Napinacz + pasek rozrządu

Postprzez Jaksa » 22 lip 2006, 11:25

GofNet napisał(a):Gorzej z napinaczem
Tam nie ma hydro , to zwykła rolka ( to GF-ka ) budowa rozrządu jest taka sama jak w GE ( te same graty )
GofNet napisał(a):Kuzyn wymieniał rozrząd i okazało się, że pasek do wymiany (choć w stanie bardzo dobrym) i dwa łożyska oraz pozostałe dwa paski. Łącznie wyszło go chyba 300 czy 400zł w silniku KL (2,5l V6). Sam robił, więc bez robocizny.
To na jakich gratach to robił ? 300 zł?? Sam pasek kosztuje 160 zeta a gdzie reszta??
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez GofNet » 22 lip 2006, 17:29

Jaksa napisał(a):Tam nie ma hydro
Hmmm liczyłem na to, że jest tam to samo, co w GE :|.
Jaksa napisał(a):Sam pasek kosztuje 160 zeta
Niom może i ta. Kupił w InterCars'ie zamiennik z zalecaną wymianą co 100kkm (nie Gates). No i łożyska SKF za jakieś śmieszne pieniądze. Chyba dwa wymieniał i to wszystko. Napinacz był zdrowy. Przebieg przy zakupie miał sto sześćdziesiąt kilka kkm.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Jaksa » 22 lip 2006, 19:19

GofNet napisał(a):liczyłem na to, że jest tam to samo, co w GE
Bo tak jest ( mowimy tutaj o 2.0 lub 1.8 w GF nie ma V6 nie licząc MPS <lol> )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez GofNet » 22 lip 2006, 23:23

No ale to nie da się podobnie tego zmajstrować? Przecież jeżeli napinacz zdrowy (najdroższa część), to rolki też można przełożyskować.
– Pasek ContiTech kosztuje 120zł
– Rolka napinająca SKF, to 410zł, ale możnaby same łożysko wymienić (jak oczywiście trzeba).
– Rolka zwrotna SKF kosztuje 167zł, ale... jw.
– Napinacza i jego ceny nie znalazłem :|, ale tani nie będzie.

Reasumując:
Jeżeli będzie chciał całość wymieniać, to bez napinacza (który jest bodaj sprężyną w obudowie) ~700zł + robocizna poleci, ale jak wymieni tylko same łożyska, to w kieszeni zostanie znacznie więcej. No chyba, że w GF tak się nie da?

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Jaksa » 23 lip 2006, 10:27

GofNet napisał(a): możnaby same łożysko wymienić
Nie wiem jak to nazwać , ale napinacz czy rolka jest juz własnie łozyskiem to co tu wymieniać – oświeć mnie bo nie rozumiem o czym w ogole piszesz :P
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Hazu » 23 lip 2006, 11:45

http://www.moto-czesci.pl/main.snm?page ... 1992.01%5D

Czy ktoś odważył się zastosować ten tańszy napinacz z JC.

Jeżeli ktoś coś wie na ten temat to prośiłbym o opinie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Jaksa » 23 lip 2006, 11:55

emmarek napisał(a):Czy ktoś odważył się zastosować ten tańszy napinacz z JC.
Mozesz zostać ojcem sukcesu ;) <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Hazu » 23 lip 2006, 12:08

<lol> <lol> <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez GofNet » 23 lip 2006, 14:13

Jaksa napisał(a):napinacz czy rolka jest juz własnie łozyskiem
Czyli nie można wycisnąć/wybić łożyska na prasie, itp.? Jest zintegrowane na stałe z rolką? Nie widziałem ich od GF, więc chętnie się tego dowiem.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez brii » 23 lip 2006, 15:42

Gdzieś na tym forum czytałem, że ponoć jeśli się dobrze obchodzić z napinaczem hydraulicznym to jest on wieczny... To jak to w końcu jest??
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez tomekrvf » 23 lip 2006, 20:05

emmarek napisał(a):Czy ktoś odważył się zastosować ten tańszy napinacz z JC.

Miałem w ręku ten napinacz i kupiłem oryginalny (czyli ten bez JC w numerze).
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Jaksa » 23 lip 2006, 21:29

brii napisał(a): ponoć jeśli się dobrze obchodzić z napinaczem hydraulicznym to jest on wieczny
Co to znaczy ? hehe wieczne jest tylko pióro hahaha
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez magicadm » 24 lip 2006, 09:00

brii napisał(a):Gdzieś na tym forum czytałem, że ponoć jeśli się dobrze obchodzić z napinaczem hydraulicznym to jest on wieczny... To jak to w końcu jest??

Tak chyba kiedyś swierdził Długi – "dobrze obchodzić" z napinaczem to znaczy prawidłowo go ścisnąć przed ponownym montażem. Nowy jest już ściśnięty i zabezpieczony zawleczką.
Ale schody zaczynają się przy "prawidłowym ściskaniu" – i tutaj juz porzebny jest sprzęt i proderurka serwisowa...

Inna sprawa to zwykłe zużycie mechaniczne i podatność na wycieki oleju (dyskwalifikacja). Poza tym nie spotkałem człowieka, który obserwował hydronapinacz przez dwa cykle pracy (np 2x90 tys.km).
Więc nie ma potwierdzenia, o jego faktycznej wieczności....Przynajmniej w DITD

Moim zdaniem hydronapinacz wymieniamy co ok 90 tys km (DITD) – więc nie jest to aż tak często – i warto przebolec ten wydatek dla świętego spokoju. Skoro opinie są sprzeczne – po co na sobie eksperymentować???
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Gość » 24 lip 2006, 13:14

wie ktoś jak wyłączyć kontrolkę od paska rozrządowego?? w mazdzie 626 z 1993r silnik comprex
Gość
 

Postprzez Jaksa » 24 lip 2006, 13:26

dzako1 napisał(a):wie ktoś jak wyłączyć kontrolkę od paska rozrządowego
Wiem.... :D Jak dobrze oblukasz licznik a dokładnie szybkę – sam na to wpadniesz....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez tomekrvf » 4 sie 2006, 22:05

Oryginalny pasek to BANDO S8M BG 2000 Nie pytaj mnie co oznaczają S8M itp bo nie wiem Szerokośc paska 30 mm 192 zęby
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Gość » 1 paź 2006, 22:36

no właśnie co do cen to chyba ci handlarze oszaleli. Co sądzicie na ten temat? Czy może być tak tanio? Piszą że oryginał. http://www.allegro.pl/item128085302_roz ... _5_v6.html
Gość
 

Postprzez tomekrvf » 1 paź 2006, 22:42

KrzychuCBR napisał(a):Piszą że oryginał

Oryginał z napinaczem hydraulicznym wychodzi około 2500-2600PLN
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Jaksa » 1 paź 2006, 22:58

Tomek, bo to jest oryginał z JC <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez tomekrvf » 1 paź 2006, 23:01

Jaksa napisał(a):Tomek, bo to jest oryginał z JC

Tak samo można kupic oryginalne uszczelki pod pokrywy zaworów do silników K. Po kilku tysiącach km widac "oryginalnośc" produktu z JC w postaci plam oleju pod silnikiem.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6