Problemy z podłączeniem sterownika centralnego zamka

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Setritus » 15 mar 2009, 16:04

Witam
kupiłem na allegro sterownik z pilotem do fabrycznego zamka jednak mam problem z podłączeniem. http://www.allegro.pl/item567263468_ste ... kazja.html tak wygląda zestaw. Sprzedawca podesłał mi nawet instrukcje montażu do mazdy xedos łącznie z opisem które złącze, jakie kolory kabli itd. Zasilanie modułu działa, kierunkowskazy działają (wszystko było zgodnie z danymi w instrukcji, wszystkie kolory sie zgadzały). Jednak jeżeli chodzi o samo sterowanie zamkiem, czyli to co najważniejsze to nie działa mimo, że podączam tak jak jest w instrukcji.
Jedyne co nie pasuje to to, że w instrukcji jest napisane "9-cio polowe złącze, kable brązowo-czarny i brązowo-biały w okolicach schowka po stronie kierowcy". Takiego złącza nigdzie nie ma, jest natomiast 8-polowe z takimi kablami wiec tam właśnie sie podłączyłem. to jednak nie działa. Podejrzewam że to nie ta złączka, ale innej takiej nigdzie nie ma! Nie mam pojecia gdzie jej szukać. Może ktoś montowal już w swoim xedosie taki sterownik i byłby w stanie pomóc?
Dzięki i pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r

Postprzez chudy » 15 mar 2009, 18:38

Setritus potrzebne Ci informacje na pewno są w dziale, bo już nie raz pisałem o podłaczeniu sterowania do Xedosa, musisz jedynie trochę poszukać. Ja nie zrobię tego za Ciebie. A sterownik znajduje sie za plastikową osłoną niżej słupka i ma napis DOOR LOCK TIMER UNIT lub coś w tym stylu. Możesz jeszcze ewentualnie wkleić skan schematu podłączenia sterowania i wtedy może da sie odnaleźć błąd. Być może któryś przewód nie jest podłączony?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez Setritus » 16 mar 2009, 18:47

Problem jest nadal jednak juz innej natury. Znalazłem sterownik centralnego zamka, odpiąłem sie pod kable lecz nie działa. I jest to dosyć dziwne bo miernikiem sprawdzałem że podczas naciskania na pilocie guzików otworz/zamknij na kablach wychodzących z kupionego sterownika pojawia sie masa, czyli wszystko okej. Po przytknięciu do kabli sterownika centralki masy (bezpośrednio z karoserii) zamek samyka sie i otwiera. Czyli wszystko powinno sie zgadzać – na kabelkach dokupionego modułu jest masa, przy dotykaniu bezpośrednią masą zamek sie otwiera/zamyka, więc po połączeniu kabelków dokupionego modułu z kabelkami centralki wszystko powinno chodzić. Tak jednak nie jest. Nie dzieje sie nic.
Myślałem ze moze chodzi o to ze sygnał z modułu jest zbyt krótki ale to nie mozliwe, przeciez wystarczy impuls i zamki powinny sie zamknąć. Nie wiem naprawde o co chodzi. Jedyne co przychodzi mi do głowy to że centralka zamka nie jest oryginalna i nie współgra z moim dokupionym modułem, sugeruje to napis "mazda 626". poniżej zdjecia elementów. prosze o pomoc bo nie mam pojecia o co chodzi :(

http://s4.zapodaj.net/10773387.jpg.html
http://s4.zapodaj.net/1043213.jpg.html
http://s4.zapodaj.net/13427702.jpg.html
http://s4.zapodaj.net/23941277.jpg.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r

Postprzez Hugo » 16 mar 2009, 22:28

Problem wygląda na podobny jaki był u mnie podczas montażu centralki. Dopiero jak koleś odciął jeden z kabli (nie pamiętam który), idący z drzwi od centralnego zamka zaczęło działać tak jak powinno. Wcześniej jeszcze zamykał się samoczynnie po zgaszeniu silnika i po zamknięciu drzwi.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Setritus » 16 mar 2009, 22:36

jesteś w stanie powiedzieć co to za kabel?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r

Postprzez Setritus » 16 mar 2009, 23:26

a gdyby rozwiązać ten problem jednym dokupionym siłownikiem... podpiąć go pod drut zamka w drzwiach kierowcy i wtedy bedzie smigało. tylko jak go podłączyć? siłowniki slave na allegro mają dwa wyjścia... co podłączyć do czego? gdzie plus a gdzie minus?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r

Postprzez Hugo » 17 mar 2009, 00:05

Setritus napisał(a):jesteś w stanie powiedzieć co to za kabel?
Po kolorze nie, ale po odcięciu tego kabla nie zamkniesz już auta z kluczyka od strony kierowcy, tylko od strony pasażera. Może to Ci pomoże.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez chudy » 17 mar 2009, 23:23

Setritus, napisz rozkład kabli w kostce od centralnego wraz z ich kolorami (chodzi o fabryczny sterownik). Sprawdź też, czy na przewodach które uchodzą za sterujace – czyli te dwa brązowe – w czasie kiedy nie jest na nie podawany sygnał masy pojawia się napięcie 12V (może byc trochę niższe). U mnie tak jest, że w czasie kiedy żaden przewód nie jest sterowany miernik wskazuje na nim napięcie. Chodzi o to aby wykluczyć możliwość występowania stałej masy na którymś z przewodów. Czy na przewodach sterujacych od dokładanej centralki pilota ( standardowo biały i brązowy) w czasie kiedy nie podaja sygnału masy pojawia sie jakiś sygnał? np. napięcie zasilania? Z tego co pamiętam fabryczna centralka zamków w Xedosie ma sześć przewodów w kostce, z czego sterujące to są dwa środkowe. Ale Ty masz z 96 roku, a więc wersję po liftingu. Być może u Ciebie zastosowano nieco odmienne rozwiązanie, co będzie można stwierdzić jak opiszesz kostkę i kable które posiada.
BTW – uzupełnij profil pod nickiem, dobrze jak inni widzą skąd jesteś i o jaki samochód chodzi nie musząc czytać całego tematu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez Setritus » 18 mar 2009, 11:48

http://s4.zapodaj.net/10773387.jpg.html – tu jest zdjęcie kostki i modułu. Problem w tym ze moduł w moim aucie jest z mazdy 626 GE :/ a nie fabryczny z xedosa. ktoś coś juz grzebał. czy jest ktoś w stanie załatwić zdjęcia oryginalnego modułu centralnego zamka z mazdy xedos?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r

Postprzez Setritus » 18 mar 2009, 21:58

No tak, wszystko sie juz rozwiązało. Było przypuszczam tak jak myślałem, mianowicie podawane napiecie chyba bylo niewystarczajace. Miałem podpiętą mase przy stacyjce i widocznie masa przy stacyjce jest inna niz na karoserii bo po podpięciu do karoserii śmiga jak ta lala :D Dzięki za pomoc w temacie!
pozdrawiam!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r

Postprzez misb » 19 mar 2009, 02:15

Heh, z tego co wiem to na kablach od stacyjki nie ma masy :| No chyba że gdzieś na obudowie, ale w takową bym nie wierzył.
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 20:07
Posty: 80
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 323F BJ DiTD 2001r

Postprzez chudy » 19 mar 2009, 19:41

misb napisał(a):z tego co wiem to na kablach od stacyjki nie ma masy

Pojawia się po cofnięciu stacyjki na jednym z przewodów (iginition biegnący do radia) ale w normalnych warunkach jest tam zasilanie 12V, więc może to był ten. "Odpowiednia" masa jest przecież przy samym sterowniku (czarny przewód), zasilanie również (przewód biały) więc nie wiem po co szukać zasilania gdzieś pod stacyjką? Ale to takie info na przyszłość :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez darek11 » 20 kwi 2009, 22:18

Witam. Mam takie pytanie? posiadam mazde 626 GE i chciałem załozyc centralke na pilota i nie wiem czy ta która jest w tej chwili trzeba wymontowac i załozyć ta z pilotem czy nalezy sie tylko podpiąc pod tę fabryczną ?
Początkujący
 
Od: 29 mar 2007, 13:50
Posty: 5
Skąd: Zduńska Wola
Auto: Mazda 626 GE FS + LPG

Postprzez Setritus » 20 kwi 2009, 22:45

sterownik centralnego zamka zostawiasz, musisz kupic tylko moduł do pilota, którego kable podpinasz pod oryginalny sterownik c.zamka ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r

Postprzez darek11 » 20 kwi 2009, 23:21

Ok. Dzieki.
Początkujący
 
Od: 29 mar 2007, 13:50
Posty: 5
Skąd: Zduńska Wola
Auto: Mazda 626 GE FS + LPG

Postprzez DamianoV6 » 27 wrz 2014, 18:40

Witam ;]
Mam zamiar montować do mojej Madzi sterownik zamka centralnego coś takiego.
http://allegro.pl/sterownik-centralnego ... 90179.html

Oglądałem już w autku wszystko co i jak ;] do modułu idzie kostka i ma tylko 3 kabelki do gniazda sterownika, chyba że jest inna kostka jeszcze ktoś kojarzy? bo wydaje mi się, że powinno być więcej pinów na dniach dorzucę foto ;) Moje zapytanie brzmi czy starać się wpinać w kierunki lub coś w tym stylu>?
Dodam, że to oryginalny fabryczny ster. I nie ma np. mignięcia kierunkami czy czegoś innego. Mam pilot jednak nie mam dekielka do baterii i wypadła blaszka styku na przycisku otwierania. Stąd zapytanie czy wystarczy stary wypiąć i nowy wpiąć tak jak idzie czy trzeba coś przerabiać? :D <czytaj>
Damian
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 27 wrz 2014, 18:22
Posty: 1236 (13/17)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6