xedos 6 2.0 CA, wypadanie zapłonu na wolnych obrotach, przyczyna??

Postprzez piecu » 20 cze 2011, 15:38

Witam, mam problem z wypadaniem zaplonu w moim xedzie dokladnie dzieje sie tak: odpalam z rana bez problemu nawet rozrusznik dobrze nie zakreci a xed juz chodzi i wszystko jest ok dopoki sie nie zagrzeje, jak juz sie zagrzeje to zaczyna mi przerywac w zakresie do ok. 3500obr tak jakby co chwile jedna swiece rozłączało, powyzej tych obrotow zaczyna juz normalnie jechac nic nie przerywa jest moc itp. teraz tak: wymienilem swiece na nowe i przewody i dalej to samo, bylem sprawdzic czy nie ma bledow i nie ma, no i nie wiem czy to cos moze byz z aparatem zaplonowy czy cos innego jeszcze... moze ktos wie jaka moze byc przyczyna to niech pisze, z góry dzieki :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2009, 21:33
Posty: 119
Skąd: Kielce
Auto: Mazda XEDOS 6

Postprzez kriskus » 20 cze 2011, 15:50

Możesz też jeszcze sprawdzić kopułkę i palec.
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2005, 03:30
Posty: 275 (1/0)
Skąd: Bydgoszcz / Gdańsk
Auto: BAZ5, CAKL, CRRF7J

Postprzez Hazu » 20 cze 2011, 22:39

wyczyść kopółkę.
Przewody i świece NGK ?
bo jeżeli inne to moga być cuda tym bardziej jezeli masz gaz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez piecu » 21 cze 2011, 00:08

przewody SENTECH, świece NGK gazu nie mam :) w takim razie pobawie sie jutro z tą kopułką i zobaczymy co bedzie..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2009, 21:33
Posty: 119
Skąd: Kielce
Auto: Mazda XEDOS 6

Postprzez Tubi » 21 cze 2011, 08:06

Miałem tak jak kable były zorane ale przy okazji wyczyściłem kope i palec i jak ręką odjął :)
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez piecu » 21 cze 2011, 15:40

kupilem nowa kopulke dzisiaj, wymienilem i dalej to samo.... ;/ co to jest ten palec i gdzie to jest bo nie za bardzo wiem o co chodzi a moze jeszcze tam z tego co piszecie jest cos nie tak..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2009, 21:33
Posty: 119
Skąd: Kielce
Auto: Mazda XEDOS 6

Postprzez Tubi » 21 cze 2011, 16:47

Palec to ten patyk co się kręci w kopułce
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez Hazu » 21 cze 2011, 16:49

przewody do bani
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez kriskus » 22 cze 2011, 01:59

A jesteś pewien, że to zapłon? Objawy są również podobne jak jest dziura w karbowanym kolanku między przepływomierzem a przepustnicą i łapie fałszywe powietrze. W wolnej chwili zdemontuj i obejrzyj dokładnie w zgięciach.
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2005, 03:30
Posty: 275 (1/0)
Skąd: Bydgoszcz / Gdańsk
Auto: BAZ5, CAKL, CRRF7J

Postprzez hezes » 22 cze 2011, 09:19

z pewnością już się uporałeś z tą awarią i z pewnością była to wina aparatu a dokładniej czujnika halla w aparacie,miałem dokładnie taki sam problem w 323 F 2.0 V6 regeneracja w firmie Yakuza w Toruniu pomogła koszt 200 zł.
Początkujący
 
Od: 28 gru 2005, 22:10
Posty: 24
Skąd: Swarzędz
Auto: Mazda 323 F 2.0 V6

Postprzez piecu » 22 cze 2011, 11:55

dolot mam z rury aluminiowej takze jest szczelny, przyczyne najprawdopodobniej znalazlem :D tzn sie wczoraj jak wymienialem kopulke to zauwarzylem ze tak jakby aparat zaplonowy jest przestawiony na znakach, (robiony byl remont silnika caly, pierscienie glowice itp itd, i mi debile chyba to zle ustawili) dzisiaj jade niech mi to ustawia tak jak powinno byc i zobaczymy czy to bedzie przyczyna... napisze jak juz bede wiedziec... ale dzieki wszystkim za podpowiedzi :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2009, 21:33
Posty: 119
Skąd: Kielce
Auto: Mazda XEDOS 6

Postprzez kriskus » 22 cze 2011, 12:04

Jeśli tak, to pozostaje mieć nadzieję, że do pierścieni się trochę bardziej przyłożyli...
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2005, 03:30
Posty: 275 (1/0)
Skąd: Bydgoszcz / Gdańsk
Auto: BAZ5, CAKL, CRRF7J

Postprzez Wojtek » 22 cze 2011, 12:41

piecu napisał(a):napisze jak juz bede wiedziec...

czekamy...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez piecu » 23 cze 2011, 02:22

więc tak: zapłon miałem troche cofnięty, ustawili to tak jak powinno być iiiiiiii..... dupa ;/ dalej jest to samo... tak mysle czy czasem gdyby ktorys z wryskiwaczy był uszkodzony to czy moga byc takie objawy?? czy wtrysk jak jest sprawny to dziala a jak cos zaczyna sie psuć to pada calkowicie?? czy wlasnie sie powoli zaczyna walić... ?? ...jak nie to, to jakie jeszcze mogą być tego przyczyny?? macie jeszcze jakies pomysły?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2009, 21:33
Posty: 119
Skąd: Kielce
Auto: Mazda XEDOS 6

Postprzez M@ro » 23 cze 2011, 02:35

Pierwsze pytanie miałeś tez tak przed ,,remontem silnika” ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2010, 17:19
Posty: 30
Skąd: Pawłowice
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6

Postprzez Hazu » 23 cze 2011, 07:53

Te przewody zapłonowe co masz mogą być niesprawne .
Kup sobie NGK to wystarczą do końca samochodu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez piecu » 24 cze 2011, 15:00

M@ro napisał(a):Pierwsze pytanie miałeś tez tak przed ,,remontem silnika” ?


zaplon wypadal ale zadko i nie bylo to prawie w ogole odczuwalne, po remoncie tez bylo ok dopiero po przejechaniu ok 1500km zaczelo sie to coraz czesciej dziac i czesciej i czesciej az do tego stopnia ze juz cieko ruszyc z niskich obrotow i dlatego dopiero teraz sie za wziolem....

Hazu napisał(a):Te przewody zapłonowe co masz mogą być niesprawne .
Kup sobie NGK to wystarczą do końca samochodu.


chyba tak zrobie bo juz któraś osoba mi to mówi że mogą być walnięte te przewody co teraz mam... w poniedzialek pojade kupie ngk wymienie no i zobaczymy czy to bedzie to bo juz nie mam pomysłów co moze byc jeszcze innego... :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2009, 21:33
Posty: 119
Skąd: Kielce
Auto: Mazda XEDOS 6

Postprzez Tubi » 27 cze 2011, 12:04

Ale jakbyś chciał zmieniać wtryski to mam listwy do opchnięcia <faja>
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez piecu » 1 lip 2011, 19:01

Tubi napisał(a):Ale jakbyś chciał zmieniać wtryski to mam listwy do opchnięcia <faja>


bede pamietac :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2009, 21:33
Posty: 119
Skąd: Kielce
Auto: Mazda XEDOS 6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6