jak zidentyfikować silnik v6 w xedosie 6 ?

Postprzez crazy86 » 26 gru 2010, 01:06

Witam! mam taki problem....mianowicie: posiadam xedosa 6 v6 z 1994r. Wiem że do tych xedosów były wkładane dwa rodzaje silnika v6 jeden 140 paru konny i 140 konny. Kupujac samochód (kupiłem od znajomego) powiedział mi że silnik był przekładany na nowszy ponieważ tamten klęknął, prawdopodobnie 95 lub 96r ale sam nie wie czy inna wersja tej v6 (na początku była 140 paru konna) . Prosiłbym o podpowiedź jak można odróżnić który mam silnik bo mam lipe z częściami. Co chce kupić jakąś część to nie wiem jaki mam silnik <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2010, 15:34
Posty: 51
Skąd: Myszków
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6

Postprzez lukkil » 26 gru 2010, 11:50

do 94r było ponad 140KM
po 94r było 140KM

więc zapewne masz włożony ten nowszy.

Z częsciami chyba nie ma takiego problemu jak piszesz, bo napewno jest różnica w kole zamachowym na pompie wody no i troszkę inaczej zbudowany zapłon.

a co odróznia silniki to napewno brak dodatkowego czujnika temperatury koło korka wlewu płyny chłodnicznego przy kolektorze :)
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez crazy86 » 26 gru 2010, 12:13

chodzi o to że gościu mógł tylko powiedzieć mojemu znajomemu że silnik jest ten nowszy. Co do części ostatnio chciałem termostat a chłop do mnie że są trzy rożne i też nie wiedziałem jaki zamówić :/ A kolego w którym silniku nie ma tego czujnika co piszesz?? Nie da czasami sie tych silników rozpoznać np po jakiś napisach czy cos.... albo jakieś diametralne różnice żebym miał 100 procentową pewność :(
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2010, 15:34
Posty: 51
Skąd: Myszków
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6

Postprzez lukkil » 26 gru 2010, 12:38

zerknij na to niewyraźne foto: :)

Obrazek

to jest silnik 92 z dodatkowym czujnikiem temp (zaznaczyłem Ci na czerwono). Po 94r nie ma tego czujnika:

Obrazek
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez crazy86 » 26 gru 2010, 13:35

oki:) dzięki bardzo:) zaraz wyjdę, zobaczę i napisze jaki mam :) <jupi>
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2010, 15:34
Posty: 51
Skąd: Myszków
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6

Postprzez crazy86 » 26 gru 2010, 13:54

Własnie byłem to obczaić i mam w tym miejscu jakis czujnik. Może nie wygląda to tak jak na tym pierwszym zdjeciu ale jest jakis czujnik :( Czyli mam tą wersje 140 paru konna na to wychodzi.
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2010, 15:34
Posty: 51
Skąd: Myszków
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6

Postprzez Fedu » 26 gru 2010, 14:11

Dokładnie 144km produkowany w latach 92-93-94r.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 16:26
Posty: 704 (0/3)
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 GY 2.0 141km 03r Kombi
Był:
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 98r

Postprzez crazy86 » 26 gru 2010, 14:49

Wielkie dzięki za pomoc. Teraz przynajmniej będę wiedział jakie części brać :) Pozdrawiam papa
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2010, 15:34
Posty: 51
Skąd: Myszków
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6

Postprzez Soluks » 26 gru 2010, 20:30

silnik od 92 do 99 z wyglądu jest identyczny a różnica w koniach spowodowana jest wprowadzeniem po 94 pre-katalizatorów czyli za kolektorem wydechowym wstępne katalizatory to właśnie zjadło 4km
Obrazek
http://www.youtube.com/watch?v=yormhej1TKs
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2007, 21:30
Posty: 402 (0/1)
Skąd: NNM/Bydgoszcz/Gdynia
Auto: Xedos 6 2.0 V6 CA KF

Postprzez Ozzy » 26 gru 2010, 20:59

Soluks napisał(a):silnik od 92 do 99 z wyglądu jest identyczny a różnica w koniach spowodowana jest wprowadzeniem po 94 pre-katalizatorów czyli za kolektorem wydechowym wstępne katalizatory to właśnie zjadło 4km


Ten zabieg miał na celu przejście surowszych norm spalania, które uległy zaostrzeniu w tamtych latach :)

a tak przy okazji. Czy ten czujnik . w silniku z 92r. jest wodo lub płyno (chłodniczy) odporny?
Tz. w trakcie mycia silnika lub przy dolewaniu płynu chłodniczego i odpowietrzaniu układu ( odpalenie bez korka i sprawdzanie czy idą bąble, płyn się wylewa i leje na ten właśnie czujnik i jego kabelki). Osłaniałem go papierami i ścierką, ale nurtuje mnie pytanie czy jak zalałbym ten czujnik płynem chłodniczym bądź wodą to nie wywołam spięcia? co będzie miało wpływ na pracę powyższego czujnika?
Be Quick Or Be Dead
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2008, 20:33
Posty: 96
Skąd: Wrocław
Auto: Xedos 2.0V6 92.

Postprzez Fedu » 27 gru 2010, 12:48

Jak wszystko jest w porządku z kablami, nie ma przebicia to nie powinno być żadnych problemów. W KF jeszcze nie myłem silnika ale w B6 myłem myjką ciśnieniową i nie było problemu z odpaleniem i późniejszym użytkowaniem. :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 16:26
Posty: 704 (0/3)
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 GY 2.0 141km 03r Kombi
Był:
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 98r

Postprzez crazy86 » 27 gru 2010, 19:42

Przy o okazji dopytam o co chodzi z tymi określeniami "KF" i "KL"?? czy mógłby mi ktoś to wytłumaczyć bo widocznie jestem noobem w tych sprawach :P wcześniej jeździłem bmw e36 i jest to calkiem inny samochód więc jeśli chodzi o mazde jestem raczej do tyłu :| ale co do mazdy jeździ mi się lepiej chociaż mniej miejsca ale coś za coś :D
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2010, 15:34
Posty: 51
Skąd: Myszków
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6

Postprzez Ozzy » 27 gru 2010, 20:05

crazy86 napisał(a):Przy o okazji dopytam o co chodzi z tymi określeniami "KF" i "KL"?? czy mógłby mi ktoś to wytłumaczyć bo widocznie jestem noobem w tych sprawach :P wcześniej jeździłem bmw e36 i jest to calkiem inny samochód więc jeśli chodzi o mazde jestem raczej do tyłu :| ale co do mazdy jeździ mi się lepiej chociaż mniej miejsca ale coś za coś :D


KF symbol silnika 2.0V6 144 lub 140 KM zależnie od daty produkcji, czyli Ty taki posiadasz :)
KL symbol silnika 2.5V6 166KM w xedosach 9

Co do jazdy X6 ładnie trzyma sie drogi, jeden minus: duża skłonność do podsterowności, poza tym sam miód :D
Be Quick Or Be Dead
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2008, 20:33
Posty: 96
Skąd: Wrocław
Auto: Xedos 2.0V6 92.

Postprzez crazy86 » 27 gru 2010, 20:59

co do podsterowności masz 100% racji ale i tak xedos lepiej trzyma się w zakrętach i nim tak nie buja :) można sobie pozwolić na więcej niż w e36 ale szczerze wole nadsterowność i lepiej się (przynajmniej dla mnie) jeździ w zimę z napędem na tył i w ogóle :P nie mogę się przyzwyczaić do napędu na przednią oś :P ale jeśli chodzi o właściwości jezdne to "jestem na tak" co do xedosa :)
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2010, 15:34
Posty: 51
Skąd: Myszków
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6

Postprzez Ozzy » 27 gru 2010, 21:19

Pojeździsz trochę dłużej xedem w zimie to ogarniesz klasę swojego auta :D
Teraz jak na drogach szklanka, mam ubaw po pachy jak mijam bawarki jadące 30km/h :D
Be Quick Or Be Dead
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2008, 20:33
Posty: 96
Skąd: Wrocław
Auto: Xedos 2.0V6 92.

Postprzez crazy86 » 27 gru 2010, 21:29

Powiem Ci że znajomy jeździ moją e36 i jeździ dużo szybciej niż ja xedem :P ja chyba sie urodzilem do napedu na tyl :P To jest jedyna rzecz w byłym samochodzie za którą mi się tęskni :)
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2010, 15:34
Posty: 51
Skąd: Myszków
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6