Wentylator chłodnicy – cykle pracy

Postprzez Martin2382 » 2 cze 2005, 20:53

Ma pytanko czy ma pracowac wiatrak po wyłączeniu zapłonu ?? Bo jak na razie do tej pory to go nie słyszałem a były już bardzoooooo gorące dni.
Pozdrawiam ;)
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2005, 11:48
Posty: 30
Skąd: Wadowice
Auto: Mazda Xedos 6

Postprzez JACU626 » 2 cze 2005, 21:38

Po wyłączeniu zapłanu wiatrak nie kręci się, temat wielokrotnie poruszany na forum.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez XsiX » 2 cze 2005, 23:18

a przy włączonym silniku się kręci ?
u mnie kiedyś przepalił się bezpiecznik FAN
i miałem spore kłopoty z układek chłodzenia :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez ***XXX*** » 3 cze 2005, 06:50

Wiatrak zaczyna się kręcić w momencie jak silnik zaczyna łapać wysoką temperaturę. I w sumie ja u siebie też nie słysze czy się kręci czy nie. Kiedyś się zastanawiałem czy w ogóle działa. Ale chodzi <lol>
Obrazek
***XXX***
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2005, 07:31
Posty: 172
Skąd: Bydgoszcz,Newcastle
Auto: Accord Coupe 3,0 V6

Postprzez tomekrvf » 3 cze 2005, 14:55

Latwo sprawdzic czy chodzi wiatrak – odpalic silnik, podniesc maske, wlozyc cos pomiedzy dzwignie a zderzak przepustnicy(zeby chodzil na 2500 obrotow) i czekac w bezpiecznej odleglosci bez nerwow(jakby sie mial nie wlaczyc)
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Martin2382 » 3 cze 2005, 20:34

XsiX napisał(a):a przy włączonym silniku się kręci ?

Kręci kręci, tylko się zdziwiłemże po wyłączeniu nie chodzi.
pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2005, 11:48
Posty: 30
Skąd: Wadowice
Auto: Mazda Xedos 6

Postprzez nemi » 3 cze 2005, 22:35

Martin2382 napisał(a):Kręci kręci, tylko się zdziwiłemże po wyłączeniu nie chodzi.

Tak ma być – tak to Japońce dziwnie wymodzili.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7476 (100/270)

Postprzez Waluś » 3 cze 2005, 22:40

nemi napisał(a):Tak ma być – tak to Japońce dziwnie wymodzili.

czemu tak mówisz ??
A w jakim celu ma chodzić przy wyłączonym silniku ?? Wtedy pompa stoi i obieg wody jest praktycznie żaden, mówie praktycznie bo obieg jednak jest ale grawitacyjny, który odbywa sie bardzo powoli.
A jak wiatrak sie kręci i chłodzi płyn w chłodnicy to chłodzi w zasadzie tylko ją a temp. podawana jest z czujnika w silniku, więc hmmm chyba zbędne jest chłodzenie chłodnicy a nie silnika :|
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez nemi » 3 cze 2005, 22:47

Możliwe, ale nie słyszałem jeszcze o innej marce niż Mazda, która by miała taki patent (ale młody jeszcze jestem :P). Ja bym jednak chłodził, bo temperatura cieczy po wyłączeniu motoru jeszcze bardzo wzrasta (miałem cyfrowy termometr podłączony w poprzednim aucie – fabrycznego nie było, mierzący z dokładnością do 0,2 st. C). Wytwarza się duże ciśnienie w układzie i dla bezpieczeństwa inne marki (przynajmniej na mój skromny rozumek) wolą je obniżyć za pomocą schłodzenia płynu. W Mazdzie tego nie ma i efekt jest taki, że Puhciowi rozrywa przewody <lol>
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7476 (100/270)

Postprzez Waluś » 3 cze 2005, 22:52

nemi napisał(a):W Mazdzie tego nie ma

w Hondzie też nie. W megance też nie miałem, o ile pamiętam to tylko w poldolocie miałem.
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez nemi » 3 cze 2005, 22:56

Waluś napisał(a):megance

to dziwne, w Clio było... no nie ma o co kopii kruszyć. Ale fakt jest taki, że większość ludzi się dziwi i stąd te posty na forum, które zresztą wracają jak bumerang co pewien czas – więc coś w tym jest :P
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7476 (100/270)

Postprzez Waluś » 3 cze 2005, 23:00

nemi napisał(a):więc coś w tym jest


napewno to pomaga, ale nie sądze żeby szkodził brak takiego bajeru
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Jaksa » 3 cze 2005, 23:01

Waluś napisał(a):w Hondzie też nie.
W Toyocie i Nissanie tyż
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez nemi » 3 cze 2005, 23:03

Czyli Japońce to praktukują – Mazda jest pierwszym japońskim autem jakie kiedykolwiek było w rodzinie, dlatego nie wiedziałem :)
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7476 (100/270)

Postprzez JACU626 » 4 cze 2005, 08:12

Czyli temat wyłączającego się wentylatora uwazamy za wyczerpany :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez MariuszJ » 4 cze 2005, 22:39

Mam problem z nie załączającym się wiatrakiem chłodnicy w 626 DiDT, nie załącza sie gdy jest gorący silnik. Wskaźnik tempertury dochodzi tylko do połowy i ani mm więcej (grzałem silnik ok.20 min i nic) Wentylatory na chłodnicy chodzą gdy zał. klimę. Myślę że to problem z czujnikiem, poradźcie coś. Układ chłodzenia pełny i szczelny, pompa wody pracuje.
626 DiTD GF 98r.
Początkujący
 
Od: 31 paź 2004, 17:19
Posty: 12
Skąd: Śląsk

Postprzez b2 » 6 cze 2005, 17:35

nemi napisał(a): W Mazdzie tego nie ma i efekt jest taki, że Puhciowi rozrywa przewody <lol>


jak się nie wymienia korków co jakiś czas to nie ma się co dziwić, że coś strzeliło. najprawdopodobniej zepsuty korek się nie otworzył i nie wypuścił nadmiaru płynu z układu do zbiorniczka. no i puściło "najsłabsze ogniwo" ;)
puhaty niech się cieszy, że strzelił wąż, bo mogło mu zamiast tego rozsadzić chłodnicę. dopiero by stęknął przy fakturze za nową <lol>

dmuchanie wiatraka przy wyłączonm silniku nic nie daje, tak jak pisze waluś. wychłodzi płyn w chłodnicy który z niej i tak nigdzie już nie popłynie.
dlatego najlepiej poczekać z wyłączeniem silnika tak długo, aż wentylator przestanie kręcić, schłodzony płyn cały rozejdzie się po układzie i dopiero wtedy wyłączyć silnik.

zresztą była już o tym mowa.

MariuszJ napisał(a):Wskaźnik tempertury dochodzi tylko do połowy i ani mm więcej (grzałem silnik ok.20 min i nic). Układ chłodzenia pełny i szczelny, pompa wody pracuje.


hm. a może po prostu wszystko jest perfecto? chyba jesteś pierwszą osobą, która ubolewa, że jej się silnik nie przegrzewa ;) <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez tomekrvf » 7 cze 2005, 10:16

b2 napisał(a):dmuchanie wiatraka przy wyłączonm silniku nic nie daje, tak jak pisze waluś. wychłodzi płyn w chłodnicy który z niej i tak nigdzie już nie popłynie.
dlatego najlepiej poczekać z wyłączeniem silnika tak długo, aż wentylator przestanie kręcić, schłodzony płyn cały rozejdzie się po układzie i dopiero wtedy wyłączyć silnik.

Dokladnie tak 100% poparcia :) W Mitsubishi tez sie nie kreca Bo po co?
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez nor » 7 cze 2005, 12:54

b2 napisał(a):
nemi napisał(a): dlatego najlepiej poczekać z wyłączeniem silnika tak długo, aż wentylator przestanie kręcić, schłodzony płyn cały rozejdzie się po układzie i dopiero wtedy wyłączyć silnik.



A to nie jest tak, ze jak samochod stoi na wolnych obrotach to silnik zaczyna sie przegrzewac?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2004, 14:49
Posty: 564 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3BM
Mazda 6GH

Postprzez nor » 7 cze 2005, 12:54

mialo byc b2 napisal :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2004, 14:49
Posty: 564 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3BM
Mazda 6GH

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6