Wymiana rozrządu.

PostTen post został usunięty przez Kaszel91 3 lip 2013, 23:59.

Postprzez Scania » 4 sie 2013, 17:12

co Ci mogę na szybko polecić – jeśli chodzi o dziwne zachowanie obrotów – jeżeli dzieje się to tylko i wyłącznie na biegu jałowym, to może być wina przepustnicy (raczej nie sądzę że przestawiony rozrząd – wtedy auto by pukało dziwnie się zachowywało także podczas jazdy przyspieszania etc.).
ściągasz dolot, palcem odchylasz przepustnicę i specjalnym cleanerem, lub nawet zwykłą benzyną i szmatką czyścisz przepustnicę. w środku jak najgłębiej będziesz w stanie się dostać. wyczyść ją i następnie po złożeniu wszystkiego, odpal samochód nie włączaj NIC – ani świateł ani klimy nie kręć kierownicą, zostaw go chodzącego na biegu jałowym do czasu włączenia wentylatora 2 razy (włączy się, wyłączy, następnie znowu włączy)(uczenie auta wolnych obrotów).jeśli masz klimatyzację to po drugim razie włącz klimę i poczekaj do kolejnego włączenia wentyla (albo 10-15 minut).

zapach paliwa może skutkować zużytym filtrem węglowym – jeśli takowy mamy w xedosie (ja u siebie w colcie też miałem zapach benzyny, chociaż przewody paliwowe etc. też były całe).

co do odpalania – możesz mieć słaby akumulator, kończący się alternator, ale ja też czasami odpalam auto w sposób "przekręcam kuluczyk zakręci ze 2 razy puszczam i drugi raz już na dotyk odpala". i nie ma znaczenia czy jest zimno ciepło wilgotno sucho czy parno. (oczywiście dzieje się u mnie tak na zimnym silniku).
uff :p mam nadzieję że coś pomogłem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2013, 17:44
Posty: 163 (2/0)
Auto: był Xedos 6 2.0 V6 98'
Jest subaru, jest impreza!
GC 2.0 N/A

Postprzez deejay27 » 4 sie 2013, 21:41

Rozumiem że przed wymianą rozrządu auto jeżdziło normalnie. Na początek znajdz dobrego mechanika i tak jak kolega wyżej pisze opowiedz mu co poprzedni mistrz mechaniki pojazdowej wymieniał i robił przy twoim aucie , nie szukaj przyczyn w przepustnicach i innych TPSach, skoro wcześniej mam nadzieje było dobrze. No chyba że nie było:)to już inna para kaloszy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 12:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez Scania » 4 sie 2013, 23:12

deejay na prawdę myślisz że źle złożony rozrząd może powodować problemy na biegu jałowym a już podczas jazdy nic się z silnikiem nie dzieje? gdyby to była sprawa rozrządu podczas przyspieszania (wyższych obrotów) powinien jeszcze mocniej o sobie dawać znać..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2013, 17:44
Posty: 163 (2/0)
Auto: był Xedos 6 2.0 V6 98'
Jest subaru, jest impreza!
GC 2.0 N/A

Postprzez Lowiec » 5 sie 2013, 01:12

Może silnik źle pracuje też na wyższych obrotach tylko nie jest to tak odczuwalne jak na biegu jałowym. Generalnie powinien go spec pooglądać.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez Scania » 5 sie 2013, 09:48

nie zaszkodzi mu na pewno jeśli jakiś porządny człowiek to obejrzy, aczkolwiek sam może pewne rzeczy też zrobić :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2013, 17:44
Posty: 163 (2/0)
Auto: był Xedos 6 2.0 V6 98'
Jest subaru, jest impreza!
GC 2.0 N/A

Postprzez lukkil » 8 wrz 2013, 02:00

jeśli źle złożony rozrząd to by źle odpalał i nie miał mocy
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez Scania » 8 wrz 2013, 13:08

niekoniecznie, u mnie poprzedni właściciel powiedział że wymieniał rozrząd, nie wymieniał, w skutek czego gdy ja go kupiłem i nim jeździłem pękła rolka prowadząca, rozrząd przestawił się o kilka zębów i był właśnie terkot, stukot który najpierw doprowadził mnie do wymiany legendarnych sprężynek wałków (co nie było potrzebne – sprężynki były w zaj** stanie :| ), a później do rozrządu. gdy zdjąłem obudowę rolka została mi w ręku. dosłownie rozpadła się w dłoni.. :|

terkot i uderzanie podnosiły się wraz z podnoszonymi obrotami, podczas jazdy również.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2013, 17:44
Posty: 163 (2/0)
Auto: był Xedos 6 2.0 V6 98'
Jest subaru, jest impreza!
GC 2.0 N/A

Postprzez frogooo » 19 wrz 2013, 09:48

Dziękuję wszystkim za chęć pomocy :) a co do autka to chwilowo nie ma funduszy, żeby jechać do jakiegoś speca :( oszczędzam go w sensie bardzo rzadko korzystam ... a co do tych wibracji myślałem że ustąpiły ale nie ;p jakaś taka dziwna zależność wystąpiła jak mam rezerwę paliwa to zaczyna się wibracja na biegu jałowym ale jak zatankuje to ustępuje albo są minimalne... ehh a teraz jeszcze olej mi ucieka a wymieniane były uszczelki pod kolektorem ssącym i klawiaturą :/ .... niby cieknie przy aparacie zapłonowym to niby mam wymienić oring ale że niby jeszcze z jakiegoś miejsca bo osłony pod autem mam całe w oleju. Trzeba uzbierać pieniążki i iść do solidnego mechanika może znacie kogoś w łodzi ?
frogooo
 

Postprzez DamianSzatan666 » 2 paź 2013, 20:06

i co Ci wyszło w końcu??u mnie też coś puka i zastanawiam się nad zmianą silnika.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2011, 00:39
Posty: 1280 (10/2)
Skąd: Radoszyce-Świętokrzyskie/Grębenice-Łódzkie
Auto: Byly:
Xedos 6 2.5 '97
Xedos 6 2.0 '93
MPV 2.0d '05
I inne.
Aktualne:
MX-5 NA '93
Inne marki i pojazdy.

Postprzez Scania » 2 paź 2013, 21:40

rolka prowadzaca padła, poprzedni właściciel mnie oszukał i rozrząd nie był wymieniany (wnioskuję to po stanie śrub...)
sprężynki wałków słynne u mnie były ok akurat ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2013, 17:44
Posty: 163 (2/0)
Auto: był Xedos 6 2.0 V6 98'
Jest subaru, jest impreza!
GC 2.0 N/A

Postprzez Swiezu » 25 lis 2013, 12:19

Odświeżę i podepnę się pod temat.

Może to śmiesznie zabrzmi, ale mam aktualnie przejechane 150.000km od 100.000km po wymianie. Przy 152.000km muszę wymienić olej – czy od razu wymienić rozrząd? Inaczej: ile można przejechać na jednym rozrządzie? 2.0 V6 24V 140KM automat.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2012, 15:18
Posty: 35 (3/0)
Auto: 1. Mazda Xedos 6 CA 2.0 V6 24V, automat
2. Mazda CX-5 2.2 Diesel, automat

Postprzez Scania » 25 lis 2013, 19:41

teoretycznie w manualu jest napisane 100 000km. dla bezpieczeństwa przyjąłbym 90 dla ASO, 80 dla normalnego serwisowania :) żeby nie było rozczarowań.
zależy też jakiej firmy komponenty, przez kogo etc etc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2013, 17:44
Posty: 163 (2/0)
Auto: był Xedos 6 2.0 V6 98'
Jest subaru, jest impreza!
GC 2.0 N/A

Postprzez KiRi » 21 maja 2015, 17:17

Witam

Szykuję się do wymiany rozrządu, dostałem dwie propozycje z CarSpeed:

1) Rozrząd na 100.000km w cenie 650zł/kpl, zestaw zawiera:
– pasek CONTITECH
– hydronapinacz japoński NTN
– rolka prowadząca GMB
– rolka prowadząca GMB
– rolka napinająca GMB
– pompa wody GMB Japonia
Taki zestaw ma 1 rok gwarancji z limitem 100.000km.

2) Z tańszych opcji zestaw na 60.000km za 565zł/kpl, zestaw zawiera:
– pasek Mitsuboshi Japonia
– hydronapinacz japoński NTN
– rolka prowadząca GMB
– rolka prowadząca GMB
– rolka napinająca GMB
– pompa wody DOKUJI Japonia
Taki zestaw ma 1 rok gwarancji z limitem 60.000km.

Ostatnio widzę narzekania na GMB, co o tym sądzicie? Robię niewielkie przebiegi, około 10.000 km rocznie.

PS. Czy w V6 2.0 i 2.5 rozrząd jest identyczny?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2006, 16:45
Posty: 268
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda Xedos 6 CA '96 + KL 2.5 V6

Postprzez krzysek71 » 22 maja 2015, 22:57

To jest to samo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6