Problemy z obrotami, szarpanie – wątek zbiorczy.
1, 2
Od dłuższego czasu borykam się z falującymi obrotami w xedosie, zarówno przed SWAPem silnika jak i po.
Postaram się w tym poście wymienić wszystkie możliwe przyczyny jakie mogą mieć wpływa na występowanie tego problemu.
Poniżej kilka filmików:
– Szalejące obroty
– Skoki wskazówki obrotów
Jakieś porady?
Postaram się w tym poście wymienić wszystkie możliwe przyczyny jakie mogą mieć wpływa na występowanie tego problemu.
Poniżej kilka filmików:
– Szalejące obroty
– Skoki wskazówki obrotów
Jakieś porady?
- Od: 17 sie 2009, 11:45
- Posty: 4284 (76/34)
- Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
- Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5
Witam Wiesz co Ja miałem podobny problem z tym ze na zimnym była igiełka a na ciepłym zaczynał szalec przygasac np na swiatłach,oraz szarpał podczas jazdy ale wymieniłem filtry i silniczek krokowy i pomogło ) Ale mam teraz inny problem (( :// Wczoraj tak o 22 wyjezdzam z Mc.Drive i bieg tak jakby mi wyskoczył ..Chwytam za gałke a ona luzna jak trzepaczka do jajek w góre w dół w prawo i lewo..I teraz tak: biegi normalnie wchodza nawet jeżdze od wczoraj z taka gałką :p Wszystko normalnie działa ale jest lużna..JEDYNIE!!! biegi WÓJKA,CZWORKA I WSTECZNY wchodza normalnie i moge puscic gałke biegół,,ale jak jest 1ka,3ka,lub5ka to musze trzymac bo zapada sie na dół i jak puszcze cto słychac tarcie jak by zebatki o zębatke:(( Znajomy powiedział ze to na 95% srubka jakas od popychacza ktora odpowiada za ustawianie biegów, znaczy za utrzymanie ich we własciwej pozycji.Czy to moze byc to??Czy cos powazniejszego Dzieki Czekam na odpowiedzi )
Biała Laleczka Na Złotych Alu :)
Na pewno oderwalo sie mocowanie wybieraka. Zobacz pod auto. Od wybieraka do skrzyni ida 2 drazki. Jeden odpowiada za zmiane biegow i jest ruchomy, a drugi powinien byc na stale i to jest wspornik, najpredzej on sie oderwal. Trzeba przyspawac, lub wymienic. Przerabialem ten temat
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
Nie sądze by to wiele wniosło bo pewnie to już sprawdzałeś.
Ja tak miałem jak zdychała mi pompa wody i pluła płynem chłodniczym. Jak jego poziom spadł do któregoś momentu zaczynały głupieć obroty.
Ja tak miałem jak zdychała mi pompa wody i pluła płynem chłodniczym. Jak jego poziom spadł do któregoś momentu zaczynały głupieć obroty.
"Jeżeli po zaparkowaniu auta pod domem nie obejrzysz się za nim idąc w kierunku domu, znaczy że wybrałeś nie to auto"
"(...)A zapytany dlaczego Xedos, odpowiedział:
-Jak to dlaczego? A czy jest jakikolwiek inny wybór dla ludzi chcących poważnie wyglądać ?"
"(...)A zapytany dlaczego Xedos, odpowiedział:
-Jak to dlaczego? A czy jest jakikolwiek inny wybór dla ludzi chcących poważnie wyglądać ?"
- Od: 26 lut 2013, 00:31
- Posty: 1703 (1/8)
- Skąd: Lublin
- Auto: Xedos 6 2.0 V6 '93
STRPoznaniak napisał(a):wymieniłem filtry i silniczek krokowy i pomogło
Krokowca wyczyścić bez ściągania czy wymienić na inny?
- Od: 17 sie 2009, 11:45
- Posty: 4284 (76/34)
- Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
- Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5
Sylwo nie wiem przy czym już grzebałeś i nie silę się na to, że w czymś ci pomogę ale kiedyś sam próbowałem walczyć z obrotami aż doszedłem do wniosku, że powinien się tym zająć ktoś kompetentny. W końcu znalazłem mechanika, który ogarnia mazdy i problemy znikły. Z tego co mi powiedział (a połowę już nie pamiętam i chyba poproszę go aby to wszystko spisał) też czyta fora różnych marek i twierdzi, że w zdecydowanej większości opisywane sposoby należy wrzucić do śmietnika, czasami pomagają ale na krótko.
W mazdach wszyscy kręcą by-passami na przepustnicy czego nie wolno robić. We wszystkich instrukcjach jest napisane, że ta śruba powinna być w fabrycznym ustawieniu i nawet jest zalana farbą. Jeżeli się coś dzieje i wszystko pozostałe jest sprawne to musi wystarczyć wyczyszczenie przepustnicy (ale z tego co widziałem na forum większość robi to w sposób niewłaściwy – zatyka kanaliki) i przywrócenie tej śruby do ustawien fabrycznych jeżeli była ruszana. Jest jeszcze jakaś regulacja przepustnicy za kolektorami pod spodem. Wg niego olbrzymi wpływ na obroty ma instalacja gazowa, grzebanie w podciśnieniach czy kombinacje z filtrem np. stożek itd. Często nie wiemy czy ktoś przed nami przy tym wszystkim nie majstrował.
I oczywiście sławny przewód dolotu, pomijam już uszczelnianie taśmą itd. Często nawet nie wiemy, ze jest już nieszczelna, w większości nikt ich nie wymieniał a każda wymiana filtra, powoduje przy ich wieku powstawanie mikro pęknięć. U siebie oglądałem ją z każdej strony i była cacy a obrotu falowały, podkręcenie śruby dało krótki efekt i po jakimś czasie znowu falowanie dolot pozornie cały, dopiero po zdjęciu okazało się, że tak nie jest.
W mazdach wszyscy kręcą by-passami na przepustnicy czego nie wolno robić. We wszystkich instrukcjach jest napisane, że ta śruba powinna być w fabrycznym ustawieniu i nawet jest zalana farbą. Jeżeli się coś dzieje i wszystko pozostałe jest sprawne to musi wystarczyć wyczyszczenie przepustnicy (ale z tego co widziałem na forum większość robi to w sposób niewłaściwy – zatyka kanaliki) i przywrócenie tej śruby do ustawien fabrycznych jeżeli była ruszana. Jest jeszcze jakaś regulacja przepustnicy za kolektorami pod spodem. Wg niego olbrzymi wpływ na obroty ma instalacja gazowa, grzebanie w podciśnieniach czy kombinacje z filtrem np. stożek itd. Często nie wiemy czy ktoś przed nami przy tym wszystkim nie majstrował.
I oczywiście sławny przewód dolotu, pomijam już uszczelnianie taśmą itd. Często nawet nie wiemy, ze jest już nieszczelna, w większości nikt ich nie wymieniał a każda wymiana filtra, powoduje przy ich wieku powstawanie mikro pęknięć. U siebie oglądałem ją z każdej strony i była cacy a obrotu falowały, podkręcenie śruby dało krótki efekt i po jakimś czasie znowu falowanie dolot pozornie cały, dopiero po zdjęciu okazało się, że tak nie jest.
Ja krokowca wymienilem nie ma sensu czyscic lepiej kupic nowy i miec spokoj
Biała Laleczka Na Złotych Alu :)
Nie chodzi o samo kupienie i wymianę ale też o regulację wszystkiego jak wspomniał ADAGAR... pokręciłem śrubą na przepustnicy – bo i tak już była ruszana – i pomogło, ciekawe na jak długo.
W nocy auto mi zgasło w czasie jazdy... kontrolki zgaszone... jakby komputer nie zakumał że silnik zgasł. Stanąłem na poboczu, wysiadłem (oddałem mocz w krzaczki), wsiadłem, odpalił, pojechałem dalej. Wspomnę tylko że nagle mgła się zaczęła
W nocy auto mi zgasło w czasie jazdy... kontrolki zgaszone... jakby komputer nie zakumał że silnik zgasł. Stanąłem na poboczu, wysiadłem (oddałem mocz w krzaczki), wsiadłem, odpalił, pojechałem dalej. Wspomnę tylko że nagle mgła się zaczęła
- Od: 17 sie 2009, 11:45
- Posty: 4284 (76/34)
- Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
- Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5
Mnie tez dopadło takie coś na zimnym jest ok ładnie przyspiesza obroty w porządku ale jak sie nagrzeje i np dojerzdzam do skrzyżowania i wciskam na końcu sprzęgło obroty spadają do tej pierwszej kreski na 500 i potem podbijaja na 700 i stoi miał ktoś cos takiego
U mnie już nie spadają za nisko ale po nagrzaniu trzyma 1500rpm stała bez zmian
- Od: 17 sie 2009, 11:45
- Posty: 4284 (76/34)
- Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
- Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5
Wtyczka z kablami masowymi była niedopięta i dość mocno zaśniedziała...
Nadal mam problem z wysokimi obrotami po nagrzaniu ale być może to wina nieszczelnego korka zbiorniczka wyrównawczego Ciągle jest mokro koło niego i dolewam co kilka dni płyn chłodniczy.
Myślę wymienić na dniach chłodnicę na dorabianą na zamówienie w Warce koło warszawy.
Nadal mam problem z wysokimi obrotami po nagrzaniu ale być może to wina nieszczelnego korka zbiorniczka wyrównawczego Ciągle jest mokro koło niego i dolewam co kilka dni płyn chłodniczy.
Myślę wymienić na dniach chłodnicę na dorabianą na zamówienie w Warce koło warszawy.
- Od: 17 sie 2009, 11:45
- Posty: 4284 (76/34)
- Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
- Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5
ktos sie orientuje czy krokowce w V^ sa wszystkie takie same
sylwo moze sprawdz ustawienie zapłonu po każdym takim kręceniu obrotami jak sprawdzałem lampą zapłon sie trochę przestawiał w serwisowym
sylwo moze sprawdz ustawienie zapłonu po każdym takim kręceniu obrotami jak sprawdzałem lampą zapłon sie trochę przestawiał w serwisowym
No właśnie muszę się gdzieś wybrać na ustawianie zapłonu. Korek nowy założyłem na chłodnicę i nie cieknie ale na obroty też nie pomogło.
- Od: 17 sie 2009, 11:45
- Posty: 4284 (76/34)
- Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
- Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5
Sylwku, to co mówiłem, podjechać do diagnosty, ze stroboskopem ustawi i powinno wrócić do normy, w FS-ie wujasa to pomogło
-
Benzin im Blut
- Od: 20 sty 2011, 00:16
- Posty: 2362 (23/27)
- Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
- Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99
Witam
Ostatnio zauważyłem u mojej Madzi dziwne zachowanie: nie zchodzi z obrotów, jakby pracowała na ssaniu. Nie występuje to cały czas, ma chwile, że wszystko Ok a potem znów sie wiesza.
Po dojechaniu np. do świateł zamiast spaść na 700, trzyma przez jakąś chwilę 1500, potem czsem zejdą albo i nie. O co to chodzi? Od czego zacząć szukać?
dzięki za wszystkie sugestie
Ostatnio zauważyłem u mojej Madzi dziwne zachowanie: nie zchodzi z obrotów, jakby pracowała na ssaniu. Nie występuje to cały czas, ma chwile, że wszystko Ok a potem znów sie wiesza.
Po dojechaniu np. do świateł zamiast spaść na 700, trzyma przez jakąś chwilę 1500, potem czsem zejdą albo i nie. O co to chodzi? Od czego zacząć szukać?
dzięki za wszystkie sugestie
Kolego musisz wyczyścić przepustnicę i silniczek krokowy- to on jest odpowiedzialny za tzw. ssanie, a następnie musisz ustawić TPS'a, wszystko znajdziesz na forum, jest gdzieś fotorelacja
-
Benzin im Blut
- Od: 20 sty 2011, 00:16
- Posty: 2362 (23/27)
- Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
- Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99
Dzisiaj mechanik wyczyścił przepustnicę, silniczek krokowy, ustawił TPS, sprawdził wszystkie węże ciśnieniowe i ku naszemu zdziwieniu nic to nie pomogło. Obroty nadal zachowywały sie dziwnie, powiedział, że pokręci śrubą regulacji mieszanki paliwa( ta u góry na przepustnicy) i tu nagle olśnienie!!!!!!!!!!!
Wystarczyło, że ją docisną (bez krecenia) a silnik zszedł z obrotów.
ponoć na niej jest gumy siemering który może być nieszczelny i dostaje lewe powietrze. Nie chcę sam tego ruszać, co o tym myślicie i gdzię ewentualnie taką "gumeczkę" kupić?
Wystarczyło, że ją docisną (bez krecenia) a silnik zszedł z obrotów.
ponoć na niej jest gumy siemering który może być nieszczelny i dostaje lewe powietrze. Nie chcę sam tego ruszać, co o tym myślicie i gdzię ewentualnie taką "gumeczkę" kupić?
Niniejszego oringu jeszcze nie wymieniłem, auto sprawuje sie normalnie, nawet byłem na trasie Kraków-Warszawa-Kraków i bez najmniejszych problemów, tylko zauważyłem jedną rzecz; mianowicie stojąc np. na światłach obroty 1200, wrzucam jedynkę i delikatnie "próbuję" ruszyć bez gazu, obroty spadają wiadomo bo go troszkę dławię, ale wracają nie na 1200, a na 700 i tak zostają nie ważne jak długo stoimy, i o co tu biega? Bawiłem się tak pare naście razy i efekt zawsze taki sam.......
Może zna ktoś dobrego " Maździarza" z Krakówa lub okolic który ogarnie temat........
Może zna ktoś dobrego " Maździarza" z Krakówa lub okolic który ogarnie temat........
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6