co Ci mogę na szybko polecić – jeśli chodzi o dziwne zachowanie obrotów – jeżeli dzieje się to tylko i wyłącznie na biegu jałowym, to może być wina przepustnicy (raczej nie sądzę że przestawiony rozrząd – wtedy auto by pukało dziwnie się zachowywało także podczas jazdy przyspieszania etc.).
ściągasz dolot, palcem odchylasz przepustnicę i specjalnym cleanerem, lub nawet zwykłą benzyną i szmatką czyścisz przepustnicę. w środku jak najgłębiej będziesz w stanie się dostać. wyczyść ją i następnie po złożeniu wszystkiego, odpal samochód nie włączaj NIC – ani świateł ani klimy nie kręć kierownicą, zostaw go chodzącego na biegu jałowym do czasu włączenia wentylatora 2 razy (włączy się, wyłączy, następnie znowu włączy)(uczenie auta wolnych obrotów).jeśli masz klimatyzację to po drugim razie włącz klimę i poczekaj do kolejnego włączenia wentyla (albo 10-15 minut).
zapach paliwa może skutkować zużytym filtrem węglowym – jeśli takowy mamy w xedosie (ja u siebie w colcie też miałem zapach benzyny, chociaż przewody paliwowe etc. też były całe).
co do odpalania – możesz mieć słaby akumulator, kończący się alternator, ale ja też czasami odpalam auto w sposób "przekręcam kuluczyk zakręci ze 2 razy puszczam i drugi raz już na dotyk odpala". i nie ma znaczenia czy jest zimno ciepło wilgotno sucho czy parno. (oczywiście dzieje się u mnie tak na zimnym silniku).
uff :p mam nadzieję że coś pomogłem
Wymiana rozrządu.
Rozumiem że przed wymianą rozrządu auto jeżdziło normalnie. Na początek znajdz dobrego mechanika i tak jak kolega wyżej pisze opowiedz mu co poprzedni mistrz mechaniki pojazdowej wymieniał i robił przy twoim aucie , nie szukaj przyczyn w przepustnicach i innych TPSach, skoro wcześniej mam nadzieje było dobrze. No chyba że nie było:)to już inna para kaloszy.
- Od: 6 gru 2009, 12:35
- Posty: 3100 (13/54)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)
deejay na prawdę myślisz że źle złożony rozrząd może powodować problemy na biegu jałowym a już podczas jazdy nic się z silnikiem nie dzieje? gdyby to była sprawa rozrządu podczas przyspieszania (wyższych obrotów) powinien jeszcze mocniej o sobie dawać znać..
Może silnik źle pracuje też na wyższych obrotach tylko nie jest to tak odczuwalne jak na biegu jałowym. Generalnie powinien go spec pooglądać.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
jeśli źle złożony rozrząd to by źle odpalał i nie miał mocy
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
https://www.instagram.com/lukkilx6/
niekoniecznie, u mnie poprzedni właściciel powiedział że wymieniał rozrząd, nie wymieniał, w skutek czego gdy ja go kupiłem i nim jeździłem pękła rolka prowadząca, rozrząd przestawił się o kilka zębów i był właśnie terkot, stukot który najpierw doprowadził mnie do wymiany legendarnych sprężynek wałków (co nie było potrzebne – sprężynki były w zaj** stanie ), a później do rozrządu. gdy zdjąłem obudowę rolka została mi w ręku. dosłownie rozpadła się w dłoni..
terkot i uderzanie podnosiły się wraz z podnoszonymi obrotami, podczas jazdy również.
terkot i uderzanie podnosiły się wraz z podnoszonymi obrotami, podczas jazdy również.
Dziękuję wszystkim za chęć pomocy a co do autka to chwilowo nie ma funduszy, żeby jechać do jakiegoś speca oszczędzam go w sensie bardzo rzadko korzystam ... a co do tych wibracji myślałem że ustąpiły ale nie ;p jakaś taka dziwna zależność wystąpiła jak mam rezerwę paliwa to zaczyna się wibracja na biegu jałowym ale jak zatankuje to ustępuje albo są minimalne... ehh a teraz jeszcze olej mi ucieka a wymieniane były uszczelki pod kolektorem ssącym i klawiaturą :/ .... niby cieknie przy aparacie zapłonowym to niby mam wymienić oring ale że niby jeszcze z jakiegoś miejsca bo osłony pod autem mam całe w oleju. Trzeba uzbierać pieniążki i iść do solidnego mechanika może znacie kogoś w łodzi ?
-
frogooo
i co Ci wyszło w końcu??u mnie też coś puka i zastanawiam się nad zmianą silnika.
Odświeżę i podepnę się pod temat.
Może to śmiesznie zabrzmi, ale mam aktualnie przejechane 150.000km od 100.000km po wymianie. Przy 152.000km muszę wymienić olej – czy od razu wymienić rozrząd? Inaczej: ile można przejechać na jednym rozrządzie? 2.0 V6 24V 140KM automat.
Może to śmiesznie zabrzmi, ale mam aktualnie przejechane 150.000km od 100.000km po wymianie. Przy 152.000km muszę wymienić olej – czy od razu wymienić rozrząd? Inaczej: ile można przejechać na jednym rozrządzie? 2.0 V6 24V 140KM automat.
teoretycznie w manualu jest napisane 100 000km. dla bezpieczeństwa przyjąłbym 90 dla ASO, 80 dla normalnego serwisowania żeby nie było rozczarowań.
zależy też jakiej firmy komponenty, przez kogo etc etc.
zależy też jakiej firmy komponenty, przez kogo etc etc.
Witam
Szykuję się do wymiany rozrządu, dostałem dwie propozycje z CarSpeed:
1) Rozrząd na 100.000km w cenie 650zł/kpl, zestaw zawiera:
– pasek CONTITECH
– hydronapinacz japoński NTN
– rolka prowadząca GMB
– rolka prowadząca GMB
– rolka napinająca GMB
– pompa wody GMB Japonia
Taki zestaw ma 1 rok gwarancji z limitem 100.000km.
2) Z tańszych opcji zestaw na 60.000km za 565zł/kpl, zestaw zawiera:
– pasek Mitsuboshi Japonia
– hydronapinacz japoński NTN
– rolka prowadząca GMB
– rolka prowadząca GMB
– rolka napinająca GMB
– pompa wody DOKUJI Japonia
Taki zestaw ma 1 rok gwarancji z limitem 60.000km.
Ostatnio widzę narzekania na GMB, co o tym sądzicie? Robię niewielkie przebiegi, około 10.000 km rocznie.
PS. Czy w V6 2.0 i 2.5 rozrząd jest identyczny?
Szykuję się do wymiany rozrządu, dostałem dwie propozycje z CarSpeed:
1) Rozrząd na 100.000km w cenie 650zł/kpl, zestaw zawiera:
– pasek CONTITECH
– hydronapinacz japoński NTN
– rolka prowadząca GMB
– rolka prowadząca GMB
– rolka napinająca GMB
– pompa wody GMB Japonia
Taki zestaw ma 1 rok gwarancji z limitem 100.000km.
2) Z tańszych opcji zestaw na 60.000km za 565zł/kpl, zestaw zawiera:
– pasek Mitsuboshi Japonia
– hydronapinacz japoński NTN
– rolka prowadząca GMB
– rolka prowadząca GMB
– rolka napinająca GMB
– pompa wody DOKUJI Japonia
Taki zestaw ma 1 rok gwarancji z limitem 60.000km.
Ostatnio widzę narzekania na GMB, co o tym sądzicie? Robię niewielkie przebiegi, około 10.000 km rocznie.
PS. Czy w V6 2.0 i 2.5 rozrząd jest identyczny?
- Od: 13 lip 2006, 16:45
- Posty: 268
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: Mazda Xedos 6 CA '96 + KL 2.5 V6
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6