dokładnie odpowietrzony?
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez KANAL » 4 lis 2008, 17:33

Hugo jak robilismy uszczelke plyn byl spuszczony, pozniej zalany wg instrukcji od KLki. Dzisiaj przy okazji mycia autka odpalilem i patrzylem czy nie ma wyciekow, oczywiscie nic nie widac, odkrecilem korek i niezaleznie czy przy jednym czy drugim, tak samo w wyrownawczym nie pojawila sie ani jedna bombla. Swiadczy to chyba o tym ze i powietrza nie ma.
Aha... w moim przypadku nie mam zadnych 'skokow' wskazowki temperatury. Wszystko w jak najlepszym porzadku, wlacznie z ogrzewaniem.
'Błoto z wozu, koniom lzej' – Polska Kronika Filmowa
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=57848
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2006, 13:36
Posty: 115
Skąd: woj Łodzkie
Auto: Audi A6 C5 1.8T AEB
Audi A4 B5 2.6V6

Postprzez Hugo » 4 lis 2008, 17:51

Nie wiem jak się odpowietrza 2.0 V6, ale jeśli podobnie jak mojego FS-a to do zbiorniczka nie zaglądasz tylko obserwujesz korek na chłodnicy. Silnik pracuje, podnosi się poziom płynu w chłodnicy (wychodzą bąble powietrza), zanim włączy się wentylator jest ich coraz więcej. Gdy się włączy poziom płynu szybko spada i wtedy dolewasz. Powtarzasz kilka razy i po robocie ;)
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez tiger918 » 5 gru 2008, 01:05

podsumowywując moje problemy z temperatura znikły...autko postało troche w znajomym warsztacie i okazalo sie ze ktos kiedys je przegrzał i głowice byly krzywe okolo 0;5 mm....przy okazji naprawy głowic zrobilem konczące sie sprzegło które wytrzymało 198tys...i auto smiga az milo... to dobrze bo mi zbrzydła juz felicja która jezdzilem w zastepstwie...usłyszalem od mechanika ze jezeli chodzi o góre silnika to prakycznie nie widac zużycia takze madzia na sprzedaz jeszcze nie idzie choc od stycznia włozylem prawie 5 tys ale za to jaka frajda z jazdy,,,pozdxrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 22:07
Posty: 268
Skąd: EPI...DĄBROWA NAD CZARNĄ... BLOKOWISKA EL - DĄBROWA;)
Auto: xedos6v6, 626GT GE , Passat B8 240KM, INSIGNIA 2,8V6,
honda hornet 600,
było: millenia s 01'kj, 2x323f bp, xedos 6 kl, 2x323f z5, 2x626GE fs, saab sc 1,9tid, mazda 6 v6, mps6, saab ss 2,0t aero

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6