Wentylator chłodnicy – cykle pracy
1, 2
Ma pytanko czy ma pracowac wiatrak po wyłączeniu zapłonu Bo jak na razie do tej pory to go nie słyszałem a były już bardzoooooo gorące dni.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 19 lut 2005, 11:48
- Posty: 30
- Skąd: Wadowice
- Auto: Mazda Xedos 6
Wiatrak zaczyna się kręcić w momencie jak silnik zaczyna łapać wysoką temperaturę. I w sumie ja u siebie też nie słysze czy się kręci czy nie. Kiedyś się zastanawiałem czy w ogóle działa. Ale chodzi
***XXX***
- Od: 8 sty 2005, 07:31
- Posty: 172
- Skąd: Bydgoszcz,Newcastle
- Auto: Accord Coupe 3,0 V6
Latwo sprawdzic czy chodzi wiatrak – odpalic silnik, podniesc maske, wlozyc cos pomiedzy dzwignie a zderzak przepustnicy(zeby chodzil na 2500 obrotow) i czekac w bezpiecznej odleglosci bez nerwow(jakby sie mial nie wlaczyc)
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
XsiX napisał(a):a przy włączonym silniku się kręci ?
Kręci kręci, tylko się zdziwiłemże po wyłączeniu nie chodzi.
pozdrawiam
- Od: 19 lut 2005, 11:48
- Posty: 30
- Skąd: Wadowice
- Auto: Mazda Xedos 6
nemi napisał(a):Tak ma być – tak to Japońce dziwnie wymodzili.
czemu tak mówisz
A w jakim celu ma chodzić przy wyłączonym silniku Wtedy pompa stoi i obieg wody jest praktycznie żaden, mówie praktycznie bo obieg jednak jest ale grawitacyjny, który odbywa sie bardzo powoli.
A jak wiatrak sie kręci i chłodzi płyn w chłodnicy to chłodzi w zasadzie tylko ją a temp. podawana jest z czujnika w silniku, więc hmmm chyba zbędne jest chłodzenie chłodnicy a nie silnika
Możliwe, ale nie słyszałem jeszcze o innej marce niż Mazda, która by miała taki patent (ale młody jeszcze jestem ). Ja bym jednak chłodził, bo temperatura cieczy po wyłączeniu motoru jeszcze bardzo wzrasta (miałem cyfrowy termometr podłączony w poprzednim aucie – fabrycznego nie było, mierzący z dokładnością do 0,2 st. C). Wytwarza się duże ciśnienie w układzie i dla bezpieczeństwa inne marki (przynajmniej na mój skromny rozumek) wolą je obniżyć za pomocą schłodzenia płynu. W Mazdzie tego nie ma i efekt jest taki, że Puhciowi rozrywa przewody
nemi napisał(a):W Mazdzie tego nie ma
w Hondzie też nie. W megance też nie miałem, o ile pamiętam to tylko w poldolocie miałem.
nemi napisał(a):więc coś w tym jest
napewno to pomaga, ale nie sądze żeby szkodził brak takiego bajeru
W Toyocie i Nissanie tyżWaluś napisał(a):w Hondzie też nie.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Mam problem z nie załączającym się wiatrakiem chłodnicy w 626 DiDT, nie załącza sie gdy jest gorący silnik. Wskaźnik tempertury dochodzi tylko do połowy i ani mm więcej (grzałem silnik ok.20 min i nic) Wentylatory na chłodnicy chodzą gdy zał. klimę. Myślę że to problem z czujnikiem, poradźcie coś. Układ chłodzenia pełny i szczelny, pompa wody pracuje.
626 DiTD GF 98r.
- Od: 31 paź 2004, 17:19
- Posty: 12
- Skąd: Śląsk
nemi napisał(a): W Mazdzie tego nie ma i efekt jest taki, że Puhciowi rozrywa przewody
jak się nie wymienia korków co jakiś czas to nie ma się co dziwić, że coś strzeliło. najprawdopodobniej zepsuty korek się nie otworzył i nie wypuścił nadmiaru płynu z układu do zbiorniczka. no i puściło "najsłabsze ogniwo"
puhaty niech się cieszy, że strzelił wąż, bo mogło mu zamiast tego rozsadzić chłodnicę. dopiero by stęknął przy fakturze za nową
dmuchanie wiatraka przy wyłączonm silniku nic nie daje, tak jak pisze waluś. wychłodzi płyn w chłodnicy który z niej i tak nigdzie już nie popłynie.
dlatego najlepiej poczekać z wyłączeniem silnika tak długo, aż wentylator przestanie kręcić, schłodzony płyn cały rozejdzie się po układzie i dopiero wtedy wyłączyć silnik.
zresztą była już o tym mowa.
MariuszJ napisał(a):Wskaźnik tempertury dochodzi tylko do połowy i ani mm więcej (grzałem silnik ok.20 min i nic). Układ chłodzenia pełny i szczelny, pompa wody pracuje.
hm. a może po prostu wszystko jest perfecto? chyba jesteś pierwszą osobą, która ubolewa, że jej się silnik nie przegrzewa
b2 napisał(a):dmuchanie wiatraka przy wyłączonm silniku nic nie daje, tak jak pisze waluś. wychłodzi płyn w chłodnicy który z niej i tak nigdzie już nie popłynie.
dlatego najlepiej poczekać z wyłączeniem silnika tak długo, aż wentylator przestanie kręcić, schłodzony płyn cały rozejdzie się po układzie i dopiero wtedy wyłączyć silnik.
Dokladnie tak 100% poparcia W Mitsubishi tez sie nie kreca Bo po co?
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
b2 napisał(a):nemi napisał(a): dlatego najlepiej poczekać z wyłączeniem silnika tak długo, aż wentylator przestanie kręcić, schłodzony płyn cały rozejdzie się po układzie i dopiero wtedy wyłączyć silnik.
A to nie jest tak, ze jak samochod stoi na wolnych obrotach to silnik zaczyna sie przegrzewac?
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6